Займенники 1-ї особи однини та множини.Написання займенників з прийменниками

Про матеріал
Ознайомити з системою відмінювання, відмінковими формами займенників 1-ї особи, вчити визначати їх роль у реченні, формувати навички роздільного написання займенників з іменниками; розвивати вміння вживати займенники у мові у потрібній формі; виховувати охайність виконання записів у зошитах.
Перегляд файлу

Тема. Займенники 1-ої особи однини і множини. Написання займенників з прийменниками.

Мета. ознайомити учнів з відмінковими формами займенників 1-ї особи, вчити визначати їх роль у реченні, формувати навички роздільного написання займенників з іменниками; розвивати вміння вживати займенники у мові у потрібній формі; виховувати охайність виконання записів у зошитах.

Обладнання:  картки з текстом.

Хід уроку.

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВ/

Робота із вправою 44.

III. УДОСКОНАЛЕННЯ КАЛІГРАФІЧНИХ НАВИЧОК. СЛОВНИКОВА РОБОТА

. Підкресли займенники 1-ї особи однією лінією, 2-ї особи — двома лініями, 3-ї — хвилястою лінією.

 

Далеко від нас східні кордони країни. Я пішов до намету, і гусенята побігли за мною, щоразу здіймаючи крик, коли я від них віддалявся. Ми вирішили заночувати над річкою. Не знаю, коли ми заснули, але ранком нас розбудили кулики і чайки. Вони побачили на гострих колючках з десяток жуків та гусениць. Блискавиці пролітали йому над головою, громи котилися по його спині й розбивались об неї на грошенята. Веде стежина Тетянку і все їй показує. Ти для всіх, і всі для тебе.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАДАЧ УРОКУ

—  Тож давайте сьогодні перевіримо, чи є у нас в класі діти, які полюбляють не діло робити, а ґав ловити.

—  Яка частина мови відповідає на ті самі питання, що й іменник?

—  Так, це займенник. І сьогодні ми дізнаємось, як відмінюються займенники і як вони пишуться з прийменниками.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тест.

(Картки.)

1. Займенник вказує:

а) на ознаку предмета;

б) на предмет;

в) на предмет, ознаки, кількість.

2. Особові займенники вживаються замість:

а) прикметника;

б) іменника;

в) числівника.

3. Згрупуй займенники за особами,

я                       вона

     ти       ми

воно     він            ви

                  вони

VI. ПЕРВИННЕ СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

Спостереження за змінюванням займенників 1-ої особи. (Запис на дошці.)

... в. хто?             я               ми

... в. у кого?         ...

... в. кому?

... в. на кого?

... в. з ким?

... в. на кому?

—  Чи знайомі вам ці питання?

—  Укажіть відмінки та провідміняйте займенники я та ми.

—  Зробіть висновок про написання  прийменників із  займенниками.

—  Порівняйте свої записи з впр. 45, с 28 і прочитайте правило після неї.

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Робота з підручником.

а) Впр.   46      , с  28        (усно).    

—  Відшукайте займенник.

б) Впр.   4 Самостійна робота (за вправою 48)

 

— Як визначити відмінок займенника?

—  Вкажіть відмінки займенників.

—  Поміркуйте, якими членами речення можуть бути займенники, і прочитайте правило після вправи.

—  Випишіть з тексту два речення: одне, де займенник головний член речення, друге — другорядний.

VIII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Списування із завданням. (Запис на дошці.)

— Спишіть словосполучення, узгоджуючи займенники з іншими словами, і вкажіть відмінки займенників.

Сердився(на кого?) я

Розмовляв (з ким?) я

Сміявся (з кого? ) ми

Вибачився (перед ким? ) ми

Дав(кому?) я

Впр.49, с.29-30

IX. ПІДСУМОК УРОКУ

—  Що нового дізналися на уроці?

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

docx
Додав(-ла)
Грішна Наталія
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку