Збірка контрольних робіт з української літератури (6 клас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української літератури за програмою для учнів 6 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Перегляд файлу

Творчість І. Калинця, Е. Андієвської, В. Нестайка

Варіант 1

  1. За жанром твір про яян – це..

А. казка про тварин

Б. казка-притча

В. побутова казка

Г. фантастичне оповідання

2.  Яяни з казки Е. Андієвської харчувалися

А. як звичайні люди

Б. самоцвітами

В. власним «я»

Г. нектаром, як бджоли

3. Говорюща риба потрапила на сковорідку тому, що

А. була цікавою до всього та необережною та послизнулася

Б. рибалка не попередив жінку, що його приятель – риба

В. жінка розсердилася, що хтось може її перебалакати

Г. рибалка навмисне підманув говорючу рибу

4. Головним героям повісті В. Нестайка «Тереадори з Васюківки» спала на думку благородна ідея

А. відкрити шкільний ляльковий театр

Б. провести під свинарником метро

В. зробити притулок для бродячих тварин

Г. побудувати космічний корабель

5. Собакевич у повісті В. Нестайка «Тереадори з Васюківки» - це

А. цуценя, що живо у шкільному подвір’ї

Б. цуценя, якого врятували хлопці

В. собака Яви, що був вірним другом хлопця з раннього дитинства

Г. собака Павлуші, що сторожував двір батьків хлопчика

6. Хлопчик із твору Е. Андієвської «Казка про яян» отримав за свою доброту

А. мішок самоцвітів

Б. цілу отару кіз

В. чарівну паличку, що виконує бажання

Г. перстень, що робить людину невидимою

7. Продовжте речення.

Головна думка твору Е. Андієвської «Казка про яян» - …

Притча – це…

8. Установіть відповідність між героєм і назвою твору, у якому він діє

1. дід Варава                         А) «Говорюща риба»

2. немічний старий               Б) «Друкар книжок небачених»

3. Максим Грек                     В) «Тереадори з Васюківки»

4. дружина рибалки             Г) «Казка про яян»

9. Виконайте одне із завдань

А) Продовжте історію хлопчика-козопаса з «Казки про яян» за умови, що брама не відчинилася з першого разу

Б) Висловіть судження про загальнолюдські цінності, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно й щасливо жити в ньому ( за творами Е. Андієвської та власним спостереженням)

В) Розкрийте своєрідність поезій І. Калинця

 

 

 

 

 

 

Творчість І. Калинця, Е. Андієвської, В. Нестайка

Варіант 2

1. Хлопчик із твору Е. Андієвської «Казка про яян» отримав за свою доброту

А. мішок самоцвітів

Б. цілу отару кіз

В. чарівну паличку, що виконує бажання

Г. перстень, що робить людину невидимою

2. Говорюща риба та рибалка з казки Е. Андієвської потоваришували тому, що

А. обоє любили рибалити

Б. кожному з них не вистачало співбесідника та друга

В. так наказала зробити жінка рибалки

Г. це був хитрий план рибалок

3. Собакевич у повісті В. Нестайка «Тереадори з Васюківки» - це

А. цуценя, що живо у шкільному подвір’ї

Б. цуценя, якого врятували хлопці

В. собака Яви, що був вірним другом хлопця з раннього дитинства

Г. собака Павлуші, що сторожував двір батьків хлопчика

4. Герої твору Е. Андієвської «Казка про яян» могли вийти з міста лише за умови, що

А. скажуть «ти»

Б. заплатять гроші

В. чимось пожертвують

Г. скажуть чарівне слово-пароль

5. Ява і Павлуша для тореадорського поєдинку вирішили взяти

А. корову Маньку

Б. корову Контрибуцію

В. цапа Жору

Г. бугая Петьку

6. За жанром твір Е. Андієвської «Казка про яян» є

А. легендою

Б. поемою

В. байкою

Г. притчею

7. Продовжте речення.

    Притча – це…

Визначте основну думку твору Е. Андієвської «Говорюща риба»

8. Установіть відповідність між назвою твору та його головню думкою.

1. «Тереадори з Васюківки»         А) Добре бути мрійником, фантазером,

                                                                 робити своє життя цікавим та корисним

  1.      «Говорюща риба»                    Б) Уславлення людей, які здатні до

                                                             самопожертви в ім’я великої справи,

                                                             прогресу людства.

  1.      «Казка про яян»                        В) Не можна бути егоїстом, думати лише

                                                              про себе, чути лише себе.

  1.      «Друкар книжок  небачених»    Г) Дружина й щаслива родина там, де

                                                          панують взаєморозуміння, повага та

                                                          взаємодопомога.

9. Виконайте одне із завдань

А) Продовжте історію хлопчика-козопаса з «Казки про яян» за умови, що брама не відчинилася з першого разу

Б) Висловіть судження про загальнолюдські цінності, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно й щасливо жити в ньому ( за творами Е. Андієвської та власним спостереженням)

В) Розкрийте своєрідність поезій І. Калинця

 

Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота (тест) Творчість Лесі Українки, В. Винниченка, С. Чернілевського

І варіант

Початковий рівень (3 завдання по 1 балу).

Оберіть один варіант відповіді

1. Народилася Леся Українка

А. На Волині

Б. На Буковині

В. На Галичині

Г. На Миколаївщині

2. Твір Володимира Винниченка «Федько-халамидник» за жанром

А. Поема

Б. Оповідання

В. Поезія

Г. Повість

3. Станіслав Чернілевський надрукував у районній газеті свій перший вірш про

А. Тараса Шевченка

Б. Лесю Українку

В. Івана Франка

Г. Миколу Вороного

Середній рівень (3 завдання по 1 балу)

4. Установіть відповідність між назвами творів та їхніми авторами

А. «Як дитиною, бувало…»                               1. Тарас Шевченко

Б. «Забула внучка в баби черевички…»           2. Леся Українка

В. «Федько-халамидник»                                   3. Володимир Винниченко

                                                                              4. Станіслав Чернілевський

5. Що відчували діти, коли хоронили Федька?

6. Яку назву мав перший вірш Лесі Українки, присвячений тітці Елі (О.Косач), яка була заслана у Сибір за політичні погляди.

Достатній рівень (2 завдання по 1,5 бала)

7. Який художній засіб використав Станіслав Чернілевський у виділених рядках вірша?

Теплота родинного інтиму.

Ще на шибах досвіток не скрес.

Встала мати. Мотузочком диму

Хату прив’язала до небес

 

8. Доповніть подані початки речень і впишіть пропущені слова.

Леся Українка особливо любила балет П.Чайковського ….

Володимир Винниченко написав книжку «Намисто», куди ввійшли оповідання про …

Високий рівень (3 бали)

Написати твір-мініатюру «Мої дитячі мрії».

 

 

ІІ варіант

Початковий рівень (3 завдання по 1 балу).

Оберіть один варіант відповіді.

1. Як називалося місто, в якому народилася Леся Українка?

А. Луцьк

Б. Новоград-Волинськ

В. с.Колодязне

Г. Ковель

2. Під впливом якого письменника Володимир Винниченко пробує власні сили у красному письменстві?

А. Івана Франка

Б. Тараса Шевченка

В. Миколи Вороного

Г. Івана Котляревського

3. У яких рядках вірша Станіслава Чернілевського «Забула внучка в баби черевички…» передано бабусину самотність?

А. «А бабка все стояла на дорозі».

Б. «І тихо бабка … дитячі черевички у спорожнілу хату занесла».

В. «Лягла собі. І світло не світила».

Г. «Торкнулась черевичків перед сном».

Середній рівень ( 3 завдання по 1 балу)

4. Установіть відповідність між назвами творів та їхніми авторами.

А. «Співець»                                                 1. Станіслав Чернілевський

Б. «Теплота родинного інтиму…»             2. Тарас Шевченко

В. «Федько-халамидник»                            3. Леся Українка

                                                                       4. Володимир Винниченко

5. За що батько давав гроші Федьку?

6. Скільки років було Лесі, коли вона написала змістовного листа своєму дядькові М.Драгоманову?

Достатній рівень (2 запитання по 1,5 бала)

7. Який художній засіб використала Леся Українка у виділених рядках вірша?

В час гарячий полудневий

Виглядаю у віконце:

Ясне небо, ясне море,

Ясні хмарки, ясне сонце.

8. Доповніть подані початки речень і впишіть пропущені слова.

А) А бабка вже стояла на дорозі, Хустинкою торкаючись до …

Б) Перша збірка віршів Лесі Українки - ….

Високий рівень ( 3 бали)

Написати твір-мініатюру «Моє ставлення до Федька і Толі».

 

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА

1.   За повістю Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера», Вася-велосипедист подарував хлопцям на знак примирення

А   бурштиновий камінець із доісторичною комахою

Б   зуб доісторичної тварини, знайдений на дні лісового озера

В   свою колекцію комах

Г   марки із зображенням доісторичних тварин

2.   «Приголомшений, картаючи себе за негідний вчинок, я принишк у курені… Докори совісті люто вгризались у мою душу, шматували її на дрібні клаптики». Герой твору Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» Сергій картав себе за те, що

А   не втримав чудовиська, за яким хлопці полювали

Б   заснув на посту

В   поїхав до бабусі Митька без дозволу своїх батьків

Г   не догледів багаття й вони тепер залишилися без вогню

3.   Машиною часу в повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» виявився

А червоний «Москвич»

Б   жовтий «Запорожець»

В   білий «Мерседес»

Г   чорний «Майбах»

4.   За повістю Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», тренували Клима від боягузтва

А   Ведмідь і Вовк

Б   Лев і Тигр

В   Жук і Заєць

Г   Клоп і Цвіркун

5.   Бабуся Соля в повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» виявилася

А   відомою письменницею

Б   таємним розвідником

В   командиром міжпланетної станції

Г   відомим науковцем

6.   Продовжте речення.

Сюжет — це…

Назвіть елементи сюжету.

Достатній рівень

(За кожну правильну відповідь по 1,5 бала.)

7.   Поясніть, чому Митько, замість того, щоб розгніватися на Васю-велосипедиста, подякував йому (за повістю Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»). Висловіть свою думку щодо цього.

8.   Складіть план характеристики образу Клима Джури, головного героя повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».

Високий рівень

(За правильну відповідь 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть твір-роздум «Чи потрібно боротися зі своїми страхами й поганими звичками і які є для цього способи» (за твором Л. Ворониної та власними міркуваннями).

Б   Продовжте історію Митька й Сергія, уявивши собі їхню зустріч з однокласниками та вчителькою біології.

 

Перегляд файлу

Контрольна робота №1.

Календарно – обрядові пісні.

Варіант 1

1. Календарно – обрядові пісні поділяють на три цикли: 
а) осінній, зимовий, весняний; 
б) весняний, літній, осінній; 
в) зимовий, весняний, літній.

 

2.  Основою змісту русальних пісень і обрядів є 
а) завершення збирання врожаю; 
б) початок жнив; 
в) хліборобські турботи, пошана до природи, до її 
таємниць.

 

3. У чому літувало Купайло? 
а) у стрісі;  б) у пір’ячку;  в) у зіллячку.

4. Жниварські пісні поділяють на три основні групи: 
а) русальні, жнивні, обжинкові; 
б) зажинкові, русальні, жнивні; 
в) зажинкові, жнивні та обжинкові.

 

5. «Котився віночок, просився додому» - це 
а) метафора;  б) гіпербола; в) епітет.

 

6. До зимового циклу календарно – обрядових пісень належить 
а) купальські пісні; б) обжинкові пісні; 
в) колядки та щедрівки.
 

7. Колядки виконують 
а) перед Різдвом і на Різдво;
б) перед Новим роком і на Новий рік; 
в) у ніч проти 7 липня. 


8. У коляді «Нова радість стала» дарують літа щасливії 
а) нашій славній Україні; 
б) добрим сусідам; 
в) близьким і знайомим. 

9. У пісні «Нова радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії: 
а) Христос; Бог; 
б) Діва Марія, Христос (Син Божий) 
в) Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог. 

 

10. Після прийняття християнства веснянки стали традиційними для 
а) Зелених свят і Великодня;   б) Різдва;   в) Свята Івана Купала. 

11. Гаївки, гаїлки, маївки, рогульки – це 
а) колядки;              б) щедрівки;          в) веснянки.

 

12. У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки: 
а) первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу; 
б) первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу; 
в) первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу;

13. Визначте цикл, до якого належать подані пісні:

«Ой хто, хто Миколая любить» - _______________

«Проведу я русалочку до бору»- __________________

«Ой весна, весна – днем красна»- _________________

14. Знайдіть епітети у запропонованому уривку:

-Принесла я вам літечко,

Ще й запашненьке зіллячко,

А вам, дівчата, по вінку

З хрещатого барвінку

15. Під час якого свята та під час якого обряду виконували пісню «Заплету віночок»?

16. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Які пісні виконують під час зимових свят? До кого звертаються у цих піснях? Що бажають?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1.

Календарно – обрядові пісні.

Варіант 2

1. Календарно – обрядові пісні поділяють на три цикли: 
а) осінній, зимовий, весняний; 
б) весняний, літній, осінній; 
в) зимовий, весняний, літній.
2. Скільки загадок загадала русалочка панночці: 
а) дві; б) три; в) одну. 
3. Русалка панночку залоскотала, бо 
а) панночка не слухала русалку; 
б) панночка загадок не вгадала;
в) панночка заснула; 
4. Основна тема жниварських пісень – це 
а) тяжка, але почесна хліборобська праця,  побажання нового врожаю; 
б) захист людей і господарства від «нечистої сили»; 
в) самоочищення від злих духів за допомогою води й вогню. 

5. До жниварських пісень відноситься народна пісня 
а) «У ржі на межі»; б) «Ой вінку мій, вінку»; 
в) «А сонечко котиться, котиться».

6. Колядки та щедрівки – це 
а) пісні про тяжку, але почесну працю хліборобів; 
б) величальні пісні з новорічними вітаннями господареві, членам сім’ї;
в) пісні на свято Івана Купала 
7. Щедрівки виконують 
а) у ніч проти 7 липня; 
б) перед Різдвом і на Різдво; 
в) перед Новим роком і на Новий рік.
 

8. «Часник – як бик, цибуля – як зозуля, пшениця – як рукавиця» - це 
а) епітети;                    б) пестливі слова;                 в) порівняння.

9.У пісні «Нова радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії: 
а) Христос; Бог; 
б) Діва Марія, Христос (Син Божий) 
в) Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог.
10. Веснянками називаються закличні пісні, що співаються під час 
а) початку жнив;                 б) свята Івана Купала; 
в) весняних обрядів

11. Веснянка «Ой весно, весно, днем красна» побудована у формі 
а) діалогу людини і весни;
б) монологу весни про свій прихід; 
в) діалогу між селянами. 

12. Колисковими називаються пісні, що їх співають, коли 
а) коли треба розбудити дитину; 
б) треба погратися з дитиною; 
в) треба заколисати, приспати дитину.

13. Визначте цикл, до якого належать подані пісні:

«Купайло, Купайло» - _______________

«Ой кувала зозуленька»- __________________

«Добрий вечір тобі, пане господарю»- _________________

14. Знайдіть епітети у запропонованому уривку:

-Принесла я вам літечко,

Ще й запашненьке зіллячко,

Ще й зеленую травицю

І холодную водицю

15. Під час якого обряду виконували пісню «Маяло житечко, маяло»?

16. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Які пісні виконують під час зимових свят? До кого звертаються у цих піснях? Що бажають?

 


 

Перегляд файлу

Співучий світ українського народу 
Пісні літературного походження. 
Пісні – гімни. Стрілецькі пісні. 

1. Урочиста пісня на честь певного героя, визначної події чи держави – це 
а) ода; б) гімн;* в) ораторія. 

2. Основою гімну нашої держави став вірш 
а) «Заповіт»; б) «Ще не вмерла Україна»;* 
в) «Молитва» 


3. Авторами тексту гімну «Чи не вмерла Україна» є 
а) Павло Чубинський, Михайло Вербицький;* 
б) Олександр Кониський, Микола Лисенко; 
в) Тарас Шевченко, Микола Лисенко. 

4. Чорне море всміхнеться, Дніпро зрадіє, доленька доспіє – це 
а) персоніфікація; * б) епітети; в) порівняння. 

5. І покажем, що ми, браття 
а) слов’янського роду; 
б) козацького роду;* 
в) єдиного роду. 

6. У пісні – гімні «Молитва» просять Бога виростити нас 
а) у чистій любові до краю;* 
б) трудолюбами; 
в) мужніми і хоробрими. 

7. Найвідомішою серед стрілецьких пісень є пісня, яка стала одним із національних гімнів 
а) «Молитва»; б) «Гей, видно село»; 
в) «Ой у лузі червона калина похилилася».* 

8.Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є 
а) Степан Чернецький, Григорій Трух;* 
б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький; 
в) Левко Лепкий, Роман Купчинський. 

9. Марширують наші добровольці … визволяти українців із 
а) татарських кайдан; 
б) московських кайдан;* 
в) власних кайдан. 

10. У пісні «Гей, видно село» стрільців порівнюють із 
а) соколами; * б) орлами; в) беркутами. 

11. У пісні «Гей, видно село» січові стрільці йдуть 
а) багатство здобувати; 
б) свою землю обороняти; 
в) за Вкраїну воювати.* 

12. Назвати причини появи стрілецьких пісень. Чим ці пісні схожі на народні ? 


Микола Вороний. Поема «Євшан – зілля» 
1. Вороний – гімназист разом з іншими учнями організував гурток 
а) «Український народ»; 
б) «Українська мова»; 
в) «Українська громада».* 

2. Глибоко патріотичний вірш «За Україну» М.Вороний написав під впливом 
а) Лютневої революції 1917 року в Петрограді;* 
б) Жовтневої революції 1917 року в Петрограді; 
в) створення УНР. 

3. За жанром твір «Євшан – зілля» - це 
а) вірш; б) п’єса; в) поема.* 

4. Половецький хан посилає до сина гудця тому, що той 
а) має красивий голос; 
б) словом, піснею своєю всіх до себе привертає;* 
в) вміє добре складати пісні. 

5. Слова гудця не вражають сина, бо він 
а) забув уже і батька, і родину;* 
б) поспішає на полювання; 
в) живе у розкоші. 

6. Співець дає юнакові понюхати бадилля 
а) безсмертника; б) євшан – зілля;* в) ковили. 

7. Як розумієте рядки з поеми: 
Краще в ріднім краї милім 
Полягти кістьми, сконати, 
Ніж в землі чужій, ворожій 
В славі й шані пробувати! 

8. Манівцями ми блукаєм без дороги, бо в нас немає 
а) сили, духу, що зрива на ноги;* 
б) євшан – зілля; в) вірних товаришів. 

9. Якою є головна думка поеми? Чому саме так вважаєте? 

10. Великий віршований твір із розгорнутим сюжетом, на тлі якого зображуються важливі події, яскраві, сильні характери персонажів, - це 
а) балада; б) поема;* в) ода; 

11. Поему найчастіше відносять до жанру 
а) ліричного; б) ліро – епічного;* в) епічного. 

12. Зображення подій супроводжується 
а) прологом; б) епілогом; 
в) авторськими ліричними відступами.* 


Тарас Шевченко. Поезії. 

1.Перша книжка поезій Т.Шевченка побачила світ у 
а) 1841р.; б) 1838 р.; в) 1840 р.* 

2. «Я люблю український народ, який дав світові такого титана, як Тарас Шевченко», - писав видатний російський письменник 
а) Антон Чехов; * б) Лев Толстой; 
в) Олександр Пушкін. 

3. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море») написаний Кобзарем 
а) 1838 р. у Петербурзі; * 
б) 1840 р. у Петербурзі; 
в) 1839 р. у Петербурзі; 

4. Провідним мотивом вірша «Думка» («Тече вода в синє море») є 
а) захоплення красою рідного краю; 
б) пошуки долі молодим козаком, самотність на 
чужині;* 
в) спогади про славне минуле козацтва. 

5. «Шляхи биті», «молода дівчина», «ненька старенька» - це 
а) метафори; 
б) гіперболи; в) постійні епітети.* 

6.Темою поеми «Іван Підкова» є 
а) розповідь про один із походів запорожців на 
Царгород;* 
б) розповідь про життя в Запорізькій Січі; 
в) розповідь про життя в Україні. 

7. Чому поет звертається до історичного минулого українського народу? Які паралелі проводить? 

8. В основу поеми «Тарасова ніч» покладено історичну подію – 
а) розповідь про повстання селян проти панської Польщі 
1637 р.; 
б) розповідь про похід запорожців проти татар; 
в) повстання українців проти польської шляхти – уніатів 
навесні1630 р.* 

9. Прототипом головного героя поеми є 
а) корсунський полковник Тарас Федорович 
(Трясило);* 
б) ватажок повстанців Северин Наливайко; 
в) керівник повстанців Павло Бут (Павлюга). 

10. «Мовчать гори, грає море, могили сумують» - це 
а) гіпербола; б) метафора;* в) епітети. 

11. Як розумієте рядки з поеми: «Тії слави козацької 
Повік не забудем!» 

12. Навіщо автор використовує у творі «Тарасова ніч» образ кобзаря? 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота №2.

Загадково прекрасна і славна давнина України.

Варіант 1

  1.  Авторами тексту гімну «Чи не вмерла Україна» є 
    а) Павло Чубинський, Михайло Вербицький;
    б) Олександр Кониський, Микола Лисенко; 
    в) Тарас Шевченко, Микола Лисенко. 
  2. У пісні – гімні «Молитва» просять Бога виростити нас 
    а) у чистій любові до краю;
    б) трудолюбами; 
    в) мужніми і хоробрими. 
  3. Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є 
    а) Степан Чернецький, Григорій Трух;
    б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький; 
    в) Левко Лепкий, Роман Купчинський. 
  4. За жанром твір «Євшан – зілля» - це 
    а) вірш; б) п’єса; в) поема.
  5. Половецький хан посилає до сина гудця тому, що той 
    а) має красивий голос; 
    б) словом, піснею своєю всіх до себе привертає;
    в) вміє добре складати пісні. 
  6. Співець дає юнакові понюхати бадилля 
    а) безсмертника;          б) євшан – зілля;              в) ковили. 
  7. Поему найчастіше відносять до жанру 
    а) ліричного;            б) ліро – епічного;              в) епічного. 
  8. Перша книжка поезій Т.Шевченка побачила світ у 
    а) 1841р.; б) 1838 р.; в) 1840 р.
  9. Провідним мотивом вірша «Думка» («Тече вода в синє море») є 
    а) захоплення красою рідного краю; 
    б) пошуки долі молодим козаком, самотність на чужині;
    в) спогади про славне минуле козацтва. 
  10. Якою є головна думка поеми «Євшан-зілля»? Чому саме так вважаєте? 

11. Дайте визначення термінам: літературна пісня, гімн, поема

12. Який твір вважають духовним гімном українців? Хто його автор?

13. Охарактеризуйте образ юнака-половця з поеми «Євшан-зілля»

 

 


 

Контрольна робота №2.

Загадково прекрасна і славна давнина України.

Варіант 2

  1. Основою гімну нашої держави став вірш 
    а) «Заповіт»; б) «Ще не вмерла Україна»; 
    в) «Молитва» 
  2. Чорне море всміхнеться, Дніпро зрадіє, доленька доспіє – це 
    а) персоніфікація; б) епітети; в) порівняння. 
  3. Найвідомішою серед стрілецьких пісень є пісня, яка стала одним із національних гімнів 
    а) «Молитва»; б) «Гей, видно село»; 
    в) «Ой у лузі червона калина похилилася».
  4. Зображення подій супроводжується 
    а) прологом; б) епілогом; 
    в) авторськими ліричними відступами.
  5. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море») написаний Кобзарем 
    а) 1838 р. у Петербурзі;
    б) 1840 р. у Петербурзі; 
    в) 1839 р. у Петербурзі; 
  6. «Шляхи биті», «молода дівчина», «ненька старенька» - це 
    а) метафори; 
    б) гіперболи; в) постійні епітети.
  7. Темою поеми «Іван Підкова» є 
    а) розповідь про один із походів запорожців на Царгород;
    б) розповідь про життя в Запорізькій Січі; 
    в) розповідь про життя в Україні. 
  8. Провідним мотивом вірша «Думка» («Тече вода в синє море») є 
    а) захоплення красою рідного краю; 
    б) пошуки долі молодим козаком, самотність на 
    чужині;
    в) спогади про славне минуле козацтва. 
  9. Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є 
    а) Степан Чернецький, Григорій Трух;
    б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький; 
    в) Левко Лепкий, Роман Купчинський. 
  10. Якою є головна думка поеми «Євшан-зілля»? Чому саме так вважаєте? 
     
  11.  Дайте визначення термінам: літературна пісня, гімн, поема
  12. Який твір вважають духовним гімном українців? Хто його автор?
  13. Охарактеризуйте образ юнака-половця з поеми «Євшан-зілля»




 

Перегляд файлу

Контрольна робота
Гумористичні твори

Варіант 1

І рівень (3 бала)

1. Лисичка в байці Л. Глібова підтримала Щуку, тому що :

а) була її длизькою родичкою;
б) дуже не любила суддів і хотіла над ними посміятися;
в) отримувала від Щуки хабарі;
г) пройнялася співчуттям до Щуки, яку хтось обмовив.

2. Який із цих творів алегоричний?
а) "Жаба й Віл" Л.Глібова;
б) "Запорожці у короля" С.Руданського;
в) "Свекор" С.Васильченка;
г) "Найважча роль" П.Глазового.

3. Хто з цих письменників започаткував жанр співомовок?
а) Л.Глібов;
б) С.Руданський;
в) С.Васильченко;
г) С.Олійник.

4. У гуморесці П. Глазового заморські гості прийхали з :

а) Канади;
б) Австрії;
в) Польщі;
г) Бразилії.

5. У творі Степана Руданського «Добре торгувалось» у відповідь на кепкування купців мужик:
а) знайшов слова, щоб відстояти свою людську гідність;
б) зробив вигляд, що не почув образливих слів;
в) накинувся на кривників з кулаками;
г) відмовився купувати товар у кривдників.

6. "Задивились на ті вуса ляхи препогані" - це зразок:
а) тавтології;
б) анафори;
в) інверсії;
г) алегорії.

ІІ рівень (3 бала)

7.  Яку роль виконав синок на сцені ( П.Глазовий "Найважча роль")?
8. У чому вбачала сенс свого життя Муха ( "Муха і Бджола" Л.Глібова)?
9. Висловіть основну думку байки Л.Глібова "Жаба і Віл".

ІІІ рівень (3 бала)

10. Дайте визначення поняттям:

байка, алегорія, мораль, співомовка, сатира.

IV рівень (3 бала)

  1. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань.
    Хто, на вашу думку, із тваринного світу міг би бути справжніми, розумними,
    мудрими суддями всупереч тим, яких зобразив Л.Глібов у байці "Щука"?
  2. Розкрийте суть алегорії героїв байок Л. Глібова.
  3. Порівняйте образи героїв співомовок С. Руданського, визначте в них типові риси українського характеру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота
Гумористичні твори

Варіант 2

І рівень (3 бала)

  1. Мораль байки Л. Глібова «Жаба і Віл» у тому, що :

 

  1. Для досягнення мети не треба шкодувати сил
  2. Потрібно ставити реальні цілі та завдання
  3. Перш ніж взятися до справи, треба добре налаштуватися
  4. Не потрібно іншим довіряти свої справи

 

  1. Мораль байки Л. Глібова «Щука» -

 

  1. Схвалення гуманного ставлення до тих, хто схибив, помилився
  2. Захоплення хитрістю та кмітливістю захисника
  3. Засудження хабарництва та несправедливості
  4. Осуд байдужості, підлабузництва, безвідповідальності
  5.  
  1. У творі С. Руданського «Запорожці у короля» на завершення свого перебування у короля запорожці..

 

  1. Похвалилися своїми вусами
  2. Попросили подати їм меду
  3. Влаштували гуляння з піснями та танцями
  4. Попросили дати їм сметани

 

  1. «Якіїсь два Осли, одна нікчемна Шкапа та два стареньких Цапа» були суддями у творі:

 

  1. Л. Глібова
  2. В. Нестайка
  3. П. Глазового
  4. С. Руданського
  1. Хвалькуватість, невміння на справі довести свої знання й обдарованість засуджуються у гуморесці П. Глазового:

 

  1. «Найважча роль»
  2. «Заморські гості»
  3. «Еволюція»
  4. «Похвала»

 

  1. Твір П. Глазового «Заморські гості» за жанром:

 

  1. Байка
  2. Гумореска
  3. Співомовка
  4. Анекдот

 

ІІ рівень (3 бала)

7.  Яку роль виконав синок на сцені ( П.Глазовий "Найважча роль")?
8. У чому вбачала сенс свого життя Муха ( "Муха і Бджола" Л.Глібова)?
9. Висловіть основну думку байки Л.Глібова "Жаба і Віл".

ІІІ рівень (3 бала)

10. Дайте визначення поняттям:

байка, алегорія, мораль, співомовка, сатира.

IV рівень (3 бала)

  1. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань.
    Хто, на вашу думку, із тваринного світу міг би бути справжніми, розумними,
    мудрими суддями всупереч тим, яких зобразив Л.Глібов у байці "Щука"?
  2. Розкрийте суть алегорії героїв байок Л. Глібова.
  3. Порівняйте образи героїв співомовок С. Руданського, визначте в них типові риси українського характеру.

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
10530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку