Збірник матеріалів
для тематичного оцінювання
навчальних досягнень
учнів 5 – 9-х класів з трудового навчання
для загальноосвітніх навчальних закладів
Даний збірник призначений для проведення поточного та тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 6 - 9 класу з трудового навчання (обслуговуючі види праці). Завдання складені відповідно до діючих програм.
Структура збірника уніфікована. Матеріал згрупований у тематичні модулі. Завдання диференційовані за рівнем складності.
Завдання розроблені у вигляді тестових завдань та вправ різних рівнів складності. Разом з теоретичними завданнями пропонується і практичні завдання. Збірник має ілюстративний матеріал.
Учень самостійно визначає кількість завдань кожного рівня складності. Збірник відповідає чинній навчальній програмі з трудового навчання, методичним рекомендаціям Міністерства освіти і науки України, а також враховує вікові особливості та рівень підготовки учнів.
Тематичне оцінювання 5 клас.
Основи проектної діяльності.
I рівень
1. Створення нових речей і об’єктів зумовлено:
а) родиною;
б) школою;
в) потребами людини.
2. Проектування як вид діяльності використовують?
а) в усіх сферах життя;
б) тільки у будівництві;
в) тільки у виготовленні одягу.
3. Проектування це:
а) кинутий назад задум;
б) процес створення майбутнього об’єкта;
в) створення документації.
II рівень
1. Встав пропущені слова:
а) _______________ - процес створення проекту майбутноього____________
__________________ та способів його виготовлення.
б) Робоча документація – це _________________________________________ в проектуванні .
III рівень
1. Заповни таблицю.
2. Наведи приклади
Засоби праці______________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Предмети праці____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Продукти праці_____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
1. Розробіть нескладний візерунок для гольника з використанням вишивки.
2. Доберіть способи обробки країв серветки. Відповідь обґрунтуйте.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Відомо, що планування роботи значно економить час на її виконання. Складіть раціональну послідовність прикріплення деталей аплікації петельним швом___________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тематичне оцінювання 6 клас.
Технологія виготовлення вишитих виробів.
I рівень
1. Визнач тканини які підходять для вишивання „хрестиком”:
а) оксамит; б) бязь; в) канва; г) лляне полотно.
2. Які ознаки характеризують рослинний орнамент?
а) зображення геометричних фігур: ромб, квадрат та інші;
б)зображення квітів, листя, бутонів;
в) зображення тварин.
3. Виділіть шви, які відносяться до глухих лічильних:
а) „ хрестик”; б) „коса гладь”; в) „ретязь”; г) „козлик”; д) „напівхрестик”; е) „стебловий”; є) „качалочка”.
II рівень
1. Встав пропущені слова:
а) _______________ - візерунок, побудований на рітмичному __________________ геометричних елементів, стилізованих рослинних чи тваринних мотивів.
б) Рапорт – це частина візерунка яка _______________________ .
2. Доповни схему.
3. По графічному зображенню визначте назву шва:
а) - _________________________________________ ;
б) - _________________________________________ ;
в) - __________________________________________ ;
г) - __________________________________________ ;
д) - __________________________________________ .
III рівень
1. Зробіть зрівняльний аналіз лічильних і вільних технік. Заповни таблицю.
Вільні шви |
Лічильні шви |
Спільне між ними |
Відмінне між ними |
|
|
|
|
2. Розшифруй символи на вишивці рушничка. Які шви застосовані?
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
3. Опишіть технологію перенесення малюнка на тканину способом припороху. Для яких технік вишивання його використовують?
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
IV рівень
1. Розробіть нескладний візерунок для нагрудника фартуха з використанням символіки народної вишивки.
2. Доберіть способи обробки країв круглої серветки. Відповідь обґрунтуйте.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Відомо, що планування роботи значно економить час на її виконання. Складіть раціональну послідовність виготовлення вишитої серветки глухими лічильними швами.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Тематичне оцінювання 7 - 9 клас.
Технологія в’язаних виробів.
I рівень
1. Визнач інструменти, необхідні для в’язання спицями:
а) лінійка; б) спиці; в) наперсток; г) ножиці; д) гачок; е) олівець; є) сантиметрова стрічка; ж) різець.
2. Спиці повинні бути товщі пряжі у :
а)1,5 рази; б) 2,5 рази; в) 2 рази.
3. Визнач назву пряжі:
Ангорська шерсть – пух кролика;
________________ - шерсть ангорської кози.
II рівень
1. Визначте по малюнку спосіб вив’язування лицьової петлі:
а) за передню стінку;
б) за задню стінку.
2. По рисунку визначте вид в’язки:
а б
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
3. Складіть схему в’язки „резинка 1×1”, застосовуючи відомі умовні позначення.
____________________________________________________________________________
III рівень
1. На рисунках зображено рівний та зубчастий бокові краї в’язки. Опишіть способи їх отримання.
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
2. Виконайте розрахунок кількості петель першого ряду, якщо довжина контрольного зразку 10 см. Кількість петель у зразку разом з кромочними 22 петлі.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
3. Порівняйте (знайдіть спільне та відмінне) у схемах в’язання гачком та спицями.
а) 2 ряд ● + + + + + б) 2 ряд │ │ │ │ │
+ + + + + ● 1 ряд ─ ─ ─ ─ ─ 1 ряд
○ ○ ○ ○ ○
Умовні позначення:
○ - повітряна петля; │ - лицьова петля;
● - петля підйому; ─ - виворітна петля
+ - стовпчик без накиду;
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
IV рівень
1. Розробіть модель прихватки, доберіть нитки, вид в’язки на основі лицоьвих та виворітних петель. Обґрунтуйте свій вибір.
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Тематичне оцінювання 8 – 9 клас.
Технологія виготовлення вишитих виробів.
I рівень
1. Чи полтавська гладь – це техніка вільного малюнка?
а) так; б) ні.
2. Визнач інструменти для вишивання:
а) наперсток; б) плоскогубці; в) лінійка; г) голки; д)виколка; е) різець; є) п’яльці;
ж) ножиці; з) викрутка.
3. На якій відстані роблять перестяг при виконанні полтавської гладі?
а) 1,5 см; б) 0,5 см; в) 1см.
II рівень
1. Які види гладі відносяться до вільної? Вкажи стрілками на схемі.
2. Вставте пропущені слова:
Для вишивання ________________ гладдю використовують нитки _________________
тонів, щоб рисунок був м’яким і ________________ .
3. З переліку наведених правил під час вишивання виберіть санітарно- гігієнічні вимоги.
а) голки зберігати в вольниці;
б) вишивати необхідно при достатньому освітленні;
в) працювати з наперстком;
г) сидіти прямо, не нахиляти низько голову;
д) ножиці класти зімкнутими лезами від себе;
е) робота повинна находитись від очей на відстані 25-30 см;
є) не можна вколювати голку в одяг;
ж) відпочивати 10 хвилин через кожну годину роботи.
III рівень
1. Визнач вид техніки вишивання на представлених малюнках:
а б
_______________________________ ____________________________________
2. На вишивання візерунка для серветки вручну вишивальниця витрачає 90 хв., на цю ж роботу на спеціальній вишивальній машині вона витрачає 10 хв. На скільки процентів продуктивність праці вища під час використання спеціальної машини?
_____________________________________________________________________________
3. Виконайте зрівняльний аналіз техніки виконання та кольорової гами полтавської і художньої гладі. Заповніть таблицю.
Вид гладі |
Техніка виконання |
Кольорова гама |
Полтавська гладь
|
|
|
Художня гладь
|
|
|
IV рівень
1. Складіть квіткову стилізовану композицію для оздоблення наволочки декоративної подушки у формі кола (матеріал- атлас). Доберіть техніки вишивання вільною гладдю.
2. До складеної композиції доберіть нитки та
кольорову гаму.
_______________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
3. Складіть професіограму професії вишивальниця машинної вишивки.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Список літератури та інтернет - ресурсів