Пропоную орієнтовні олімпіадні завдання з всесвітньої історії за повний курс старшої школи, які можна використовувати під час підготовки до обласного туру олімпіади з історії , проведення підсумкового уроку з всесвітньої історії в 11 класі або під час предметного тижня з історії.
ЗАВДАННЯ ІІ ТУРУ (ОБЛАСНОЇ) ОЛІМПІАДИ З ПРЕДМЕТА
«ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ»
11 клас
І рівень
Завдання 1-20 мають по чотири варіанти відповідей, з яких лише ОДНА Є ПРАВИЛЬНОЮ.
1. Економічна і політична стабілізація між двома світовими війнами відбувалася в період:
А) 1918-1923 рр.; В) 1929-1933 рр.;
Б) 1924-1928 рр.; Г) 1933-1939 рр.
А) Австро-Угорській імперії; В) Російській імперії;
Б) Німецькій імперії; Г) Турецькій імперії.
3. Битва на р. Марні поблизу Парижа відбулася в:
А) червні 1914 р.; В) жовтні 1914 р.;
Б) вересні 1914 р.; Г) листопаді 1914 р.
4. У Першій світовій війні Болгарія:
А) воювала на боці Антанти;
Б) воювала на боці Німеччини й Австро-Угорщини;
В) воювала на боці Антанти, а потім перейшла на сторону Німеччини й Австро-Угорщини;
Г) зберігала нейтралітет.
А) Велика Британія; В) США;
Б) Німеччина; Г) Японія.
6. Головною метою Франції в ході Паризької мирної конференції було:
А) одержати значну частину земель колишньої Османської імперії;
Б) під прикриттям допомоги розореним країнам і народам, що голодують, усунути своїх конкурентів на європейських ринках;
В) позбавити Німеччину можливості реваншу і встановити свою гегемонію в континентальній Європі, одержати німецькі колонії в Африці і турецькі на Близькому Сході;
Г) утримати в економічній залежності країни, яким у ході війни було надано військові кредити.
7. Мирний договір між країнами, що перемогли в Першій світовій війні, та Туреччиною був заключний у:
А) Нейї; В) Севрі;
Б) Парижі; Г) Тріаноні.
8. Статут Ліги Націй був зафіксований у:
А) Вашингтонському договорі; В) Локарнському договорі;
Б) Версальському договорі; Г) Паризькому договорі.
9. Радянсько-німецький договір у Рапалло був укладений у:
А) 1919 р.; В) 1921р.;
Б) 1920 р.; Г) 1922 р.
10. План Юнга:
А) встановлював певну суму репарацій з Німеччини, поступово збільшуючи її щорічно протягом1924-1929 років ;
Б) встановлював загальну суму репарацій з Німеччини;
В) скасовував всі репарації з Німеччини;
Г) зменшував виплату Німеччиною щорічних репарацій (визначив їх в розмірі щорічних 2 млрд. марок на найближчі 37 років)
11. У якому році розпочалася реалізація «Нового курсу» Ф. Рузвельта?
А) 1929 р.;
Б) 1931 р.;
В) 1933 р.;
Г) 1934 р
12. Про яку кризу йде мова?
Ця економічна криза відрізнялася від попередніх своїми глобальними масштабами і рівнем падіння виробництва. Обсяги промислового виробництва не лише скоротилися, але знизились до рівня початку століття. Число безробітних тільки в країнах Заходу наблизилося до 30 млн. чоловік, що склало від 1/5 до 1/3 робочої сили. Промислове виробництво в економічно розвинутих країнах скоротилося в середньому на 38 %.
А) європейська економічна криза, спричинена Першою світовою війною;
Б) біржовий крах у Нью-Йорку 1924 р.;
В) світова економічна криза 1929-1933 рр.;
Г) економічна криза кінця 30-х рр.
А) держав антигітлерівської коаліції; В) СРСР;
Б) Німеччини; Г) зберігав нейтралітет.
14.Про який документ іде мова?
Цим планом передбачалися колонізація Радянського Союзу і країн Східної Європи, знищення мільйонів людей, поневолення народів. Планувалося протягом 30 років виселити за Урал 65 % західних українців, 75 % білорусів, 80-85 % поляків, значну частину населення Латвії, Литви, Естонії — всього 51 млн. чоловік. Намічалося переселити 10 млн. німців на землі, які звільняться. На території СРСР передбачалося утворити чотири німецькі колоніальні провінції «Остланд», «Україна», «Москва», «Кавказ».
А) План «Ост»; В) план «Вайс»;
Б) план «Барбаросса»; Г) план «Рот».
15. Тегеранська конференція відбулася в;
А) 1941р.; В) 1943 р.;
Б) 1942 р.; Г) 1944 р.
16.Другий фронт у Західній Європі було відкрито в:
А) 1941р.; В) 1943 р.;
Б) 1942 р.; Г) 1944 р.
17. Декларація про звільнену Європу була прийнята на конференції в:
А) Москві; В) Ялті;
Б) Тегерані; Г) Потсдамі.
18. перша велика акція європейського руху Опору:
А) Празьке повстання; В) арешт Муссоліні;
Б) повстання у варшавському гетто; Г) антифашистське словацьке повстання
19. Про яку міжнародну організацію йде мова?
Ця міжнародна організація держав була створена в 1945 р. Її штаб-квартира розміщалася в Нью-Йорку, що підкреслювало особливу роль Сполучених Штатів Америки у створенні організації. Статут організації був підписаний улітку 1945 р. на конференції в Сан-Франциско п’ятдесятьма країнами і набрав сили 24 жовтня 1945 р.
А) Ліга Націй; В) ООН;
Б) НАТО; Г) ЄЄ.
20.Про яку міжнародну організацію йде мова?
У січні 1949 р. Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія, СРСР і Чехословаччина проголосили про створення цієї організації для спільного розв’язання економічних проблем, координації народногосподарських планів, реалізації спільних проектів. У лютому того ж року до організації приєдналася Албанія, котра потім вийшла з її складу.
А) Організація Варшавського договору; В) Інформбюро;
Б) Рада Економічної Взаємодопомоги; Г) Спільний Ринок.
ІІ рівень
Завдання 21-26 мають сім варіантів відповідей, з яких ЛИШЕ ЧОТИРИ Є ПРАВИЛЬНИМИ.
21. Четверний союз був військово-політичним блоком, до якого входили:
А. Німеччина Г. Туреччина; Ж. Японія;
Б. Австро-Угорщина; Д. Італія;
В. Болгарія; Е. Швеція
22 Які завдання ставили революційні партії перед Лютневою революцією 1917 р. в Росії?
А) Ліквідувати капіталістичний спосіб виробництва;
Б) ліквідувати самодержавство, встановити загальну політичну рівність громадян;
В) встановити свободу торгівлі;
Г) ліквідувати поміщицьке землеволодіння, наділивши селянство землею;
Д) ліквідувати національне гноблення, створивши реальні умови для здійснення права всіх народів на створення власних національних держав;
Е) вивести Росію зі світової війни;
Ж) перетворити Росію на парламентську монархію.
23.Згідно з мирним договором між країнами-переможницями та Болгарією, підписаного 27 листопада 1919 р. у м. Нейї:
А) Болгарія втратила вихід до Егейського моря;
Б) Добруджа переходила до Румунії;
В) частина болгарської території передавалася Югославії;
Г) військова повинність заборонялася, армія обмежувалася 20 тис. чоловік, які набиралися шляхом добровільного вербування;
Д) Болгарія звільнялася від репарацій;
Е) Болгарія визнавалася демократичною республікою;
Ж) Болгарії заборонялося мати військову авіацію.
24. Сутність ідеології «корпоративної держави» Муссоліні полягала в:
А) протиставленні цієї ідеології вченню про класову сутність держави;
Б) ліквідації незалежності профспілок;
В) монополізації виробництва;
Г) наданні можливості робітничому рухові впливати на політику держави;
Д) ліквідації залишків парламентаризму;
Е) активізації державотворчої волі нації;
Ж) якнайширшому залученні широких мас населення до управління державою.
25. Назвіть причини швидкого економічного зростання ФРН у 50-ті роки XX ст., відомого як «економічне диво»:
А) значні іноземні інвестиції в економіку за планом Маршалла;
Б) гнучка податкова і кредитна політика;
В) державне регулювання економіки;
Г) використання новітніх технологій, модернізація промисловості;
Д) реформи американської окупаційної адміністрації;
Е) домінування системи найму, згідно з якою робітник працює на одному підприємстві до виходу на пенсію;
Ж) відсутність військових видатків до 1955 р.
26. «Холодна війна», що почалася між державами світу після завершення Другої світової війни, полягала в:
А) створенні системи військово-політичних союзів;
Б) створенні широкої мережі військових баз у всіх стратегічно важливих місцях світу;
В) використанні у військових діях зброї масового знищення;
Г) нагромадженні озброєнь як засобу впливу на політику інших держав;
Д) застосуванні засобів економічного тиску (дискримінація в торгівлі тощо); активізації і розширенні підривної діяльності розвідки; заохоченні путчів і державних переворотів;
Е) відмові від ідеологічної пропаганди;
Ж) встановленні і здійсненні політичних, економічних і культурних зв’язків між державами.
ІІІ рівень
27. Установіть відповідність.
А) |
Й. Сталін |
а |
СРСР |
А |
|
Б) |
Б. Муссоліні |
б |
Німеччина |
Б |
|
В) |
А.Гітлер |
в |
Італія |
В |
|
Г) |
Ф. Франко |
г |
Іспанія |
Г |
|
У завданнях 27-30 до кожного рядка, позначеного ЛІТЕРАМИ, доберіть правильний варіант відповіді, позначений ЦИФРОЮ. Запишіть до таблиці в тексті цифри відповідей.
28. Установіть відповідність між подіями та датами.
А) |
Листопад 1917 р. |
а |
Жовтнева революція в Росії |
А |
|
Б) |
листопад 1918 р. |
б |
революція в Австро-Угорщині |
Б |
|
В) |
березень 1919 р. |
в |
революція в Німеччині |
В |
|
Г) |
жовтень 1918 р. |
г |
проголошення Угорщини Радянською республікою. |
Г |
|
29. Установіть відповідність.
А) |
Франція |
а |
«Новий курс» |
А |
|
Б) |
США |
б |
«Політика Народного фронту» |
Б |
|
В) |
Німеччина |
в |
« Корпоративна система » |
В |
|
Г) |
Італія. |
г |
«Завоювання життєвого простору» |
Г |
|
30. Установіть хронологічну відповідність
А) |
Голокост |
а |
Співробітництво урядів або окремих осіб з окупантами
|
А |
|
Б) |
Депортація |
б |
Каральні заходи, вжиті державними органами,що включають до себе незаконні осудження,арешти та масові розстріли |
Б |
|
В)
|
Репресії |
в |
Винищення німцями єврейського населення в роки другої світової війни |
В |
|
Г) |
Колобороціонізм |
г |
Вигнання, заслання окремих осіб або цілих народів |
Г |
|
У завданнях 31-34 розмістіть історичні події в правильній послідовності. Запишіть літери, якими позначено події, до таблиці, причому перша подія повинна відповідати цифрі 1, друга — цифрі 2 і т. д.
31.Розмістіть події в хронологічній послідовності.
А |
Битва на р. Марні |
1 |
А |
Б |
битва на р. Соммі |
2 |
Б |
В |
вступ в Першу світову США |
3 |
В |
Г |
Підписання Комп’єнського перемір’я |
4 |
Г |
32.Розмістіть події в хронологічній послідовності.
А |
Початок суцільної колективізації |
1 |
В |
Б |
початок індустріалізації |
2 |
Б |
В |
початок НЕП |
3 |
Г |
Г |
хлібозаготівельна криза 1927-1928 рр. |
4 |
А |
33.Розмістіть події в хронологічній послідовності.
А |
Початок Другої світової війни |
1 |
А |
Б |
перше застосування США ядерної зброї |
2 |
В |
В |
початок Сталінградської битви |
3 |
Г |
Г |
Відкриття Другого фронту в Європі |
4 |
Б |
34.Розмістіть події в хронологічній послідовності.
А |
Виникнення ООН |
1 |
А |
Б |
«Берлінська криза» |
2 |
В |
В |
початок «холодної війни» |
3 |
Г |
Г |
вступ в дію плану Маршала |
4 |
Б |
ІV рівень
Надайте розгорнуту відповідь на наступні питання:
35. Назвіть основні ознаки періоду стабілізації і «проспериті» (процвітання) у 1924-1929 рр.
36. Чому, на вашу думку, фашизм перемог у Німеччині та Італії, але не зміг одержати перемогу в США, Франції та Великобританії ?
37. Проаналізуйте позитивні та негативні наслідки прискореної індустріалізації в СРСР.
38. Що означав нацистський «новий порядок» на полоненої частині території Європи та СРСР?
39. Охарактеризуйте основні прояви політики «холодної війни».
40. Радянський історик Дмитро Волкогонов висловив таку думку:
«Чим гірше у нас будуть йти справи, тим вищими будуть шанси неосталінізма. Ну, а історично, на жаль, Сталін не помре ніколи. Залишивши найбільшу вм’ятину в нашій історії, він зостається у ряду найлихіших тиранів людства»
Як ви розумієте цей вислів? Сформулюйте та обґрунтуйте свої міркування з цього приводу.
41. Уявіть себе мешканцем Німеччини 1918-1939 рр. Напишіть вашим нащадкам листа про своє життя. Які поради їм ви дали б? Від чого застерегли б?