Збірка "Енергізатори"

Про матеріал
Енергізатори, як метод превентивного навчання в 1-4 класах, можна використовувати на уроках замість фізкультхвилинок, під час виховних заходів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Енергізатори,

як метод

превентивного навчання

в 1-4 класах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «М’яч по колу»

 

Діти стоять в колі.

  Вчитель:

  Діти, зараз Діти стають в коло. Руки з відкритими вверх долонями розташовують на рівні талії. Завдання: прокотити м’яч по долоням по колу так, щоб він не впав на підлогу.

  Це ж завдання можна повторити, але прокотити м’яч по колу проти годинникової стрілки.

 Також можна прокотити м’яч по опущеним вниз долоням, по зап’ястях і т.п.

Бажано, щоб темп вправи був швидким.

 

«Гонка м’ячів по колу»

    Діти створюють коло і розраховуються на перший – другий, починаючи з учня, який стоїть справа від ведучого. Цей учень буде капітаном перших номерів. Той що стоїть поряд з ним ( справа ) учасник буде капітаном других номерів. Капітани одержують по одному м’ячу і піднімають їх вверх. По команді вчителя «Марш!» капітан перших номерів передає м’яч вправо наступному учаснику, який має перший номер, цей передає м’яч дальше і т.п. Другі номера в цей час передають свій м’яч вліво. Коли м’яч, зробивши  повне коло, повернеться до капітана, цей піднімає його над головою.

 

 

 

 

 

 

 

 

«Дощ в лісі»

  Діти сидять по колу, кисті рук (долонями вниз) лежать на колінах.

 Вчитель:

  • Діти, уявіть, що зараз літо і ми з вами знаходимось в лісі. Раптом починається дрібний дощ. Як дощ стукає по гілках дерев?

Діти повторюють рухи за вчителем: хлопають долонями по колінах.

  • Подув вітер.(Діти злегка піднімають волосся)
  • Похолоднішало.(Потирають долоні)
  • Зашуміло листя.(Шурхотять, щолкая біля вух)
  • Дощ сильнішає.(Інтенсивно хлопають по колінах долонями)

Далі можна повторити всі рухи в зворотному порядку: вітер став стихати, листя менше стало шурхотіти, стало тепліше, дощ зменшився, став ще менший, на землю падають лиш окремі каплі.

 

 «Австралійський дощ»

Діти стоять або сидять в колі. Ведучий промовляє фрази, супроводжуючи їх рухами, діти повторюють рухи за ним:

  • В Австралії піднявся вітер (тертя долонь).
  • Почав накрапати дощ (щолканя пальцями).
  • Дощ почав сильнішати (хлопають долонями по грудях).
  • Почався справжній ливень(хлопають по колінах).
  • А зараз і гроза, почалась буря (стукання ногами).
  • Ну, а це що ? Буря стала стихати (хлопання по колінах).
  • Ливень переходить в дощ (хлопання долонями по грудях).
  • Рідко каплі падають на землю (щолкання пальцями).
  • Вітер стихає (тертя долонями).
  • Виглянуло сонце (руки вверх).

 

 

 «Весняний дощ»

Діти стоять по колу один за одним. Ведучий промовляє фрази, супроводжуючи їх рухами, діти повторяють рухи за ними. Основні рухи проходять на спині учасника, який стоїть спереду.

  • Подув вітер (дують в сторону).
  • Зашурхотіло листя (труть долоні).
  • Застукали каплі дощу по дахам (легкий стук кінчиками пальців по спині).
  • Дощ почав лити сильніше (хлопають долонями по спині).
  • Ми побігли по калюжах (біг).
  • Сховалися під деревами, а з гілок падають каплі (хлопки по спині).
  • Хмари зникли (розгладжуючі легкі рухи по спині).
  • Дощ закінчився.
  • Виглянуло сонце (піднімають руки вверх).

 

 

 «Долоні»

Діти стоять або сидять по колу, ведучий - разом з ними. Ведучий починає якісь рухи і передає їх сусіду справа, який, в свою чергу, передаю ці ж рухи своєму сусіду справа і т.п. Виконання рухів продовжується кожним учасником до тих пір, поки він не одержить від сусіда зліва нові рухи, які він повинен передати.

Рухи можуть бути такими: а) тертя долонь, б) щолкання пальцями, в) хлопання долонями по стегнах, г) два хлопки долонями, д) посмішка і аплодисменти.

 

 

 

 

 «Салют»

Цим енергізатором можна закінчувати урок превентивного навчання. Діти разом з ведучим стоять або сидять в колі. Ведучий пропонує дітям повторити за ним наступні рухи: опустити руки вниз, нахилитись, зробити невеликий хлопок в долоні на рівні колін, а потім продовжувати хлопки, збільшуючи їх звучання, поступово вирівнюватись і піднімати руки все вище і вище. Коли всі повністю випрямляться, а руки будуть над головою, хлопки переходять у великий «салют» аплодисментів. Можна «салют» супроводжувати вигуком «Ура!»

Можна повторити 3 рази.

 «Телетайп»

Учасники стають в колі, тримаючись за руки. Ведучий легким потиском руки посилає справа стоячому учаснику «телеграму», яка передається їм далі по кругу таким же чином, поки не дійде назад до ведучого.

Те ж саме можна виконувати в протилежну сторону.

«Гальмо»

Діти стоять в колі. Вчитель пояснює, якими звуками і словами будуть позначатись рухи: машина заводиться і рухається – «тр – тр – тр», машина гальмує – «стоп».

Вчитель «заводить» машину і озвучує її рух: «тр – тр – тр», стоячий поряд зліва повинен зробити те ж саме, потім наступний і т.д. за годинниковою стрілкою. Якщо хтось скаже: «Стоп!», то рух продовжується в протилежну сторону( проти годинникової стрілки).

 

 

 

 

 

« Двоє малюють одним олівцем»

Діти сидять парами. Кожна пара одержує аркуш паперу і олівець.

Вчитель:

  • Під час виконання цього завдання не можна розмовляти. Положіть перед собою посередині аркуш паперу, візьміть двоє один олівець і намалюйте будь-який малюнок. Пам’ятайте, що неможна ні про що домовлятись.   

 

«Фруктовий салат»

Діти сидять в колі. Ведучий стоїть в центрі кола( у нього немає стільця). Ведучий «розраховує» учасників за принципом: «яблуко»,

« груша», «банан», «виноград». Просить кожного запам’ятати свій фрукт.

Коли ведучий називає якийсь фрукт, наприклад «яблуко», всі «яблука» повинні стати і помінятись місцями. Ведучий теж бере учать в перемішуванні і займає вільне місце. Той, хто не встиг зайняти вільний стілець, стає ведучим.

Ведучий називає різні фрукти: яблуко, грушу, банан, виноград.

Поряд з цим, ведучий  може оголосити: «фруктовий салат». Тоді всі учасники повинні помінятись місцями.

 

 

 

 

 

 

 

«Хто швидше»

Діти сидять в колі. Ведучий стоїть в центрі кола(в нього немає стільця) і дає команду: «Поміняйтесь місцями ті, хто сьогодні в штанах». Всі виконують команду. Ведучий теж займає одне з вільних місць. Той, хто залишився без місця, стає ведучим і дає наступну команду, наприклад: «Поміняйтесь місцями ті, хто в окулярах» або «поміняйтесь місцями ті, хто вчора ліг спати рано» і т.д.

 

«Шишки, жолуді, горіхи»

Вчитель об’єднує дітей по «трійкам»: шишки, жолуді, горіхи. Діти беруться за руки (в кожній трійці). Ведучий називає «шишки» і відповідні учасники міняються місцями. Ведучий намагається зайняти вільне місце «шишки» в будь-якій трійці і одержати назву вибігшого . Той, хто не попадає в трійку, стає ведучим.

 

«Щітка»

Всі учасники стають в тісне коло – пліч -о- пліч, а руки тримають за спиною. Ведучий стає в центрі кола. В одного з учасників в руках одежна щітка.

Гра починається з моменту, коли ведучий три рази повернеться на місці. Одночасно щітка починає свою подорож по колу, яку передають з рук в руки. Періодично, коли ведучий відвернеться, учасник, в якого в цей момент знаходиться щітка, повинен торкнутись нею до ведучого – почистити йому костюм.

Завдання ведучого – визначити в кого в даний момент щітка. Однак  визначити, в кого вона в цей чи інший момент знаходиться, справа нелегка, так як всі не

стоять спокійно, а безперервно роблять вигляд, ніби приймають або передають щітку своєму сусіду.

 

  • Руки! – наказує раптом ведучий, вказуючи на одного з учасників, підозрюючи, що щітка в даний момент знаходиться саме в нього. В цей же час всі протягують руки вперед. І якщо щітка виявиться в того, на кого вказав ведучий, або ж в його правого або лівого сусіда(передати щітку сусіду в момент наказу ведучого зазвичай завжди встигають) і вести йде один з трьох – той, в чиїй руці буде щітка. Якщо ж вона виявиться в руках іншого учасника гри, останньому випадає можливість «старанно» почистити ведучого, після чого гра продовжується в тому ж порядку: ведучий три рази повертається на місці, а щітка йде прогулюватись по колу.

 

«Гномики і хатинки»

Діти сидять в колі. Вчитель стає в центр кола ( в нього немає стільця).

Вчитель:

  • Діти, ви зараз будете грати гномиків. А хто знає, скільки гномиків було в казці про Білосніжку. Правильно, семеро. Та в нашій грі по черзі гномиками будуть всі діти. Разом всі зі мною ви будете говорити слова: « Пішли гномики гуляти, залишили свої хатки». Я, як ведуча , назву лиш імена семи гномиків, які пішли погуляти, наприклад: гномик Михайло, гномик Таня і т.д. Як тільки я закінчу перераховувати імена, назва діти встають зі своїх місць і ходять по колу в різних напрямках. По моїй команді « по домах» гномики, що гуляють повинні швидко зайняти вільне місце – «хатинки». ( Ведучий теж займає одне з вільних місць).

Той учасник, якому не вистачило хатинки, стає видучим.

 

  

 

 

 

« Алігатори»

Вчитель об’єднує дітей в чотири групи, кожна з яких одержує смугу паперу або шпалери (на ній повинні поміститись 5-6 чоловік).

Вчитель:

  • Діти, ми зараз з вами відправляємось в плавання по морю. Уявіть собі, що смуги паперу, які ви одержали, це човни. Положіть їх на підлогу, станьте на них. І так, відправляємось в плавання. Та пам’ятайте, ніхто не може зійти з човна, тому що навколо човна плавають голодні алігатори, які тільки і чекають: кого з’їсти.

Завдання всьому екіпажу човнів: потрібно вишикуватись за ростом, не виходячи з човна; вишикуватись за місяцями народження, за алфавітом (за першими літерами прізвищ).

«Атака алігаторів»

Початок такий же, як і в енергізатора « Алігатори»: вчитель об’єднує дітей в чотири групи, кожна з яких одержує смугу паперу або шпалери ( на ній повинні поміститись 5-6 чоловік).

Вчитель:

  • Діти, ми зараз з вами відправляємось в плавання по морю. Уявіть собі, що смуги паперу , які ви одержали, це човни. Положіть їх на підлогу. Самі ж станьте в різні кутки кімнати. По моїй команді: «Пливіть!» ви можете рухатись по кімнаті і відображати  плавання рухами. Як тільки я скажу: «Атака алігаторів!», ви швидко повинні стати в човен, інакше алігатори вас з’їдять.
  • Пливіть!
  • Атака алігаторів!
  • Пливіть!
  • Атака алігаторів!...

 

«По морях, по хвилях»

Початок такий же, як в енергізаторі «Алігатори»: вчитель об’єднує дітей в чотири групи, кожна з яких одержує смугу паперу або шпалери (на ній повинні поміститись 5-6 чоловік).

Вчитель:

  • Діти, ми зараз з вами відправляємось в плавання по морю. Уявіть собі, що смуги паперу, які ви одержали, це човни і кораблі. Положіть їх на землю, станьте на них. Подумайте, на якому судні ви відправитесь в плавання.(Діти обговорюють в групах і повідомляють ведучому назву свого судна, наприклад: байдарка, парусник, яхта, десантний корабель, катер.)
  • По моїй команді: «Повний вперед!» всі учасники промовляють слова: «По морях, по хвилях зараз тут – завтра там», створюючи рух судна або керування ним, наприклад: імітація веслування, керування штурвалом. Потім всі слухають наступну команду ведучого – флагмана.
  • Повний вперед!

(Діти виконують рухи і промовляють слова)

  • Капітану терміново зайняти місце спереду екіпажу. Капітан буде той, у кого строгий костюм зі стойкою. Потрібно бути обережним: неможна потрапити за борт, так як в морі злі акули.

(Діти визначають, в кого з них на судні відповідний вигляд, і обережно міняються місцями так, щоб ця дитина опинилась спереду)

  • Повний вперед!

(Діти виконують рухи і промовляють слова)

  • Увага! На судно поступила радіограма. Її терміново повинен одержати                                  

радист, ставши для цього за капітаном. Радист буде той, у кого найдовше ім’я.

(Діти виконують завдання і міняються місцями).

  • Повний вперед!

 

(Діти виконують рухи і промовляють слова).

  • В радіограмі – сигнал SOS. Попереду небезпека. Свистати всіх наверх!                             

Сповістить всіх про небезпеку, ставши позаду екіпажу, той, хто вміє

голосніше всіх свистіти .

(Діти виконують завдання і міняються місцями).

  • Повний вперед!

(Діти виконують рухи і промовляють слова).

  • Потрібно провести судно по найважчій ділянці, а зробить це штурман,

який стане попереду всіх. Штурманом буде той, у кого найбільше всіх кишень.

(Діти виконують завдання і міняються місцями).

  • Стоп всім суднам! Потрібно терміново кинути якір, який знаходиться в кінці судна. Зробить це той, у кого найтемніший одяг.

(Діти виконують завдання і міняються місцями).

 

«Тонкий папір»

Кожна дитина одержує тонкий аркуш паперу формату А-4.

Вчитель:

  • Діти візьміть аркуш паперу горизонтально за два верхніх кута і тримайте перед собою. Уважно слухайте і виконуйте те, що я буду говорити. Закрийте очі. Всі дії потрібно виконувати із закритими очима:
  • складіть аркуш вдвоє;
  • розгладьте місце згину;
  • на лінії згину вирвіть шматок паперу;
  • знову складіть аркуш паперу вдвоє;
  • розгладьте місце згину;
  • по лінії згину вирвіть шматок паперу.

 

 

Ці дії діти повторяють ще 2-3 рази, поки це вже буде неможливо зробити, тому що цей аркуш стане дуже маленьким.

  • Відкрийте очі і розгорніть аркуш паперу. Подивіться, чи у всіх однакові аркуші? Чим вони відрізняються? А в чому вони подібні?

 

 

«Мавпа, пальма, слон»

Діти стоять в колі, вчитель – в центрі кола.

Вчитель:

  • Зараз ми з вами постараємося запам’ятати три слова і відповідні їм жести.

Якою ми уявляємо собі пальму ? Висока, з великою кроною. Значить, зобразити пальму можна, піднявши руки вверх.

Як ми можемо зобразити мавпу? Широка посмішка, пальцями тримаємося за кінчики вух.

У слона довгий хобот. Зобразити його можна, витягнувши вперед дві руки, тісно притискуючи одну до одної.

І так, давайте потренуємо виконання основних жестів. ( Діти повторюють за вчителем жести ,до відповідних слів: «пальма», «мавпа», «слон»).

Як тільки я вкажу на когось з вас і скажу «пальма», цей учасник повинен показати пальму, його сусід справа – мавпу, а зліва – слона.

 

«Слон, тостер, пальма»

Діти стоять в колі. Вчитель розраховує їх на 1-ий, 2-ий, 3-ій. Кожна «трійка»об’єднується, повернувшись лицем один до одного.

Як тільки вчитель промовить слово « слон», 2-гі номера зображають хобот, а 1-ші і 3-ті номера – праве і ліве вухо.

 

Якщо вчитель промовляє слово «тостер», 1-ший і 3-ій номера беруться за руки, зображаючи тостер, а 2-ий номер стає між ними – це тост – і підплигує.

Якщо вчитель промовляє слово «пальма», 2-ий номер піднімає руки вверх, зображуючи пальму, 1-ий – зображає папугу, а 3-ій – мавпу.

Вчитель змінює ряд називання слів. Тому одне і те ж слово можна називати два, а то і три рази.

 

«Руки сусіда»

Діти стають в коло. Ведучий ходить по колу, і зупинившись біля одного з учасників, говорить: «Руки!» Учасник, якому сказані слова, стоїть спокійно, але учасник, який стоїть справа від нього, повинен підняти вверх праву руку, а учасник зліва – ліву. Той, хто помилився вибуває з гри.

 

«Арифметика»

Діти сидять по колу. Вчитель пропонує всім розрахуватись по порядку, починаючи з того учасника, на якого вказує. Кожен повинен запам’ятати свій номер.

Вчитель називає будь-який номер і  пропонує встати не тому, чий номер назвав, а його сусідам справа і зліва. Наприклад, назвав номер 6, а встають номер 5 і 7.

 

 

 

 

 

«Сусід справа»

Діти сидять або стоять по колу. Вчитель стає в центр кола.

Звертаючись то до одного, то до другого з учасників, вчитель кожному ставить будь-яке запитання або просить виконати будь-який рух: стати і повернутись не місці або три рази хлопнути в долоні і т. п. Але відповісти на поставлене запитання або ж виконати сказані рухи повинен не той, до кого вчитель звертається, а його сусід справа, на якого вчитель навіть не дивиться.

Одержавши відповідь, вчитель зразу ж звертається до другого, до третього і так далі, поки хто-небудь з учасників не помилиться. Той, хто помилився вибуває з гри ( другий варіант – стає ведучим замість вчителя).

 

«Зіпсований телефон»

Діти стоять в колі. Вчитель передає поряд стоячому учневі «на вухо» фразу, наприклад: «Не їж на ніч сирих помідорів» або «Собака виє , а вітер носить». Цей учень передає наступному і так по черзі. Той, хто одержав повідомлення останнім, говорить його в слух.

«Булочка з корицею»

В центрі кола стають діти – учасники рольової гри або інсценізації, які заслуговують загальної подяки. Вони беруться за руки.

Всі інші діти стоять у зовнішньому колі і теж беруться за руки. Коло не змикається, діти вслід за вчителем створюють ланцюжок. Вчитель бере за руку одного з учнів, які стоять у внутрішньому колі, а другий кінець ланцюжка учасників починає ходити по колу. Таким чином, група «намотується» навколо «акторів».

 

 

«Весела віра»

    Діти стоять по колу

   Вчитель:

  • Діти, зараз кожний по черзі повинен промовити своє ім’я і будь-яке слово, що характеризує вас особисто і починається на ту ж саму букву, що й ім’я.

 

 

«Ми з тобою подібні тим , що…»

Вчитель розраховує дітей на 1-ий, 2-ий, потім пропонує першим номерам стати в коло, а другим – створити коло навколо перших номерів, потім повернутися лицем один до одного. Утворилось два кола – внутрішнє(перші номера) і зовнішнє(другі номера).

Діти, які стоять у зовнішньому колі, говорять своїм партнерам фразу, яка починається зі слів: «Ми з тобою подібні тим, що…» (Наприклад: ми з тобою подібні тим, що живемо в одному місті).

Діти, які стоять у внутрішньому колі, відповідають: «Ми з тобою відрізняємося тим, що…» (Наприклад: ми з тобою відрізняємося тим, що у нас різний колір очей).

Після обміну фразами, діти, які стоять у внутрішньому колі, роблять крок вправо, щоб поміняти партнерів.

Зміна партнерів продовжується до тих пір, поки кожний учасник внутрішнього кола не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.

 

 

 

 

 

«Кенгуру»

Вчитель об’єднує дітей в пари, пропонує дітям притиснутися один до одного спиною і переплести руки в ліктях. Потім вчитель просить одночасно тихо сказати один одному будь-яке число від 1 до 10. Названі парою числа потрібно додати і, не роз’єднуючи ліктів, підскочити ту кількість раз, яка вийшла при додаванні.

 

«Допомога»

Кожний учень одержує звичайну аптечну резинку. Вчитель пропонує всім надіти резинку на мізинець і великий палець лівої руки так, щоб резинка була на зовнішній стороні кисті руки. Потім просить учасників без допомоги правої руки зняти резинку з пальців.

Примітка: єдине рішення – це попросити про допомогу у інших учасників, які можуть зняти резинку ,не змінюючи умови.

 

   

 

 

 

 

   

 

   

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Кравчук Олена
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку