Опис досвіду роботи вчителя математики

Про матеріал
Опис досвіду роботи вчителя математики перед атестацію. Використання технологій дистанційного навчання на уроках природничо-математичного циклу.
Перегляд файлу

Фестиваль «добрих практик» освітян Харківщини

                                «Майстри педагогічної справи презентують»

                              за темою «Технології змін і трансформацій

   у сучасному закладі освіти:

                                          змішане та дистанційне навчання»

  за номінацією «Математика»

 

Вся система освіти  довгий час базувалась на традиційних технологіях навчання, стандартних програмах, звичайних підручниках. Тобто в зазначений час вчитель приходить на урок, щоб передати якусь сукупність знань. Вчитель транслює мертві знання, при цьому учень стає «приладом для споживання».

Однак у дітей за часту  відсутній апетит для вживання такої «стандартної їжі». Наповненість  обіду поживними речовинами сприяє нормальному існуванню будь якого організму; так і перед вчителем стоїть завдання урізноманітнити «надокучливу кашу». Але… Саму істину, зернину знань- не змінити, значить кашу потрібно подати з таким соусом, щоб діти виявили бажання з’їсти додаткову порцію!

Для цього вчитель шукає різні інструменти: засоби та методи вирішення цього питання. Найкраще допомагає  ІКТ. Тільки залишається навчитись  правильно їх застосовувати, бо навіть Білл Гейтс (засновник корпорації  Microsoft) говорив: «Технології- це всього лише інструмент!».

А вчитель стоїть перед вибором, або йти в ногу з часом, осучаснювати свій підхід до викладення матеріалу, демонструвати свої навички роботи з технологіями, або відстати від інших чи, навіть, зовсім покинути професію.

Застосування комп'ютерної техніки  робить звичайні уроки математики більш насиченими, більш яскравими. При цьому значно вирішується проблема наочності, візуалізації. Якщо кожен учень має можливість працювати за ПК, то вже певна активність в нього проявляється. Якщо ж матеріал викладений так, що легко сприймається, направлений на змагання чи отримання якнайкращого результату , то в учня ж звісно розвивається пізнавальний інтерес, допитливість, жага до перемоги. Результат- мотивація учня до роботи.

В межах своєї роботи використовую майже всі складові пакета Microsoft Office.

Microsoft PowerPoint - при підготовці до уроків викладення нового матеріалу чи уроку узагальнення знань. (додаток 1)

Microsoft Excel – побудова графіків. (6 клас «діаграми-лінійні, стовпчасті, кругові. Графік»; 7 клас-«Лінійна функція», 9 – 11- підготовка до ЗНО. Повторення графіків та властивостей функцій.) (додаток 2).

З метою вироблення вмінь та навичок використовую також програми –тренажери чи тематичні комп’ютерні ігри (спираючись на те, що дітям сучасним, значно цікавіше гратись, чим навчатись). Це дуже розширює кількість подібних завдань на одне й те саме правило.

Індивідуалізація завдань відбувається за рахунок різнорівневих завдань, тобто кожна дитина має можливість працювати у притаманному лише їй темпі.

Для оцінювання часто використовую платформу Online Test Pad, де в режимі онлайн можна відразу ж отримати оцінку- суб’єктивно оцінити учня. (додаток 3 ). Також є такі  програми, які дають учню можливість побачити окрім  неправильного результату, відповідь, що є правильною (часто з роз’ясненням теоретичного матеріалу). Зокрема, це онлайн ЗНО (для старших класів). Тобто учень самостійно аналізує інформацію, коригує свою діяльність. Якщо ж використовувати такі програмні засоби в середній школі, вчитель вже тоді знайомить дитину зі структурою ЗНО (з завданнями різного типу). (додаток 4)

Та при підготовці до уроку з використанням ІКТ не треба забувати,  що це все ж таки урок, а не шоу, а значить планувати його треба, дотримуючись всіх методичних вимог (чітко слідувати принципам навчання, формам та засобам).

Коли я готуюсь до уроків, то намагаюсь спланувати їх так, щоб використати якнайбільше різних форм та методів навчання (Мозковий штурм, робота в парах, мікрофон). Також ставлю собі за мету «розворушити» учня, розговорити його; надаю можливість висловити свої думки. Викладаючи новий матеріал, пропоную учням відразу ж поставити собі запитання- де я зможу це застосувати? Де знадобиться це в житті? Як наслідок- надаю можливість визначити важливість знань, здобутих саме сьогодні, а іншими словами- використовую метод ситуацій.  (додаток 5).

Враховуючи ситуацію з  пандемією короновірусу, що складається в світі зараз, вміння застосовувати ІКТ - у вчителя повинно тільки вдосконалюватись і розвиватись.

Зокрема уроки математики, я мала змогу проводити за допомогою платформи Zoom. Будова уроку нічим не відрізняласть від того, що проводився в школі, але сама підготовка до нього вимагала більше мого часу та моїх вмінь. (додаток 6)

Все це можна практикувати звісно при наявності  необхідної кількості комп’ютерів, наявності відповідних програмних  засобів, при готовності учнів до роботи за ПК (вміння, можливості та й бажання грають не таку вже й малу роль).

Звісно за 45 хвилин всього того, що описала не можливо застосувати та й зовсім не доречно на кожному уроці. Тому повинна також бути присутньою можливість учня використовувати ІКТ за межами класу.  Але  не впадати у відчай, коли  щось трапилось не так, як планувалось, а робити спроби застосувати це іншим разом, і пам’ятати слова Томаса Едісона, американського винахідника та підприємця:

«Просто тому, що щось працює не так, як планувалося,

 не означає, що воно марне!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
2133
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку