Приклад використання прийому «Вірю – не вірю»
До уроку на тему: «Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення» (7 клас)
1) Тварини – гетеротрофи (+),
2) Товстолоб, ігуана, козуля, заєць – фітофаги (+),
3) Сапротрофи це організми, що поглинають тваринну їжу (-),
4) Дощовий черв’як, жук-гробарик, гриф чорний – травоїдні тварини (-),
5) До фільтраторів належать двостулкові молюски, губки, вусаті кити (+),
6) М’ясоїдні тварини споживають і рослинну, і тваринну їжу (-),
7) Всеїдні тварини живляться рештками інших організмів (-),
8) Паразити живляться тканинами та соками живих істот (+),
9) Некрофаги виконують санітарну функцію (+),
10) Копрофаги – споживачі екскрементів тварин (+),
11) Лев, богомол, павук-хрестовик, кіт – всеїдні тварини (-),
12) Серед багатоклітинних тварин трапляються різні способи живлення (+).
До уроку на тему: «Різноманітність травних систем.» (7 клас)
1) У плоских червів кишечник замкнений (+),
2) У кільчастих червів є печінка (-),
3) Процеси розкладання органічних сполук їжі на їхні складові – травлення (+),
4) Тип травлення павуків називають позаклітинним (+),
5) Двостулкові молюски мають два сифони, верхній вивідний, нижній ввідний (+),
6) Птахи мають диференційовані зуби (-),
7) У всіх ссавців чотирикамерний шлунок (-),
8) Слина амфібій містить ферменти (-),
9) Слина рептилій не містить травні ферменти (-),
10) Форма дзьоба залежить від того, чим живляться птахи (+),
11) У ссавців неперетравлені рештки їжі виводяться через анальний отвір (+),
12) У травоїдних ссавців кишечник короткий, у хижаків – довгий (-).