Завдання контрольної роботи з розділу "Морфологія"

Про матеріал
Завдання контрольної роботи з української мови. Розділ "Морфологія". Для учнів 10 класу та студентів 1 курсу коледжу.
Перегляд файлу

Контрольна робота з розділу «Морфологія»

Варіант 1

1. Завдання мають по чотири (п’ять) варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0, 5 бала.

1. До одного роду належать обидва іменники рядка

А Сімферополь, Сибір

Б рукопис, магістраль

В ательє, маестро

Г лібрето, колібрі

Д тюль, Охтирка

 

2. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до чоловічого роду

А рів, ожеред, путь, дріб, перекис

Б пропис, какаду, плов, кров, ступінь

В тюль, степ, Сибір, кір, біль

Г хлоп’ятко, зубр, НЛО, туш, портьє

 

3. Вкажіть варіант, в якому всі іменники належать до III відміни

А сіль, доля, поле, роззява

Б мати, юність, любов, річ

В тінь, свекруха, косар, дідунь

Г осінь, старовина, борода, зелень

 

4. До жіночого роду належать слова рядка

А листоноша, діагональ, повінь, шинель 
Б Сибір, плакса, собака, мадам 
В педаль, фальш, цеце, міледі 
Г міс, плов, Умань, деталь 
Д УПА, воєвода, подорож, розкіш

 

5. Позначте рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними

А  емаль, кефаль, мудрість, папороть
Б  далеч, радість, мить, любов
В  піч, тінь, суміш, область 
Г  вісь, суть, нехворощ, скатерть 
Д  ніч, акварель, мазь, розповідь 

 

6. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку

А  ансамбль, фольклор, Дон, дуб 
Б  Буг, роман, Кавказ, мішок 
В  Сибір, зошит, дощ, оркестр 
Г  гнів, Амур, сюжет, полк
Д  сніг, ураган, біль, понеділок 

 

7. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку

А  автобус, хокей, шовк, жаль 
Б  футбол, університет, розрив, апарат (президента) 
В  сум, інститут, міст, будинок 
Г  вальс, центнер, народ, відсоток 
Д  гектар, кілограм, вітер, гриб

 

8. Вкажіть варіант, у якому всі іменники у формі родового відмінка матимуть закінчення -а (-я)

А  кравець, атлас, учитель, вітер

Б  вечір, діаметр, хор, Лондон

В  Марсель, водень, портфель, Париж

Г  кисень, предмет, портфель, Ніжин

Д  палець, промовець, вовк, Харків

 

9. Які з поданих іменників належать до чоловічого роду 

1. Ярмарок. 2. Какаду. 3. Дніпро. 4. Путь. 5. Адрес. 6. Будинок. 7. Меню. 8. Полин. 9. Колібрі.           10.Кіно. 11. Стіна. 12. Петрарка.

 

А 1, 2, 5, 8, 9, 11, 12 
Б  1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 12 
В  1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12 
Г  2, 3, 4, 6, 7, 10, 11 
Д  2, 3, 5, 7, 8, 9, 12

 

10. У кличному відмінку закінчення -е мають усі іменники в рядку

А юнак, орел, Оля, слухач 
Б  голуб, Петро, Віталій, Богдан 
В козак, Ігор, Галя, тракторист 
Г друг, листоноша, сокіл, хлопець 
Д дяк, місяць, матуся, доктор

 

11. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А  кумедне кенгуру, сильний торнадо, гарне кіно 
Б  смачні івасі, модне ательє, молодий аташе 
В  картопляне пюре, зимова купіль, свіжа салямі
Г  білий фламінго, духмяний ваніль, стильне бароко 
Д  дієтичне меню, талановитий маестро, гарна шампунь 

 

12. Без помилок утворено всі імена по батькові в рядку

А  Владиславівна, Миколаївна, Лукич, Якович 
Б  Назарович, Артемійович, Борисівна, Олеговна 
В  Євгенівна, Матвієвич, Іллівна, Савич 
Г  Григорійович, Євгенович, Хомич, Хомівна 
Д  Орестівна, Олексіївна, Григоріївна, Любомирович

 

13. Текст і завдання до нього.

1. Настало літо. 2. Почались жнива, почалася у полі робота. 3. Сім’я літом мало сиділа в хаті, менше стало колотнечі. 4. За гарячою працею в полі не було часу сваритись. 5. Кайдаші вижали свій хліб і стали заробляти у пана за  сніп. 6. Мотря жала дуже швидко й заробила з Карпом більше кіп, ніж Кайдаш з Кайдашихою.

Скільки в поданому уривку іменників І відміни

А 4 
Б 10 
В 9 
Г 6 
Д 8

 

14. Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку

А  коротший, тонкіший, розумніший, якнайкращий 
Б  вищий, ближчий, більш дорогий, більш легкий 
В  легший, мудріший, більш дужчий, веселіший від усіх 
Г  важливіший від усіх, більший, менший, пречесніший
Д  більш зручніший, старший, старіший від усіх, найрідніший

 

15. Ступені порівняння МОЖНА утворити від усіх прикметників рядка

А  могутній, важливий, маленький, багряний 
Б  швидкий, крутий, дитячий, грізний 
В  дорослий, порожній, худий, дерев’яний 
Г  гарячий, кислий, надійний, вузький 
Д  синій, прозорий, білий, палкий

 

16. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

А  Він був високий, привабливий, років на п’ять молодший від мене. 
Б  Вітчим став для неї найближчою людиною. 
В  Клімат в Англії більш холодний, ніж у Франції. 
Г  Гетьман і Шрам повернулись ще веселіші. 
Д  Самі найвищі дерева у світі – секвойї, а самі найтовщі – баобаби.

 

17. У якому рядку всі числівники записано ПРАВИЛЬНО

А  восьмистами дев’ятьома, шістдесятьом сімом 
Б  п’ятьмастами  сорока сімома, п’ятидесяти шести 
В  вісьмастами шістдесятьма чотирма, ста сорока сімома 
Г  чотириста тридцятьма, двохсот п’ятдесяти шести 
Д  трьомастами сорока шістьма, двохстам п’ятдесяти восьми

 

18. Помилку у відмінюванні кількісних числівників допущено в рядку

А  вісімдесяти, вісімдесятьом, вісімдесятьма, на вісімдесятьох 
Б  шести, шістьом, шістьома, на шістьох 
В  трьохсот, трьомстам, трьомастами, на трьохстах
Г  дев’яноста, п’ятисот, п’ятистам, п’ятьомастами 
Д  восьмисот, восьмистам, восьмистами, восьмистах 

 

19. ПРАВИЛЬНО поєднано числівники з іменниками в рядку

А  троє дівчат 
Б  чотири банани 
В  півтора рази 
Г  двадцять два абрикоса 
Д  триста п’ятдесят грам

 

20. Частку НЕ треба писати ОКРЕМО з наступним словом у рядку
А  плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля
Б  не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік
В  не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки
Г  не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати
Д  ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби

 

21. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у рядку
А  ужити не/гайних заходів; не/треба чекати
Б  зупинився не/випадково; не/глибока ріка
В  писав не/думаючи; розгулялася не/года
Г  сказав дуже не/впевнено; давно не/здужає
Д  зник не/сподівано;  кімната не/прибрана

 

22. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у реченні
А  Не/знав сіромаха, що виросли крила.
Б  Не/суворо на серці, не/гнівно.
В  Відчахнута гілка вмирає не/зразу.
Г  Нам таких не/треба, що ніс деруть до неба.
Д  Блідий ранок не/сміливо зазирнув у вікна.

 

23. ЧЕРЕЗ ДЕФІС пишуться всі слова в рядку

А  військово/патріотичний, австро/угорський, навчально/виховний, адміністративно/господарський
Б  іскристо/сріблястий, автобіографічно/мемуарний, суспільно/економічний, широко/листий 
В  м’ясо/молочний, авіа/ескадрилья, унтер/офіцер, серцево/судинний 
Г  авто/броньовик, азбестово/паперовий, азотно/калієвий, ячмінно/житній 
Д  алфавітно/цифровий, люби/мене, радіо/приймач, альма/матер

 

24. ОКРЕМО пишуться всі прислівники в рядку

А  поза/торік, з/розгону, до/смаку 
Б  по/черзі, по/можливості, в/міру 
В  на/сміх, при/вселюдно, під/час 
Г  як/слід, натще/серце, за/кордон 
Д  у/ночі, до/сих/пір, до/останку

 

2. Завдання на встановлення логічних пар.                                                                                     1, 0 бал

25. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше,      (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час спілкування.

А  дієприслівник (форма дієслова)                       

Б  прикметник

В  займенник

Г  прийменник

Д  прислівник      

 

 

 

 

Контрольна робота з розділу «Морфологія»

Варіант 2

1. Завдання мають по чотири (п’ять) варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0, 5 бала.

1. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до жіночого роду

А  сирота, плахта, заброда, замазура

Б  повість, салямі, суддя, варення

В  юшка, лелека, чапля, собака

Г  путь, вуаль, лють, ніч

 

2. До чоловічого роду належать слова рядка

А Токіо, дріб, міль, розкіш 
Б ступінь, Огайо (штат), поні, тюль 
В Оріноко, амплуа, вуаль, жаль 
Г кір, ООН, кольє, абрикос 
Д розпродаж, кенгуру, степінь, купіль

 

3. Вкажіть варіант, у якому всі іменники належать до IV відміни

А  тигреня, соколя, зілля, жабеня

Б  орля, сім'я, пір'я, пагіння

В  тім'я, каченя, лоша, дівча

Г  вівця, зоря, волога, хлоп’я

 

4. Форму лише множини мають усі іменники рядка

А  кусачки, кошти, Суми, свята
Б  заручини, двері, вікна, аліменти 
В  терези, обценьки, сіни, бджоли 
Г  Черкаси, закони, дрова, збіжжя 
Д  обжинки, гроші, помиї, джунглі 

 

5. До середнього роду належать слова рядка

А  Онтаріо, Баку, паливо, євро 
Б  алое, нетто, збіжжя, хлопчик 
В  хлоп’я, брутто, Кіліманджаро, ягня 
Г  піддашшя, акварель, корито, жалюзі 
Д  депо, лібрето, шосе, батько

 

6. Вкажіть рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними

А  емаль, далеч, жовч

Б  акварель, тінь, мудрість

В  мазь, вісь, суміш

Г  мить, суть, скатерть

Д  розповідь, папороть, область

 

7. У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники в рядку

А  Кривий Ріг, степ, електровоз, конус
Б  комбайн, караван, сумнів, ремонт
В  полин, мед, долар, перець 
Г  крик, асфальт, Алтай, танець 
Д  Інтернет, відмінок, коледж, шлях

 

8. У родовому відмінку однини закінчення -а (-я) мають усі іменники в рядку

А  мільйон, Дніпро, тиждень, задум 
Б  тигр, понеділок, прапор, рейс 
В  барометр, вечір, комп’ютер, Берлін 
Г  прямокутник, підручник, кілограм, талант
Д  егоїст, порох, десяток, катод

 

9. Закінчення –а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

А  телевізійного оператор.., вишневого садк.., якісного прикметник..

Б  електричного двигун.., катет.. трикутника, довгого коридор..

В  гори Крим.., курсант.. училища, африканського материк..

Г  м’якого килим.., народного орнамент.., гранітного монумент..

Д  стовпчик термометр.., таблетка аспірин.., копія атестат..

 

10. Які з поданих іменників належать до жіночого роду 

1. Тюль. 2. Велич. 3. Міссісіпі. 4. Ваніль. 5. Нежить. 6. Живопис. 7. Мадам. 8. Дитя. 9. Накип. 10. УПА. 11. Ескадрилья. 12. Мати.

 

А 1, 2, 3, 4, 7, 11, 12 
Б 2, 3, 4, 5, 7, 10, 12 
В 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12 
Г 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12 
Д 1, 2, 3, 4, 7, 10, 11

 

11. У кличному відмінку закінчення -е мають усі іменники в рядку

А  Дмитро, сторож, Степан, пісня
Б  товариш, вчитель, Олег, Сергій 
В  режисер, Іван, Тимоша, Дністер 
Г  отець, Петро, дід, лейтенант 
Д  син, світ, ветеран, капітан

 

12. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А  легкий інтермецо, смачне спагеті, далекий Сибір 
Б  голосисте тріо, глибока Міссурі, сонячне Тбілісі 
В  великий цунамі, новорічне свято, веселий Борнео 
Г  хворе коліно, широке Дніпро, мала роззява 
Д  справедливе журі, яскраве Токіо, металеві жалюзі

 

13. ПРАВИЛЬНО утворено всі імена по батькові в рядку

А  Пилипович, Ігоревич, Вакулович, Гнатівна 
Б  Григорівна, Савовна, Романович, Якович
В  Тимурівна, Самсонівна, Порфирієвна, Прокопович 
Г  Валерійович, Григорійович, Тимофіївна, Уласович 
Д  Денисівна, Олексович, Валеріанівна, Арсенович

 

14. Текст і завдання до нього.

1. Настало літо. 2. Почались жнива, почалася у полі робота. 3. Сім’я влітку мало сиділа в хаті, менше стало колотнечі. 4. За гарячою роботою в городі не було часу сваритись. 5. Кайдаші вижали свій хліб і стали заробляти у пана за  сніп. 6. Мотря жала дуже швидко й заробила з Карпом більше кіп, ніж Кайдаш з Кайдашихою.

Скільки в поданому уривку іменників II відміни

А  3 
Б   5 
В  8
Г   9
Д 10

 

15. Форми ступенів порівняння прикметників ПРАВИЛЬНО утворено в рядку

А  найменш залежний, розумніший за всіх, найпоганіший 
Б  мудріший, щонайдобріший, найбільш кращий 
В  більш розумний, якнаймиліший, дорожчий від золота 
Г  найсерйозніший, кращий за всіх, премудріший 
Д  якнайдужчий, щонайясніший, самий благородний

 

16. Ступені порівняння МОЖНА утворити від усіх прикметників рядка

А  далекий, золотий, дорогий, близький 
Б  пізній, сухий, солонуватий, залізний 
В  молодий, крижаний, добрий, новий 
Г  гарний, високий, великий, сміливий 
Д  срібний, зручний, глухий, буряковий

 

17. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

А  Сила слова гостріша від штика. 
Б  Найгнідіша кобилка підійшла до лошати, притуливши його до себе.
В  Бочка була повніша за інші й стояла осторонь. 
Г  Найстарше дерево нашої планети – австралійська макроцамія. 
Д  Краю, ти мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю. 

 

18. У якому рядку всі числівники записано ПРАВИЛЬНО

А  восьмистам дев’яноста дев’яти, чотирнадцятьма 
Б  восьмисот восьмидесяти дев’яти, шістьмастами сорока сьома 
В  п’ятистами шістдесятьма трьома, трьохсот сорока п’ятьох 
Г  дев’ятьомстам вісімдесяти п’ятьом, чотирмастами двадцятьма двома 
Д  (на) сімохстах сімдесятьох шістьох, ста сімдесяти

 

19. ПРАВИЛЬНО поєднано числівники з іменниками в рядку

А  двоє жінок
Б  два тижня 
В  три товариша
Г  два підручники 
Д  півтора рази

 

20. Частку НЕ треба писати ОКРЕМО з наступним словом у рядку
А  ще не/підкорені вершини; не/вивчене питання
Б  лан не/засіяний; не/затоплена навесні місцина
В  не/опале листя; не/перекладений ніким текст
Г  досі не/збудований дім; не/переборне бажання
Д  зовсім не/відомий Вороний; не/захищений сад

 

21. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у рядку
А  не/политі вранці квіти; не/перевірені відомості
Б  човен не/прив’язаний; не/обсаджений берег
В  не/вибілене полотно; не/вишитий, а витканий
Г  не/посіяна батьком трава; не/доплетений тин
Д  не/завершена робота; не/розчищені стежки

 

22. Частку НЕ треба писати РАЗОМ з наступним словом у реченні
А  Я вже й пізніше, при дворі, в Парижі, шукав її у мармурі не/раз.
Б  Не/спалося, а ніч, як море.
В  Тільки те не/зрадить серце, що любити поклялось.
Г  Ніч не/рухомо тишею бринить.
Д  Не/варті сну казки колишні.

 

23. ЧЕРЕЗ ДЕФІС пишуться всі прислівники в рядку

А  на/в/здогін, з/діда/прадіда, без/ладу, по/середині 
Б  коли/не/коли, ледве/ледве, казна/де, багато/багато 
В  по/маленьку, без/просипу, по/київськи, по/третє 
Г  у/наслідок, час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як 
Д  ген/ген, кінець/кінцем, вряди/годи, будь/де

 

24.ОКРЕМО пишуться всі прислівники в рядку

А  без/ліку, сам/собою, повік/віки, такий/сякий 
Б  по/латині, по/дитячому, по/свійськи, хтозна/скільки 
В  на/щастя, в/цілому, в/основному, уві/сні 
Г  на/виворіт, у/переміш, по/перше, від/давна 
Д  на/впростець, з/висока, за/молоду, без/перестанно

 

2. Завдання на встановлення логічних пар.                                                                                     1, 0 бал

25. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Піднявшись молодим гайком, (1) аби обійти (2) поблизу річку хуторець, (3) що тулився під скелею, я збіг у яр, де ріс (4) лише велетенський дуб.

А  сполучник                         

Б  прийменник

В  частка

Г  займенник

Д  прислівник      

                               

 

 

 

Відповіді до контрольної роботи з розділу «Морфологія»

 

Варіант 1

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

А

В

Б

В

Д

Г

Б

Д

Б

Г

В

А

Д

Б

Г

Д

В

Д

Б

А

Г

Д

А

Б

 

 Варіант 2

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

Г

Б

В

Д

А

В

Г

В

А

В

А

Б

Д

Г

В

Г

Б

А

Г

Б

Д

Г

Б

В

 

 

Критерії оцінювання контрольної роботи

 

Оцінка

Кількість тестових балів

12

12,5 - 13

11

11,5 - 12

10

10,5 - 11

9

9,5 - 10

8

8,5 - 9

7

7,5 - 8

6

6,5 - 7

5

5,5 - 6

4

4,5 - 5

3

3,5 - 4

2

2,5 - 3

1

1,5 - 2

 

docx
Додано
25 січня 2020
Переглядів
7062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку