Збірка контрольних робіт з української мови (9 клас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української мови за програмою для учнів 9 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

Пряма та непряма мова

І варіант

 

Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

  1. Укажіть речення з прямою мовою. (Розділові знаки пропущено.)
    • Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.
  • Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує
  • С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.
    • Ви говоріть а ми будемо слухати.

 

  1. Укажіть речення з непрямою мовою. (Розділові знаки пропущено.)

А Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Б Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

В Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

  • Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

 

  1. У якій схемі правильно поставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою. (Розділові знаки пропущено.)

Прощай наша Січ-мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя.

 

  • «П, — а, — П»                               В «П, — а, — п»

Б «П, — а: — П»                              Г «П! — а: — П»

 

  1. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.
    • Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»
  •  «Не проводжайте мене.» — Попросила дівчина рідних.
  • «Михайлику, хочеш побачити диво? — питає мене дядько Себастіян. — Підійди до мене…»
  • Казав пан: «Кожух дам», та слово його тепле.

Завдання 5–6 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

  1. Установіть відповідність між реченням та його схемою (розділові знаки не розставлені).

А Проводжаючи Ладимка Пантелеймон Гаврилович запитав Як здоров’я Шевчука (М. Рильський)

  1. «П, — а, — п?»

Б Васильку, го-ов! А йди сюди гукнув з подвір’я батько (М. Коцюбинський)

  1. А: «П?»

В Ну, і що ж допитувався Земфір рубатимуть нам виноградники (М. Коцюбинський)

  1. «П», — а.
  • Стій неслося з берега будемо стріляти! (М. Коцюбинський)
  1. «П!» — а.

 

  1. «П, — а, — п!»

 

  1. Установіть відповідність між цитатами та способом уведення їх у текст.

А як пряма мова  

1 «Українські простори столиця ліричної поезії», — стверджував А. Міцкевич

Б як частина речення

2 М. Ломоносов зазначав: «…учитель повинен  не  тільки  словами  навчати, а й вчинками добрий приклад показувати учням»

В. наводиться неповністю

3. Т. Шевченко говорив, що «оживе добра слава, слава України»

Г. як епіграф

4. Народна мудрість гласить, що правду говорить не язик, а душа

 

  1.             Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова (В. Сухомлинський)

 

Завдання 7 і 8 — завдання відкритої форми.

 

  1. Зредагуйте речення, у яких неправильно оформлено на письмі цитати.

1. Ще Шевченко писав: «і немає злому на всій землі безконечній веселого дому». Запам’ятай цю велику правду (М. Стельмах).

  1. А дід казав, що «Не візьме ніколи вдруге вже з собою» (Д. Фальківський).

  1. Речення з прямою мовою перебудуйте на речення з непрямою мовою.

1. «Михайлику, хочеш побачити диво?» — питає мене дядько Себастіян. 2. «На мою думку, — любив повторювати Артур Шопенгауер, — здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 1

Пряма та непряма мова

ІІ варіант

Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

  1. Виберіть рядок, де є непряма мова. (Окремі розділові знаки пропущено.)

A Боже, яка краса! обізвалась тіточка Олена (М. Олійник).

  • Ми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? (В. Сухомлинський).
  1. Не кидайте хлібом, він святий! — каже дід старий.
    • Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни… (В. Собко).

 

  1. Виберіть речення, яке відповідає схемі «П!» — а. (Окремі розділові знаки пропущено.)

A Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй (Леся Українка).

Б На шляху Люба сказала Ти б колись, Михайлику, до нас заскочив (М. Стельмах).

B Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. (Ю. Мушкетик).

  • Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

 

  1. Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.

A «З щастя та горя скувалася доля» — каже поговірка (Панас Мирний).

Б «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. — Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).

B Струна бринить: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

  • «Леоніде, — Адріана відірвала обличчя від долоні — а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук).

 

  1. Укажіть речення з прямою мовою. (Розділові знаки пропущено.)

А Одна сказала Гляньте, гарно як! Немов облита снігом кожна гілка! (М. Рильський)

Б Слова диктора про те що переможця буде визначено через кілька хвилин, глядачі так і сприймають (В. Собко).

  • Співають у пісні що нема найкращого на вроду, як ясна зоря в погоду (П. Куліш).
  • Тоді я сказав йому що українські прерії (рівнини) відрізняються від мексиканських тим що в Мексиці ростуть кактуси а в нас верба (Г. Шкурупій).

 

Завдання 5–6 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

 

  1. Установіть відповідність між реченням і його схемою. (Розділові знаки не розставлені.)

 

А Одна дівчина сказала Гляньте, гарно як! Немов облита снігом кожна гілка!

  1. «П, — а, — п?»

Б Це не вигадка, а бувальщина мовила

Вілія Кажуть що в легендах часом буває більше правди, ніж у житті»

  1. А: «П!»
  •              Що робити немов питав її блукаючий погляд
  1. «П?» — а.
  • Молодець своїм розумом живеш мовчки похвалив Мусій
  1. «П,» — а.

 

  1. «П, — а. — П»

 

  1. Установіть відповідність між цитатами та способом уведення їх у текст.

А як пряма мова  

1 Т. Шевченко закликав: «Учітеся, чи тайте, і чужому научайтесь, й своготне цурайтесь»

Б як частина речення

2 Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди (А. Макаренко)

В. наводиться неповністю

3. Народна мудрість зауважує, що вік

живи — вік учись

Г. як епіграф

4. І. Вихованець стверджував, що «рідне слово окрилює нас духовністю, любов’ю до пісні, до матері»

 

  1.              «…Нам потрібно любити її і гордитися

своєю найпрекраснішою матір’ю», —

писав Шевченко про Україну

 

Завдання 7 і 8 — завдання відкритої форми.

  1. Зредагуйте речення, у яких неправильно оформлено на письмі цитати.

Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса «мова це пісня душі покладена на слова». Як гарно змальовує весняну пору року Є. Гуцало.


«Весна зіткала вчора гобелен

  •  лузі — з трав, із квітів, з верболозів. Зіткала вітер і зіткала клен, грози зіткала молоді погрози».

 

  1. Речення з прямою мовою перебудуйте на речення з непрямою мовою.

Дівчина грайливо запитала: «Олеже, хочеш піти в кіно?» Олена подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Складне речення й ознаки його. Смислові зв’язки між частинами

складносурядного речення. Складнопідрядне речення (І частина)

Варіант 1

1. Укажіть складне речення.

А. Ти спершу стоїш на подвір’ї серед срібного дощового мерехтіння, далі виходиш на шлях, простуєш із задертою головою, потім опиняєшся на вигоні, підставляєш дощинкам обличчя, руки, плечі.

Б. Відходили все далі й далі зрадливі вітряні дні, і вже з другого ранку вони їхали царством весни.

В. В особливо небезпечних місцях старий обходив збоку, весь час не спускав з ока слідів, перемацував очима кожний непевний закуток, купи вітролому, каміння.

Г. Він був бруднувато-сірим, попелястим і тільки тепер, викупавшись у річці, знову став сліпучо-білим красенем, схожим на древніх предків.

2. Укажіть складне речення зі сполучниковим зв’язком.

А. Ось видніє стіжок сіна, залишений лісником для диких тварин, біля стіжка розсипано галуззя.

Б. На іржання білого коня коротким клекотом обізвався лелека — клекіт захлинувся в урочистій задумі.

В. Ось і хата дядька Себастіяна, на ній темніє велике гніздо, зверху в ньому живуть лелеки, під низом — горобці.

Г. Думав, зірка мала спалахне в іншому місці, проте ні, не спалахнула.

3. Укажіть складносурядне речення.

А. Боляче буває дивитись, як падає зірка.

Б. Буває — тужу за тобою, як тужать квіти по весні.

В. Впали густі сніги, і метелило мало не щодня.

Г. Тут срібно жебонить синя-синя долинкова вода, я нахиляюсь до неї, п’ю її спів і прислухаюсь до шелесту отави.

4. Укажіть складнопідрядне речення.

А. Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми.

Б. Незчувсь Мазепа, як вікно залив багрянцем юний день.

В. Зоряно над селищами було, а там десь у степах хмара заходила і безгрішно ламалися стебла блискавок.

Г. І пісня та крізь вічність лине, як завжди, юна і нова.

5. Укажіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучне слово.

А. І кожум’якам всім своїм скажи, що замість світла я по тих ярах поставлю варту.

Б. І ще ви говорили, Надіє Петрівно, що звірів слід оберігати.

В. Так трапилося вже, що не було в нього ні діда, ні баби, ні братів, ні сестер.

Г.  В очах зажевріло щось живе, іскристе, що так вразило парубка при першій зустрічі сьогодні вранці.

6. Укажіть складносурядне речення з протиставним сполучником.

А. Чи то березень зненацька нагадав мені минуле, чи то мені стало шкода моїх весен.

Б. Ізвечора повітря наче стискувалось од холоду, а гуси ховали червоні дзьоби під крила.

В. Усі притихли, з’юрмилися біля вікон, і зеленкуватими й синіми снігами, скільки світу видно, покотилися, задзвеніли молоді голоси.

Г.  Темніли стрілки щавлю, та смачно вабила конюшина.

7. Укажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (розділові знаки пропущено).

А. Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем і на воду сповзає дядькова тінь.

Б. Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку із сухої деревини.

В. Ген-ген крайнеба червоніла сонячна заграва та вітерець ледве чутно дихав.

Г. І справді на прибережнім сухопутті звиваються посірілі в’юни і вигинаються носаті щупаки.

8.  Укажіть складнопідрядне речення, у якому підрядна частина стоїть усередині головної.

А. Грамоту чи то прочитано, чи то просто викрадено непрочитаною і привезено туди, де б її могли прочитати.

Б. До 1500-літнього ювілею Києва, який святкували 1982 року, Золоті ворота були відбудовані.

В. Коли зайшов із речами та букетом півоній в автобус і глянув у вікно, постать матері, ще така близька, видима, вже видалась віддаленою.

Г. Крім тебе, Петре, ми всі тут зібрались такі, що ніколи в житті не літали.

9. Установіть відповідність між реченням і його характеристикою.

1.  складносурядне речення з єднальним сполучником

2. складносурядне речення з розділовим сполучником

3. складносурядне речення з протиставним сполучником

4.  просте речення з однорідними присудками

 

А. І наперед не треба ворожити, і за минулим плакати не варт.

Б. Ніч колихала так ласкаво, проте не спалося ніяк.

В. Несподівано до княжих палат увійшов сивоголовий, зсутулений од прожитих

літ віщун.

Г.  На озері туман то лежить пеленою, то хвилює од вітру, то розривається, одкриваючи блідо-блакитну воду.

Д.  Там, у молодих синіх хмарах, то виростали дощі, то визрівали громи, то гартувалися блискавки, то народжувалися весняні бурі.

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Світанок був тихий, сонячний, свіжий, а на вашому подвір’ї стояли вишні у святковому біло-рожевому одязі з розквітлого вночі барвистого світла. (2) Пелюстки були неправдоподібно ніжні та чисті, і, здавалося, їх умила роса. (3) Щиро, довірливо дивились, широко всміхались радісні очі цвіту, й деякі бруньки ось-ось мали розгорнутись. (4) Душа твоя дитяча прагнула того світла, і ти ходив по обійстю, усміхався сам собі і почувався найщасливішою істотою. (За Є. Гуцалом)

10 Складносурядним реченням з єднальним сполучником є

А. перше

Б. друге

В. третє

Г. четверте

11 Складносурядним реченням із протиставним сполучником є

А. перше

Б. друге

В. третє

Г.  четверте

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2

Складне речення й ознаки його. Смислові зв’язки між частинами

складносурядного речення. Складнопідрядне речення (І частина)

Варіант 2

  1.  Укажіть складне речення.

А. Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

Б. Дмитро наказав гридням опустити важкі підйомні ворота, сковані у вигляді ґрат із товстих залізних прутів, сів у прибрамній ніші, біля мовчазних сторожів, і задумався.

В. І так мені хочеться піти в лісову далечінь, побачити з якогось незнайомого берега лебедів, подивитись на їхні співучі крила.

Г. На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, пахло прив’ялим духом полину.

2. Укажіть складне речення зі сполучниковим зв’язком.

А. Тут срібно жебонить синя-синя долинкова вода, я нахиляюсь до неї, п’ю її спів і прислухаюсь до шелесту отави.

Б. Сонце вже сховалося, зі сходу наповзають тихі сутінки, рівно куриться димок на погоду.

В. Перед ним відслонилося море, і було воно фосфорично осяяне, мерехке, повне німого руху й трепету.

Г. Незабаром капітан зі своїм юним радистом уже був на борту, серед практикантів: причал зрушився з місця й поплив од них разом із кремезною постаттю Сухомлина.

3. Укажіть складносурядне речення.

А. Ніхто з присутніх не згадував сумних історій, бо це трапезування мало очистити всіх і об’єднати.

Б. Орда просувалась і просувалась, вона хотіла накрити чорними крилами Україну.

В. Вітер промчав, улігся, і надріччя взялося сивиною.

Г.  Сиджу і слухаю, як народжується вітер.

4. Укажіть складнопідрядне речення.

А. Ніч колихала так ласкаво, проте не спалося ніяк.

Б. На вулицях мало людей, і тільки вантажні машини мчать до греблі й шлюзу.

В. Спека стояла така крута, що йдеш і млієш.

Г.  Частіше задувають вітри з півночі, і сива трава на солончаках біжить, як вода.

5. Укажіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучне слово.

А. Ви знаєте, що Свічка, брат наш славний, здобув для нас князівський привілей.

Б. Здавалось, що пісня не просто народжується з їхніх грудей, а йде разом з матір’ю та бабою Килиною в одному гурті.

В. Навалили такі могутні сліпі сніги, що навіть він, Сіроманець, злякався.

Г.  Твоя душа готова вмістити в собі все, що вміщає в собі душа Княжої гори.

6. Укажіть складносурядне речення з протиставним сполучником.

А. Зморені коні ледве тюпали, кволо переставляючи ноги, та й самі вершники ледве трималися в сідлах.

Б. Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилася, наче струмок.

В. Там тільки павуки та обламані щогли, та пухлинами повидувалась від вибухів сталева палуба.

Г. Традиційної охайності української садиби ми ще не втратили, та ця хатина прямо-таки випромінювала дбайливість господаря чи господарів.

7.  Укажіть складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (деякі розділові знаки пропущено).

А. Крізь темну ніч шумів весняний дощ і в унісон із ним шуміли сосни.

Б. Срібно-холодні роси слалися і дикі кози, стрункі й полохливі, виходили пастись на галявинку.

В. Яблука, налляті холодним соком, світяться і їх видно здалеку.

Г. Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку із сухої деревини.

8. Укажіть речення, у якому неправильно розставлено розділові знаки (окремі розділові знаки пропущено).

А. Сани рушили — і все почало віддалятися.

Б. А зійдеш на пагорб — і перед тобою вдалині, за маревом сонця, блакитніє оте високе, вершечок мрії дитячої.

В. Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя, і знову стало чути густе комарине гудіння.

Г.  Гойднулась і побігла з-під верболозів хвиля, підкотилась під місяць, колихнула його, і він зробився спочатку довгий і плескатий, а згодом знов покруглішав.

5

9. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою.

1. складносурядне речення з єднальним сполучником

2. складносурядне речення з розділовим сполучником

3. складносурядне речення з протиставним сполучником

4. просте речення з однорідними присудками

 

А. Я йду шляхом, пісні свої співаю, та не шукайте в них пророчої науки.

Б. Нестор ціпенів від страху, притулившись чолом до шибки, та відірвати погляду від вулиці не міг.

В. А Надійка так зраділа журавлям, що вже нічого не могла вдіяти зі своєю радістю.

Г. То пролетить березовий листочок, то пробіжить невидимий їжак.

Д. Засміється сонце в небі золотому, і його проміння не спинить нікому!

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Старенька груша на краю городу теж зацвіла, хоча була ще безлиста. (2) Її кощаве, чорне гілля вкрилось разочками цвіту, і вони оживили її всю, надали легкості. (3) І вже якась комашня лазить серед

цвіту, а бджоли турботливо гудуть. (4) І в їхньому бринінні басовитому — голос весни, чується пісня її. (5) Ти вже не міг усидіти в хаті, і знову понесло тебе надвір до товариства помолоділих од цвіту вишень. (За Є. Гуцалом)

10. Складносурядним реченням з єднальним сполучником є

А. перше

Б. друге

В. третє

Г. четверте

11. Складносурядним речення з протиставним сполучником є

А. друге

Б. третє

В. четверте

Г.  п’яте

Перегляд файлу

Контрольна робота № 3

Безсполучникове складне речення

Варіант 1

1. Укажіть безсполучникове складне речення.

А. Вражені кияни ще довго стояли на валах, аж поки останній вершник не зник за далекими засніженими горбами.

Б. На подвір’ї Сашко пригнувся під вікнами знову, прокрався до груші, почепив на сучок ножа, тихо обмів віником валянки.

В. Таїса з Михайлом кинулися наввипередки, ось обоє зникли між деревами.

Г. Біга Катря боса лісом, біга та голосить.

2. Укажіть безсполучникове складне речення, частини якого синтаксично рівноправні.

А. Не поспішай з козами на торг: кіз продаси і гроші проїси.

Б. Пішов шелест по діброві; шепчуть густі лози.

В. Перші краплі крихітними копитцями пробігли по затоці — починався дощ.

Г. Після пам’ятної втечі у грозову ніч кінь дуже змінився: він став передбачливіший та обережніший.

3. Укажіть безсполучникове складне речення, частини якого передають одночасність дій або явищ.

А. Від гарячого лоба та теплого дихання на шибці утворилась проталина, Хуржик глянув крізь неї на подвір’я.

Б. Скрипне хвіртка, висунеться з неї дитяча голівка, стригне очима по вулиці.

В. Командир глянув на годинник, інші глянули теж.

Г. Свистів вітер, копита тупотіли тупо, снігові вихори здіймалися обабіч саней.

4. Укажіть безсполучникове складне речення, синонімічне складнопідрядному реченню.

А. Чорніє поле, і гай, і гори, на синє небо виходить зоря.

Б. Здобудеш освіту — побачиш більше світу.

В. Ящірка сполохано шурхнула в нору, джміль пролетів, муравки трудяться й трудяться невтомно.

Г. У ринвах цвірінькали горобці, попід ворітьми гралися діти.

5. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому ставиться крапка з комою (розділові знаки пропущено).

А. Ще треті півні не співали ніхто ніде не гомонів.

Б. У житах заблудилась дорога нагорбатились верби над нею за ними прокльовуються зорі.

В. Повалило снігом потонули в ньому хати і дерева невидима собачня потягнула свої зморені голоси по своїх домівках.

Г.  Небо над Києвом висіло похмуре беззоряне принишкле воно теж ждало чогось лихого тяжко дихалося під таким небом город був наче накритий ним здавалося все має тут задихнутися ще до ранку.

6. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому на місці пропуску треба поставити двокрапку.

А. Літа мої молодії марно пропадають_ очі плачуть чорні брови од вітру линяють.

Б. Лід тріщав, лускався_ крижини лізли одна на одну.

В. Раптом моє серце тенькнуло, опустилося трохи вниз і радісно завмерло_ невдалік від отруйного стебла воронячого ока стоять два близнюки-червоноголовці.

Г. Море чисте, спокійне, небо голубе_ сонячне проміння скопом сиплеться у воду.

7. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому на місці пропуску треба поставити тире.

А. Сій у хлібну годину _ будеш їсти кожну днину.

Б. Сонце гріє _ вітер віє з поля на долину.

В. Сашко не повірив своїм очам _ на стежці перед ним стояв Сіроманець!

Г. Сойка — підступна птиця _ вона мастак нищити дрібне птаство і їхнім же голосом веселити себе.

8 Укажіть речення, у якому неправильно розставлено розділові знаки.

А. Пшениця колоситься — життя веселиться.

Б. Проспиш весною: заплачеш зимою.

В. А слово скаже — з пам’яті не викинеш.

Г. Однокрил вибрався з кущів, присів біля вогнища і дивився на жар: він, як і всі гайворони, любив блискуче.

9. Установіть відповідність між безсполучниковим складним реченням і визначенням смислового зв’язку, наявного між його частинами.

1 перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини

2 друга частина розкриває причину дії, про яку йдеться в першій частині

3 друга частина розкриває, пояснює чи уточнює зміст першої частини

4 перша й друга частини повідомляють про події, які протиставляються

 

А. Гірко поробиш — солодко з’їси.

Б. Минув рік, минув другий — козака немає.

В. Перед досвітком вовк насторожився: здалеку почувся скрип коліс.

Г. Гроза пройшла — зітхнули трави, квітки голівки підняли.

Д. Щаслива голубка: високо літає.

 Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Довкола розстилалась чужа Польська земля — потрібно було пильнувати. (2) Правда, князеві Михайлу вона була не зовсім чужа й незнайома. (3) В його жилах текла половина польської крові: його мати була рідною сестрою польського короля Конрада. (4) Та й зовсім недавно — всього півроку тому — князь подорожував цими землями. (5) І все ж це був чужий край, до того ж неспокійний: десь позаду, на Волинській землі, вже господарювали татари. (За В. Маликом)

10 Не належить до безсполучникових складних речення

А. друге

Б. третє

В. четверте

Г. п’яте

11 Друга частина називає наслідок дії, про яку йдеться в першій частині, у безсполучниковому складному реченні

А. першому

Б. другому

В. третьому

Г. четвертому

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3

Безсполучникове складне речення

Варіант 2

1. Укажіть безсполучникове складне речення.

А. Для збереження здоров’я людині треба дотримуватися певних принципів життя: раціональне харчування, оптимізм, уміння володіти своїми емоціями, режим праці й відпочинку.

Б. В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, туманіє, шумить, гудить, мете і зверху йде.

В. А джерельця-ключі живуть, виструмовують всюди: чи з тріщини берега, чи з-під кореня, а то й просто із землі.

Г. І над водою, і над гаєм, кругом, як в усі, все мовчить.

2. Укажіть безсполучникове складне речення, частини якого синтаксично рівноправні.

А. Досвід кращих поважай — збереш добрий урожай.

Б. Сьогодні особливо звабно темніли на приполах оскубини гречки, легка паморозь пирію стелилась у долинах, молода конюшина між карячкуватих дубків кликала в лісосмугу.

В. І солома, і трісочки крутились і десь зникали — так вертіло там воду.

Г. Дивуєшся дорогоцінності мови нашої: в ній що не звук, то подарунок.

3. Укажіть безсполучникове складне речення, частини якого передають одночасність дій або явищ.

А. Лягло сонце за горою, зірки засіяли.

Б. Збентежена його словами, Катря підійшла до яток, Василь простягнув їй пару коржиків.

В. Свистів вітер, копита тупотіли тупо, снігові вихори здіймались обабіч саней.

Г Довгим журавлем Івась витяг з обмерзлого колодязя чимале дерев’яне цеберце, коні жадібно почали пити холодну воду.

4 Укажіть безсполучникове складне речення, синонімічне складнопідрядному реченню.

А. Між уликами зеленіла трава, синіли дзвоники, показуючи свої ясні осередочки; під тином червоніла, ніби кров’яні краплі, червона смілка.

Б. Переді мною, наче брама, розчиняється діброва, до мене наближаються далекі тихі води і прихилені до них зорі.

В. Вже й дикі гуси в небі пролітали, вже й лебеді кричали крізь туман.

Г.  Хочеш багацько жати — треба мало спати.

5. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому ставиться крапка з комою (розділові знаки пропущено).

А. Сани мчать їх заносить вони підстрибують хитаються.

Б. Одразу невидимим став ліс тільки стогін його охоплював і перекочувався через нас.

В. За суздальцями йшли володимирці у високих гостроверхих залізних шоломах в мідяно-червоних калантарях з широкими мечами на поясах коні у всіх були невеличкі але жваві широкогруді твердокопиті.

Г А наступний день починається для них знову працею тільки цього разу їхній клас працює на шкільному винограднику.

6. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому на місці пропуску треба поставити двокрапку.

А. Булькала у горщику запашна, засмажена олією затірка _ на столі лежав накраяний дрібними скибками хліб.

Б. Проходячи мимо, очам своїм не повірив _ кругла крона горобини геть чисто вся основана тілами великих пташок.

В. А тут тягнулися без кінця соснові бори _ перелітали між деревами важкі пухнасто-сиві од морозу птахи, проломлювався подеколи крізь хащі великий звір, світилася на урвиськах пісна глина, на понурім тлі замерзлих боліт і лісів сіро тьмяніли нечисленні людські оселі.

Г Неподалік Горпищенкової кошари, на сув’язі звивистих степових доріг, стоїть чабанський колодязь _ здалеку червоніє на ньому цебро дивної конічної форми.

7. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому на місці пропуску треба поставити тире.

А. Більше землю удобряй _ будеш мати урожай.

Б. Вітер промчав, улігся _ надріччя взялося сивиною підіймався туман.

В. Сіроманець всівся біля Сашка і мав роботу _ з поля не вгавали перепілки, в скирті не спалося мишам, з озера сплескувала риба.

Г. Весна радісно дзвеніла жайворонковими піснями, стріляла бруньками в золоте сонце _ земля одяглася в зелені шати.

8. Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А. У всій його поставі відчувалася владна вдача — глибокі чорні очі світилися розумом, досвідом, набутим роками.

Б. Птахи по надбережжю гуртуються відлітати у вирій, а деякі вже й рушили, пішли в небі, даючи зображення на екранах локаторів: в асканійському заповіднику знялись навіть лебеді та гуси канадські.

В. Кузька обнюхує свіжозриту землю, поруч якої лежить дубок з одгризеним корінням, підгинає хвоста і жалібно скімлить, боїться, бо земля пахне вепрячими писками.

Г. Тільки став, задер голову — птаха вже занепокоїлась, заворушилась.

9 Установіть відповідність між безсполучниковим складним реченням і визначенням смислового зв’язку, наявного між його частинами.

1 перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини

2 друга частина розкриває причину дії, про яку йдеться в першій частині

3 друга частина розкриває, пояснює чи уточнює зміст першої частини

4 перша й друга частини повідомляють про події, які протиставляються

 

А. Я входжу в ліс — трава стає навшпиньки, кошлатий морок лапу подає.

Б. Сіроманець уже не котився — його котив вітер.

В. У корови були різні роги: один, довгий, красиво вигнутий, стримів угору, другий, скручений у бійці, ліз прямо в око.

Г. Зробив діло — гуляй сміло.

Д .Чумаки не могли оминути Кременчука: тут була переправа з лівого берега на правий.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Хочеш вижити — лети чимдуж! (2) Коні самі, без понукання, мчали, як вихор: їх підганяв смертельний жах. (3) Мелькали ковані копита, з-під них бризкав тугий сизий сніг, довгі пишні хвости розпустилися віялами. (4) І тут Івась помітив одну важливу обставину: вовки бігли тільки по вкатаній дорозі, не звертаючи вбік, у глибокий сніг. (5) Коні витягувалися в струну, мовби не торкалися копитами землі, а летіли понад нею, самі відчуваючи, що тільки в їхніх ногах — порятунок від неминучої смерті.

(За В. Маликом)

10 Не належить до безсполучникових складних речення

А. друге

Б. третє

В. четверте

Г. п’яте

11 Друга частина розкриває зміст першої частини в безсполучниковому складному реченні

А. першому

Б. другому

В. третьому

Г. четвертому

Перегляд файлу

Контрольна робота № 4

Складне речення з різними видами

сполучникового та безсполучникового зв’язку

Варіант 1

1. Укажіть складне речення з різними видами зв’язку.

А. Запахло сонцем, воском і зелом, в мосянжне [латунне] колихання передліта летить бджола.

Б. Щоб затримати якнайдовше цвітіння, утримуйте рослини у якомога нижчій температурі або принаймні на ніч виносьте до прохолодного приміщення.

В. День сонячний і прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.

Г. Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

2. Укажіть складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.

А. Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло, наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.

Б. Тут росли колючі кущі терну, шипшини та глоду, красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди, що їх у народі звуть вовчими.

В. Ще дивен дим, і хата ще казкова, і ще ніяк нічого ще не звуть.

Г.  Весну, либонь, зачарували, а тепер вона чекає й не може дочекатися на слово, яке відразу ж випустить її на волю.

3. Укажіть складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком.

А. Йому здавалося, що живе він споконвіку на цій безмежній, широкій землі: таке довге було життя, наповнене думами й спогляданнями великого таємничого світу…

Б. Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.

В. Протягом усієї минулої зими я відчував: щось має статись у цьому світі, щось неминуче станеться.

Г. Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.

4. Укажіть складне речення із сурядним, безсполучниковим і підрядним зв’язком.

А. Так це ім’я прилипло до Івана, пізніше письменник додав до нього прізвище Черемшина, яке взяв від назви річки Черемош.

Б. Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, овішана разочками роси павутина.

В. Мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць, схожих на вершників, що поснули з піднятими забралами, усе потонуло в безобрійній німій тиші.

Г. Я відриваю голову від землі, а біля мене аж перехитується од сміху Люба, у її руці погойдується чимсь напакована торбинка, і дівчинка кладе її на те саме місце, до якого тиснулось моє вухо.

5. Укажіть складне речення, яке містить шість частин.

А. Зникли мовби назавжди зорі з неба, не було й сонця, воно лиш іноді вгадувалося в невиразному

свистінні хуги, і тоді здавалося, що в тому місці з неба сиплеться не сніг, а жовтий пісок, твердо порошить на землю, шкулько шмагає все, що трапляється йому на путі.

Б. Собор завжди несе в собі певний настрій, але найбільше любить Баглай його уночі, в розшумілі вітряні ночі, коли налетілий східняк рве листя з по-нічному грізних дерев, і навкруги місячно й вітряно, і собор стоїть серед такої видної ночі увесь якийсь наповнений, біліє фантастично, мов вітром напнутий парус.

В. Перше, що побачив Климко, коли розплющив очі, було велике, рівно обведене коло червоного сонця у вікні; воно світило мов крізь морок, і хлопчик став пригадувати, де він.

Г Коли ступила між дерева, коли побачила, як по їхньому гіллю згори донизу ллється наче якесь аж туманне сонячне проміння і як у тому промінні мінливо зблискує листя, коли почула вогкий, густий, прілий запах лісу,— усміхнулась, і вже, здається, весь день ота усмішка не сходила з її уст.

6.  Укажіть складне речення, побудоване за схемою:

[…], (…), і […], (…), (…).

А. Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався, і хлопець, подумавши, відповів, що йде подивитися на латку старого саду, який бозна-коли був посажений ще в лісах.

Б. Вишнево-яблуневі садки, що сьогодні зранку були такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, і село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.

В. Я слухав рідну пісню, рідну мову, і вона лилася струмком, у якому переплелись запахи калини, чебрецю, лепехи.

Г.  Таємниці природи всюди, тільки розпізнати їх зумій, і неодмінно збирати їх треба до схід сонця, коли зілля ще в росі, коли воно чисте.

7.  Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційні помилки.

А. Небесам слава за ласку, землі слава за міць, повітрю слава за добро, бо дивимося на світ очима

сонця, бо дихаємо вітром, бо дух наш є повітря, бо тіло наше є земля.

Б. Тухля була оселя не дуже давняя, і деревина, що росла на тухольській долині, була геть-геть молодша від тої липи.

В. Йому хотілося помиритися з нею, пояснити, що він не мав на думці нічого лихого та вона уперто мовчала, і скільки він не зирив на неї, відвертала очі.

Г.  Можливо, та сосна ввійшла в моє життя і поселилась у якихось там клітинах мозку тому, що саме з її вершини я вперше в житті заглянув у свою долю, побачив ту велич і красу, яка стала у моєму житті вирішальною.

8. Укажіть складне речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А. Уже давно зійшло сонце, і хоча над лиманом слався пороховий дим, Івась, підбігши до борту,

побачив у воді білий тюрбан на голові капудана-паші, котрий щосили загрібав до найближчого турецького вітрильника.

Б. Шерхіт очеретів сповнював душу і, коли Яким зрізав ножем першу очеретину, він став заспокійливим гулом.

В. З того вечора я часто приходив до дядька Себастіяна, і коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

Г. Голос його здригнувся, і, щоб стримати сльози, він приліг поряд і обережно обняв обох — Янку і сина.

9. Установіть відповідність між складним реченням та його характеристикою.

1 складне речення із сурядним і підрядним зв’язком

2 складне речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком

3 складне речення з безсполучниковим і підрядним зв’язком

4 складне речення з безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком

 

А. Одяг вершників видавав в них городових наддніпрянських козаків, проте не видно було жодної клейноди чи іншої ознаки, яка б вказувала на їх причетність до регулярного козацького війська.

Б. Раптом, порушуючи цю тишу, лунає крик сойки, різкий і неприємний, а потім бачиш і її: поміж верхів дерев пишна, бурувато-червона, з червонястим чубчиком на голові сойка летіла на короткуватих крилах, а за нею, повторюючи маршрут, між сосен і дубів минула друга сойка.

В. Отож повстанці, серед яких було багато, майже половина жінок і дітей, змушені були окопатися і витримувати багатоденну облогу, аж поки сили їхні не були вичерпані.

Г. Отож ранком я вже мало не розкошував: мати на часинку позичила в сусідів чоботи і, шмаруючи їх березовим дьогтем, заходилася повчати, щоб я у церкві не лобурясничав, не шморгав носом, не крутився дзиґою, не сміявся, не пирхав та частіше хрестив лоба.

Д. З’ївши вареника, я падаю в натоптані снігом санки, дядько Себастіян умощується на передку, і ось уже кінь виносить нас у широкий засніжений світ, де у паморозі срібно туманіють верби, де вітряки остуджують сонце, а річка погойдує переспілі китиці отого очерету, у якому й досі живуть чиїсь сумні голоси.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Ніхто тоді солі не важив, тому що ні мір ні вагів не було, і здавна, за звичаєм, її продавали на око. (2) Були й такі хитруни, що в степу, перед Перекопом, де ханська сторожа брала мито, залишали порожні вози, а потім перевантажували на них надлишки солі, щоб якось довезти додому. (3) Вигода була подвійна: за кожен чумацький віз платили менше власникові солі і відповідно менше мита в ханську казну, бо мито сплачувалося теж від воза. (4) Підводи рушили, заскрипіли ярма, загегейкали на волів чумаки, сонний степ враз сповнився голосистим цвірінчанням цвіркунів, потривожених стукотом коліс, сопінням волів та кінським іржанням.

(За В. Маликом)

10. Складним реченням з різними видами зв’язку є

А. друге                                Б. третє

В. четверте                           Г.  шосте

11. Складається з трьох частин речення

А. перше                 Б. друге                В. третє                     Г.  четверте

 

Контрольна робота № 4

Складне речення з різними видами

сполучникового та безсполучникового зв’язку

Варіант 2

1. Укажіть складне речення з різними видами зв’язку.

А. Коні чвалають по калюжах, у повітрі свіжа вологість, де-не-де блимають далекі вогники.

Б. Сумно й смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства та отроцтва, нічого не бачить вона дорогого…

В. Коли б Самійла пустити з косою, він обкосив би всю земну кулю, аби тільки була добра трава та хліб і каша.

Г.  Скресання криги завжди свято для дітвори і тривога для матерів: хоч скільки кажи, хоч скільки грози, а неодмінно ж якийсь отряха захоче прокататись на крижині.

2. Укажіть складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.

А. Небо чисте, на заході якісь дві-три хмари, а гримить на грозу.

Б. Син тим часом став розпитувати про життя, і батько, заохочений його цікавістю, незабаром гомонів уже про те, що найдошкульніше його пече: про настриг вовни в цьому році та про випаси, що їх

дедалі скорочують.

В. Оксамитний холоднуватий вітер ворушиться навколо нас, під колесами попискують вологі колії, у долинках нам переходять дорогу клапті туману — і ніде ні лялечки, тільки зажурені верби обабіч дороги, тільки місяць і зорі вгорі.

Г. Вбрання у беріз начебто не з окремих листочків виткане, а склепане з шарудливих монеток, і ця невойовнича жіноча кольчуга постійно в русі, постійно в живій сумовитій музиці.

3. Укажіть складне речення з безсполучниковим і підрядним зв’язком.

А. Безбородько і сам співчував землякам, котрі з волі цариці потрапили в кріпосне рабство, якого

в Україні ніколи до того не було, але ці співчуття він таїв глибоко в душі, щоб не накликати на себе біди.

Б. Але ще важче, мабуть, було б уявити самим чумакам, що котрийсь з їхніх нащадків стане крилатим, літатиме в небі, стрибатиме вночі з парашутом з таких висот, де лютує мороз, у той час як земля дихає теплом повного літа.

В. Сніги зацвіли так, як іще не цвіли досі, і сяйво розквітлих снігів наче аж гримить нестримною радістю, і все довкола перейнялось її настроєм — дерево і пташка, протоптана до колодязя стежка й людина, що йде з відрами по воду.

Г.  З відльотом табуна гусак раптом відчув, як ніч раптом поважчала і стала тиснути своєю мокрою темінню гусака до гнізда; темінь залазила йому в спину і крила, наче хотіла сховатися в ньому і хотіла обсохнути в його пір’ї.

4. Укажіть складне речення з безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.

А. Тоді поїхали далі, і дорога здавалася далекою-далекою, бо ніхто ще не відав, де спіткають вони

блукливого князя Івана Берладника; та Долгорукий і не квапився, складалося враження, ніби кружляє він, заточуючи великі кола, щоб охопити якомога більше своєї землі, придивитися до неї пильніше.

Б. Помилки бути не могло: та маленька смоляно-чорна посудинка, що її першої миті Тоня й не впізнала без вітрильця, то ж їхній був човник, їхній баркасик, що його тепер вітер тихо, ледь помітно, але безповоротно відгонив у море.

В. Пісня коників-стрибунців начебто розклеюється на масу відтінків, серед яких усе виразнішими чуються оті — доісторичні, предковічні, які мають виражати щось просте й доступне ще з миті, коли твердь відділилась від води…

Г.  Те сталося давно, коли хлопцеві було десять чи одинадцять років і коли він пас череду і бігав на стернища по колоски.

5. Укажіть складне речення, яке містить шість частин.

А. Як верби гарно похилились, мов дивляться, що там робиться внизу, по тих хатках та вулицях, та й собі радіють, що люди відпочивають, що їм затишно та гарно.

Б. Вірив матері — й не вірив: важко було повірити, що й справді на отій маленькій зірочці, яка мерехтить блідим промінням, є село, схоже на Овечаче, є такий луг, з якого ви оце повертаєтесь.

В. Збираючи книжки, я почув, як надворі загуркотів віз, як заскрипіла наша хвіртка, обізвалась радісно качка, загупали швидко кроки, забряжчали одні й другі двері, і на порозі, наче весняночка, стала розрум’янена і осяйна Мар’яна.

Г.  Поза центральною вулицею, де світять чотири газові ліхтарі на все місто, скоро зайде ранній осінній вечір, лягає непроглядна тьма, яку не можуть здолати кволі вогники гасівок, що тьмяно поблискують крізь вікна старосвітських одноповерхових будиночків.

6. Укажіть складне речення, побудоване за схемою: […], (…), (…), і […].

А. З гори їхала карета, що підстрибувала на нерівностях дороги, і дивно було, що вона досі не перекинулася.

Б. Повітря було таке парке й задушливе, що навіть чайкам трудно давався політ і вони там і сям табунцями чи самотиною сиділи на воді, погойдуючись човниками, що зоддалік нагадували мініатюрні давньоруські лодії.

В. Тісто вимішувалося, крутішало, коли ж воно ставало в’язким, як ґума, і вже важко було працювати руками, мати припиняли роботу.

Г.  Весна вдарила така дружна й несподівана, що розтопила глибокі сніги ще до того, як на ріках скресла крига, і ось несамовиті, каламутні води пішли поверх льоду по Дніпрі і Почайні, в одну ніч розшаліло кинулися на береги, трощили оселі, розметали будівлі.

7. Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А. Сани мчать, як вітер, їх заносить, вони підстрибують, хитаються, витанцьовують якийсь божевільний дикунський танок, і він змушений весь час триматися на напівзігнутих ногах, щоб не опинитися на землі.

Б. Струмування осінніх лісових пахощів міцне й бадьоре, воно дурманить свідомість і, либонь, так само, як навесні ходять до лісу по квіти, а згодом по гриби, восени можна ходити до лісу просто по запахи, на дегустування їхнього розмаїття, для пригощання їхньою животворною цілющістю.

В. Під ногами у нього був сніг, на білій землі стояли білі князівські палати, внизу темніла річка, а за річкою здіймався ліс, покошлано-сивий знизу, в стовбурах, і незатьмарено-зелений у верхів’ях, соковиті барви яких не приглушувалися ні снігом, ні світанковою імлою.

Г Йому не вперше було їздити з чумаками, і він знав, що в дорозі натерпиться всього: і дощі періщитимуть, і спека присмажить, а годуватимуть лише двічі на день — вранці та ввечері.

8. Укажіть складне речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А. Очі шукали затінку, і коли попереду за ризою озимини затуманіли дерева, відразу стало веселіше.

Б. Між лісом і струмком простелилась долонька лугу, й, коли йти по траві, то з-під ніг весь час вискакують прозорокрилі коники.

В. Чабан — це той, хто все життя на ногах, кого спека продублює і осінні мряки пронизують до кісток, і, коли інші ще сплять, він уже з отарою виходить з кошар у мокрі поля на свої цілоденні вахти.

Г. А Батий думав щось своє, він ховав ці думи в собі, або, коли опівдні пригрівало сонце, виходив з юрти, сідав у зручне ромейське крісло і надовго втуплював свій зір у синю морську далечінь.

9. Установіть відповідність між складним реченням і його характеристикою.

1 складне речення із сурядним і підрядним зв’язком

2 складне речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком

3 складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком

4 складне речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком

А. Кінь долає течію тугу, як напнуте полотно, й тут, на попутному полотні течії, грають білі лебеді, схожі на розквітлі на воді лілеї; тепер ви пливете поміж цих лебединих лілей, скоро запливаєте в протоку, тут немов кладовище напівзатонулих корчів і стовбурів.

Б. Наступила та передвечірня пора, коли повітря стає джерельно-прозорим, і навіть якісь непомітні досі тоненькі дубчики, що там і сям стриміли у заплавах, набрали соковитих контурів і непорушно відбилися на воді, створюючи враження бездонної глибини.

7 В. Загадка — це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний народною фантазією з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень: старий дід мости помостив, прийшла молода — мости рознесла.

Г.  Ураз усе покращало біля мене: і ясени з блакитними тінями й зеленим шумом, і нагорблена клуня з чотирма вітрами, і скрипливі ворота, од яких піде в щось гарне моя дорога, і маківки, що бринять і бринять на городі, і навіть ледачі гарбузи, що повдягали різнобарвні сорочки та й, лежачи, вихваляються ними.

Д.  Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги, нині кожен мусить почувати себе органічною часткою великого собору людської цивілізації, всім своїм єством бути пружним каменем у цьому соборі, щоб самовіддано тримати на собі його споруду.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 10–11 до нього.

(1) Чи було що смачніше від житнього хліба з молоком? (2) Тонко пахло молоко, житній дух ішов од скибки хліба, й ти непоспішливо ласував, неквапливо розкошував. (3) І мав такий погідний настрій,

що все довкола прибирало погідних рис, наче й довколишньому світу передавалась твоя втіха. (4) Й сонячне проміння розливалось довкола ясним, пахучим молоком, у тому сонячному молоці щебетали птахи, і пісні їхні були чисті, погідні, саме такі, які могли зародитись і звучати в прозорості сонячного молока, а більше ніде.

10.  Складним реченням із безсполучниковим і сурядним зв’язком є

А. перше               Б. друге                В. третє              Г. четверте

11. Має чотири частини складне речення

А. перше                 Б. друге                В. третє                     Г.  четверте

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корнюшкіна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
17572
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку