Збірка порад, анкет "На допомогу вчителю 1 класу"

Про матеріал

Дана збірка допоможе класному керівнику 1 класу надати методичні поради батькам "Як оцінити успіх своїх дітей", провести анкетування серед батьків. Для класного керівника розроблена "Картка адаптації першокласника".


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Збірка матеріалів

          вчителя початкових класів

          Міньківського НВК

          Дергачової І.А.

 

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.

2.Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.

7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.

15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

 

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками. Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?

Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й  вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

 

                                  (заповнює  учитель-класовод)

Учень________________

 

Клас__________________

 

 

 

 

 

  1.   Адекватно спілкується з учителем, з однокласниками.
  2.   Виявляє зацікавленість навчальною діяльністю.
  3.   Виконує організаційні вимоги.
  4.   Легко включається у роботу.
  5.   Керує увагою.
  6.   Легко переключається у діяльності.
  7.   Контролює результати.
  8.   Проявляє пізнавальну активність.

9.  Сприймає настанови з 1—2 пояснень.

  1.                Повністю виконує вказівки вчителя.
  2.                Дає повну відповідь на запитання.
  3.                Орієнтується на аркуші паперу.
  4.                Працює продуктивно.
  1.          Зберігає працездатність до кінця занять.
  2.          Тримає робочий темп.
  1.          Не виявляє втоми: в'ялості, загальмованості, позіхання, рухової загальмованості, емоційної збудженості.
  1.      Регулює поведінку.
  2.      Має оптимальний емоційний тонус.
  3.          Адекватно реагує на невдачу або похвалу.
  1.          Відсутні: м'язові .затиски, надмірна напруженість, загальна  три­вожність, невпевненість.
  1.      Не потребує періодичної емоційної підтримки.
  2.      Може працювати самостійно.
  3.      Докладає зусиль до переборювання труднощів.
  4.          Намагається довести завдання до кінця.
  5.      Володіє елементами навчальної діяльності:
  •   сприймає навчальне завдання;
  •   орієнтується у завданні;
  •   утримує завдання у пам'яті;
  •   виділяє спосіб виконання.

Шановні батьки, це опитування проводиться з метою виявлення дезадаптації в учнів 1-го класу.

Позначте, які прояви особливостей поведінки та навчальної діяльності вашої дитини ви помічаєте останнім часом (обведіть кружечком номер відповідного висловлювання).

Моя дитина:

  1. Відмовляється вранці йти до школи.
  2. Неохоче йде до школи.
  3. Йде до школи з побоюванням.
  4. Не виявляє цікавості до уроків.
  5. Без нагадувань сідає за уроки.
  6. Дуже довго виконує домашнє завдання.
  7. Під час виконання домашнього завдання постійно відволікається.
  8. Без контролю з боку батьків не може виконати домашнє завдання.
  9. Постійно перевіряє себе, може декілька разів переписувати домаш­нє      завдання за власним бажанням.
  10.     Припиняє роботу над завданням, коли стикається з труднощами.
  11.          Дуже хвилюється через шкільні успіхи.
  12.     Погано засинає.
  13.     Погано їсть.

14. Збуджена, напружена, роздратована.
15. Пригнічена, плаксива.

  1.     Часто хворіє.
  2.     Скаржиться на втому, різноманітні болі, нудоту.

Дякуємо за відповіді та співпрацю!

 

 

     Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.

1.ПІБ дитини __________________________________________________________

2.Дата народження _____________________________________________________

3.Домашня адреса, телефон ______________________________________________

4.Дані про батьків (ПІБ, вік, освіта, місце роботи, посада):

МАТИ _________________________________________________________________

БАТЬКО _____________________________________________________________

5.Склад сім’ї (обведіть кружечком) :

а) повна;                г) дитина під опікою;

б) неповна;            д) дитина інвалід;

в) малозабезпечена;     

е) чи є в дитини брати чи сестри (вказати).

 

6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини (важкі пологи, часті захворювання, відставання у фізичному розвитку) _______________________________________________               
7.Чи відвідувала дитина дитячий садок? __________З якого віку? __________ Номер ДНЗ ________Чи охоче туди ходила?_________________.

8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості (травми, операції) _______________________________________________________________________

9.Які форми заохочення застосовуються вдома? _______________________________________________________________________

10.Які покарання застосовують вдома? _______________________________________________________________________

11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? __________________________________

12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть) 

а) ініціативний;

б) очікує, коли з ним (нею) заговорять; в) уникає спілкування.

13. Як реагує на зауваження дорослих?

а) перемовляється;

б)плаче;

в)погоджується, виправляється.

14. Яким іграм віддає перевагу?

а) рухливим;       б)колективним;      в)індивідуальним,     настільним.

15. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи?

а) так;  б) ні;   в) скоріше так, ніж ні;    г) скоріше ні, ніж так.

16. Чи знає дитина (потрібне підкресліть, допишіть):

а) букви; б) вміє читати (по складах, словами); 

в) вміє лічити ( в межах ____);  г) вміє додавати ( в межах _____);   вміє віднімати ( в межах _____).

17. На Вашу думку (потрібне підкресліть):

а) дитина відповідає віковим особливостям;

б)випереджає ровесників;

в)має проблеми розвитку.

18. Чи є питання та побажання вчителям? _______________________________

19. Хто із членів родини приділяє дитині більше часу (у підготовці до школи): мати,    дідусь,   батько,   бабуся,   інші члени родини (указати, хто).

20. З якою періодичністю ваша дитина відвідує музеї, театри, виставки разом із членами родини (позначте знаком +): 1-2 рази на тиждень;    раз на місяць;      1-2 рази у кварта;        рідко;         іноді; (немає умов) .

 

1. Діти навчаються життю у життя.

2. Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.

  1. Якщо дитина живе в атмосфері ворожості - вона вчиться агре­сивності.
  2. Якщо дитину висміюють - вона стає замкненою.
  3. Якщо дитині постійно докоряють - вона вчиться жити з почуттям   провини.
  4. Якщо дитину підбадьорювати — вона вчиться вірити у себе.
  5. Якщо дитину хвалити — вона вчиться бути вдячною.
  6. Якщо дитину підтримувати — вона вчиться вірити у себе.
  7. Якщо дитина живе в атмосфері доброзичливості — вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
1808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку