Збірник тестів "Нерівності. 9 клас"

Про матеріал
Даний збірник містить 6 поточних тестів та один тематичний тест, що відповідають темам уроків розділу «Нерівності» курсу алгебри 9-го класу. Для більшої зручності та ефективності в перевірці рівня набутих учнями компетентностей при вивченні даної теми, завдання з розв'язування подвійних нерівностей запропоновано окремим тестом. Кожне завдання 1-8 оцінюється в 1 бал, завдання 9 та 10 – двома балами Дані тести призначені для перевірки основних знань з теми «Нерівності»; розуміння учнями смислу вивченого матеріалу; відпрацювання навичок самостійної роботи або роботи в парах (групах).
Перегляд файлу

 

 

 

 

Алгебра

9 клас

 

Тема «Нерівності»

 

Тести

 

 

Чому математика «рулить»

 

 

Передмова

Використання тестів є одним із засобів підвищення ефективності навчання математики – як у процесі навчання, так і при оцінюванні його результатів.

Тестування, на відміну від усного опитування та письмової роботи, забезпечує об’єктивність процесу оцінювання знань і обробки даних.

Даний збірник містить 6 поточних тестів та один тематичний тест, що відповідають темам уроків розділу «Нерівності» курсу алгебри 9-го класу. Для більшої зручності та ефективності в перевірці рівня набутих учнями компетентностей при вивченні даної теми, завдання з розв'язування подвійних нерівностей запропоновано окремим тестом.

Кожне завдання 1-8 оцінюється в 1 бал, завдання 9 та 10 – двома балами

Дані тести призначені для перевірки основних знань з теми «Нерівності»; розуміння учнями смислу вивченого матеріалу; відпрацювання навичок самостійної роботи або роботи в парах (групах).

Використання тестового контролю допомагає швидко оцінити рівень знань учнів, перевірити їхні вміння застосовувати теоретичні знання для розв’язування вправ. Вчитель оперативно може отримати інформацію про якість знань окремих учнів і про рівень засвоєння матеріалу учнями класу в цілому.

Тестування можна проводити на різних етапах навчання :

  •            під час повторення;
  •            на етапі актуалізації опорних знань;
  •            для перевірки домашнього завдання;
  •            під час вивчення нового матеріалу;
  •            для закріплення вивченого.

Тести розвивають у школярів уважність, спостережливість, збуджують інтерес до математики, тренують пам'ять, підвищують їхню логічні культуру, а основне – закріплюють отримані знання, привчають учнів систематично готуватись до уроків математики.

Тема «Нерівності»

Тест 1

Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей

1. Порівняйте числа а і b, якщо а – b = 5.

А

Б

В

Г

а<b

а>b

а=b

Порівняти не можна

2. Відомо, що а<b.  Якому числу може дорівнювати різниця a-b?

А

Б

В

Г

-5,2

0

0,11

3

3. Відомо, що х>у. Яка з поданих нерівностей є правильною?

А

Б

В

Г

х-2<у-2

х+8>у+8

-7х<-7у

4. Порівняйте числа: і , якщо 0<а<8.

 

А

Б

В

Г

<

=

>

Порівняти не можна

5. Периметр квадрата дорівнює Р см. Оцініть сторону а (у см) цього квадрата, якщо 12,8<Р<20.

А

Б

В

Г

6,4<а<10

3,2<а<5

51,2<а<80

8,2<а<16

6. Відомо, що 2<у<9. Оцініть значення виразу 20-10у.

А

Б

В

Г

70<20-10у<0

0<20-10у<110

40<20-10у<70

-70<20-10у<0

7. Порівняйте х і у, якщо х+3>m>у+4.

А

Б

В

Г

х=у

х<у

х>у

Порівняти не можна

8. В яких з поданих нерівностей m>0?

А

Б

В

Г

2m<4m

m>3m

-m<-2m

-6m>-9m

9. Оцініть значення виразу , якщо 4<х40.

А

Б

В

Г

<х<

2<х<20

<

320<х<3200

10. Оцініть значення виразу |х|, якщо -6<х<2.

А

Б

В

Г

-2<|х|<6

<|х|<

2<|х|<6

0<|х|<6

 

 

Тест 2

Почленне додавання і множення нерівностей

 

  1. Додайте почленно нерівності: 2<8 і 13<15.

 

А

Б

В

Г

15<23

11<15

23>11

11>7

  1. Виконайте почленне додавання нерівностей: х<8 і у<-8.

 

А

Б

В

Г

х+у>0

х+у<0

х+у=0

х+у<16

  1. Перемножте почленно нерівності: 7>4 і 6>-1.

 

А

Б

В

Г

-7<24

4>-7

24>-4

4<42

  1. Оцініть значення виразу х+у, якщо -2<х<3 і -5<у<-1

 

А

Б

В

Г

-7<х+у<2

-3<х+у<1

3<х+у<5

-7<х+у<4

5. Чи правильне твердження: якщо х>5, то <?

А

Б

Так

Ні

  1. Оцініть площу квадрата з периметром Рсм, якщо 44<Р<48. 

 

11<S<12

88<S<96

22<S<24

121<S<144

7.  Оцініть міру кута А  трикутника АВС, якщо:

.

А

Б

В

Г

60<

52<

70<

63<

8. Оцініть значення виразу аb-3, якщо 2<а<6 і 3<b<8. 

 

А

Б

В

Г

3<ab-3<45

13<ab-3<15

9<ab-3<51

3<ab-3<48

9. Відомо, що 4<х<9. Оцініть значення виразу  9-5х.

А

Б

В

Г

29<9-5х<54

-36<9-5х<-11

11<9-5х<45

11<9-5х<36

10. Порівняйте х і у, якщо х>а²+b² , y<2ab.

 

А

Б

В

Г

х=у

х<у

х>у

Порівняти не можна

 

Тест 3

Числові проміжки Нерівності з однією змінною.

1. Запишіть множину розв’язків нерівності х<9 у вигляді числового проміжку.

А

Б

В

Г

(-; 9)

(9; +)

(-; 9]

(-9; 9)

2. Які з чисел є розв’язком нерівності х?

А

Б

В

Г

7

-2

-10

-7

3. Запишіть у вигляді  проміжку                                            

                                                                            -1                       4          х

А

Б

В

Г

(-1; 4]

(-1; 4)

[-1;4]

[-1; 4)

4. Які з чисел -3; -1; 0; 1; 2 задовольняють нерівність х² + 2х

 

А

Б

В

Г

0; 1

0; 1; 2

-3; -1; 0; 1

-3; -1; 0; 2

5. Розв’яжіть нерівність 4х+3.

А

Б

В

Г

(-; -6]

[6; +)

(-; -6)

[-6; +)

6. Яке найбільше натуральне число є розв’язком нерівності  -4<х?

А

Б

В

Г

4

5

9

1

  1. Знайдіть усі натуральні розв’язки нерівності  2<

 

А

Б

В

Г

1; 2; 3; 4

2; 3; 4; 5; 6

0; 2; 6

2; 3; 4; 5

8. При яких значеннях а рівняння 8х² - 4х + а = 0 не має коренів?

А

Б

В

Г

а<0,5

а>2

а>0,5

а<-2

  1. Розв’яжіть нерівність .

 

А

Б

В

Г

(-; -6)

Будь-яке число

(-; -1)

Немає розв’язків

  1. При яких значеннях х функція у = визначена?

 

А

Б

В

Г

При будь-якому х

х<2

х>2

х>-2

 

 

Тест 4

Лінійні  нерівності з однією змінною.

  1. Який з інтервалів відповідає  нерівності х?

А

Б

В

Г

(-; -2]

(2; +)

(-; +)

[-2; +)

2. Укажіть три числа, які є розв’язками нерівності -4х.

А

Б

В

Г

-16; -8; -4

-8; -4; 0

-4; -2; 0

Таких чисел не існує

3. Розв'яжіть нерівність х-8.

А

Б

В

Г

(-; 11)

(-; -5]

[5; +)

(-; 11]

4. Розв'яжіть нерівність -3х>18.

А

Б

В

Г

(-; -6)

(-6; +)

(-; -6]

(21; +)

5. Яка з нерівностей правильна для будь-якого значення х?

А

Б

В

Г

(х-3)²>0

(х+3)²

-х²<0

х+10>0

6. Розв’яжіть нерівність 5х-2<-3+11х

А

Б

В

Г

(6; +)

(; +)

(; +)

(-; )

 

  1. Розв’яжіть нерівність 2

 

А

Б

В

Г

[2; +)

[1,5; +)

[2,5; +)

[1; +)

8. Знайдіть множину розв’язків нерівності   4(х-2)-2х<2х-8.

А

Б

В

Г

(-; 4)

(-ꚙ; +ꚙ)

Немає розв’язків

(2; +)

9.Розв’яжіть нерівність + .

 

А

Б

В

Г

(-; ]

 

(-; 2]

 

[0; +)

[3; +)

  1.  Знайдіть область визначення функції у =

 

А

Б

В

Г

[6; 8)

[6; +)

(-; 8)

(8; +)

 

 

Тест 5

Розв’язування систем лінійних нерівностей з однією змінною

  1. Які з чисел є розв’язком  системи

А

Б

В

Г

-1; 0; 4

-2; 0; 3

-4; -3; -2

3; 4; 5

2. Чи є число  -2 розв’язком системи:

А

Б

В

Г

3. Які з систем нерівностей є системами лінійних нерівностей з однією змінною?

А

Б

В

Г

4. Знайдіть множину розв'язків системи нерівностей

А

Б

В

Г

(2; 7)

[-7; 2)

(-2; 7]

(2; 7]

  1. Знайдіть цілі розв’язки системи нерівностей

А

Б

В

Г

 1; 2; 3

0; 1; 2; 3; 4

0; 1; 2; 3

1; 2; 3; 4

6. Укажіть найбільший цілий розв’язок системи нерівностей

А

Б

В

Г

4

3

7

Не існує

7. Знайдіть усі розв’язки системи нерівностей

А

Б

В

Г

(7; 7,5)

(9; +)

(7,5; 9)

(7; 9)

8. Розв’яжіть систему нерівностей

А

Б

В

Г

(8; 10)

(-; 5,5)

(-; 8]

(5,5; 8]

9. Знайдіть область визначення функції у = +.

А

Б

В

Г

[3; 6]

[6; +)

[3; +)

[-6; 3]

10. При яких значеннях а система нерівностей має розв’язки

А

Б

В

Г

а>4

а=4

а<4

а<-4

Тест 6

Розв’язування подвійних нерівностей

 

1. Вкажіть, яке найбільше натуральне число є розв’язком нерівності

 -2<у11.

А

Б

В

Г

12

0

10

11

2. Вкажіть, яке найменше натуральне число є розв’язком нерівності

 -4<у13.

А

Б

В

Г

-3

0

-4

13

3. Який з проміжків є розв’язком подвійної нерівності  -6

А

Б

В

Г

[-6; 8]

[-6; 8)

(-6; 8)

(-6;8]

4. Розв’яжіть подвійну нерівність 6<2х.

А

Б

В

Г

(12; 20]

(3; 5]

(4; 8]

(8; 12]

5. Розв’яжіть подвійну нерівність 07.

А

Б

В

Г

[-2; 9]

[2; 9]

[0; 5]

[0; 14]

6. Розв’яжіть подвійну нерівність -9<4-x<12.

А

Б

В

Г

(-5; 16)

(-13; 8)

(-8; 13)

(5; 8)

7. Знайдіть усі цілі розв’язки подвійної нерівності  -2,8х+0,21,4.

А

Б

В

Г

-3; -2; -1; 0; 1

-2; -1; 0; 1

-3; -2; -1; 0

-3; -2; -1; 1

8. Знайдіть множину розв’язків подвійної нерівності

-3<.

А

Б

В

Г

[-12; 6)

[-6; 12)

(-12; 6]

(-1,5; 3]

9. Розв’яжіть подвійну нерівність -2

А

Б

В

Г

(2; 4]

[-4; 2)

(-2; 4]

[-4; 2)

10. При яких значеннях m значення виразу  8-12m  належить проміжку

[-4; 6)?

А

Б

В

Г

(6; 1]

[-4; 6)

(; 1]

(-6; 1]

 

 

 

Тест 7

Лінійні нерівності з однією змінною

(Тематичне оцінювання)

1. Який з проміжків є розв’язком нерівності 8х-40?

А

Б

В

Г

(5; +)

(-4 5]

(-; -5]

[-5; +)

2. Розв’яжіть нерівність 18-5х>21-8х.

А

Б

В

Г

(0; +)

(1; +)

(-; 1)

(-; 0)

3. Яке число є розв’язком системи нерівностей

А

Б

В

Г

4

0

-4

-5

4. Розв’яжіть систему нерівностей і вкажіть її найменший цілий розв’язок

А

Б

В

Г

-1

-4

-2

1

5. При яких значеннях змінної х має зміст вираз ?

А

Б

В

Г

[3,5; +)

(3,5; +)

3,5

(-; 3,5]

6. Оцініть довжину сторони а (у см) рівностороннього трикутника, якщо його периметр Р см і 0,36<Р<0,54.

А

Б

В

Г

0,72<а<1,08

0,18<а<0,27

1,08<а<1,62

0,12<а<0,18

7. Розв’яжіть подвійну нерівність   -3.

А

Б

В

Г

[-3; 5]

[-]

[-2; 1,2]

[-1,2; 2]

8. Знайдіть усі цілі розв’язки системи нерівностей

А

Б

В

Г

Розв’язків немає

-2; -1; 0; 1; 2

4; 5; 6

4; 5

9. Розв’яжіть нерівність (х+4)² (х+3)(х-3) + 13х.

А

Б

В

Г

[-3; +)

(-; -3]

(-; 5]

[5; +)

10. Розв’яжіть нерівність 

 

А

Б

В

Г

(-; -7,5][1; +)

(-; -1][7,5; +)

[-1; 7,5]

[-7,5; 1]

 

 

 

Ключі до тестів

 

№ запитання

№ тесту

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Тест 1

Б

А

Б

В

Б

Г

В

А

Б

Г

Тест 2

А

Б

В

А

А

Г

Г

А

Б

В

Тест 3

А

В, Г

А

В

Г

Б

Г

В

Г

Б

Тест 4

Г

В

Г

А

Б

Б

Г

В

В

А

Тест 5

Б

Б, В

А, Г

Г

Г

А

В

Б

А

А

Тест 6

Г

А

Б

Б

Б

В

А

А

Г

В

Тест 7

В

Б

Б

А

А

Г

В

В

Г

Б

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  1. Мерзляк А.Г.,  Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Алгебра 9 клас. Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 9 класу. – Харків: "Гімназія", 2010.
  2. Мерзляк А.Г.,  Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебраїчний тренажер. Посібник для школярів і абітурієнтів – Київ: "А.С.К.", 1997.
  3. Мерзляк А.Г.,  Полонський В.Б., Якір М.С. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас. – Харків: "Гімназія", 2020.
  4. Істер О.С. Алгебра. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ: "Генеза", 2017.

 

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 1. Нерівності
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
3020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку