Контрольна робота з розділу «Морфологія»
Варіант 1
1. Завдання мають по чотири (п’ять) варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0, 5 бала.
1. До одного роду належать обидва іменники рядка
А Сімферополь, Сибір
Б рукопис, магістраль
В ательє, маестро
Г лібрето, колібрі
Д тюль, Охтирка
2. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до чоловічого роду
А рів, ожеред, путь, дріб, перекис
Б пропис, какаду, плов, кров, ступінь
В тюль, степ, Сибір, кір, біль
Г хлоп’ятко, зубр, НЛО, туш, портьє
3. Вкажіть варіант, в якому всі іменники належать до III відміни
А сіль, доля, поле, роззява
Б мати, юність, любов, річ
В тінь, свекруха, косар, дідунь
Г осінь, старовина, борода, зелень
4. До жіночого роду належать слова рядка
А листоноша, діагональ, повінь, шинель
Б Сибір, плакса, собака, мадам
В педаль, фальш, цеце, міледі
Г міс, плов, Умань, деталь
Д УПА, воєвода, подорож, розкіш
5. Позначте рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними
А емаль, кефаль, мудрість, папороть
Б далеч, радість, мить, любов
В піч, тінь, суміш, область
Г вісь, суть, нехворощ, скатерть
Д ніч, акварель, мазь, розповідь
6. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку
А ансамбль, фольклор, Дон, дуб
Б Буг, роман, Кавказ, мішок
В Сибір, зошит, дощ, оркестр
Г гнів, Амур, сюжет, полк
Д сніг, ураган, біль, понеділок
7. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку
А автобус, хокей, шовк, жаль
Б футбол, університет, розрив, апарат (президента)
В сум, інститут, міст, будинок
Г вальс, центнер, народ, відсоток
Д гектар, кілограм, вітер, гриб
8. Вкажіть варіант, у якому всі іменники у формі родового відмінка матимуть закінчення -а (-я)
А кравець, атлас, учитель, вітер
Б вечір, діаметр, хор, Лондон
В Марсель, водень, портфель, Париж
Г кисень, предмет, портфель, Ніжин
Д палець, промовець, вовк, Харків
9. Які з поданих іменників належать до чоловічого роду
1. Ярмарок. 2. Какаду. 3. Дніпро. 4. Путь. 5. Адрес. 6. Будинок. 7. Меню. 8. Полин. 9. Колібрі. 10.Кіно. 11. Стіна. 12. Петрарка.
А 1, 2, 5, 8, 9, 11, 12
Б 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 12
В 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12
Г 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11
Д 2, 3, 5, 7, 8, 9, 12
10. У кличному відмінку закінчення -е мають усі іменники в рядку
А юнак, орел, Оля, слухач
Б голуб, Петро, Віталій, Богдан
В козак, Ігор, Галя, тракторист
Г друг, листоноша, сокіл, хлопець
Д дяк, місяць, матуся, доктор
11. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, сильний торнадо, гарне кіно
Б смачні івасі, модне ательє, молодий аташе
В картопляне пюре, зимова купіль, свіжа салямі
Г білий фламінго, духмяний ваніль, стильне бароко
Д дієтичне меню, талановитий маестро, гарна шампунь
12. Без помилок утворено всі імена по батькові в рядку
А Владиславівна, Миколаївна, Лукич, Якович
Б Назарович, Артемійович, Борисівна, Олеговна
В Євгенівна, Матвієвич, Іллівна, Савич
Г Григорійович, Євгенович, Хомич, Хомівна
Д Орестівна, Олексіївна, Григоріївна, Любомирович
13. Текст і завдання до нього.
1. Настало літо. 2. Почались жнива, почалася у полі робота. 3. Сім’я літом мало сиділа в хаті, менше стало колотнечі. 4. За гарячою працею в полі не було часу сваритись. 5. Кайдаші вижали свій хліб і стали заробляти у пана за сніп. 6. Мотря жала дуже швидко й заробила з Карпом більше кіп, ніж Кайдаш з Кайдашихою.
Скільки в поданому уривку іменників І відміни
А 4
Б 10
В 9
Г 6
Д 8
14. Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку
А коротший, тонкіший, розумніший, якнайкращий
Б вищий, ближчий, більш дорогий, більш легкий
В легший, мудріший, більш дужчий, веселіший від усіх
Г важливіший від усіх, більший, менший, пречесніший
Д більш зручніший, старший, старіший від усіх, найрідніший
15. Ступені порівняння МОЖНА утворити від усіх прикметників рядка
А могутній, важливий, маленький, багряний
Б швидкий, крутий, дитячий, грізний
В дорослий, порожній, худий, дерев’яний
Г гарячий, кислий, надійний, вузький
Д синій, прозорий, білий, палкий
16. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Він був високий, привабливий, років на п’ять молодший від мене.
Б Вітчим став для неї найближчою людиною.
В Клімат в Англії більш холодний, ніж у Франції.
Г Гетьман і Шрам повернулись ще веселіші.
Д Самі найвищі дерева у світі – секвойї, а самі найтовщі – баобаби.
17. У якому рядку всі числівники записано ПРАВИЛЬНО
А восьмистами дев’ятьома, шістдесятьом сімом
Б п’ятьмастами сорока сімома, п’ятидесяти шести
В вісьмастами шістдесятьма чотирма, ста сорока сімома
Г чотириста тридцятьма, двохсот п’ятдесяти шести
Д трьомастами сорока шістьма, двохстам п’ятдесяти восьми
18. Помилку у відмінюванні кількісних числівників допущено в рядку
А вісімдесяти, вісімдесятьом, вісімдесятьма, на вісімдесятьох
Б шести, шістьом, шістьома, на шістьох
В трьохсот, трьомстам, трьомастами, на трьохстах
Г дев’яноста, п’ятисот, п’ятистам, п’ятьомастами
Д восьмисот, восьмистам, восьмистами, восьмистах
19. ПРАВИЛЬНО поєднано числівники з іменниками в рядку
А троє дівчат
Б чотири банани
В півтора рази
Г двадцять два абрикоса
Д триста п’ятдесят грам
20. Частку НЕ треба писати ОКРЕМО з наступним словом у рядку
А плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля
Б не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік
В не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки
Г не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати
Д ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби
21. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у рядку
А ужити не/гайних заходів; не/треба чекати
Б зупинився не/випадково; не/глибока ріка
В писав не/думаючи; розгулялася не/года
Г сказав дуже не/впевнено; давно не/здужає
Д зник не/сподівано; кімната не/прибрана
22. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у реченні
А Не/знав сіромаха, що виросли крила.
Б Не/суворо на серці, не/гнівно.
В Відчахнута гілка вмирає не/зразу.
Г Нам таких не/треба, що ніс деруть до неба.
Д Блідий ранок не/сміливо зазирнув у вікна.
23. ЧЕРЕЗ ДЕФІС пишуться всі слова в рядку
А військово/патріотичний, австро/угорський, навчально/виховний, адміністративно/господарський
Б іскристо/сріблястий, автобіографічно/мемуарний, суспільно/економічний, широко/листий
В м’ясо/молочний, авіа/ескадрилья, унтер/офіцер, серцево/судинний
Г авто/броньовик, азбестово/паперовий, азотно/калієвий, ячмінно/житній
Д алфавітно/цифровий, люби/мене, радіо/приймач, альма/матер
24. ОКРЕМО пишуться всі прислівники в рядку
А поза/торік, з/розгону, до/смаку
Б по/черзі, по/можливості, в/міру
В на/сміх, при/вселюдно, під/час
Г як/слід, натще/серце, за/кордон
Д у/ночі, до/сих/пір, до/останку
2. Завдання на встановлення логічних пар. 1, 0 бал
25. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова)
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д прислівник
Контрольна робота з розділу «Морфологія»
Варіант 2
1. Завдання мають по чотири (п’ять) варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0, 5 бала.
1. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до жіночого роду
А сирота, плахта, заброда, замазура
Б повість, салямі, суддя, варення
В юшка, лелека, чапля, собака
Г путь, вуаль, лють, ніч
2. До чоловічого роду належать слова рядка
А Токіо, дріб, міль, розкіш
Б ступінь, Огайо (штат), поні, тюль
В Оріноко, амплуа, вуаль, жаль
Г кір, ООН, кольє, абрикос
Д розпродаж, кенгуру, степінь, купіль
3. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до IV відміни
А тигреня, соколя, зілля, жабеня
Б орля, сім'я, пір'я, пагіння
В тім'я, каченя, лоша, дівча
Г вівця, зоря, волога, хлоп’я
4. Форму лише множини мають усі іменники рядка
А кусачки, кошти, Суми, свята
Б заручини, двері, вікна, аліменти
В терези, обценьки, сіни, бджоли
Г Черкаси, закони, дрова, збіжжя
Д обжинки, гроші, помиї, джунглі
5. До середнього роду належать слова рядка
А Онтаріо, Баку, паливо, євро
Б алое, нетто, збіжжя, хлопчик
В хлоп’я, брутто, Кіліманджаро, ягня
Г піддашшя, акварель, корито, жалюзі
Д депо, лібрето, шосе, батько
6. Вкажіть рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними
А емаль, далеч, жовч
Б акварель, тінь, мудрість
В мазь, вісь, суміш
Г мить, суть, скатерть
Д розповідь, папороть, область
7. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку
А Кривий Ріг, степ, електровоз, конус
Б комбайн, караван, сумнів, ремонт
В полин, мед, долар, перець
Г крик, асфальт, Алтай, танець
Д Інтернет, відмінок, коледж, шлях
8. У родовому відмінку однини закінчення -а (-я) мають усі іменники в рядку
А мільйон, Дніпро, тиждень, задум
Б тигр, понеділок, прапор, рейс
В барометр, вечір, комп’ютер, Берлін
Г прямокутник, підручник, кілограм, талант
Д егоїст, порох, десяток, катод
9. Закінчення –а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А телевізійного оператор.., вишневого садк.., якісного прикметник..
Б електричного двигун.., катет.. трикутника, довгого коридор..
В гори Крим.., курсант.. училища, африканського материк..
Г м’якого килим.., народного орнамент.., гранітного монумент..
Д стовпчик термометр.., таблетка аспірин.., копія атестат..
10. Які з поданих іменників належать до жіночого роду
1. Тюль. 2. Велич. 3. Міссісіпі. 4. Ваніль. 5. Нежить. 6. Живопис. 7. Мадам. 8. Дитя. 9. Накип. 10. УПА. 11. Ескадрилья. 12. Мати.
А 1, 2, 3, 4, 7, 11, 12
Б 2, 3, 4, 5, 7, 10, 12
В 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12
Г 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12
Д 1, 2, 3, 4, 7, 10, 11
11. У кличному відмінку закінчення -е мають усі іменники в рядку
А Дмитро, сторож, Степан, пісня
Б товариш, вчитель, Олег, Сергій
В режисер, Іван, Тимоша, Дністер
Г отець, Петро, дід, лейтенант
Д син, світ, ветеран, капітан
12. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А легкий інтермецо, смачне спагеті, далекий Сибір
Б голосисте тріо, глибока Міссурі, сонячне Тбілісі
В великий цунамі, новорічне свято, веселий Борнео
Г хворе коліно, широке Дніпро, мала роззява
Д справедливе журі, яскраве Токіо, металеві жалюзі
13. ПРАВИЛЬНО утворено всі імена по батькові в рядку
А Пилипович, Ігоревич, Вакулович, Гнатівна
Б Григорівна, Савовна, Романович, Якович
В Тимурівна, Самсонівна, Порфирієвна, Прокопович
Г Валерійович, Григорійович, Тимофіївна, Уласович
Д Денисівна, Олексович, Валеріанівна, Арсенович
14. Текст і завдання до нього.
1. Настало літо. 2. Почались жнива, почалася у полі робота. 3. Сім’я влітку мало сиділа в хаті, менше стало колотнечі. 4. За гарячою роботою в городі не було часу сваритись. 5. Кайдаші вижали свій хліб і стали заробляти у пана за сніп. 6. Мотря жала дуже швидко й заробила з Карпом більше кіп, ніж Кайдаш з Кайдашихою.
Скільки в поданому уривку іменників II відміни
А 3
Б 5
В 8
Г 9
Д 10
15. Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку
А найменш залежний, розумніший за всіх, найпоганіший
Б мудріший, щонайдобріший, найбільш кращий
В більш розумний, якнаймиліший, дорожчий від золота
Г найсерйозніший, кращий за всіх, премудріший
Д якнайдужчий, щонайясніший, самий благородний
16. Ступені порівняння МОЖНА утворити від усіх прикметників рядка
А далекий, золотий, дорогий, близький
Б пізній, сухий, солонуватий, залізний
В молодий, крижаний, добрий, новий
Г гарний, високий, великий, сміливий
Д срібний, зручний, глухий, буряковий
17. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Сила слова гостріша від штика.
Б Найгнідіша кобилка підійшла до лошати, притуливши його до себе.
В Бочка була повніша за інші й стояла осторонь.
Г Найстарше дерево нашої планети – австралійська макроцамія.
Д Краю, ти мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю.
18. У якому рядку всі числівники записано ПРАВИЛЬНО
А восьмистам дев’яноста дев’яти, чотирнадцятьма
Б восьмисот восьмидесяти дев’яти, шістьмастами сорока сьома
В п’ятистами шістдесятьма трьома, трьохсот сорока п’ятьох
Г дев’ятьомстам вісімдесяти п’ятьом, чотирмастами двадцятьма двома
Д (на) сімохстах сімдесятьох шістьох, ста сімдесяти
19. ПРАВИЛЬНО поєднано числівники з іменниками в рядку
А двоє жінок
Б два тижня
В три товариша
Г два підручники
Д півтора рази
20. Частку НЕ треба писати ОКРЕМО з наступним словом у рядку
А ще не/підкорені вершини; не/вивчене питання
Б лан не/засіяний; не/затоплена навесні місцина
В не/опале листя; не/перекладений ніким текст
Г досі не/збудований дім; не/переборне бажання
Д зовсім не/відомий Вороний; не/захищений сад
21. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у рядку
А не/политі вранці квіти; не/перевірені відомості
Б човен не/прив’язаний; не/обсаджений берег
В не/вибілене полотно; не/вишитий, а витканий
Г не/посіяна батьком трава; не/доплетений тин
Д не/завершена робота; не/розчищені стежки
22. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у реченні
А Я вже й пізніше, при дворі, в Парижі, шукав її у мармурі не/раз.
Б Не/спалося, а ніч, як море.
В Тільки те не/зрадить серце, що любити поклялось.
Г Ніч не/рухомо тишею бринить.
Д Не/варті сну казки колишні.
23. ЧЕРЕЗ ДЕФІС пишуться всі прислівники в рядку
А на/в/здогін, з/діда/прадіда, без/ладу, по/середині
Б коли/не/коли, ледве/ледве, казна/де, багато/багато
В по/маленьку, без/просипу, по/київськи, по/третє
Г у/наслідок, час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як
Д ген/ген, кінець/кінцем, вряди/годи, будь/де
24.ОКРЕМО пишуться всі прислівники в рядку
А без/ліку, сам/собою, повік/віки, такий/сякий
Б по/латині, по/дитячому, по/свійськи, хтозна/скільки
В на/щастя, в/цілому, в/основному, уві/сні
Г на/виворіт, у/переміш, по/перше, від/давна
Д на/впростець, з/висока, за/молоду, без/перестанно
2. Завдання на встановлення логічних пар. 1, 0 бал
25. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Піднявшись молодим гайком, (1) аби обійти (2) поблизу річку хуторець, (3) що тулився під скелею, я збіг у яр, де ріс (4) лише велетенський дуб.
А сполучник
Б прийменник
В частка
Г займенник
Д прислівник
Відповіді до контрольної роботи з розділу «Морфологія»
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
А |
В |
Б |
В |
Д |
Г |
Б |
Д |
Б |
Г |
В |
А |
Д |
Б |
Г |
Д |
В |
Д |
Б |
А |
Г |
Д |
А |
Б |
1А 2Г 3Д 4В |
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
Г |
Б |
В |
Д |
А |
В |
Г |
В |
А |
В |
А |
Б |
Д |
Г |
В |
Г |
Б |
А |
Г |
Б |
Д |
Г |
Б |
В |
1А 2Д 3Г 4В |
Критерії оцінювання контрольної роботи
Оцінка |
Кількість тестових балів |
12 |
12,5 - 13 |
11 |
11,5 - 12 |
10 |
10,5 - 11 |
9 |
9,5 - 10 |
8 |
8,5 - 9 |
7 |
7,5 - 8 |
6 |
6,5 - 7 |
5 |
5,5 - 6 |
4 |
4,5 - 5 |
3 |
3,5 - 4 |
2 |
2,5 - 3 |
1 |
1,5 - 2 |