Завдання ІІ етапу конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Про матеріал
Завдання ІІ етапу ХХIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 2023/2024 навчальний рік 10 клас
Перегляд файлу

Завдання ІІ етапу

ХХIV Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика

2023/2024 навчальний рік

  1.    клас

1. Із початку повномасштабного вторгнення росії в Україну 3798 закладів освіти постраждало від бомбардувань та обстрілів, 365 із них зруйновано повністю. Агресор стверджує, що наносить удари виключно по військових об’єктах. Напишіть есе на тему «Хіба не любов усе єднає, будує, творить, подібно до того, як ворожість руйнує?» (до 2 сторінок)

12 балів

2. Відредагуйте прийменникові словосполучення.

 

Дякуючи наполегливості колективу; у залежності від умов праці; у результаті аварії; згідно правил техніки безпеки; у відповідності з умовами договору; у випадку несплати податків; з ціллю посилення контролю; на основі поданої заяви; на протязі багатьох років сумлінної праці; не дивлячись на економічний спад.

                                                                                                               10 балів

 

3. Перепишіть текст. Виправте орфографічні помилки, розставте розділові знаки в реченнях. Виконайте синтаксичний розбір другого речення (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику речення, накресліть схему).

 

Вона стояла на невеличкому узвиші задивившись вниз на грайливу течію владайської ріки. Вдихала на повні груди чисте гірське повітря та уявляла як воно очищає її легені як наповнює її кволе тіло живильною силою і жагою до житя. У місті за якихось десять кілометрів звідси зараз стоїть страшенна зпека. А тут – ніби справжня оаза. Не даремно ж софійські митці периселяються сюди, до Владаї, майже на все літо (за Анною Багряною).

                                                                                                                             8 балів

4. Складіть речення, у яких інфінітив зайти виконує різну синтаксичну роль (5 речень).

5 балів

 

5. Складіть пам'ятку для учнів (із 5 пунктів) про те, як діяти в разі оголошення повітряної тривоги. Щоб правила краще запам’яталися, використайте в кожному з пунктів доречний фразеологізм.

5 балів

 

docx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку