Для розвитку навичок говоріння, читання, повторення і відтренування вивченої лексики.
Опис ігор
1. Ігри, (2-3 кл, можуть бути використані в якості фонетичної зарядки): допомагають формувати і розвивати навички вимови учнів та вміння читання
«Поклич мене»
Обладнання: Картки з транскрипційними знаками.
Мета: Розвивати слухо- вимовні навички
Завдання: Тренування засвоєння знаків транскрипції і фонетичних умінь.
Хід гри: учитель ділить клас на дві команди і пропонує навчаються по черзі вимовляти звуки, які зображені з допомогою транскрипційних знаків на картках. Учасник, який правильно «покликав» картку, отримує її з рук вчителя. Команда, яка зібрала найбільшу кількість карток, виграє.
«Соняшник»
Обладнання: Плакат із зображеним на ньому соняшником, у якого на аркушах написані знаки транскрипції (аркуші пронумеровані від 1 до 10), картки зі словами, в яких жирним шрифтом виділено і підкреслено по одній букві.
Мета: Закріпити правила читання, формувати навички вимови. Завдання: Тренування засвоєння знаків транскрипції, читання, фонетичних умінь
Хід гри: Вчитель кладе на першу парту плакат, діти збираються навколо. Учитель показує дітям картку зі словом і голосно читає його. Діти повторюють слово за вчителем, потім називають номер аркуша, на який слід покласти картку.
«Ялинка зелена»
Обладнання: Біла маркерна дошка, маркери 4 кольорів.
Мета: Розвивати навички вимови, навички читання
Завдання: тренування читання вивченої лексики, вживання і розпізнавання знаків транскрипції
Хід гри: Малюємо на дошці зелену ялинку, на ній різнокольорові кулі, в кожному кулі - транскрипційний знак. Збоку чорним маркером з двох сторін пишемо знайомі дітям слова. Учасників ділимо на дві команди. Діти повинні підкреслити слово зі знайомим звуком відповідним кольором кулі маркером і правильно вимовити слово. Виграє команда, яка перша справиться із завданням.
2.2.Ігри , (2-4 кл, на основному етапі уроку): допомагають ознайомити учнів з новим лексичним матеріалом або відтренувати лексичний матеріал у мовленні
«Шахи»
Обладнання: Шахові фігурки
Мета: Запам'ятовування нових (або тренування раніше вивчених)лексичних одиниць.
Завдання: Розвивати навички й вміння усного мовлення
Хід гри: учитель організовує проведення «шахової гри», попередньо озвучивши і відтренувавши правильну вимову нових слів. Вчитель робить хід», називаючи учню слово, учень повинен назвати слово, протилежне за значенням і тим самим виграти партію (Наприклад, fat-slim, old - new, good - bad). Учень, який правильно назвав слово - антонім, отримує шахову фігурку. Зібрав найбільшу кількість фігурок оголошується «магістром».
«Ланцюжок»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета: активізувати лексичний матеріал
Завдання: навчання навичкам письма
Хід гри:
Учитель називає тему гри, наприклад, «Продукти». Клас ділиться на дві чи три команди, кожна команда отримує набір карток з літерами і вибудовується в чергу біля парти, на якій розкладені картки. Вчитель підходить до кожної парти, вибирає і відкладає в бік картку з літерою, з якої починається слово на задану тему. Учні по черзі підходять до столу, вибирають одну картку і кладуть поряд з першою так, щоб вийшло слово по темі. Виграє команда, яка перша впоралася із завданням. Гру можна проводити в кілька турів.
«Запроси гостей»
Обладнання: Розрізна азбука
Мета: активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри: Ми запрошуємо в гості друзів з лісової школи.
Діти збирають з букв розрізної азбуки слова на тему «Тварини», кожне написане вірно слово фіксується на дошці. Потрібно запросити якомога більше гостей.
«Полювання»
Обладнання: Картинки із зображеннями тварин, аркуші паперу, маркери.
Мета: активізувати лексичний матеріал
Завдання: повторення лексики на тему «Тварини»
Хід гри:
На дошці картки з зображеннями тварин
Викликаються два «мисливця», по команді «відкривають вогонь» - пишуть на аркушах назви тварин, яких вони хочуть «застрелити». Написавши слово, «охотник» показує слово класу, і діти кажуть «потрапив», якщо слово написано правильно, і «повз», якщо в слові допущено помилку. «Застрелена» видобуток знімається з дошки. Після двох промахів «мисливець» поступається своє місце іншому учневі.
«Йдемо на ринок»
структура, цілі та завдання гри ті ж, що і в «полюванні», але тематика інша -«продукти».
2.3.Ігри, (2-4 кл, на основному етапі уроку): що допомагають активізувати граматичний матеріал у мовленні і відтренувати навик конструювання пропозицій
«Шпигунське послання»
Обладнання: «Шпигунські листи» в конвертах або презентація «шпигунського мікрофільму».
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання пропозицій
Завдання: Відновлення пропозиції з використанням правильного порядку слів
Хід гри:
Учні діляться на дві або три команди і одержують два або три конверти з «зашифрованими листами», що містять пропозиції, у яких порушений порядок слів. Діти, спираючись на вивчений граматичний матеріал, відновлюють пропозиції. Можна виключити елемент змагання і запропонувати дітям розшифрувати «шпигунську мікроплівку», яка демонструється на маркерної дошки у вигляді слайдів.
«Піжмурки»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Завдання: Складання запитальних пропозицій.
Хід гри:
Вчитель демонструє дітям 5 -6 м'яких іграшкових тваринок. Учень виходить до дошки, вчитель допомагає йому вибрати і заховати в непрозорий пакет одну з іграшок. Грає весь клас. Учні піднімають руки і задають провідному учневі загальні питання, вивчені раніше, ведучий відповідає «так» або «ні». Наприклад: Can you skip? - No, I can't
Are you red? - Yes, I am
Are you a fox? - Yes, I am.
Хто вгадав тварину стає ведучим.
«Розсіяний Вінні-Пух»
Обладнання: М'які іграшки
Мета: Тренувати навички граматичного конструювання речень.
Завдання: Складання негативних і позитивних пропозицій
Хід гри:
У гості до дітей приходить Вінні - Пух і починає розповідь про своїх друзів, але все плутає. Діти повинні поправляти розсіяного гостя. Наприклад:
Вінні:- I have got a friend. His name is Piglet. He likes honey.
Діти: - No, he isn't. He likes cabbage and milk.
Підсумки:
Найбільш ефективно застосовувати ігрові форми роботи в початкових класах. Такі ігри є доступним, наглядним, творчим і змістовним педагогічним прийомом, що сприяє як мотивації учнів до вивчення іноземної мови, так і створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці, що сприяє підвищенню ефективності і якості освітнього процесу. Використання ігор на уроці англійської мови виховує в учнів почуття причетності іншої культури, допомагає розвивати пам'ять, мислення, уяву, толерантність, почуття товариства, комунікативні навички та вміння учнів.