Кам’яне – Случанська загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів
Збірник домашніх завдань з фізики для 9 класу
(І семестр)
Номінація « Фізика»
Сергійчук Галина Петрівна,
вчитель фізики
Кам’яне – Случанської ЗОШ І-ІІ ст.
Сарни-2018 р.
Збірник домашніх завдань схвалено на засіданні методичної ради Кам’яне- Случанської ЗОШ I-II ст. ( протокол № 3 від 03.01.2018 р.)
Автор- упорядник :
Сергійчук Галина Петрівна, вчитель Кам’яне- Случанської ЗОШ I-II ст.
Збірник домашніх завдань з фізики для учнів 9 класу ( І семестр)»- Сарни , 2018.- 14 с.
Пропонований збірник містить домашні різнорівневі завдання з курсу фізики для учнів 9 класу за І семестр. Завдання наведено відповідно до програми та підручника «Фізика» Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.
Збірник призначений для учнів 9 класу та вчителів фізики
Збірник домашніх завдань з фізики
для учнів 9 класу
( I семестр)
Тема: Магнітні явища. Постійні магніти , взаємодія магнітів.
Дослід Ерстеда. Магнітне поле.
Початковий рівень.
1.Що таке магнітне поле?
2. Хто вперше виявив , що навколо провідника зі струмом виникає магнітне поле?
Середній рівень.
1.Чи залишиться у спокої магнітна стрілка , якщо до неї наблизити провідник зі струмом. Відповідь обґрунтуйте.
2.Зобразити в малюнках «Весела взаємодія магнітів»
Достатній рівень.
2.Підготувати бліц-інформацію про Ганса Ерстеда.
Високий рівень.
1.Виготовити постійний магніт.
2.Розв’яжіть задачу . Де на Землі магнітна стрілка обома кінцями буде показувати на північ? На південь?.
Тема:Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі.
Початковий рівень.
1.Як можна зобразити магнітне поле?
2. Яка фізична величина характеризує магнітне поле?
Середній рівень.
1.Зобразіть у зошиті картину магнітних ліній магнітного поля підковоподібного магніту.
2.Поясніть, що таке магнітні бурі?
Достатній рівень.
1.Яка причина того , що магнітна стрілка на Землі встановлюється у певному напрямку?
2.Напишіть міні-твір « Земля без магнітного поля»
Високий рівень.
1.Підготувати презентацію « Магнітні аномалії»
2.Проведіть експеримент. Піднесіть до екрана телевізора, що працює магніт. Поясніть спостережуване явище.
Тема: Магнітне поле провідника зі струмом.
Початковий рівень.
1.Від чого залежить напрям магнітних ліній ?
2. Чи виникає навколо провідника зі струмом магнітне поле?
Середній рівень.
1.Зобразіть у зошиті картину магнітних ліній провідника зі струмом, що рухається : а)до нас; б) від нас.
2.Сформулюйте правило свердлика.
Достатній рівень.
1.Для чого використовується правило свердлика і правило правої руки.
2.Зобразити у малюнках тему « Магнітне поле провідника зі струмом»
Високий рівень.
1.Скласти опорний конспект за темою.
2.Підготувати повідомлення
« Лікувальна дія магнітного поля провідника зі струмом»
Тема: Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера.
Початковий рівень.
1.Що таке сила Ампера?
2. Записати в зошит формулу сили Ампера. Пояснити значення кожної букви.
Середній рівень.
1.Сформулюйте правило лівої руки. Для чого його застосовують.
2.Розв’яжіть задачу. На прямолінійний провідник довжиною 20 см. , розташований перпендикулярно до напрямку магнітного поля , діє сила 8 Н. Визначте магнітну індукцію , якщо струм у провіднику 40А.
Достатній рівень.
1.Доведіть , що два провідники , в яких струми ідуть в одному напрямку , притягнуться.
2.Скласти план-конспект за параграфом.
Високий рівень.
1.Скласти і розв’язати задачу на застосування сили Ампера.
2. Підготувати презентацію «Практичне використання дії сили Ампера».
Тема: Магнітні властивості речовин та їх застосування. Гіпотеза Ампера.
Початковий рівень.
1.З поданих речовин виберіть ті, які відносяться до діа-, пара- феромагнетиків: кисень, тіло людини, золото, вода,залізо, кобальт.
2. Де застосовують різні магнітні речовини?
Середній рівень.
1.Яка відміність між магнітом’якою і магнітожорстокою сталлю?
2.Чому до магніту притягуються металеві предмети?
Достатній рівень.
1.Виконайте дослід. До сильного магніту підносьте по черзі діа-,пара-,феромагнетики. Опишіть їх взаємодію.
2.Підготуйте повідомлення « Перспективи використання магнітної левітації»
Високий рівень.1.Складіть за параграфом 6 тестів.
2.Скориставшись додатковими джерелами інформації дізнайтеся про передумови висування гіпотези Ампера щодо намагніченості феромагнетиків.
Тема: Електромагніти. Магнітна левітація.
Початковий рівень.
1.Що таке електромагніт? Де вони застосовуються?
2. Що в сучасному світі працює за принципом магнітної левітації?
Середній рівень.
1.Наведіть приклади застосування електромагнітів у домашніх умовах.
2.Що таке магнітна левітація?. Поясніть відповідь.
Достатній рівень.
1.Виготовте найпростіший електромагніт.
2.Підготуйте повідомлення про використання електромагнітів в сільському господарстві.
Високий рівень.
1.Розповісти про електромагнітні машини.
2.Сконструювати пристрій для показу магнітної левітації , використовуючи магніти, металеві предмети.
Тема: Електродвигуни. Гучномовці. Електровимірювальні прилади.
Початковий рівень.
1.Що таке електричний двигун?
2. Як працює гучномовець?
Середній рівень.
1.Візьміть інтерв’ю у батьків склавши і задавши їм три питання про електродвигуни.
2.Записати у зошиті у вигляді таблиці які переваги і недоліки електродвигунів.
Достатній рівень.
1.Скласти найпростіший
електродвигун.
2.Скласти презентацію « Використання електродвигунів у моєму домі»
Високий рівень.
№ |
Тип |
Принцип дії |
Схематична будова |
Застосування |
|
|
|
|
|
2.Скласти завдання за темою, яке б ви хотіли отримати на контрольній роботі.
Тема: Явище електромагнітної індукції. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм.
Початковий рівень.
1.В чому суть явища електромагнітної індукції?
2. Які досліди виконував Фарадей?
Середній рівень.
1.Назвати умови виникнення індукційного струму.
2.Дізнатися про прилади , що працюють вдома за допомогою індукційного струму.
Достатній рівень.
1.Скориставшись додатковими джерелами інформації дізнатися про принцип дії і будову індукційної плити.
2. Як не рухаючи магніту і мотка дроту дістати індукційний струм. Правильність перевірте на досліді.
Високий рівень.
1. За допомогою мережі Інтернет підготувати цікаві факти про генератори індукційного струму.
2.Підготувати буклет про індукційний струм.
Тема: Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії.
Початковий рівень.
1.Для чого використовується генератор?
2. Назвати промислові джерела електроенергії.
Середній рівень.
1.Скласти слова з букв слова « генератор» щодо теми.
2.Дізнайтеся з інтернет-джерел хто вперше сконструював генератор
Достатній рівень.
1.Розказати про будову генератора.
2. Скласти порівняльну характеристику двигуна постійного струму і генератора.
Високий рівень.
1. Виготовити в домашніх умовах генератор.
2.Відшукати плюси і мінуси джерел енергії
Тема: Світлові явища . Швидкість поширення світла.
Початковий рівень.1.З названих джерел світла виділити штучні джерела: блискавка, свічка, світна комаха, смолоскип, електрична лампочка, полярне сяйво, лампа денного світла, гасова лампа, каганець, зірка.
2.Місяць випромінює світло чи тільки його відбиває?
Середній рівень.
Достатній рівень.
1.Визначити швидкість світла у воді і склі , припустивши, що швидкість світла в повітрі дорівнює швидкості світла в пустоті.
2.Покладіть на стіл аркуш картону і встроміть у нього дві булавки на відстані кількох сантиметрів одна від одної. Між цими булавками встроміть ще 2-3 так , щоб дивлячись на одну з крайніх ви побачили тільки її , а інших було не видно. Вийміть булавки , прикладіть лінійку до слідів на картоні і проведіть пряму. Як розміщені сліди? Чому?
Високий рівень.
2.Між лампою і аркушем білого паперу поставте олівець . Спостерігайте як змінюється тінь олівця з віддаленням його від паперу ? Як змінюється при цьому тінь і півтінь? Коли обриси тіні різкі і коли розпливчасті?
Тема: Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення.
Початковий рівень.
1.Напишіть явища, що пояснюються прямолінійністю поширення світла.
2. Намалюйте в зошиті сонячне затемнення.
Середній рівень.
1.Дайте відповідь на запитання. Чому учні в класі повинні сидіти так , щоб вікна були зліва?
2.Як просто перевірити прямолінійність вашої лінійки?
Достатній рівень.
1.Підготувати ребуси до теми.
2.Визначити довжину тіні , яку відкидає Місяць , якщо відстань між центрами Місяця і Сонця округлено дорівнює 150000000 км. Відношення діаметрів Місяця і Сонця дорівнює приблизно 1: 400.
Високий рівень.
1.Створіть в домашніх умовах модель сонячного чи місячного затемнення.
2.Здійснити екскурс в історію і підготувати інформацію про історію виникнення дзеркала.
Тема: Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало.
Початковий рівень.
1.Для чого скло , з якого виготовляють дзеркала, шліфується і полірується дуже ретельно?
2.Сформулюйте закон відбивання світла.
Середній рівень.
1.Побудуйте в зошиті падаючий , відбитий промінь і їх кути.
2.Дайте відповідь на запитання. Як відіб’ється промінь , який падає перпендикулярно до дзеркала?
Достатній рівень.
1.Площина дзеркала горизонтальна. На неї падає сонячний промінь , утворюючи з цією площиною кут
30 °. Як треба повернути дзеркало , щоб направити відбитий промінь вертикально вгору? Чому дорівнюватиме кут між падаючим променем і площиною дзеркала в новому положенні. Відповідь поясніть побудовою.
2.Підготуйте бліц-інформацію про різновиди дзеркал.
Високий рівень.
1.Виготовте перископ. Поясніть принцип дії.
2.Підготуйте розповідь про повне внутрішнє відбивання.
Тема: Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла.
Початковий рівень.
1.Поясніть чому існує заломлення світла.
2. Сформулюйте закон заломлення світла.
Середній рівень.
1.Побудуйте падаючий промінь, відбитий і заломлений.
2.Розкажіть при якій умові промінь світла проходить межу двох прозорих середовищ без заломлення.
Достатній рівень.
1.При переході променя світла з кварцу в кам’яну сіль кут заломлення дорівнює куту падіння -37 °. Чи можливо це?
2.Поясніть , що таке міраж? Коли він виникає? Які бувають міражі?
Високий рівень.
1.Дайте відповідь на запитання: чи можна створити плащ –невидимку як у Гаррі Потера?
2.Підготувати досліди , за допомогою яких можна побачити заломлення світла .
Тема: Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів.
Початковий рівень.
1.Дати відповідь на запитання « Чому біле світло складне?»
2.Чому ми бачимо кольорові об’єкти?
Середній рівень.
1.Зробити кольоровий круг , щоб при обертанні утворювався білий.
2.Підготувати експрес-інформацію про дальтонізм.
Достатній рівень.
1.Підготувати повідомлення про сприймання кольорів тваринами, птахами , комахами.
2.Придумати вислів для запам’ятовування порядку розміщення кольорів у спектрі.
Високий рівень.
1.Підготувати повідомлення « Про що може розповісти промінь світла?»
2.Придумати експеримент як можна показати веселку.
Тема: Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Формула тонкої лінзи.
Початковий рівень.
1.Перерахувати в яких оптичних приладах використовується лінза.
2.Вказати основні елементи лінзи
Т
М О К
С
Середній рівень.
1.Дізнатися більше про контактні лінзи, що використовуються людиною.
2.Підготувати запитання по темі.
Достатній рівень.
1.Скласти і розв’язати задачу на обчислення оптичної сили за формулою тонкої лінзи.
2.Визначити дослідним шляхом оптичну силу окулярів, які у вас є вдома.
Високий рівень.
1.Написати міні-твір « Де я використовую лінзи вдома?»
2.Зробити в домашніх умовах лінзу.
Тема: Отримання зображень за допомогою лінзи. Найпростіші оптичні прилади.
Початковий рівень.
1.Скласти перелік оптичних приладів , що є у вас вдома.
2.З підручника зобразити хід променів у лінзі.
Середній рівень.
1.Скласти завдання-запитання щодо вивченої теми.
2. Скласти кросворд про найпростіші оптичні прилади.
Достатній рівень.
1.Підготувати фото колаж « 6 КАДРІВ МІКРО- МАКРО- МЕГА СВІТУ»
2.Побудувати зображення у збиральній і розсіювальній лінзах і охарактеризувати його.
Високий рівень.
1. Побудувати зображення першої букви вашого імені і охарактеризувати його.
2.Підготувати картинки- малюнки на тему « Зорові ілюзії»
Тема: Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри.
Початковий рівень.
1.Розповісти про правила , яких слід дотримуватися при читанні книжки.
2.Розкажіть про сліпу пляму нашого ока.
Середній рівень.
1. Перелічіть найпоширеніші причини порушення зору, заповнивши таблицю:
Пopvшeння зору
|
Причини порушення |
Профілактика зору |
2.Підготувати картки ілюзії зору.
Достатній рівень.
1.Дослідити реакцію зіниці ока на світло. Підносячи до обличчя і віддаляючи від нього різні джерела світла, спостерігайте за зіницею, дивлячись у дзеркало. Що ви помітили?
2.Розв’язати завдання. Хлопець заблукав у лісі, зумів розпалити багаття без сірників: він використав сонячні промені та власні окуляри. Яка вада зору у цього хлопця?
Високий рівень.
1.Провести дослідження скільки учнів школи мають вади зору. Що вони роблять для корекції .
Тема: Виникнення та поширення механічних хвиль.
Початковий рівень.
1.Вказати правильні твердження.
А)У повітрі поширюється звукова хвиля.
а) хвиля являється поперечною;
б) хвиля являється повздовжньою;
в) при поширені хвилі відбувається перенос речовини.
Б). По шнуру біжить поперечна хвиля.
а) усі точки шнура коливаються з однаковою частотою;
б) швидкість коливальних точок напрямлена в сторону
поширення хвилі;
в) чим менша частота хвилі, тим менша довжина хвилі.
2.Дати відповіді на питання. Поздовжні чи поперечні хвилі виникають А) у струнах під час гри на гітарі; Б) у повітряному стовпі усередині духової труби, коли музикант дме в трубу ; В) на поверхні води , якщо вдарити по воді долонею.
Середній рівень.
1. Чи можливі поперечні хвилі в рідинах і газах?
2.Перерахувати де в побуті ви стикаєтесь з механічними хвилями.
Достатній рівень.
1.Відомо , що Єгипетський міст у Петербурзі зруйнувався через те , що військові йшли по ньому в ногу. Яке явище потрібно було врахувати , щоб міст уцілів?
2.Встановити відповідність між фізичними поняттями і їх властивостями.
А.Механічна хвиля А.Час одного коливання.
Б.Період коливань Б.Поширення коливань у пружному середовищі.
В. Частота коливань В. Тіло, що коливається.
Г.Джерело хвилі. Г.Кількість коливань за одиницю часу.
Високий рівень.
1.Проведіть досліди. Киньте по можливості строго вертикально камінь у стоячу воду. Ви очевидно, спостерігатимете утворення хвиль, які поширюватимуться концентричними колами. А що буде, коли такий камінь кинути в річку з швидкою течією?
2. Підготувати презентацію про цунамі.
Тема: Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку , довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки.
Початковий рівень.
1.Що таке луна . Де її можна почути?
2.Навести приклади інфра- та ультразвуків.
Середній рівень.
Достатній рівень.
1.Визначити довжини звукових хвиль у повітрі при 0°С найнижчого і найвищого тону рояля.
2. Скласти порівняльну характеристику інфра і ультразвуків.
Високий рівень.
1.Провести дослідження для визначення гостроти слуху.
2.Підготувати презентацію про історію записування і відтворення звуку .
Тема: Електромагнітне поле та електромагнітні хвилі. Швидкість поширення , довжина і частота електромагнітних хвиль.
Початковий рівень.
1.Розкажіть де використовуються електромагнітні хвилі?
2.Вставте пропущені слова.
а)Електромагнітне _______ - вид матерії, за допомогою якого здійснюється взаємодія між ________ тілами і частинками та _________ тілами.
б)Електромагнітна хвиля – це _________ в просторі _______ електромагнітного поля.
Середній рівень.
1.Підготувати міні-повідомлення про біографію Джеймса Максвела.
2.Наведіть приклади підтвердження наявності електромагнітного поля.
Достатній рівень.
1.Скласти порівняльну характеристику звукових та електромагнітних хвиль.
2.Написати способи захисту учнів школи від електромагнітного випромінювання.
Високий рівень.
1.На якій частоті передають сигнал біди «sos» , якщо за міжнародною угодою довжина радіохвиль сигналу дорівнює 100-600 м ?
2.Скласти опорний конспект про винайдення радіо.
Тема: Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль.
Початковий рівень.
1.Підготувати колаж малюнків про різні види електромагнітних хвиль.
2.Розповісти про те , що об’єднує систему автоматики, охоронні системи і дистанційний пульт керування.
Середній рівень.
1.Для чого використовуються тепловізори?
2.Підготувати бліц-інформацію « Ультрафіолет і шкіра»
Достатній рівень.
1.Розповісти про принцип дії мікрохвильової печі.
2.Розповісти про шкоду і користь рентгенівських променів.
Високий рівень.
1.В таблиці здійснити розподіл побутових електроприладів щодо електромагнітних хвиль , що вони випромінюють.
2. Підготувати повідомлення про іконоскоп або систему Ніпкова.
Тема: Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій.
Початковий рівень.
1.Перерахувати сучасні бездротові засоби зв’язку.
2.Підготувати малюнки, фотографії сучасних радарів.
Середній рівень.
1.Розповісти про принцип дії радолокатора.
2.Скласти опорну схему роботи стільникової мережі.
Достатній рівень.
1.Виготовте саморобний телефон.
2.Дослідити як впливає телебачення, мобільний зв’язок на організм дитини.
Високий рівень.
1.Дослідити систему стільникового зв’язку нашого села.
2. Підготувати інформацію про стелс-технологію.