Алгебра
9 клас
Тема «Нерівності»
Тести
Передмова
Використання тестів є одним із засобів підвищення ефективності навчання математики – як у процесі навчання, так і при оцінюванні його результатів.
Тестування, на відміну від усного опитування та письмової роботи, забезпечує об’єктивність процесу оцінювання знань і обробки даних.
Даний збірник містить 6 поточних тестів та один тематичний тест, що відповідають темам уроків розділу «Нерівності» курсу алгебри 9-го класу. Для більшої зручності та ефективності в перевірці рівня набутих учнями компетентностей при вивченні даної теми, завдання з розв'язування подвійних нерівностей запропоновано окремим тестом.
Кожне завдання 1-8 оцінюється в 1 бал, завдання 9 та 10 – двома балами
Дані тести призначені для перевірки основних знань з теми «Нерівності»; розуміння учнями смислу вивченого матеріалу; відпрацювання навичок самостійної роботи або роботи в парах (групах).
Використання тестового контролю допомагає швидко оцінити рівень знань учнів, перевірити їхні вміння застосовувати теоретичні знання для розв’язування вправ. Вчитель оперативно може отримати інформацію про якість знань окремих учнів і про рівень засвоєння матеріалу учнями класу в цілому.
Тестування можна проводити на різних етапах навчання :
Тести розвивають у школярів уважність, спостережливість, збуджують інтерес до математики, тренують пам'ять, підвищують їхню логічні культуру, а основне – закріплюють отримані знання, привчають учнів систематично готуватись до уроків математики.
Тема «Нерівності»
Тест 1
Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей
1. Порівняйте числа а і b, якщо а – b = 5. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
а<b |
а>b |
а=b |
Порівняти не можна |
2. Відомо, що а<b. Якому числу може дорівнювати різниця a-b? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-5,2 |
0 |
0,11 |
3 |
3. Відомо, що х>у. Яка з поданих нерівностей є правильною? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
х-2<у-2 |
х+8>у+8 |
-7х<-7у |
6х6у |
4. Порівняйте числа: і , якщо 0<а<8.
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
< |
= |
> |
Порівняти не можна |
5. Периметр квадрата дорівнює Р см. Оцініть сторону а (у см) цього квадрата, якщо 12,8<Р<20. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
6,4<а<10 |
3,2<а<5 |
51,2<а<80 |
8,2<а<16 |
6. Відомо, що 2<у<9. Оцініть значення виразу 20-10у. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
70<20-10у<0 |
0<20-10у<110 |
40<20-10у<70 |
-70<20-10у<0 |
7. Порівняйте х і у, якщо х+3>m>у+4. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
х=у |
х<у |
х>у |
Порівняти не можна |
8. В яких з поданих нерівностей m>0? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
2m<4m |
m>3m |
-m<-2m |
-6m>-9m |
9. Оцініть значення виразу , якщо 4<х40. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
<х< |
2<х<20 |
< |
320<х<3200 |
10. Оцініть значення виразу |х|, якщо -6<х<2. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-2<|х|<6 |
<|х|< |
2<|х|<6 |
0<|х|<6 |
Тест 2
Почленне додавання і множення нерівностей
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
15<23 |
11<15 |
23>11 |
11>7 |
|
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
х+у>0 |
х+у<0 |
х+у=0 |
х+у<16 |
|
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
-7<24 |
4>-7 |
24>-4 |
4<42 |
|
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
-7<х+у<2 |
-3<х+у<1 |
3<х+у<5 |
-7<х+у<4 |
|
5. Чи правильне твердження: якщо х>5, то <? |
||||
А |
Б |
|||
Так |
Ні |
|||
|
||||
|
|
|
|
|
11<S<12 |
88<S<96 |
22<S<24 |
121<S<144 |
|
7. Оцініть міру кута А трикутника АВС, якщо: . |
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
60< |
52< |
70< |
63< |
|
8. Оцініть значення виразу аb-3, якщо 2<а<6 і 3<b<8.
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
3<ab-3<45 |
13<ab-3<15 |
9<ab-3<51 |
3<ab-3<48 |
|
9. Відомо, що 4<х<9. Оцініть значення виразу 9-5х. |
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
29<9-5х<54 |
-36<9-5х<-11 |
11<9-5х<45 |
11<9-5х<36 |
|
10. Порівняйте х і у, якщо х>а²+b² , y<2ab.
|
||||
А |
Б |
В |
Г |
|
х=у |
х<у |
х>у |
Порівняти не можна |
|
Тест 3
Числові проміжки Нерівності з однією змінною.
1. Запишіть множину розв’язків нерівності х<9 у вигляді числового проміжку. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; 9) |
(9; +ꚙ) |
(-ꚙ; 9] |
(-9; 9) |
2. Які з чисел є розв’язком нерівності х? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
7 |
-2 |
-10 |
-7 |
3. Запишіть у вигляді проміжку -1 4 х |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-1; 4] |
(-1; 4) |
[-1;4] |
[-1; 4) |
4. Які з чисел -3; -1; 0; 1; 2 задовольняють нерівність х² + 2х
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
0; 1 |
0; 1; 2 |
-3; -1; 0; 1 |
-3; -1; 0; 2 |
5. Розв’яжіть нерівність 4х+3. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; -6] |
[6; +ꚙ) |
(-ꚙ; -6) |
[-6; +ꚙ) |
6. Яке найбільше натуральне число є розв’язком нерівності -4<х? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
4 |
5 |
9 |
1 |
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
1; 2; 3; 4 |
2; 3; 4; 5; 6 |
0; 2; 6 |
2; 3; 4; 5 |
8. При яких значеннях а рівняння 8х² - 4х + а = 0 не має коренів? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
а<0,5 |
а>2 |
а>0,5 |
а<-2 |
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; -6) |
Будь-яке число |
(-ꚙ; -1) |
Немає розв’язків |
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
При будь-якому х |
х<2 |
х>2 |
х>-2 |
Тест 4
Лінійні нерівності з однією змінною.
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; -2] |
(2; +ꚙ) |
(-ꚙ; +ꚙ) |
[-2; +ꚙ) |
2. Укажіть три числа, які є розв’язками нерівності -4х. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-16; -8; -4 |
-8; -4; 0 |
-4; -2; 0 |
Таких чисел не існує |
3. Розв'яжіть нерівність х-8. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; 11) |
(-ꚙ; -5] |
[5; +ꚙ) |
(-ꚙ; 11] |
4. Розв'яжіть нерівність -3х>18. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; -6) |
(-6; +ꚙ) |
(-ꚙ; -6] |
(21; +ꚙ) |
5. Яка з нерівностей правильна для будь-якого значення х? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(х-3)²>0 |
(х+3)² |
-х²<0 |
х+10>0 |
6. Розв’яжіть нерівність 5х-2<-3+11х |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(6; +ꚙ) |
(; +ꚙ) |
(; +ꚙ) |
(-ꚙ; )
|
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
[2; +ꚙ) |
[1,5; +ꚙ) |
[2,5; +ꚙ) |
[1; +ꚙ) |
8. Знайдіть множину розв’язків нерівності 4(х-2)-2х<2х-8. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; 4) |
(-ꚙ; +ꚙ) |
Немає розв’язків |
(2; +ꚙ) |
9.Розв’яжіть нерівність + .
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; ]
|
(-ꚙ; 2]
|
[0; +ꚙ) |
[3; +ꚙ) |
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
[6; 8) |
[6; +ꚙ) |
(-ꚙ; 8) |
(8; +ꚙ) |
Тест 5
Розв’язування систем лінійних нерівностей з однією змінною
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
-1; 0; 4 |
-2; 0; 3 |
-4; -3; -2 |
3; 4; 5 |
2. Чи є число -2 розв’язком системи: |
|||
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
3. Які з систем нерівностей є системами лінійних нерівностей з однією змінною? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
4. Знайдіть множину розв'язків системи нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(2; 7) |
[-7; 2) |
(-2; 7] |
(2; 7] |
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
1; 2; 3 |
0; 1; 2; 3; 4 |
0; 1; 2; 3 |
1; 2; 3; 4 |
6. Укажіть найбільший цілий розв’язок системи нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
4 |
3 |
7 |
Не існує |
7. Знайдіть усі розв’язки системи нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(7; 7,5) |
(9; +ꚙ) |
(7,5; 9) |
(7; 9) |
8. Розв’яжіть систему нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(8; 10) |
(-ꚙ; 5,5) |
(-ꚙ; 8] |
(5,5; 8] |
9. Знайдіть область визначення функції у = +. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[3; 6] |
[6; +ꚙ) |
[3; +ꚙ) |
[-6; 3] |
10. При яких значеннях а система нерівностей має розв’язки |
|||
А |
Б |
В |
Г |
а>4 |
а=4 |
а<4 |
а<-4 |
Тест 6
Розв’язування подвійних нерівностей
1. Вкажіть, яке найбільше натуральне число є розв’язком нерівності -2<у11. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
12 |
0 |
10 |
11 |
2. Вкажіть, яке найменше натуральне число є розв’язком нерівності -4<у13. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-3 |
0 |
-4 |
13 |
3. Який з проміжків є розв’язком подвійної нерівності -6 |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[-6; 8] |
[-6; 8) |
(-6; 8) |
(-6;8] |
4. Розв’яжіть подвійну нерівність 6<2х. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(12; 20] |
(3; 5] |
(4; 8] |
(8; 12] |
5. Розв’яжіть подвійну нерівність 07. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[-2; 9] |
[2; 9] |
[0; 5] |
[0; 14] |
6. Розв’яжіть подвійну нерівність -9<4-x<12. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-5; 16) |
(-13; 8) |
(-8; 13) |
(5; 8) |
7. Знайдіть усі цілі розв’язки подвійної нерівності -2,8х+0,21,4. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-3; -2; -1; 0; 1 |
-2; -1; 0; 1 |
-3; -2; -1; 0 |
-3; -2; -1; 1 |
8. Знайдіть множину розв’язків подвійної нерівності -3<. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[-12; 6) |
[-6; 12) |
(-12; 6] |
(-1,5; 3] |
9. Розв’яжіть подвійну нерівність -2 |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(2; 4] |
[-4; 2) |
(-2; 4] |
[-4; 2) |
10. При яких значеннях m значення виразу 8-12m належить проміжку [-4; 6)? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(6; 1] |
[-4; 6) |
(; 1] |
(-6; 1] |
Тест 7
Лінійні нерівності з однією змінною
(Тематичне оцінювання)
1. Який з проміжків є розв’язком нерівності 8х-40? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(5; +ꚙ) |
(-ꚙ4 5] |
(-ꚙ; -5] |
[-5; +ꚙ) |
2. Розв’яжіть нерівність 18-5х>21-8х. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
(0; +ꚙ) |
(1; +ꚙ) |
(-ꚙ; 1) |
(-ꚙ; 0) |
3. Яке число є розв’язком системи нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
4 |
0 |
-4 |
-5 |
4. Розв’яжіть систему нерівностей і вкажіть її найменший цілий розв’язок |
|||
А |
Б |
В |
Г |
-1 |
-4 |
-2 |
1 |
5. При яких значеннях змінної х має зміст вираз ? |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[3,5; +ꚙ) |
(3,5; +ꚙ) |
3,5 |
(-ꚙ; 3,5] |
6. Оцініть довжину сторони а (у см) рівностороннього трикутника, якщо його периметр Р см і 0,36<Р<0,54. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
0,72<а<1,08 |
0,18<а<0,27 |
1,08<а<1,62 |
0,12<а<0,18 |
7. Розв’яжіть подвійну нерівність -3. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[-3; 5] |
[-] |
[-2; 1,2] |
[-1,2; 2] |
8. Знайдіть усі цілі розв’язки системи нерівностей |
|||
А |
Б |
В |
Г |
Розв’язків немає |
-2; -1; 0; 1; 2 |
4; 5; 6 |
4; 5 |
9. Розв’яжіть нерівність (х+4)² (х+3)(х-3) + 13х. |
|||
А |
Б |
В |
Г |
[-3; +ꚙ) |
(-ꚙ; -3] |
(-ꚙ; 5] |
[5; +ꚙ) |
10. Розв’яжіть нерівність
|
|||
А |
Б |
В |
Г |
(-ꚙ; -7,5][1; +ꚙ) |
(-ꚙ; -1][7,5; +ꚙ) |
[-1; 7,5] |
[-7,5; 1] |
Ключі до тестів
№ запитання № тесту |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Тест 1 |
Б |
А |
Б |
В |
Б |
Г |
В |
А |
Б |
Г |
Тест 2 |
А |
Б |
В |
А |
А |
Г |
Г |
А |
Б |
В |
Тест 3 |
А |
В, Г |
А |
В |
Г |
Б |
Г |
В |
Г |
Б |
Тест 4 |
Г |
В |
Г |
А |
Б |
Б |
Г |
В |
В |
А |
Тест 5 |
Б |
Б, В |
А, Г |
Г |
Г |
А |
В |
Б |
А |
А |
Тест 6 |
Г |
А |
Б |
Б |
Б |
В |
А |
А |
Г |
В |
Тест 7 |
В |
Б |
Б |
А |
А |
Г |
В |
В |
Г |
Б |
Використана література: