1
ЕНЕРГОДАРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ІІ-ІІІ ступенів – МІЖШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ»
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
ДЛЯ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ
Номінація: освітня діяльність в закладі
Секція: розробка уроку, заняття
Автор: вчитель трудового навчання
Єрьоменко О.В.
2020
Тема: «Майстриня»
Мета:
- формування предметних компетентностей:
- формування ключових компетентностей:
Очікувані результати: учень пояснює правила набору петель, має уявлення про схеми в’язання,різновиди ниток.
Тип уроку: урок подання нових знань.
Обладнання: планшети з доступом до мережі Інтернет, презентація, проектор.
Методи і форми роботи: групова робота, робота в парах, коло ідей, мозковий штурм, цифрові технології.
Структура уроку
–Доброго ранку. Сьогодні ми працюємо з вами на платформі Онлайн-центру « Робітничий орієнтир ЦОМ».
2. Перевірка готовності до уроку, робота з картками «Старт» (очікування від уроку):
Вчитель відкриває сайт «Трудове навчання» для роботи з учнями
- Перед вами картки з різноманітними малюнками, оберіть одну картку,яка на вашу думку,відповідає на питання «Що я очікую від участі?» (2сл.)
1. Бесіда (3сл.):
- які ви знаєте види ниток;
- які інструменти потрібні для в’язання;
- які види петель ви знаєте;
- які вироби можна зв’язати;
- чи можна використовувати для повторного в’язня нитки.
- Тема нашого заняття сьогодні ремесло, а яке саме ви дізнаєтеся, прослухавши віршик (4сл.):
Дві веселі сестрички - На всі руки майстрині: Зроблять з ниточки Шкарпетки і рукавички.
- Звичайно, мова піде про в'язання. Ми продовжуємо розділ в'язання на спицях. І сьогодні ми будемо майстринями (5сл.).
- Як ви вважаєте чи знадобляться вам ці знання в житті?
- У яких професіях використовують в’язання? (6сл.)
1. Терміни:
1.1. Види петель – лицьова, виворотня. Набір петель (коротке пояснення їх створення, схема). (7-9сл.)
1.2. Види ниток. (10-11сл.)
1.3. Схеми для в’язання. (12сл.)
1.4. Схеми для в’язання. (13сл.)
1.5. В’язання спицями в різні історичні епохи (демонстрація). (14сл.)
- Для виконання завдань на сайті Онлайн-центру обрати вкладку «Освіта і нвчання» - обрати сторінку «Лекції, тренінги, майстер-класи» - обрати сайт «Трудове навчання». З лівої сторони є перелік вправ.
2. Інтерактивна вправа «Набір петель початкового ряду»: (15сл.)
- Повторення вивченого матеріалу, де нам необхідно створити алгоритм початкового ряду петель – упорядкувати за зростанням. Для самоперевірки – у правому куті є кнопка перевірки (всі учні працюють за планшетами, а 1 – біля інтерактивної дошки).
3. Інтерактивна вправа «Текстильні волокна»: (16сл.)
- Повторення вивченого матеріалу, де нам необхідно розподілити види ниток на природні та хімічні волокна. Для самоперевірки – у правому куті є кнопка перевірки (всі учні працюють за планшетами, а 1 – біля інтерактивної дошки).
4. Інтерактивна вправа «Схеми для в’язання»: (17сл.)
- Повторення вивченого матеріалу, де нам необхідно підписати кожну схему для в’язання. Для самоперевірки – правильно підписана схема зникає (всі учні працюють за планшетами, а 1 – біля інтерактивної дошки).
1. Правила техніки безпеки (18сл.)
-А зараз ми виконаєм практичне завдання – пров’язати 5 рядків за 5 хв.(перевірка вчителем).
1. Підсумки уроку, рефлексія, робота з картками «Старт»(враження від уроку): (20сл.)
- Перед вами картки з різноманітними малюнками, оберіть одну картку,яка на вашу думку,відповідає на питання:
2. Оцінювання (оцінки в індивідуальному порядку). (21сл.)
3. Домашнє завдання: (22сл.)
- Підготувати презентацію на тему «Історія в’язання».