Збірник завдань з біології для учнів 8 класу "Біологія людини. Тести формату ЗНО "

Про матеріал
Збірник містить тестові завдання з усіх тем 8 класу ( "Опора і рух", "Кров і кровообіг", "Дихання", "Нервова система", "Травлення", "Виділення" і тд.), які складені за принципом тестів ЗНО. Тестові завдання до кожної теми містять по 17 запитань : 14 з вибором однієї правильної відповіді, 3 - встанов ити відповідність, 1 -обрати правильні твердження .
Перегляд файлу

Збірник тестових завдань з біології 8 клас

Тема: Опора і рух

1.В організмі людини майже 99 % кількості цього хімічного елемента входить до складу нерозчинних солей, забезпечуючи зокрема опорну функцію. Його йони беруть участь також у регуляції роботи скелетних м’язів, діяльності серця. Укажіть цей елемент.

А Калій

Б Натрій

В Силіцій

Г Кальцій

2. Учень та учениця обговорювали типи з’єднання кісток у скелеті людини. Учень зазначив, що хребці з’єднані напіврухомо. Учениця висловила судження проте, що усі  кістки  мозкового відділу черепа з’єднані нерухомо. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

3. М’язові волокна, які містять багато ядер з упорядкованим розташуванням міофібрил та ядрами на периферії, скорочуються швидко, з втомою і довільно є структурними елементами:

А судин

Б серця

В скелетних м’язів

Г стравоходу

4. Які твердження щодо скелету тулуба є правильним?

І У людини сім шийних хребців

ІІ Хребці поперекового відділу мають наймасивніше тіло

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

unnamed (8).jpg5. На рисунку зображено

А кістку черепа

Б хребець

В кістку таза

Г ключицю

6. Унаслідок (Х) стискуються кровоносні судини, порушується кровообіг стопи, постійно подразнюються її нервові закінчення, що спричинює больові відчуття в ступні, кіточках, гомілках. (Х) розвивається внаслідок слабкості м’язів стопи, великої маси тіла, носіння взуття на високому підборі. Укажіть, що позначено в тексті Х.

А плоскостопість

Б сколіоз

В лордоз

Г кіфоз

7.Скоротливим елементом м’язових клітин є міофібрили, які мають скоротливі білки:

1 меланін

2 актин

3 гемоглобін

4 інсулін

5 міозин

А  2,3

Б 1,5

В 2,5

Г 3,4

8. Відомо,що у дітей переломи кісток бувають досить рідко, незважаючи на те, що вони падають дуже часто. Це пов’язано з тим що:

А кістки дітей мають багато органічних речовин

Б кістки дітей мають багато мінеральних речовин

В діти вміють швидко згрупуватись перед падінням

Г жодна відповідь неправильна

9. На рисунку зображено різні кістки. Якою літерою позначили кістки, що належать до поясу верхніх вільних кісток?

А

Б

В

Г

Gr8.png

unnamed (9).jpg

unnamed (10).jpg

istockphoto-174658517-1024x1024.jpg

 

10. Особливостями будови черепа людини у порівнянні з тваринами є те, що:

А лицьовий відділ черепа переважає над мозковим

Б мозковий відділ черепа переважає над лицьовим

В мозковий і лицьовий відділи черепа мають майже однакові розміри

Г відділи черепа не мають розмежування

11. Найбільшою кісткою людського організму є:

А плечова кістка

Б лопатка

В стегнова кітка

Г великогомілкова кістка

12. Під час збирання врожаю картоплі садівник працює руками, але після роботи  болить спина, а не руки. Яка причина?

А м’язи рук виконують статичну роботу

Б м’язи спини виконують статичну роботу

В м’язи спини виконують динамічну роботу

Г м’язи рук не здатні до втоми

13. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначено м’язове волокно?

image174.jpgА 2

Б 3

В 4

Г 7

 

14. Установіть відповідність між відділом скелета людини (1-4) та кісткою (А-Д), що входить до його складу:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 пояс верхніх кінцівок             А променева

2 пояс нижніх кінцівок              Б мала гомілкова

3 вільна верхня кінцівка            В клубова

4 вільна нижня кінцівка             Г ключиця

                                                      Д грудина

 

15. Встановіть відповідність між проявом порушення опорно-рухової системи (1-4) та назвою (А-Д) цього порушення:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 зменшення працездатності внаслідок       А рахіт

зниженої рухової  активності                        Б вивих

2   бокові викривлення хребта                       В сколіоз

3 порушення цілісності кісток                       Г гіподинамія

4 деформація кісток внаслідок                       Д перелом

нестачі вітаміну D

16. Встановіть відповідність між частиною кістки (1-4) та її назвою:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 потовщення на кінцях кістки      А діаліз                  

2 структурна одиниця кістки         Б епіфіз

3 тіло кістки                                     В міоцит

4 клітина хрящової тканини           Гостеон

                                                          Д хондроцит

17. Охарактеризуйте суглоб за наведеними ознаками.

1 рухоме                                  1  ззовні укріплений фасціями             1 два хребці

 з’єднання кісток                     2 ззовні укріплений сухожиллям        2 стегнова

2 нерухоме                              3 ззовні укріплений зв’язками              кістка і таз

 з’єднання кісток                                                                                     3 кістки

3 напіврухоме                                                                                            черепа

з’єднання кісток

 

 

 

 

Тема: Транспорт речовин

1.Перенесення кисню і вуглекислого газу за допомогою крові – це функція:

А видільна

Б дихальна

В трофічна

Г захисна

2. Які твердження щодо складу плазми крові є правильними?

І Вміст води у плазмі становить близько 90%.

ІІ До складу плазми не входять білки.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

3.Еритроцити містять (Х), який складається із залізовмісної  та білкової частин. Завдяки наявності (Х) до еритроцитів приєднуються гази, які транспортуються по всьому організму. Укажіть, що позначено в тексті Х.

А фібриноген

Б тромбопластин

В гемоглобін

Г альбумін

2850-norma-mononuklearov-v-krovi-u-rebenka-2.jpg4. Розгляньте рисунок. Що позначено Х?

А еритроцит

Б лейкоцит

В тромбоцит

Г моноцит                                                Х

 

5. Учень та учениця обговорювали види імунітету. Учень  зазначив, що після вакцинації у людини виробляється природний набутий імунітет. Учениця висловила судження проте, що штучний пасивний імунітет створюється після введення лікувальних сироваток. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

pereliv (1).jpg6. Розгляньте схему, яка показує теоретично  можливе переливання крові з урахуванням сумісності груп крові. Оберіть правильні твердження.

І  Люди з І групою крові – універсальні реципієнти.

ІІ Люди з ІV групою крові можуть

бути донором для людей з ІІІ групою крові.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

7. Хвороба під час якої порушується процес зсідання крові називається:

А алергія

Б анемія

В гемофілія

Г фенілекетонурія

8. Оберіть твердження, яке має відношення до лейкоцитів:

А не мають ядра

Б здатні до фагоцитозу

В червоного кольору

Г беруть участь у зсіданні крові

9. Місцем утворення клітин крові є:

А печінка

Б серце

В підшлункова залоза

Г червоний кістковий мозок

10. Прозора водяниста рідина, що бере початок у міжклітинних проміжках і тече по судинах незамкненої системи – це:

А кров

Б лімфа

В плазма

Г тканинна рідина

11.  Оберіть правильне твердження щодо імунітету.

І Клітинний імунітет зумовлений зростанням кількості Т-лімфоцитів.

ІІ Теорію про клітинний імунітет сформулював І.І. Мєчніков.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

12. Однією з причин не зсідання крові у непошкоджених кровоносних судинах є наявність в крові:

А гемоглобіну

Б гепарину

В фібрину

Г фібриногену

13.Чужорідні для організму речовини, живі організми:

А антитіла

Б антигени

В фагоцити

Г  немає правильної відповіді

14. Встановіть відповідність між клітиною крові (1-4) та функцією (А-Д), яку вона виконує:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 еритроцит       А   перетравлення власних відмерлих клітин

2 лейкоцит          Б транспортування вуглекислого газу

3 тромбоцит        В зсідання крові

4 Т-лімфоцит       Г транспортують солі важких металів

                               Д знищують певні види мікроорганізмів

15. Встановіть відповідність між захворюванням (1-4) та причиною (А-Д) його виникнення:

1 алергія              А зменшення кількості тромбоцитів

2 анемія                Б зменшення кількості гемоглобіну

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

3 гемофілія         В збільшення кількості тромбоцитів

4 тромбоцитоз   Г порушення процесу зсідання крові

                            Д підвищена чутливість на дія речовин

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

16. Встановіть відповідність між сполукою гемоглобіну (1-4) та речовиною (А-Д) з якою він сполучився:

1 оксигемоглобін                   А вуглекислий газ

2 метгемоглобін                     Б чадний газ

3 карбгемоглобін                   В кисень

4 карбоксигемоглобін            Г важкі метали

                                                 Д кисень під дією нітратів

 

 

 

 

 

 17. Охарактеризуйте еритроцит за наведеними ознаками.

1 червоний з ядром            1 зсідання крові                   1 Кальцій

2 червоний без ядра           2 транспорт газів                 2 Натрій

3 безбарвний з ядром        3 утворення антитіл             3 Ферум

 

 

 

 

 

 

Тема: Транспорт речовин

1.Укажіть особливості будови серця людини.

А півмісяцеві клапани знаходяться між передсердям і шлуночками

Б серце складається з одного шлуночка і двох передсердь

В міокард лівого шлуночка товстіший за міокард правого

Г у правій частині серця знаходиться двостулковий клапан

2.Мале коло кровообігу починається

А правим шлуночком

Б правим передсердям

В лівим шлуночком

Г лівим передсердям

3. Проаналізуйте твердження щодо будови серця людини.

І . Серце людини складається з чотирьох камер.

ІІ. Ззовні серце вкрите навколосерцевою сумкою – міокардом.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

4.  Учень та учениця обговорювали особливості будови кровоносних судин людини. Учень  зазначив, що стінки артерій складаються з трьох шарів . Учениця висловила судження проте, що у великих венах наявні півмісяцеві клапани. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

2889581.jpg5. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначена аорта.

А 1

Б 2

В 3

Г 4

6. Якими кровоносними судинами кров рухається до серця по великому колу кровообігу?

А лише артерії

Б лише вени

В артеріями і венами

Г лише капілярами

7.Хвороба спричинена підвищенням тиску в кровоносній системі називається:

А гіпертонія

Б гіпотонія

В аритмія

Г тахікардія

8. Проаналізуйте твердження щодо будови вен людини.

І . Вени – це судини, якими кров рухається до серця.

ІІ. По венам тече вик лячно венозна кров.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

9.Ритмічні коливання стінок артеріальних судин, зумовлений систолічним тиском крові, - це:

А артеріальний тиск

Б артеріальний пульс

В перистальтика

Г венозний тиск

10. Проаналізуйте наведену інформацію в таблиці щодо характеристики кровоносних судин людини. Укажіть правильну комбінацію для заповнення пропусків у таблиці.

Кровоносні судини

Артерії

Капіляри

1

Будова

Товсті стінки з трьох шарів, відсутні клапани

2

Тонкі стінки з трьох шарів, наявні клапани

Тиск

3

До 20 мм рт.ст.

Від 3-8 мм рт.ст. і нижче

А 1- аорта, 2- стінки з одного шару клітин, 3- 2 мм рт.ст.

Б 1- серце, 2- стінки з подвійного шару клітин, 3- 120 мм рт.ст.

В 1- вени, 2- стінки з одного шару клітин, 3- 120 мм рт.ст.

Г 1- вени, 2- стінки з подвійного шару клітин, 3- 2 мм рт.ст.

image064_21.jpg11.Оберіть правильне твердження, що стосується судини зображеної на малюнку в.

А несе кров від серця до органів

Б несе кров від органів до серця

В з’єднує між собою артерії і вени

Г має клапани

12. Велике коло кровообігу – це

А шлях крові від лівого шлуночка через артерії , капіляри, вени до правого передсердя

Б шлях крові від правого шлуночка через артерії , капіляри, вени до лівого передсердя

В шлях крові від лівого шлуночка через вени , капіляри, артерії до правого передсердя

Г шлях крові від правого шлуночка через вени , капіляри, артерії до лівого передсердя

13. (Х)  - часткове змертвіння серцевого м’яза внаслідок порушення його кровопостачання. Характеризується виникненням сильного болю в ділянці серця, розвивається слабкість, задишка, холодний піт, знижується артеріальний тиск. Укажіть, що позначено в тексті Х.

А інсульт

Б інфаркт

В стенокардія

Г атеросклероз

14. Встановіть відповідність між назвою шарів серця (1-4) та їх розташуванням (А-Д):

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 ендокард      А внутрішній шар стінки серця

2міокард         Б навколосерцева сумка

3перикард       В зовнішній шар стінки серця

4епікард           Г м’язовий  шар стінки серця

                          Д внутрішньосерцева сумка

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

15. Встановіть відповідність між властивостями (1-4) серцевого м’яза та їх описом(А-Д):

1 автоматія             А реакція у відповідь на збудження

2скоротливість       Б скорочення під впливом власних імпульсів                            

3 збудливість           В поширення збудження

4 провідність           Г перехід зі стану спокою до робочого стану

                                  Д скорочення під впливом нервової системи

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

16. . Встановіть відповідність між хворобами серцево-судинної системи (1-4)  та їх проявом(А-Д):

1 інсульт                       А порушення кровообігу мозку

2 інфаркт                      Б пошкоджена судина, кров

                                        яскраво-червона,   фонтанує

3 артеріальна                В змертвіння серцевого м’яза

кровотеча       

4 венозна кровотеча     Г  пошкоджена судина,

                                        кров темна, тече рівномірно

                                        Д пошкоджена судина,

                                         кров яскраво-червона, тече рівномірно

17. Охарактеризуйте систолу шлуночків за наведеними ознаками.

Тривалість                   Стан клапанів серця                  Рух крові

1 0,4 сек                          1 закриті                                   1 до передсердь

2 0,3 сек                          2 відкриті                                  2 до шлуночків

3 0,1 сек                           3 напіввідкриті                       3 у мале і велике коло                                                  

                                                                                             кровообігу

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Травлення

1.Проаналізуйте опис органічної сполуки: «Високомолекулярний біополімер , який складається з залишків амінокислот і є головним матеріалом для реалізації будівельної функції в організмі.» Вона належить до

А білків

Б ліпідів

В вуглеводів

Г нуклеїнових кислот

2.Надмірен вживання вуглеводів може призвести до розладів травлення через посилення процесів бродіння в

А шлунку

Б тонкому кишечнику

В товстому кишечнику

Г прямій кишці

3. Два учні обговорювали енергетичну цінність овочів, аналізуючи інформацію в таблиці.

Овочі

Маса (г) поживних речовин (на 100г )

Білки

Жири

Вуглеводи

Морква

1,3

0,1

7,0

Буряк

1,7

-

10,8

Кабачок

0,6

0,3

5,7

Примітка. За повного розщеплення 1 г білків вивільняється 17,2 кДж енергії, 1г жирів – 38,9 кДЖ енергії, 1 г вуглеводів – 17,6 кДЖ енергії.

Перший учень зауважив, що найбільшу енергетичну цінність має продукт, що містить жири. Другий дійшов висновку, що найменшу енергетичну цінність має морква. Хто з них має рацію?

 Хто з них має рацію?

А лише перший

Б лише другий

В обидва мають рацію

Г обидва помиляються

525124_1580749281.jpeg4.Розгляньте рисунок. Оберіть функцію, яку НЕ виконує орган  зображений на рисунку.

А всмоктувальна

Б секреторна

В бар’єрна

Г запасаюча

5. Проаналізуйте твердження щодо складу і функцій слини.

І До склади слини входить лізоцим, який виконує знезаражувальну функцію.

ІІ Фермент пепсин у складі слини розщеплює вуглеводи.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

6.Прочитайте текст: «Лікар виявив у пацієнта руйнування емалі зубів. До таких наслідків могла призвести нестача (1). Лікар порадив вживати в їжу (2),які містять цей хімічний елемент. Замість цифр у тексті потрібно вписати слова, наведені в рядку. Укажіть правильний варіант.

А 1- Флуору, 2 – молоко, морепродукти, шпинат

Б 1- Йоду, 2-  ламінарію

В 1- Феруму, 2-  яблука, петрушку, печінку

Г 1- Калію, 2-  картоплю, абрикоси

7. Оберіть ознаки характерні для шлунку.

1 містить ферменти, що розщеплює білок

2  тут всмоктуються  жири і вуглеводи

3 в нього впадають протоки підшлункової залози

4 утворює хлоридну кислоту

5 всмоктуються вода, спирти, ліки

6 утворює жовч

А 1, 2, 6

Б 2, 4, 6

В 1, 4, 5

Г 3, 4, 5

8.  На рисунку зображено складові травної системи людини . Якою літерою позначили орган, який виробляє трипсин, амілазу і ліпазу?

А

Б

В

Г

pidshlunkova-637x424.jpg

465ab8ba94a618d87d8fdb11f42e88f9.jpg

tonkij_kishechnik.jpg

525124_1580749281.jpeg

 

9. Емульгація жирів відбувається під дією:

А ліпази

Б амілази

В жовчі

Г муцину

10. Проаналізуйте твердження щодо обміну вуглеводів в організмі людини.

І. У травній системі крохмаль розщеплюється до глюкози.

ІІ. У клітинах організму людини глюкоза утворюється з вуглекислого газу і води.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

11. Відділ травної системи з кислим рН середовищем:

А ротова порожнина

Б шлунок

В дванадцятипала кишка

Г товстий кишечник

12. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначений відділ травної системи у якому процеси травлення відбуваються за участю мікроорганізмів.

 

 

620470_1571938946.jpg

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

 

 

13.  Фізіологічний процес переміщення простих поживних речовин через стінки ворсинок кишечника називається:

А перистальтика

Б емульгація

В всмоктування

Г розщеплення

14. Встановіть відповідність між назвою хвороби (1-4) та відділом травної системи (А-Д), де вона виникає:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 гастрит               А  сліпий відросток

2 панкреатит         Б шлунок

3 холецистит        В печінка

4 апендицит          Г жовчний міхур

                              Д підшлункова залоза

 

15. Встановіть відповідність між назвою органічної речовини (1-4) та назвою ферменту (А-Д), який її розщеплює:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 крохмаль          А ферменти мікроорганізмів

2 жир                    Б пепсин

3 білок                  В амілаза

4 клітковина         Г ліпаза

                              Д жовч

 

16. Встановіть відповідність між відділом травної системи (1-4) та процесом (А-Д), який відбувається:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 ротова порожнина               А розщеплення жирів молока

2 шлунок                                 Б розщеплення жирів

3 дванадцятипала кишка       В механічна обробка їжі

4 товстий кишечник               Г перетворення глюкози в                            

                                                    глікоген

                                                 Д всмоктування води

 

17. Охарактеризуйте шлунок за наведеними ознаками.

Фермент                      Органічна речовина                   Середовище рН

1 ліпаза                          1 вуглеводи                              1 слабколужне

2 пепсин                        2 білки                                       2  лужне

3 амілаза                        3 жири                                      3 кисле

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Дихання

1. Однією з функцій гортані людини є

А зволоження вдихуваного повітря

Б утворення звуків

В зігрівання вдихуваного повітря

Г газообмін

2. Учень та учениця обговорювали особливості будови трахеї людини. Учень  зазначив, що трахея складається з хрящових кілець . Учениця висловила судження проте, що трахея розташована попереду стравоходу. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

3. Х  - відділ дихальної системи, який пристосований до зігрівання, очищення і знешкодження повітря. Стінки Х вистелені миготливим епітелієм і густою сіткою кровоносних судин. Укажіть, що позначено в тексті Х.

А бронхи

Б легені

В носова порожнина

Г трахея

4. Проаналізуйте твердження будови легень людини.

І. Ліва легеня менша за розміром за праву легеню.

ІІ. Ззовні легені вкриті миготливим епітелієм.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

легени.png5. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначений відділ дихальної системи у якому відбувається дифузія газів?

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

 

 

6. На рисунку зображено складові дихальної системи людини . Якою літерою позначили орган, у якій розташовані голосові зв’язки ?

А

Б

В

Г

mtsh-bio-8-57.jpg

nosovaya-polost.jpg

Cartilagines+tracheales+M.+trachealis+Ligg.+anularia+_+trachealia.jpg

unnamed (4).png

 7. Під час вдиху

А міжреберні м’язи скорочуються,  діафрагма  скорочується

Б міжреберні м’язи розслаблюються,  діафрагма  скорочується

В міжреберні м’язи скорочуються,  діафрагма  розслаблюється

Г міжреберні м’язи розслаблюються,  діафрагма  розслаблюється

8.Дихальні рухи регулюються дихальним центром, що розміщений

А великому мозку

Б довгастому мозку

В середньому мозку

Г проміжному мозку

9.Речовина, кількість якої залишається незмінною у вдихуваному і видихуваному повітрі

А кисень

Б вода

В азот

Г вуглекислий газ

10.Найбільший об’єм повітря, який людина може видихнути після найглибшого вдиху - це

А загальна ємність легень

Б життєва ємність легень

В залишковий об’єм

Г функціональна ємність легень

11. Дихальний центр збуджується і  дихання стає частішим коли у крові є надлишок

А кисню

Б вуглекислого газу

В азоту

Г водню

 

unnamed (11).jpg12.  Розгляньте рисунок. Цифрою 1 позначено стан голосових зв'язок коли людина

А мовчить                                                               

Б розмовляє

В шепоче                                               

Г кричить                                        

 

 

13.Об’єм повітря , який людина вдихає в видихає при спокійному диханні

А 500 мл

Б 1000 мл

В 1500 мл

Г 2000 мл

14. Встановіть відповідність між відділом дихальної системи (1-4) та особливостями її будови (А-Д):

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 носова порожнина      А має ходи і пазухи

2 трахея                           Б складається з галузистих

3 бронхи                             хрящових півкілець

4 легені                            В містить голосовий апарат

                                          Г трубка з хрящовими

                                            півкільцями

                                          Д складається з альвеол

15. Встановіть відповідність між назвою захворювання (1-4) та відділом дихальної системи (А-Д) в якому воно виникає:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 пневмонія                    А бронхи

2 ларингіт                       Б легені

3 риніт                             В трахея

4 астма                             Г гортань

                                         Д носова порожнина

 

 

16. . Встановіть відповідність між показником дихання (1-4) та об’ємом повітря (А-Д), що його характеризує :

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 життєва ємність легень     А можна видихнути

2 дихальний об’єм                 після найглибшого вдиху

3 залишковий об’єм              Б людина вдихає і видихає

4 додатковий об’єм                   у  спокійному стані

                                                В можна вдихнути після

                                                    максимального видиху

                                                Г можна вдихнути після

                                                   спокійного вдиху

                                                Д залишається в легенях після

                                                    максимального видиху

17. Охарактеризуйте видих за  наведеними ознаками

Міжреберні м’язи                  Діафрагма                              Склад повітря

1 скорочені                            1 скорочується                          1 стало менше кисню

2 розслаблені                         2 розслаблюється                     2 стало менше

3. не бере участі                     3 не  бере участі                        вуглекислого газу

                                                                                                    3 стало менше азоту

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Виділення і шкіра

1.Сечовина з організму людини виділяється за допомогою нирок і

А легень

Б шкіри

В печінки

Г кишечника

2.Вітамін, який здатний синтезуватися у шкірі людини:

А А

Б D

В C

Г K

3. Проаналізуйте твердження щодо похідних шкіри людини.

І. Волосся є похідним епідермісу.

ІІ. Нігті похідні від дерми.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

Снимок33.jpg4. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначено потові залози?

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

5. Пігмент меланін синтезується в

А роговому шарі епідермісу

Б ростковому шарі епідермісу

В сосочковому прошарку дерми

Г сітчастому прошарку дерми

 6.  Оберіть ознаки характерні для дерми.

1 містить  потові залози

2  містить велику кількість жирових клітин

3 містить рецептори

4 формує відбитки пальців

5 захищає від УФ випромінювання

6 містить пігмент меланін

А 1, 3, 4

Б 1, 4, 5

В 1, 2, 3

Г 3, 5, 6

7. Учень та учениця обговорювали особливості будови шкіри людини. Учень  зазначив, що цифрою 1 позначено роговий шар шкіри . Учениця висловила судження проте, що цифрою 2 позначено сальну залозу. Хто з них має рацію?

Снимок33.jpgА лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

 

stroenie-i-funkcii-pochek-v-organizme-cheloveka.jpg8. Розгляньте рисунок. Проаналізуйте твердження.

І Цифрою 1 позначено мозковий шар нирок.

ІІ Цифрою 2 позначено кірковий шар нирок.

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

9.  У таблиці наведено характеристики первинної і вторинної сечі. Укажіть правильну комбінацію характеристик для заповнення пропусків у таблицях.

 

Первинна сеча

Вторинна сеча

Кількість утворення на добу

1

1,5-2 л

Місце утворення

капсула нефрона

2

Процес завдяки якому утворюється

3

реабсорбція

 

А 1 – 5-6 л, 2 – капсула нефрона, 3 - реабсорбція

Б 1 – 5-6 л, 2 – збирна трубочка, 3 - відстоювання

В 1- 100-180 л, 2 – капсула нефрона, 3-  фільтрація

Г 1- 100-180 л, 2-  система канальців нефрона, 3-  фільтрація

10.Нирки з сечовим міхуром поєднує

А сечівник

Б сечовід

В сечовидільний канал

Г капсула нефрону

11. Антидіуретичний гормон – це

А тироксин

Б окситоцин

В вазопресин

Г соматоропін

slide-18.jpg12. Цистит виникає під час запалення органу сечовидільної системи позначеного цифрою

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

 

13. У складі вторинної сечі в нормі не повинно бути

1 сечовини

2 води

3 білка

4 еритроцитів

5 сечової кислоти

А 1,3

Б 2,4

В 3,4

Г 4,5

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

14. Встановіть відповідність між збудником  (1-4) та назвою захворювання (А-Д) шкіри:

1 кліщ                                       А герпес

2 мікроскопічний грибок        Б педикульоз

3 воша                                       В мікоз

4 вірус                                       Г стрептодермія

                                                   Д короста

15.  Встановіть відповідність між складовою сечовидільної системи  (1-4) та функцією (А-Д), яку він виконує:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 ниркова миска    А утворення сечі

2 сечовий міхур     Б нагромадження сечі

3 сечовід                 В поєднання нирок

4 нефрон                     з сечівником

                                 Г поєднання нирок

                                    з сечовим міхуром

                                Д збирання сечі

16. Встановіть відповідність між складовою сечовидільної системи  (1-4) та назвою хвороби (А-Д), яка в ній виникає:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 нефрон                     А уретрит

2 ниркова миска        Б пієлонефрит

3 сечівник                   В гастрит

4 сечовий міхур          Г гломерулонефрит

                                    Д цистит

 

17. Охарактеризуйте епідерміс шкіри за наведеними ознаками.

Розташування                                  Функція                        Особливості будови

1 контактує  із                                1 запасаюча                    1 клітини злущуються

навколишнім середовищем           2 синтезуюча                 2 складається зі

2 розташований по середині          3 депо крові                      сполучної тканини

3 контактує з м’язовою                                                          3 містить велику

       тканиною                                                                           кількість жиру

 

 

 

 


Тема: Ендокринна система

1.Відомо, що гормони людини характеризуються різноманітними властивостями. Обумовлення значного ефекту у дуже низьких концентраціях відноситься до

А дистанційності дії

Б короткочасності дії

В високої біологічної активності

Г специфічності

Illu_endocrine_system.png2. Розгляньте рисунок. Якими цифрами позначено залози змішаної секреції?

А 1, 2,3

Б 3, 4, 5

В 5, 6, 7

Г 6,7,8

 

 

3. Х – це ендокринна залоза, розміщена на дні турецького сідла основної кістки мозкового відділу черепа. Х має масу 0,6 г. Х має тісні зв’язки з нервовою системою. Укажіть, що позначено в тексті Х.

А епіфіз

Б гіпофіз

В тимус

Г гіпоталамус

4. Проаналізуйте твердження щодо гормонів людини.

І. Гормони здійснюють свій вплив далеко від місця синтезу.

ІІ. Гормони продукуються залозами зовнішньої і внутрішньої секреції.

ІІІ. Гормони переносяться за допомогою крові.

А  І, ІІ

Б  ІІ, ІІІ

В І, ІІІ

Г усі неправильні

5. На якому рисунку зображено залозу, яка бере участь у регуляції обміну вуглеводів.

А

Б

В

Г

schitovidnaya_zheleza_u_detey_ekomed.jpg

Illu_adrenal_gland.jpg

08899b315aaaa2102653a0e219ec4fdf.jpg

pidshlunkova-637x424 (1).jpg

 

6. Хімічний елемент, який повинен міститись у складі тироксину

А Флуор

Б Ферум

В Йод

Г Натрій

7. Учень та учениця обговорювали особливості гормонів надниркових залоз. Учень  зазначив, що гормони виділяються в стресових ситуаціях . Учениця висловила судження проте, що при нестачі цих гормонів розвивається кретинізм. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

8. Цей гормон виділяється у великій кількості у жінок під час пологів та годування дитини грудним молоком

А окситоцин

Б соматотропін

В вазопресин

Г інсулін

9. Залоза, яка здійснює суттєву роль в біологічних ритмах людського організму

А епіфіз

Б щитоподібна залоза

В надниркові залози

Г гіпофіз

unnamed (13).jpg10. Розгляньте рисунок. Захворювання у цього чоловіка виникло при надлишку гормону

А адреналіну

Б інсуліну

В соматотропіну

Г тироксину

 

11. Під час виділення інсуліну

А глікоген перетворюється на глюкозу

Б мембрани клітин стають проникні для глюкози

В підвищується тиск крові

Г збільшується збудливість нервової системи

12. Розвиток організму людини за чоловічим типом формується під впливом гормону

А прогестерону

Б естрогену

В тестостерону

Г тироксину

13. Залоза, яка досягає найбільшого розвитку до настання статевої зрілості, після чого редукується

А підшлункова

Б щитовидна

В вилочкова

Г надниркова

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

14.  Встановіть відповідність між назвою залози  (1-4) та гормоном (А-Д), який вона виробляє:

1 підшлункова         А тестостерон

2 гіпофіз                   Б окситоцин

3 надниркова           В глюкагон

4 яєчник                   Г адреналін

                               Д прогестеон

15. Встановіть відповідність між назвою гормону  (1-4) та хворобою(А-Д), яка виникає при його недостачі:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 інсулін                   А кретинізм

2 тироксин                Б карликовість

3 адреналін               В бронзова хвороба

4 соматортопін         Г базедова хвороба

                                   Д цукровий діабет

16. Встановіть відповідність між зображенням залози  (1-4) та її назвою (А-Д) :

1

2

3

4

schitovidnaya_zheleza_u_detey_ekomed.jpg

Illu_adrenal_gland.jpg

08899b315aaaa2102653a0e219ec4fdf.jpg

pidshlunkova-637x424 (1).jpg

 

А надниркова

Б сім’яники

В щитоподібна

Г підшлункова

Д гіпофіз

 17. Охарактеризуйте щитоподібну залозу за наведеними ознаками.

Секреція                                      Гормон                                      Функція

1 зовнішня                         1 паратгормон                      1 регуляція обміну речовин

2 внутрішня                       2 мелатонін                           2 статеве дозрівання

3 змішана                           3 тироксин                            3 ріст і розвиток тіла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Нервова система

42394.002.png1.Стрілкою позначено частину нервової клітини, яка утворює

А білу речовину

Б сіру речовину

В нейроглію

Г синапс

 

2. Реакція-відповідь організму на вплив середовища, яка здійснюється за участю нервової системи

А таксис

Б рефлекс

В подразливість

Г збудливість

3.  Учень та учениця обговорювали особливості нейронів людини. Учень  зазначив, що нейрони поєднуються за допомогою синапсів . Учениця висловила судження проте, що нейроглія живить нейрони. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

4. Проаналізуйте твердження щодо процесів  на яких ґрунтується діяльність нервових центрів

І. Нервові клітини відповідають на зовнішню дію збудженням.

ІІ. Гальмування – процес, який призводить до зменшення  чи припинення збудження в ділянці нервової системи.

Правильним є

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

unnamed (5).png5. Якою цифрою позначена частина спинного мозку у якій розташовані нервові волокна висхідних і низхідних провідних шляхів

А 1

Б 2

В 3

Г 4

6. Позначена стрілкою частина головного мозку виконує функцію регуляції

3.pngА координації рухів

Б терморегуляції

В дихання

Г мислення

7. Оберіть твердження, які стосуються головного мозку людини.

1 складається з 5 відділів

2 вкритий білою речовиною

3 складається з 4 відділів

4 від нього відходить 31 пара черепно-мозкових нервів

5 вкритий сірою речовиною

6 від нього відходить 12 пар черепно-мозкових нервів

А 1,2, 4

Б 3, 4,5

В 3, 5, 6

Г 1,5,6

8.   Учень та учениця обговорювали особливості  великих півкуль головного мозку  людини. Учень  зазначив, що півкулі головного мозку з’єднані черв’яком  . Учениця висловила судження проте, що кора півкуль є носієм людського інтелекту. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

9. Х – один з різновидів деменції, який розвивається у людей віком понад 65 років. При Х вражається головний мозок, що призводить до втрати пам’яті і прогресуючого слабоумства. На Х хворіли Маргарет Тетчер , Рональд Рейган.

Що у тесті позначено Х?

А епілепсія

Б хвороба Паркінсона

В хвороба Альцгеймера

Г мігрень

10. Оберіть прояви дії симпатичного відділу автономної нервової системи людини

1 прискорення скорочення серця

2 посилення потовиділення

3 посилення секреції травних соків

4 пригнічення слиновиділення

5 розширення кровоносних судин

6 зниження кров’яного тиску

А 1, 2, 3

Б 1,2,4

В 2, 5, 6

Г 3, 5,6

11. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначене тіло чутливого нейрона.

image074.jpgА 1

Б 2

В 3

Г 4

 

12. Відділ головного мозку, який має назву «вузол життя»

А довгастий

Б середній

В проміжний

Г великий

13. Соматична нервова система буде задіяна коли

А відбувається перистальтика кишечника

Б скорочується серце

В розширюються кровоносні судини

Г рухається кінцівка

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

14. Встановіть відповідність між відділом головного мозку  (1-4) та функцією (А-Д), яку він виконує:

1 довгастий мозок         А серцево-судинна діяльність

2 великий мозок            Б мислення, мова

3 мозочок                        В терморегуляція

4 проміжний мозок        Г координація рухів

                                         Д  первинний зоровий і слуховий центр

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

15. Встановіть відповідність між хворобою нервової системи  (1-4) та її проявом (А-Д):

1 епілепсія                    А гострий приступ головного болю

2 інсульт                       Б тремтіння рук, голови

3 розсіяний склероз    В параліч

4 мігрень                      Г судомні напади

                                      Д крововилив мозку

16. Встановіть відповідність між зонами  (1-4) та розташуванням  (А-Д) на поверхні кори головного мозку:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 нюхова      А потилична частка

2 зорова       Б спереду від центральної борозни

3 рухова      В скронева частка

4 мовна        Г ділянки лобової, тім’яної, скроневої часток

                     Д лобова частка

 

17. Охарактеризуйте ЦНС за наведеними ознаками

Складова                            Функція                         Частина нервової системи

1 сіра речовина                 1 лише проведення           1 спинний  мозок

2 біла речовина                    нервових імпульсів        2 нервові волокна

3 сіра і біла речовини       2 сприйняття подразнень    3 нервові вузли

                                            3 сприйняття сигналів та

                                                формування відповіді

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Сенсорні системи

1.Зайшовши у кав’ярню учень відчув аромат улюбленого напою. В цей час спрацювали

А механорецептори

Б хеморецептори

В ноцицептори

Г фоторецептори

2.Відомо, що рецептори сенсорних систем людини здатні до адаптації. Наприклад, використовуючи постійно одні і ті самий парфуми, через деякий час ми не відчуваємо його так сильно як наші оточуючі. А які рецептори не мають здатності до адаптації

А фоторецептори

Б механорецептори

В хеморецептори

Г ноцицептори

image182.jpg3. Розгляньте рисунки. Яка складова забезпечує дану властивість  ока?

А рогівка

Б зіниця

В кришталик

Г склисте тіло

4. Учень та учениця обговорювали будову ока  людини. Учень  зазначив, що фоторецептори розміщені на сітківці  . Учениця висловила судження проте , що зіниця – це отвір у райдужці. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Г обоє помиляються

hgtf4y9.FxqIDeLdqExz-g_b.jpg5. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначено рогівку ока?

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

6. Місце виходу зорового нерва із сітківки називається

А склисте тіло

Б сліпа пляма

В жовта пляма

Г війкове тіло

7. На сітківці виникає зображення

А справжнє , зменшене, обернене

Б несправжнє, збільшене, обернене

В справжнє, збільшене, пряме

Г несправжнє, зменшене, пряме

8. Проаналізуйте твердження.

І. Палички збуджуються при слабкому освітленні.

ІІ. Колбочки забезпечують кольорове бачення.

ІІІ. Паличок більше, ніж колбочок.

 А  І, ІІ

Б  ІІ, ІІІ

В І, ІІІ

Г усі правильні

9.Перетворює механічні коливання у нервові імпульси

А барабанна перетинка

Б слухові кісточки

В євстахієва труба

Г кортіїв орган

tJ8ZCgRjPHqE1OLrAGLN-main.jpg10. Розгляньте рисунок. Якою цифрою позначена частина органа слуху, яка передає коливання, зменшуючи їх амплітуду і збільшуючи силу?

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

11. Корінь язика найбільш чутливим є

А  солоного

Б  солодкого

В кислого

Г гіркого

12. Органом рівноваги є

А вестибулярний апарат

Б внутрішнє вухо

В середнє вухо

Г кортіїв орган

13.Найбільшу чутливість мають механорецептори, які розташовані на

А спині

Б стопах

В губах

Г руках

14. Встановіть відповідність між назвами  (1-4) захворювань зорової сенсорної системи та її проявом (А-Д):

1 куряча сліпота    А нечітке зображення віддалених предметів

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

2 катаракта             Б помутніння кришталика

3 дальтонізм           В погіршення сутінкового зору

4 короткозорість    Г нечітке зображення близько

                                   розташованих предметів

                                 Д порушення кольорового зору

15. Встановіть відповідність між назвами рецепторів (1-4) та подразненнями (А-Д), які вони сприймають:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 механорецептори            А смак

2 фоторецептори                Б біль

3 ноцицептори                   В звук

4 фонорецептори               Г світло

                                             Д дотик

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

16. Встановіть відповідність між складовими частинами ока (1-4) та функціями (А-Д), які вони виконують:

1 райдужна оболонка        А живить око

2 білкова оболонка            Б змінює форму кришталика

3 судинна оболонка          В сприймає світло

4 війкове тіло                      Г підтримує форму ока

                                             Д визначає колір очей

17. Охарактеризуйте  сітківку за наведеними ознаками.

Рецептори                          Подразнення                           Розташування

1 фонорецептори                 1 плач дитини                         1 око

2 механорецептори             2 аромат квітів                         2 внутрішнє вухо

3 фоторецептори                  3 спалах блискавки                3 піднебіння

 

 

 

 

 

 

 


Тема:Вища нервова діяльність

1.Набуті індивідуальні реакції на дію подразників, що дають людині змогу пристосуватись до змін середовища

А безумовні рефлекси

Б умовні рефлекси

В інстинкти

Г вища нервова діяльність

2. Оберіть твердження, які стосуються безумовних рефлексів.

1 передаються у спадок

2 постійно змінюються

3 утворюють інстинкти

4 утворюють динамічні стереотипи

5 специфічні для конкретного виду

6 індивідуальні

А 1,3,5

Б 1,4,5

В 2, 3, 6

Г 2, 4, 5

3. Учень та учениця обговорювали умовні рефлекси. Учень  зазначив, що умовні рефлекси виробляються на базі безумовних  . Учениця висловила судження проте , що умовні рефлекси утворюються завдяки встановленню тимчасових функціональних зв’язків  у корі головного мозку. Хто з них має рацію?

А лише учень

Б лише учениця

В обоє мають рацію

Ivan_Pavlov_1934.jpgГ обоє помиляються

4. На рисунку зображено портрет видатного фізіолога, лауреата Нобелівської премії, який розробив вчення про вищу нервову діяльність. Це

А І. М. Сєченов

Б І. І. Мєчніков

В С. Г. Навашин

Г І. П. Павлов

5. Х – форма научіння, яка формує таке мислення, за якого розв’язування відбувається внаслідок швидкого розуміння цілого. Поняття Х використовують при вивченні творчості і вважають однією з найголовніших стадій творчого процесу. Прикладом Х є історія відкриття закону гідростатики Архімедом. Що у тексті позначено Х?

А імпритинг

Б латентне научіння

В інсайт

Майстер-клас-з-катання-на-роликах-з-інструктором.jpgГ наслідування

6. Розгляньте рисунок. Даний процес є

А звичкою

Б навичкою

В сприйняттям

Г уявленням

 

7. Дівчинка прогулювалась парком. Раптом вона почула шум, підняла голову до неба і побачила пролітаючий гелікоптер. В даному випадку була задіяна увага

А довільна

Б післядовільна

В мимовільна

Г після мимовільна

8. Після відвідування музею, учень вирішив розповісти батькам про те, які картини він бачив. В даному випадку задіяна пам'ять

А декларативна

Б моторна

В образна

Г емоційна

9. На якому рисунку зображено умовний рефлекс.

А

Б

В

Г

unnamed (17).jpg

kolenniyrefleksiegoosnovniesostavlyayush-4a1b63b6.jpg

zrachkovij-refleks-i-priznaki-ego-porazheniya-2.jpg

1487670937_1487663170_bc86f31c69caa1099f2e546af6b921f5.jpg

 

10. Проаналізуйте твердження.

І Під час повільнохвильового сну скелетні м’язи розслаблені.

ІІ Під час швидкохвильового сну людина бачить сновидіння.

Правильним є

А лише І

Б лише ІІ

В обидва правильні

Г обидва неправильні

11. З наведеного переліку оберіть безумовний рефлекс

А відчуття страху перед здачею крові

Б вміння читати

В виділення слини на аромат улюбленої страви

Г відсмикування руки від гарячої праски

12.Який із чинників, що впливали на формування поведінки людини, не належить до соціальних

А абстрактне мислення

Б праця

В природний добір

Г мова

13. Бабуся забуває куди поклала окуляри, але пам’ятає як звати свою першу вчительку. Інформація про навчання у школі у бабусі збереглась у

А сенсорній пам’яті

Б короткочасній пам’яті

В довготривалій пам’яті

Г робочій пам’яті

14. Встановіть відповідність між видом пам’яті  (1-4) та його сутністю (А-Д) :

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 моторна                     А почуття

2 емоційна                    Б відтворення музичного твору

3 образна                       В відтворювання думок

4 словесно-логічна       Г  рухи

                                       Д відчуття голоду

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

15. Встановіть відповідність між назвою безумовного рефлексу (1-4) та його проявом (А-Д) :

1 захисний     А виділення слини на їжу

2 дихальний   Б відсмикування руки від гарячого

3 харчовий     В повертання голови на гучний звук

4 больовий     Г кашель

                         Д вдих і видих

16. Встановіть відповідність між формами навчання (1-4) та їх проявом (А-Д) в процесі:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 латентне             А спостереження

                                за діями інших людей

2  наслідування   Б мимовільне ознайомлення

                              з процесом виконання дії

3 осяяння               В швидке розуміння цілого

4 звикання             Г відтворення людиною рухів

                                  та вчинків інших людей

                               Д зникнення реакції на певний подразник

17.Охарактеризуйте сангвінічний тип темпераменту за наведеними ознаками.

Врівноваженість і сила                  Якість характеру    Збудження і гальмування

1 врівноважений, сильний            1 спокійність             1 збудження швидко 

                                                                                                змінює гальмування   

2 неврівноважений,  сильний       2 вразливість              2 розвинені слабко

3 врівноважений, слабкий             3 енергійність            3 переважає збудження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
28 травня 2023
Переглядів
1295
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку