Збірник матеріалів для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 5-9 класів з трудового навчання

Про матеріал
Збірник призначений для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 9 класу з трудового навчання (обслуговуюча праця). Завдання складені відповідно до діючих програм.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Збірник матеріалів

для тематичного оцінювання

 навчальних досягнень

учнів 5 – 9-х класів з трудового навчання

для загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Даний збірник призначений для проведення поточного та тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 6 - 9 класу з трудового навчання (обслуговуючі види праці). Завдання складені відповідно до діючих програм.

Структура збірника уніфікована. Матеріал згрупований у тематичні модулі. Завдання диференційовані за рівнем складності.

Картинки по запросу человечки для презентацииЗавдання розроблені у вигляді тестових завдань та вправ різних рівнів складності. Разом з теоретичними завданнями пропонується і практичні завдання. Збірник має ілюстративний матеріал.

Учень самостійно визначає кількість завдань кожного рівня складності. Збірник відповідає чинній навчальній програмі з трудового навчання, методичним рекомендаціям Міністерства освіти і науки України, а також враховує вікові особливості та рівень підготовки учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання  5 клас.

Основи проектної діяльності.

I рівень

1. Створення нових речей і обєктів зумовлено:

а) родиною;

б) школою;

в) потребами людини.

 

2. Проектування як вид діяльності використовують?

а) в усіх сферах життя;

б) тільки у будівництві;

в) тільки у виготовленні одягу.

 

3. Проектування це:

а) кинутий назад задум;

б) процес створення майбутнього обєкта;

в) створення документації.

 

II рівень

1. Встав пропущені слова:

а) _______________  - процес створення проекту майбутноього____________

 __________________ та способів його виготовлення.

б) Робоча документація – це _________________________________________ в проектуванні .

 

III рівень

1. Заповни таблицю.

2. Наведи приклади

Засоби праці______________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________             

Предмети праці____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Продукти праці_____________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

IV рівень

1. Розробіть нескладний візерунок для гольника з використанням вишивки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Доберіть способи обробки країв серветки. Відповідь обґрунтуйте.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Відомо, що планування роботи значно економить час на її виконання. Складіть раціональну послідовність прикріплення деталей аплікації петельним швом___________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Тематичне оцінювання  6 клас.

Технологія виготовлення вишитих виробів.

I рівень

1. Визнач тканини які підходять для вишивання „хрестиком”:

а) оксамит; б) бязь; в) канва; г) лляне полотно.

 

2. Які ознаки характеризують рослинний орнамент?

а) зображення геометричних фігур: ромб, квадрат та інші;

б)зображення квітів, листя, бутонів;

в) зображення тварин.

 

3. Виділіть шви, які відносяться до глухих лічильних:

а) „ хрестик”; б) „коса гладь”; в) „ретязь”; г) „козлик”; д) „напівхрестик”; е) „стебловий”; є) „качалочка”.

 

II рівень

1. Встав пропущені слова:

а) _______________  - візерунок, побудований на рітмичному __________________ геометричних елементів, стилізованих рослинних чи тваринних мотивів.

б) Рапорт – це частина візерунка яка _______________________ .

 

2. Доповни схему.

3. По графічному зображенню визначте назву шва:

а) Катя%20005_g - _________________________________________ ;

б) Катя%20005_c - _________________________________________ ;

в) Катя%20005_d - __________________________________________ ;

г) Катя%20005_e - __________________________________________ ;

д) Катя%20005_f - __________________________________________ .

III рівень

1. Зробіть зрівняльний аналіз лічильних і вільних технік. Заповни таблицю.

Вільні шви

Лічильні шви

Спільне між ними

Відмінне між ними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Катя%20006_a2. Розшифруй символи на вишивці рушничка. Які шви застосовані?

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

3. Опишіть технологію перенесення малюнка на тканину способом припороху. Для яких технік вишивання його використовують?

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ 

_____________________________________________________________________________

IV рівень

1. Розробіть нескладний візерунок для нагрудника фартуха з використанням символіки народної вишивки.

 

 

 

 

2. Доберіть способи обробки країв круглої серветки. Відповідь обґрунтуйте.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Відомо, що планування роботи значно економить час на її виконання. Складіть раціональну послідовність виготовлення вишитої серветки глухими лічильними швами.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

 

 

 

Тематичне оцінювання  7 - 9 клас.

Технологія в’язаних виробів.

I рівень

1. Визнач інструменти, необхідні для в’язання спицями:

а) лінійка; б) спиці; в) наперсток; г) ножиці; д) гачок; е) олівець; є) сантиметрова стрічка; ж) різець.

 

2. Спиці повинні бути товщі пряжі у :

а)1,5 рази;                б) 2,5 рази;                в) 2 рази.

 

3. Визнач назву пряжі:

     Ангорська шерсть – пух кролика;

    ________________ - шерсть ангорської кози.

 

II рівень

1. Визначте по малюнку спосіб вив’язування лицьової петлі:

Катя%20008_a

  а) за передню стінку;

  б) за задню стінку.

 

 

2. По рисунку визначте вид в’язки:

Катя%20009_a   Катя%20009_b

 а     б

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

3. Складіть схему в’язки „резинка 1×1”, застосовуючи відомі умовні позначення.

____________________________________________________________________________

III рівень

1. На рисунках зображено рівний та зубчастий бокові краї в’язки. Опишіть способи їх отримання.

Катя%20010_a__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

 

2. Виконайте розрахунок кількості петель першого ряду, якщо довжина контрольного зразку 10 см. Кількість петель у зразку разом з кромочними 22 петлі.

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

3. Порівняйте (знайдіть спільне та відмінне) у схемах  в’язання гачком та спицями.

а)  2 ряд     +  +  +  +  +     б) 2 ряд         

                     +  +  +  +  +   ● 1 ряд                             1 ряд

                

Умовні позначення:

○ - повітряна петля;                                                     │ - лицьова петля;

● - петля підйому;                                                        ─ - виворітна петля

+ - стовпчик  без накиду;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

IV рівень

1. Розробіть модель прихватки, доберіть нитки, вид в’язки на основі лицоьвих та виворітних петель. Обґрунтуйте свій вибір.

                                                         _____________________________________________

                                                         _____________________________________________

                                                         _____________________________________________

                                                         _____________________________________________

 

  1.   Опишіть технологію виготовлення прихватки та складіть схему в’язки обраної для неї у попередньому завданні.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.   Опишіть професію в’язальниці ручного в’язання та вимоги до неї.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання  8 – 9 клас.

Технологія виготовлення вишитих виробів.

I рівень

1. Чи полтавська гладь – це техніка вільного малюнка?

   а) так;                     б) ні.

 

2. Визнач інструменти для вишивання:

а) наперсток; б) плоскогубці; в) лінійка; г) голки; д)виколка; е) різець; є) п’яльці;

ж) ножиці; з) викрутка.

 

3. На якій відстані роблять перестяг при виконанні полтавської гладі?

а) 1,5 см;                    б) 0,5 см;                 в) 1см.

 

II рівень

1. Які види гладі відносяться до вільної? Вкажи стрілками на схемі.

2. Вставте пропущені слова:

       Для вишивання ________________ гладдю використовують нитки _________________

тонів, щоб рисунок був м’яким і ________________ .

 

3. З переліку наведених правил під час вишивання виберіть санітарно- гігієнічні вимоги.

а) голки зберігати в вольниці;

б) вишивати необхідно при достатньому освітленні;

в) працювати з наперстком;

г) сидіти прямо, не нахиляти низько голову;

д) ножиці класти зімкнутими лезами від себе;

е) робота повинна находитись від очей на відстані 25-30 см;

є) не можна вколювати голку в одяг;

ж) відпочивати 10 хвилин через кожну годину роботи.

III рівень

1. Визнач вид техніки вишивання на представлених малюнках:

 Катя%20007_a   Катя%20007_b

   а      б

_______________________________ ____________________________________

 

2. На вишивання візерунка для серветки вручну вишивальниця витрачає 90 хв., на цю ж роботу на спеціальній вишивальній машині вона витрачає 10 хв. На скільки процентів продуктивність праці вища під час використання спеціальної машини?

_____________________________________________________________________________

3. Виконайте зрівняльний аналіз техніки виконання та кольорової гами полтавської і художньої гладі. Заповніть таблицю.

Вид гладі

Техніка виконання

Кольорова гама

Полтавська гладь

 

 

 

 

Художня гладь

 

 

 

 

 

 

IV рівень

1. Складіть квіткову стилізовану композицію для оздоблення наволочки декоративної подушки у формі кола (матеріал- атлас). Доберіть техніки вишивання вільною гладдю. 

                                                                        2. До складеної композиції доберіть нитки та

                                                                             кольорову гаму.

                                                                           _______________________________________

                                                                          ________________________________________

                                                                          ________________________________________

                                                                          ________________________________________

3. Складіть професіограму професії вишивальниця машинної вишивки.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури та інтернет - ресурсів

  1.                   Методика організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках обслуговуючої праці: Навчально-методичний посібник / За заг. ред. О.М. Коберника. – Умань : Науковий світ, 2005. – 92 с.
  2.                   Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи. – К. : Шкільний світ, 2017.
  3.                   Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / О.М. Пехота, А.З. Кіктенко та ін. – К. : А.С.К., 2001.
  4.                   Основи теорії технологічної освіти. Лабораторно-практичні роботи: методичні рекомендації / Терещук Г.В., Туранов Ю.О., Сорока Т.П. – Тернопіль : Вид-во Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, 2013. – 68 с.
  5.                   Пелагейченко М.Л. Професійний довідник учителя трудового навчання / М.Л. Пелагейченко. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 254 с.
  6.                   Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика: Монографія / За заг. ред. О.М. Коберника. – К. : Наук. світ, 2003. – 172 с.
  7.                   Сидоренко В.К. Основи техніки та технології: навчальний посібник / В.К. Сидоренко, Г.В. Терещук, В.В.Юрженко. – К. : НПУ, 2001. – 163 с.
  8.                   Туранов Ю.О. Методика трудового навчання: лабораторно-практичні роботи, індивідуальні навчально-дослідні завдання, завдання для тематичного і підсумкового контролю: навч.-метод. посіб. / Ю.О. Туранов. – Тернопіль : Вид-во Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, 2010. – 220 с.
  9.                   htt://studentbooks.com.ua/\
  10.               htt://trudove.org.ua.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наталя Бачинська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
5940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку