Завдання з української мови та літератури на час призупинення освітнього процесу для 7-А класу з 27.04.2020 по 11.05.2020

Про матеріал
Завдання з української мови та літератури на час призупинення освітнього процесу для 7-А класу з 27.04.2020 по 11.05.2020
Перегляд файлу

Теми уроків з української мови та завдання  для  7-А  класу

 

74

Правопис часток. Написання  часток   -бо,   -но,   -то,  -от,  -таки.

1

 27.04

 

75

Не і ні з різними частинами мови

 

1

 28.04

 

76

Розбір частки як частини мови

1

30.04

 

77

РМ №21 Твір-оповідання за поданим сюжетом

1

05.05

 

78

РМ № 22. Аналіз твору-оповідання за поданим сюжетом

1

07.05

 

 

 

Завдання  27.04

С. 142, параграф 35, виконати вправу 415.

 

Завдання  28.04

С. 145, параграф 36, виконати вправу 424,425.

 

Завдання  30.04

С. 148, параграф 35, виконати вправу 431.

Завдання  05.05

Оповідання -  невеликий  розповідний художній твір про одну чи кілька подій з життя персонажа, які відіграють важливу роль у його долі. Сюжет – це система  подій, про які йдеться в художньому творі,  їх  послідовне розгортання та зв’язки між  такими подіями.

В основу тексту оповідання покладено такий тип мовлення, як розповідь. Розповідається про події, що вже відбулися. Оповідач може бути як  учасником подій, так і стороннім спостерігачем. Розгортаючи перед читачем ланцюг подій, оповідач  висловлює своє ставлення до персонажів та їхній вчинків, пояснює, чим такі вчинки викликані. Описувані в оповіданні події  пов’язані між собою причиново-наслідковим зв’язком. Таким чином,  кожна подія  є наслідком попередньої та причиною наступної. Крім того, події вмотивовуються характерами персонажів, хоч, звичайно, не можна нехтувати  випадковістю, про яку часто йдеться в оповіданнях.

Яка роль сюжету оповідання? По-перше, сюжет робить  цей твір захопливим: за розвитком подій цікаво стежити. По-друге, саме через низку подій й вчинків розкриваються характери персонажів твору. По-третє, саме за допомогою сюжету не тільки оповідач, а й автор ділиться з читачем своїми думками, переживаннями, врешті-решт  передає власне ставлення до життя. Оскільки сюжет є ланцюгом  подій, можна легко виділити початок, розвиток і кінець того, про що йдеться в оповіданні. Відповідно виділяються етапи сюжету: зав’язка, кульмінація й розв’язка.

Зав’язка -  подія, з якоЇ, власне, розпочинається дія. Як правило, це зіткнення персонажів, або ж вчинок персонажа, котрий  спричиняє певні наслідки.

Кульмінація -  найбільш напружений  момент дії. Персонажеві може загрожувати небезпека.

Розв’язка -  з’ясування суперечності, що виникла на початку твору.

Крім того, існують так звані позасюжетні елементи. Передовсім це описи: портрет, пейзаж, інтер’єр.  До позасюжетних елементів належать  авторські роздуми і роздуми персонажів твору. Хоч описи й роздуми є відступами від сюжету, вони необхідні для композиції (побудови) оповідання. Якщо сюжет знайомить читача лише з подіями, то позасюжетні елементи допомагають  збагнути характери персонажів, передати авторові власну оцінку  подій та їхніх учасників.

Характерними ознаками оповідання як жанру (виду) художньої літератури є такі: проста композиція, однолінійний сюжет, невелика кількість персонажів. Описані в оповіданні події здебільшого відбуваються протягом  невеликого проміжку часу та на одному місці.

Написати твір-оповідання за поданим сюжетом

 

ЗАВ’ЯЗКА.  Троє сусідів-семикласників  часто розважалися катаючись на ліфті. Дорослі не раз попереджали їх про небезпеку. Часто намагався зупинити їх старенький сліпий сусід,  спускаючись сходами з вівчаркою-поводирем.

КУЛЬМІНАЦІЯ.  Було зіпсовано електромережу. Троє друзів якраз були у ліфті, а, застягнувши, зробили спробу вибратися  через розчинені двері, хоч ліфт зупинився між поверхами. Коли ж ліфт несподівано зрушився, на допомогу хлопцеві, який був у дверях, кинувся собака-поводир...

РОЗВ’ЯЗКА. Хлопчик був врятований. Собака загинув (був врятований  лікарями швидкої допомоги, яку викликав сліпий сусід.  Ублагали лікувати пса  сусіди).

 

Завдання  07.05

Зробити аналіз твору за планом

  1.               Чи розкрито в тексті твору тему (тема – опис  зовнішності людини).
  2.               Чи втілено в тексті твору головну думку (наприклад, замилування красою людини або оригінальністю, неповторністю її зовнішності; ставлення до потртретованої людини).
  3.               Чи вдало дібрано фактичний матеріал. Наскільки вдало його систематизовано (виділене головне, про менш істотне згадано побіжно).
  4.               Чи правильно поєднано типи мовлення (основним типом має бути опис людської зовнішності, розповідь та роздум  - допоміжні типи  мовлення є доречними у вступі та кінцівці).
  5.               Чи додержано вимог художнього стилю.
  6.               Чи правильно побудовано твір (чи наявні в його тексті вступ та кінцівка).
  7.               Грамотність. Графічне оформлення роботи.

 

 

Теми уроків з української літератури та завдання  для  7-А  класу

 

61.

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».  Образ Івана Сили (Івана Фірцака) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Інші герої повісті. Робота з текстом.

28.04

 

62.

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили.

Виразне читання №2 напам’ять уривків повісті О.Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили».

30.04

ВР №2

63.

ПЧ №4. Володимир Малик. Історико-пригодницький роман «Таємний посол».

05.05

ПЧ №4

 

64

Література рідного краю №4. Харківські сучасні дитячі письменники

07.05

ЛРК №4

 

Завдання  28.04

Написати характеристику образу Івана Сили. (Обсяг не менше сторінки)

 

Завдання  30.04

С. 248- 260 читати, відповідати на запитання.

 

Завдання  05.05

Прочитати історико-пригодницький роман «Таємний посол» Володимира Малика.  (Скорочено) У підручниках немає.

 

Завдання  07.05

Вивчити біографію Аліни Боярини  та прочитати два розділи твору «Денис Котик…»

http://loveread.ec/read_book.php?id=29725&p=3

 

Працюйте уважно, достатньо часу приділяйте для вивчення або повторення правил, звертайте увагу на винятки, обовязково підкреслюйте орфограми.

Кожен тиждень надсилаєте виконані завдання мені у Вайбер.

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку