Презентація для вчителів зарубіжної літератури, які в умовах змішаного та дистанційного навчання розвивають мовлення учнів середньої школи на уроках зарубіжної літератури
Застосування прийомів збагачення усного і писемного мовлення на уроках зарубіжної літератури. Підготувала вчитель зарубіжної літератури та російської мови загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи № 7 Шелунцова Л. М.
Номер слайду 2
Думка видатної людини Читаючи авторів, які добре пишуть, звикаєш гарно говорити. Ф. Вольтер
Номер слайду 3
Значення словаприйом - спосіб виконання або здійснення чого-небудь. (Академічний тлумачний словник української мови)
Номер слайду 4
Види мовлення Писемне мовлення -це універсальний засіб спілкування людей. За допомогою писемної мови думки і почуття передаються від покоління до покоління. Писемне мовлення - переважно монологічне, має свої лексичні й стилістичні особливості, відповідну граматичну будову. Писемне мовлення спирається на усне і є вторинним. У́сне мо́влення — форма мовленнєвої діяльності, яка включає розуміння сприйнятого на слух мовлення та здійснення мовленнєвих висловлювань у звуковій формі
Номер слайду 5
Напрями роботи з розвитку мовлення у процесі вивчення літератури : словниково-фразеологічна робота, що націлена на збагачення лексичного запасу учнів та активізацію його використання у мовленнєвій практиці; навчання зв’язного монологічного мовлення у різноманітних жанрах усних та письмових висловлювань; навчання грамотного діалогічного мовлення; підсилення виразності, емоційності, образності мови.
Номер слайду 6
Прийоми збагачення усного мовлення. Виразне читання віршованих та прозових творів вчителем,учнями, майстрами слова Підготовка і захист презентацій, проектів, рефератів. Віртуальні екскурсії, які підготовлені учнями Рольова гра Читання уривків драматургічного твору по ролях Словесне малювання Дискусія “Лови помилку” “Незакінченне речення” „ Прогнозоване читання”.
Номер слайду 7
Види письмових робіт на уроках літератури 1. Складання загадок.2. Опис сценки, події, випадку з життя.3. Твір за прислів’ям.4. Опис предмету, явища природи.5. Написання власної казки.7. Складання діалогу.8.Історія життя.9. Лист.10. Ессе.11. Написання літературних творів певного жанру (оповідання, повість, байка, епіграма тощо)
Номер слайду 8
Види письмових робіт на уроках літератури12. Відгук про фрагмент кінофільму.13. Складання кіносценарію.14. Опис картини.15. Переказ зі зміною особи оповідача.16. Аналіз сцени спектаклю.17. Відповідь на проблемне питання.19. Відгук про читання вірша.20. Складання „партитури почуттів” для виразного читання вірша, монологу та діалогу з драматургічного твору.21. Щоденник літературного героя.22. Лист від імені героя.23. Порівняльний аналіз перекладів.24. Власний переклад невеличкого твору
Номер слайду 9
Для успіху в житті умінняспілкуватися з людьми набагато важливіше, ніж володіння талантом. Г. Лебон