Завдання
І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з математики
для 5 – х класів
На виконання роботи відводиться 60 хвилин
1.Дев’ять автобусних зупинок розташовані на прямій вулиці так, що відстані між будь – якими двома сусідніми зупинками однакова. Між першою і третьою зупинками відстань 600 м. Яка відстань між першою і останньою?
Відповідь: 2400 метрів. З умови задачі випливає, що відстань між першою і третьою зупинками 600 м, отже між першою і другою – 300 м. Зупинок у нас дев’ять, а відстаней між ними вісім, отже 300 помножити на вісім дорівнює 2400 метрів.
2. На уроці математики Тарас задумав деяке число. Потім поділив його на 7 і до частки додав 7, а результат помножив на 7 і отримав 777. Яке число задумав Тарас?
Відповідь: Нехай Тарас задумав число х. Тоді: (х:7+7)·7=777.
х:7+7=777:7
х:7+7=111
х:7=111-7
х:7=104
х=104·7
х=728.
Отже, тарас задумав число 728.
3. У Сергія однокласників на 7 більше, ніж однокласниць. У його класі хлопців вдвічі більше, ніж дівчат. Скільки однокласниць у Сергійкової однокласниці Катрусі?
Відповідь: Якщо дівчат у класі х, то хлопців – 2х. Тоді 2х – х = 8, х = 8. Отже, дівчаток у класі 8, а однокласниць у Катрусі – 7.
4. Двоє гравців по черзі дістають з скриньки кульки. Програє той, хто забирає останню кульку. Хто може забезпечити собі перемогу, перший, чи другий, якщо спочатку в скриньці було 2002 кульки і за один хід можна виймати не менше однієї і не більше п'яти кульок?
Відповідь: Виграє перший, якщо першим ходом забере 3 кульки, а за кожен наступний хід він повинен брати стільки кульок, щоб у сумі з кульками, які взяв другий гравець, було 6 кульок, в кінці гри залишилася одна кулька, яка дістанеться другому.
5. Уважно вивчи приклади:
123456789х9=1 111 111 101
123456789х18=2 222 222 202
Обчисли: 123456789х36=
. Відповідь: 4 444 444 404.
Критерії перевірки роботи
Кожна задача перевіряється за такою схемою:
«+» - 4 бали; «±» - 3 бали; «» - 2 бали; «-» - 1 бал; «0» - 0 балів.
Оцінювання:
+, якщо наведено правильне пояснення розв’язання;
±, якщо вказано правильну відповідь;
-, якщо відповідь неправильна;
0, якщо учень не приступав до виконання завдань.