Теми уроків з української мови та завдання для 7-А класу
74 |
Правопис часток. Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
1 |
27.04 |
|
75 |
Не і ні з різними частинами мови
|
1 |
28.04 |
|
76 |
Розбір частки як частини мови |
1 |
30.04 |
|
77 |
РМ №21 Твір-оповідання за поданим сюжетом |
1 |
05.05 |
|
78 |
РМ № 22. Аналіз твору-оповідання за поданим сюжетом |
1 |
07.05 |
|
Завдання 27.04
С. 142, параграф 35, виконати вправу 415.
Завдання 28.04
С. 145, параграф 36, виконати вправу 424,425.
Завдання 30.04
С. 148, параграф 35, виконати вправу 431.
Завдання 05.05
Оповідання - невеликий розповідний художній твір про одну чи кілька подій з життя персонажа, які відіграють важливу роль у його долі. Сюжет – це система подій, про які йдеться в художньому творі, їх послідовне розгортання та зв’язки між такими подіями.
В основу тексту оповідання покладено такий тип мовлення, як розповідь. Розповідається про події, що вже відбулися. Оповідач може бути як учасником подій, так і стороннім спостерігачем. Розгортаючи перед читачем ланцюг подій, оповідач висловлює своє ставлення до персонажів та їхній вчинків, пояснює, чим такі вчинки викликані. Описувані в оповіданні події пов’язані між собою причиново-наслідковим зв’язком. Таким чином, кожна подія є наслідком попередньої та причиною наступної. Крім того, події вмотивовуються характерами персонажів, хоч, звичайно, не можна нехтувати випадковістю, про яку часто йдеться в оповіданнях.
Яка роль сюжету оповідання? По-перше, сюжет робить цей твір захопливим: за розвитком подій цікаво стежити. По-друге, саме через низку подій й вчинків розкриваються характери персонажів твору. По-третє, саме за допомогою сюжету не тільки оповідач, а й автор ділиться з читачем своїми думками, переживаннями, врешті-решт передає власне ставлення до життя. Оскільки сюжет є ланцюгом подій, можна легко виділити початок, розвиток і кінець того, про що йдеться в оповіданні. Відповідно виділяються етапи сюжету: зав’язка, кульмінація й розв’язка.
Зав’язка - подія, з якоЇ, власне, розпочинається дія. Як правило, це зіткнення персонажів, або ж вчинок персонажа, котрий спричиняє певні наслідки.
Кульмінація - найбільш напружений момент дії. Персонажеві може загрожувати небезпека.
Розв’язка - з’ясування суперечності, що виникла на початку твору.
Крім того, існують так звані позасюжетні елементи. Передовсім це описи: портрет, пейзаж, інтер’єр. До позасюжетних елементів належать авторські роздуми і роздуми персонажів твору. Хоч описи й роздуми є відступами від сюжету, вони необхідні для композиції (побудови) оповідання. Якщо сюжет знайомить читача лише з подіями, то позасюжетні елементи допомагають збагнути характери персонажів, передати авторові власну оцінку подій та їхніх учасників.
Характерними ознаками оповідання як жанру (виду) художньої літератури є такі: проста композиція, однолінійний сюжет, невелика кількість персонажів. Описані в оповіданні події здебільшого відбуваються протягом невеликого проміжку часу та на одному місці.
Написати твір-оповідання за поданим сюжетом
ЗАВ’ЯЗКА. Троє сусідів-семикласників часто розважалися катаючись на ліфті. Дорослі не раз попереджали їх про небезпеку. Часто намагався зупинити їх старенький сліпий сусід, спускаючись сходами з вівчаркою-поводирем.
КУЛЬМІНАЦІЯ. Було зіпсовано електромережу. Троє друзів якраз були у ліфті, а, застягнувши, зробили спробу вибратися через розчинені двері, хоч ліфт зупинився між поверхами. Коли ж ліфт несподівано зрушився, на допомогу хлопцеві, який був у дверях, кинувся собака-поводир...
РОЗВ’ЯЗКА. Хлопчик був врятований. Собака загинув (був врятований лікарями швидкої допомоги, яку викликав сліпий сусід. Ублагали лікувати пса сусіди).
Завдання 07.05
Зробити аналіз твору за планом
Теми уроків з української літератури та завдання для 7-А класу
61. |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Образ Івана Сили (Івана Фірцака) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Інші герої повісті. Робота з текстом. |
28.04 |
|
62. |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили. Виразне читання №2 напам’ять уривків повісті О.Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
30.04 |
ВР №2 |
63. |
ПЧ №4. Володимир Малик. Історико-пригодницький роман «Таємний посол». |
05.05 |
ПЧ №4
|
64 |
Література рідного краю №4. Харківські сучасні дитячі письменники |
07.05 |
ЛРК №4 |
Завдання 28.04
Написати характеристику образу Івана Сили. (Обсяг не менше сторінки)
Завдання 30.04
С. 248- 260 читати, відповідати на запитання.
Завдання 05.05
Прочитати історико-пригодницький роман «Таємний посол» Володимира Малика. (Скорочено) У підручниках немає.
Завдання 07.05
Вивчити біографію Аліни Боярини та прочитати два розділи твору «Денис Котик…»
http://loveread.ec/read_book.php?id=29725&p=3
Працюйте уважно, достатньо часу приділяйте для вивчення або повторення правил, звертайте увагу на винятки, обов’язково підкреслюйте орфограми.
Кожен тиждень надсилаєте виконані завдання мені у Вайбер.