Професійна спрямованість уроків математики полягає в тому, щоб учні
знайомилися з професіями різних сфер діяльності, бачили практичне використання знань. Учні будуть добре вивчати предмет лише тоді, коли зрозуміють, що отримані знання знадобляться в житті, обраній професії, побуті. Знання, не пов`язані з практикою, забуваються. Знання, пов`язані з практикою, життєвим досвідом, умінням застосовувати їх у нестандартній ситуаціях, більш міцні, стабільні, корисні.
Як зразок упровадження методів практичного (професійного) спрямування на уроках алгебри та початків аналізу пропоную завдання з теми «Функції, їхні властивості та графіки» у 10 класі, професія «Слюсар».
Слюсарю необхідно вигнути пруток за ескізом , який має вигляд графіка функції у=g(х)
А |
Б |
В |
Г |
Д |
(-3; 2) |
[-2; 3] |
(-3; 6] |
(-2; 6) |
[2; 3) |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
[-2; 0] |
(-3; 2) |
[0; 4] |
[4; 6) |
(-2; 6) |
Для виготовлення молотка дібрали заготовку у формі прямокутного паралелепіпеда, розмітили контури молотка та місця свердління отворів, накернили місця свердління, просвердлили наскрізні отвори. Перетинки між отворами розпиляли круглим напилком. Обпиляли отримані поверхні напилком та зашліфували наждачним папером.
* Повторення за курс 9-го класу включено до цієї теми