Завдання літературної вікторини "Стежками зарубіжної літератури"

Про матеріал
Літературна вікторина «Стежками зарубіжної літератури» для учнів 7 класу розроблена для проведення декади зарубіжної літератури або ж як окремий виховний захід. Містить завдання з тем, вивчених в 6 – 7 класах.
Перегляд файлу

Опис документу.

Літературна вікторина для учнів 7 класу (або збірних 6 – 7 класів), розроблена для проведення декади зарубіжної літератури або ж як окремий виховний захід. Містить завдання з тем, вивчених в 6 – 7 класах.

Мета: перевірити та поглибити знання учнів із зарубіжної літератури; розвивати акторські здібності учнів, логічне мислення; виховувати любов та читацький інтерес до фольклорних та художніх творів світової літератури.

Обладнання: 2 столи для команд, листки та ручки для виконання завдань,   картки із завданнями, емблеми, виготовлені учасниками, музичний супровід.

Учасники: дві збірні команди учнів 6 – 7 класів.

Вступне слово вчителя. Дорогі діти, ми раді вітати вас на літературній вікторині. Сьогодні ми помандруємо стежками зарубіжної літератури. Бажаю вам якнайкраще проявити свою кмітливість, знання, вміння. Нехай ця подорож буде цікавою та результативною. Успіхів вам!

Представлення команд. Капітани представляють свої команди (назва, емблема, девіз). Завдання учасникам для представлення дається заздалегідь.

Завдання літературної вікторини

І конкурс «Впізнай героя»

Членам команд по черзі зачитуються уривки з вивчених творів, вони повинні назвати героя,  твір та автора. Якщо одна з команд не дає правильної відповіді, учасники іншої команди можуть відповісти, отримавши додатковий бал.

 

«Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. Робота моряка підготувала його до життєвої боротьби. Його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки хороброї, а й завзятої людини.” В п’ятнадцять років хлопець уже міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми.» (Дік Сенд, «П’ятнадцятирічний капітан», Жуль Верн)

«Але ж бо й скнарою він був! Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати, – все це чудово вмів старий грішник! Наче був не людиною, а кременем – настільки холодним і твердим, що нікому жодного разу в житті не вдалося висікти з його кам’яного серця бодай іскру жалю». (Скрудж, «Різдвяна пісня в прозі», Чарльз Діккенс)

«… щойно пообідав на вокзалі, і його губи лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флер-д’оранжем». (Товстий, «Товстий і тонкий»,

А.П. Чехов)

«…щойно зійшов з вагона і був нав’ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою і кофейною гущею. З-за його спини визирала худенька жінка з довгим підборіддям – його дружина, і високий гімназист з примруженим оком – його син.» (Тонкий, «Товстий і тонкий»,

 А.П. Чехов)

 «… з дров'яного складу купця Пічугіна, стрибаючи на трьох ногах і озираючись, біжить собака. За ним женеться чоловік у ситцевій накрохмаленій сорочці й розстебнутій жилетці. Він біжить за ним, і, подавшись тулубом уперед, падає на землю, й хапає собаку за задні лапи. Чути вдруге собаче вищання і крик…» (Золотар Хрюкін, «Хамелеон», А.П. Чехов)

Перенісши всю свою вагу на здорову ногу, він витяг годинника. Була четверта. Уже тижнів зо два він не лічив днів, знав тільки, що зараз кінець липня або початок серпня, і що, отже, сонце сідає на північному заході. Він перевів погляд на південь — десь там, за оцими похмурими горбами простяглось Велике Ведмеже озеро; в тім краї Полярне коло застережно накреслило свій кордон по канадській Безплідній Землі. (Головний герой, «Жага до життя», Джек Лондон)

«Він знов і знов лічив у думці запаси харчів у схованці й запаси у факторії Компанії Гудзонової затоки. Два дні в нього не було й ріски в роті, і вже хтозна-відколи він не наїдався досхочу. Раз у раз він нахилявся, зривав бліді болотяні ягоди, клав їх у рот, розжовував і ковтав.  (Головний герой, «Жага до життя», Джек Лондон)

«Через кілька місяців після цієї розмови хлопчик вільно й швидко лазив по кімнатах, насторожуючи слух назустріч всякому звуку, і обмацував кожну річ, що потрапляла до рук. Матір він незабаром навчився пізнавати з ходи, а обличчя людей вивчав дотиками пальців. (Петрусь, «Сліпий музикант»,

В Г. Короленко)

«Потайний, замкнутий, самотній, він ховався у свою раковину, як устриця. Душевний холод заморозив із середини старечі риси його обличчя, загострив гачкуватий ніс, зморщив шкіру на щоках, скував ходу, змусив посиніти губи й почервоніти очі, зробив крижаним його скрипливий голос. І навіть щетинисте підборіддя, рідке волосся й брови, здавалось, укрилися памороззю.» (Скрудж, «Різдвяна пісня в прозі», Чарльз Діккенс)

«...працюючи з любові до мистецтва, а не заради грошей, ніколи не брався за розслідування, якщо справа не обіцяла чогось надзвичайного, навіть фантастичного.» (Шерлок Холмс, «Пістрява стрічка», Артур Конан Дойл)

«Гамуючи шалений віддих,  прислухався. Ззаду долинали вигуки та постріли, стали голосніше валувати вівчарки, але це там, на заводі, — за ним же, здається, не гналися. Рукавом смугастої куртки він стер з обличчя піт, який заливав очі, звівся на лікті, намічаючи лукою шлях угору; недалеко помітив яругу, що ближче підступала до містечка, туди ж крутим схилом збігали зверху поодинокі на узліссі ялинки. І він підхопився.» (Іван Терешко, «Альпійська балада», В. Биков).

«Вона теж засміялася, понюхала квіти, утопивши в букеті все своє маленьке, зграбне личко.» «За мить унизу на галявину між дерев вибігла легка смугаста постать, на вигляд ніби підліток, озирнулася, жваво скинула очима вгору й побачила його» (Джулія, «Альпійська балада», В. Биков).

ІІ конкурс «Розшифруй криптограму»                                                           

Командам роздаються картки з криптограмами, які вони повинні розшифрувати. За кожну правильно розшифровану криптограму команда отримує по 2 бали.

 

І команда

1.Розшифрувавши криптограму, ви прочитаєте ім’я російського письменника, майстра короткого оповідання, автора вислову «краткость – сестра таланта». (Антон Чехов)

1

18

23

19

18

28

7

26

19

3

2.Розшифрувавши криптограму, ви дізнаєтесь  один із різновидів ліро-епічного жанру. Це коротка, здебільшого віршована оповідь, що має алегоричний зміст і повчальну мету, героями якої виступають тварини, рослини, предмети, інколи люди. (Байка)

 

2

1

14

15

1

3.Розшифрувавши криптограму, ви дізнаєтесь ім’я англійської  письменниці, «королеви детективу». (Агата Крісті)

 

1

4

1

23

1

 

15

21

12

22

23

12

 

ІІ команда

 

1.Розшифрувавши криптограму, ви прочитаєте ім’я російського письменника, що народився на Житомирщині, певний час проживав у Рівному. (Володимир Короленко)

3

19

16

19

6

11

17

11

21

15

19

21

19

16

7

18

15

19


 

2.Розшифрувавши криптограму, ви дізнаєтесь  ім’я російського письменника, за творчість якого до цього часу сперечаються російські та українські літературознавці. (Микола Гоголь)

17

11

15

19

16

1

4

19

4

19

16

31

 

 

3.Розшифрувавши криптограму, ви дізнаєтесь про  короткий твір, в основі якого лежить дотепне метафоричне запитання, що передбачає відповідь на нього. (Загадка)

 

10

1

4

1

6

15

1

 

 

ІІІ конкурс «Поєднай пари»

Командам роздається завдання на окремих картках. Завдання вимагає поєднати названих нижче літературних та міфічних героїв у пари, назвати твір та автора. (Кожна правильна відповідь – 1 бал)

Айвенго, Ассоль, Людмила, Іван Терешко, Еврідіка, Джулія, Кай, Вакула, балерина, Руслан, Орфей, Ровена, Грей, Шимек, олов’ яний солдатик, Герда, Оксана, Бузя.

Відповіді:

Айвенго – Ровена (Вальтер Скотт «Айвенго»);

Орфей – Еврідіка (міф «Орфей і Еврідіка»;

Грей – Ассоль (Олександр Грін «Пурпурові вітрила»);

Іван Терешко – Джулія (В. Биков «Альпійська балада»);

Вакула – Оксана (М.В. Гоголь «Ніч перед Різдвом»);

Руслан і Людмила (О.С. Пушкін поема «Руслан і Людмила»);

Кай – Герда (Г.К. Андерсен «Снігова королева»);

Олов’яний солдатик – балерина (Г.К. Андерсен «Стійкий олов’яний солдатик»);

Шимек – Бузя (Шолом – Алейхем «Пісня над піснями»).

 

IV конкурс «Юні поети»

Складіть сенкани початковими словами яких є «війна»,  «Дік Сенд», (для І команди), «солдат», «Скрудж» (для ІІ команди). Час для роботи – 5 хв.

Можливі варіанти відповідей:

 

Війна                                                                    Солдат

Кривава, ненависна.                                           Мужній, безстрашний.

Вбиває, калічить, руйнує.                                  Захищає, оберігає,

Завдає людям тяжких втрат.                             Боронить батьківщину від ворогів.

Горе.                                                                      Герой.

 

 

Дік Сенд                                                           Скрудж

Сміливий, рішучий.                                     Злий, жорстокий.

Навчається, працює,  рятує.                        Ненавидить, страждає, не співчуває.

Обіцяє собі «стати людиною».                    Не шанує святе Різдво.

Капітан.                                                          Грішник.    

 

                                       V конкурс «Розкрий значення фразеологізмів»

Учасникам команд роздаються картки із фразеологізмами міфічного походження. Потрібно розкрити їх правильне значення.

І команда

«ахіллесова п’ята» - слабке, вразливе місце в людини;

«самозакоханий нарцис» - самозакохана людина; особа, яка милується собою;

«дамоклів меч» уживають, коли йдеться про постійну небезпеку;

«ріг достатку» - велике розмаїття, багатство;

«яблука Гесперид» - коштовний здобуток.

ІІ команда

«вогонь Прометея» - прагнення до досягнення високої мети (незгасаюче внутрішнє прагнення в досягненні чого – небудь);

«троянський кінь» - хитрі дії, підступні засоби боротьби;

«авгієві стайні» - надзвичайна запущеність, бруд, безлад;

«сізіфова праця» - безплідна, важка нескінченна робота;

«нитка Аріадни» - дороговказ, провідна нитка, порятунок.

 

VІ конкурс «Так чи ні»

Учасникам команд потрібно миттєво підтвердити або спростувати твердження словами  «так» або «ні».

Завдання для учасників І команди

  1. Джек Лондон – справжнє прізвище письменника (ні).
  2. Адам Міцкевич народився в Литві (так).
  3. В романі «Айвенго» зображена Англія ХІІ століття (так).
  4. Очумєлов – герой оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий» (ні).
  5. Проблема стосунків між батьками  і дітьми – одна з головних в оповіданні Олдріджа «Останній дюйм» (так).
  6. Шотландський король хотів дізнатися рецепт чарівного напою пиктів (так).
  7. До скелі Прометея прикував Зевс (ні).
  8. Байка складається з чотирьох частин (ні).
  9. Міфологія – це наука, що вивчає міфи (так).
  10.  Детектив – фахівець з розслідувань злочинів, агент розшукової поліції, слідчий (так).

 

Завдання для учасників ІІ команди

  1. Марк Твен – псевдонім американського письменника (так).
  2. Ровена і Ребека – жіночі образи в романі «Айвенго» (так).
  3. Геракл здійснив 15 подвигів (ні).
  4. Билини – жанр, характерний для російського фольклору (так).
  5. Езоп є основоположником жанру байки (так).
  6. Ілля Муромець був сином робітника (ні).
  7. На щиті Айвенго був напис «Лицар, позбавлений спадку» (так).
  8. Мораль в байці може стояти тільки в кінці байки (ні).
  9. Сукупність міфів певного народу називають міфологією (так).
  10. Детективом називають автора детективних творів (ні).

 

VII конкурс акторської майстерності «Весь світ – театр, а люди в ньому - актори»

За допомогою міміки і жестів один з учасників першої команди показує літературного персонажа, ім’я якого написано на картці, учасникам другої команді. І навпаки. Якщо команда суперника відгадує, отримує 2 бали.

І команда                                                                          ІІ команда

Вовк, Робін Гуд                                                      Лисиця, Ілля Муромець

 

VII Конкурс капітанів «Хто швидше»

Якомога швидше дати відповідь на запитання. Хто за певний проміжок часу дасть більше правильних відповідей, той і переможець. 1 правильна відповідь – 1 бал (дозволяється допомога команди).

Завдання капітану І команди

1.  Скількох дочок мав король Лір? (3).

2. Звідки родом Ілля Муромець? (Із Мурома).

3. У якому лісі жила ватага Робін Гуда? (Шервудському).

4. Зброя, якою дуже добре володів Робін Гуд (лук)

5. Предмет, за допомогою якого Кунігунда хотіла перевірити чи кохає її лицар? (Рукавичка).

6. Автор балади «Світязь» (А.Міцкевич)

7. Йому одночасно вдалося і врятувати життя батька, і їхні стосунки (Деві)

8. Засновник детективного жанру (Е.По).

9. Середньовічний лицар, якого несправедливо звинуватили у державній зраді (Айвенго)

10. Засновник детективного жанру (Е.По).

11. Йому одночасно вдалося і врятувати життя батька, і їхні стосунки (Деві).

12. Кого привіз Ілля Муромець князю Володимиру? (Солов’я Розбійника).

13. Що подарував людям Прометей? (Вогонь).

 

Завдання капітану ІІ команди

 

1. У якому місті народився Робін Гуд ?(Локслі).

2.Автор «Вересового меду». (Стівенсон).

3. Засновник історичного роману (В.Скотт)

4. Плем’я людей, що мали малий зріст. (Пикти).

5. Лицар з балади «Рукавичка». (Делорж).

6. Від чийого крику люди помирали, квіти осипалися? (Соловія Розбійника).

7. Які звірі знаходились на арені   у баладі Шиллера «Рукавичка»?  (Лев, тигр, леопарди).

8. Батьківщина легендарних пиктів. (Шотландія).

9. Професія батька Робін Гуда. (Лісничий)

10. Озеро, що утворилося над містом, в якому загинуло багато дітей та жінок (Світязь).

11. Автор вірша «Чуєш, ти чекай мене…» (К. Симонов).

12. Один з найстрашніших німецьких концтаборів, про який у своєму вірші згадує німецький письменник Маргул-Шпербер (Бухенвальд).

13. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12).

 

Підсумок літературної гри. Оголошення переможців.

 

 

docx
Додано
8 березня 2021
Переглядів
4184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку