Заняття з елементами тренінгу на знайомство «Привіт. Давай знайомитись».
Прийшовши до позашкільного закладу, дитина опиняється в нових соціальних умовах, стикається з новим середовищем. Тому гостро постає питання адаптації до нового колективу та нової форми навчання.
Реалізація ігрових технік у роботі з дітьми які прийшли на гурток полегшить адаптацію до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприймати себе та інших учасників навчального процесу.
Мете: допомогти вихованцям більше пізнати один одного, налагодити доброзичливі стосунки, згуртувати, створити доброзичливу та відкриту атмосферу в колективі.
Обладнання: клубок ниток, правила роботи групи, плакат «Дерево Сили», різнокольорові сердечка, три силуєти долоньок: червона, жовта, синя; капелюх з питаннями.
Вправа на знайомство «Клубочок»
Мета: корисно використовувати на початку спільної роботи, вона допомагає дітям познайомитися з новим колективом, більше дізнатись один про одного.
Сядьте будь ласка в одне велике коло. У кожного зараз є можливість повідомити нам своє ім’я та відповісти на питання які я буду задавати.
Психолог бере клубок та розповідає про себе, після цього передає клубок будь-кому, в себе залишаючи нитку. Так робить кожна дитина, поки всі не стануть частиною однієї павутини. Коли клубок опиниться в останнього учасника, потрібно зупинитися та запитати у групи: «Подобається вам сплетена нами павутина? Як ви вважаєте навіщо ми її зробили?»
Після цієї розмови потрібно буде розпустити павутину. Для цього кожний повертає клубок в зворотному напрямку, називаючи ім’я того кому передаєте. Клубок повинен повернутися до психолога. У випадку коли нитка буде заплутуватися під час розплутування павутини, можна з гумором прокоментувати, що ми вже тісно пов’язані один з одним.
Приклади запитань:
- Як тебе звуть?
- У тебе є братик чи сестричка, як їх звуть?
- Що ти любиш?
- Чим займаєшся у вільний час?
- Хто твої друзі?
- Що тобі подобається робити?
- Чи є в тебе домашній улюбленець?
Вправа «Правила роботи групи»
Як ви вважаєте чи потрібні правила в для роботи в нашій групі? Навіщо?
Пропоную вам затвердити для роботи такі правила:
Бути доброзичливим
Бути активним
Слухати та чути
Говорити лише по темі, від свого імені про себе та свої враження
Поважати думку іншого
Правило вимкнутого телефона
Вправа «Дерево сили»
Мета: дати змогу кожному учаснику усвідомити свої очікування та значущість тренінгу.
Вихованці на стікерах (у вигляді долоньок) записують свої очікування, озвучують їх та кріплять стікери на плакат «дерево», створюючи дерево сили.
Вправа «Знайди пару»
Вихованці підходять до столу, на якому лежать вирізані з паперу кольорові сердечка (половинками).
Дітям пропонують узяти собі половинку сердечка, а потім відшукати свою другу складову.
Вправа «Розкажи про себе»
Психолог кидає м’яч дітям і ставить запитання. Хто спіймає м’яч, той відповідає на запитання:
- Чим ти любиш гратися?
- Яка твоя улюблена страва?
- Який улюблений колір?
- Хто твої друзі?
- Який улюблений колір?
- Який улюблений мультфільм?
- Яке свято ті любиш най більше?
- Що змушує тебе злитись?
Вправа «Кричалки – шепталки – мовчанки» (5 хв.)
Дітям пропонується три силуети долоні: червоний, жовтий, синій. Це сигнали. Коли дорослий піднімає червону долоню – «кричалку» - можна бігати, кричати; жовта долоня – «шепталка» - можна тихо пересуватися й шепотіти; синя долоня – «мовчанка» - діти повинні завмерти на місці або присісти та не ворушитися. Закінчувати гру краще «мовчанками».
Вправа «Капелюх з питаннями»
Психолог кладе в капелюх заздалегідь підготовлені цікаві питання. Вихованець повинен витягнути питання і на нього відповісти. Питання складаються таким чином, щоб відповідь була розгорнутим. наприклад:
- описати свій характер;
- розповісти про своє хобі;
- ким хотілося б працювати через 10 років;
- де хотілося б жити через 10 років;
- для чого потрібно вчитися (працювати);
- яка мета в житті і так далі.
Дана вправа може бути смішною. Для цього в інший капелюх потрібно буде заздалегідь написати та покласти картки з веселими відповідями. психолог задає питання, витягаючи його з першого капелюха, а дитина відповідає, дістаючи відповідь з другого капелюха. Наприклад: питання: «На чому ви приїхали на гурток?», відповідь: «На мітлі».
Вправа з використанням карток «Совушка»
Вихованцям пропонується вибрати одну із карток «Совушка», яка символізує їхній настрій зараз. Учасники озвучують та пояснюють свій вибір.
Прощання
На прощання пропоную виконати таку вправу: станьмо в коло, візьмемося за руки та подякуємо по черзі один одному.