Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Здоров’я – найвища цінність

Про матеріал

Мета виховної години: ознайомити учнів з негативними наслідками вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та з причинами зараження ВІЛ; формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя; показати негативний вплив нікотину, алкоголю, наркотиків на організм людини; сприяти попередженню шкідливих звичок; виховувати в учнів відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шляхи подоланняалкоголізму

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Загалом мотиви першої спроби алкоголю такі:

Номер слайду 5

Номер слайду 6

До алкоголізму схильні:

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

У формуванні алкогольної залежності вирішальну роль відіграють такі фактори:

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ІІ. Формувати у молодих людей психологічні гальма, наслідування дурним прикладом однолітків, батьків, знайомих.

Номер слайду 15

ІІІ. Ознайомити молодь із правовими нормами боротьби з п’янством.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

Слайд 1. „Здоров'я - це нічого, але все без здоров'я - ніщо". Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів.

Слайд 2. Здорова людина - це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов'язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.

Слайд 3. Від чого ж залежить наше здоров'я?

Наше здоров'я залежить від таких основних чинників:

• Спадковості - на 20 %,

• Рівня медицини - на 10 %,

• Екології - на 20 %,

• Способу життя - на 50 %.

Слайд 4. Спосіб життя - це той чинник здоров'я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так що половина здоров'я залежить від тебе, тому своє здоров'я можна поліпшувати або псувати.

Слайд 5. Основними складовими здорового способу життя є:

• Фізкультура.

• Здорове харчування.

• Правильний режим навчання та відпочинку.

• Загартовування.

Слайд 6. А такі чинники як вживання алкоголю, тютюнопаління, уживання наркотиків псують наше здоров'я, а також можуть призвести до летальних випадків.

Слайд 7. З метою пропаганди здорового способу життя, нашою підгрупкою, було створено соціальну групу в мержі «В Контакте», яка називається «Здоровя понад усе!» .

Слайд 8. Давайте розглянемо основні розділи даної групи. На титульній сторінці ви зможете знайти багато цікавої та корисної інформації стосовно харчування, спорту, розповідається про шкідливість алкоголю, тютюну наркотиків, тощо. Також тут ви зможете знайти багато корисних порад стосовного здорового способу життя.

Слайд 9. Якщо ви зайдете на вкладку «Фотографии», то побачите велику кількість картинок, фотографій, які пропагандують здоровий спосіб життя.

Слайд 10. На вкладці «Ссылки» ви зможете перейти за посиланням на сторінки інших корисних сайтів, таких як «Интересная планета - сообщество путешественников», «Begin English. Английский язык для всех», тошо.

Слайд 11. На вкладці «Видеозаписи» можна знайти відео на наступну тематику: Береги себя – Алкоголь, Соц.Реклама о ВИЧ, тощо. Має розділ: Мы-за здоровье!,бодибилдинг, пилатес, тошо.

Слайд 12. на вкладці «Аудиозаписи» можна знайти класичну музику та музику для тренувань.

Слайд 13. на вкладці «Обсуждения» можна порадитися, обговорити різні питання, такі як ПРОЖИТЬ ДОЛГУЮ ЖИЗНЬ И ЗДОРОВУЮ ЖИЗНЬКакой вид спорта вам нравится больше всех? Следим за своим рационом вместе! Как укрепляете иммунитет? Сила воли, тощо.

Слайд 14. На вкладці «Контакти» можна звязатися з учансиками нашої підгрупки з побажаннями.

Слайд 15. Тож вступайте в нашу мережеву гру «Здоровя понад усе» і слідкуйте за своїм здоровьям.

Слайд 16. Дякую за увагу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Група в мережі «ВКонтакте» Розробили: Мельничук З. Бондарчук А.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Спадковості - на 20 %, Рівня медицини - на 10 %, Екології - на 20 %, Способу життя - на 50 %

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Фізкультура. Здорове харчування. Правильний режим навчання та відпочинку Загартовування

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Перегляд файлу

Анотація

«Людина, її життя і здоров’я…

визначаються в Україні найвищою соціальною цінністю».

  Конституція України, ст.3 Ми живемо у час великих перетворень у суспільному житті. З кожним днем наше життя стає все більше емоційно насиченим і вимагає великого щоденного фізичного напруження. В зв’язку з цим набуває актуальності і державного значення вирішення проблеми зміцнення здоров’я кожного громадянина. З кожним роком по Україні спостерігається погіршення стану здоров’я молоді: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності. Відбувається деградація людства, яка виявляється в зростанні хвороб цивілізації: серцево-судинні, онкологічні, нервово-психічні, туберкульоз, наркоманія, алкоголізм. Вживання алкоголю і тютюну стало майже сенсом життя. Кожна людина в дитинстві мріє бути сильною, проте сильними не народжуються, а стають завдяки щоденному напруженому тренуванню. Сильна людина рідше хворіє, легше переносить життєві негаразди.

Здоров’я – це норма і краса. У Статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я записано: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад». В рамках програми «Школа сприяння здоров’ю» створюється серія виховних заходів щодо проблеми подолання шкідливих звичок. Цей виховний захід проводиться з використанням слайдової презентації, публікації, розробленими учнями календарів, розробленими групами «В Контакте», тому що вона не тільки ілюструє життя наркозалежних, алкоголіків та тих, які палять, але й сама форма викладу матеріалу є цікавою та зрозумілою для учнів.

 

 

 

 

 

 

П л а н

проведення виховної години

Тема: «Здоров’я – найвища цінність».

Дата проведення: 23.04.2015

Група: 13 К

Слайд 2. Мета виховної години: ознайомити учнів з негативними наслідками вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та з причинами зараження ВІЛ; формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя; показати негативний вплив нікотину, алкоголю, наркотиків на організм людини; сприяти попередженню шкідливих звичок; виховувати в учнів відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Актуальність теми: Сьогодні гостро постає питання про здоров’я підростаючого покоління. Ситуація зі споживанням тютюну, наркотиків серед молоді продовжує залишатися дуже складною. За останніми даними вона просто катастрофічна. Результати численних досліджень показують існування стійкої тенденції до значного і постійного зростання вживання цих шкідливих речовин молоддю. Місця масової розваги молоді на сьогодні є основними місцями поширення наркотиків, цигарок та алкоголю. Незважаючи на те, що в останні роки робота з підлітками по профілактиці суттєво активізувалася, дефіцит знань в учнів про наслідки і конкретні кроки протистояння цих згубних звичок залишається значним. Разовими бесідами підвищити рівень соціально-психологічної компетенції учнів неможливо. Тому ми вважаємо, що проводити цю роботу необхідно регулярно. Завдання виховної години: підвищити рівень усвідомленості учнів про шкідливий вплив на організм людини наркотиків, тютюну та алкоголю; заохочувати учнів до здорового способу життя, спонукати до занять спортом.

Форма проведення: метод проектів.

Матеріально-технічне забезпечення : комп’ютер, презентація, модем, проектор, роздатковий матеріал.

Етапи проведення виховної години:

І. Вступне слово класного керівника.(2 хв.)

ІІ. Основна частина (40 хв.)

Виступи класного керівника з інформацією. (10 хв.)

Представлення учнями частково-пошукових проектів. (30 хв.)

Розв’язування тестових завдань та кросвордів. (7 хв.)

ІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід виховної години:

І. Вступне слово класного керівника:

Добрий день! Тема нашої сьогоднішньої виховної години «Здоров’я – найвища цінність».

Слайд 3. Природа створила все, щоб людина була щасливою. Яскраве сонце, чисту воду, чарівні весняні квіти, хвилі достиглого жита, тьохкання соловейка у лузі… і нас людей – сильних, здорових, розумних. І в цьому бутті кожній людині доводиться вибирати, адже, з рештою вона має на це право. Життя заставляло і вас робити вибір: що одягти на вечірку, дискотеку, з ким зустрічати Новий рік, закінчувати розпочату справу чи далі її продовжувати, тощо. А зроблений вибір буде правильним, якщо усвідомити кожному: хто Я є, ким хотів би стати у житті, що слід зробити, щоб досягти цього.

Слайд 4. І на сьогоднішній зустрічі хочеться, щоб ви зробили свій власний вибір щодо здорового способу життя, адже саме він робить людину вільною і незалежною, дає їй сили і натхнення в усіх її справах і починаннях. Кожен з вас проаналізує цю інформацію. Який буде висновок, ми взнаємо у кінці виховної години.

Слайд 5. Класний керівник: Але перш ніж розпочати виховну годину, я хочу подивитись який настрій у кожного з вас. Перед вами два квадратики кольорового паперу. Виберіть один з них і покажіть мені. (Учні самостійно вибирають свій улюблений колір, а класний керівник коментує символіку кольорів).

Зелений – спокій.

Червоний – тривога.

Слайд 6. Отож, розпочинаємо виховну годину «Здоров’я – найвища цінність».

ІІ. Основна частина

Класний керівник: Наша робота буде проходити наступним чином. Спочатку ви заслухаєте цікаву інформацію про шкідливість тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму. Далі учні будуть представляти свої проекти.

Слайд 7. Кількома тижнями раніше Ваша група була об’єднана  на підгрупки, кожна з яких отримала своє завдання.

Підгрупка «Ми в Інтернеті» мала створити в Інтернеті групу, дати їй назву, здійснювати через мережу «В Контакте» пропаганду здорового способу життя і представити нам дану підгрупку.

Підгрупка «Ми проти паління!» повинна створити презентацію з інформацією стосовно шляхів подолання тютюнопаління.

Підгрупка «Скажи наркотикам «Ні!»» створила для вас календарики в яких міститься інформація про шляхи подолання наркоманії.

Підгрупка «Тверезе життя» створила публікацію з корисною інформацією про шляхи подолання алкоголізму.

Кожна підгрупка представить свою роботу у роздрукованому вигляді та на слайдах. Після чого ви закріпите отримані знання за допомогою .

Слайд 8. Отже, розпочнемо. Скажіть мені будь – ласка що таке здоровий спосіб життя?

Учень 1: Це такий спосіб життя, який зберігає і покращує здоров’я.

Слайд 9. Під здоровим способом життя розуміється оптимальний режим навчання, роботи чи відпочинку, збалансоване харчування, достатня рухова активність, дотримання правил особистої гігієни, загартовування, відсутність згубних звичок, любов до людей, позитивне сприйняття життя. Здоровий спосіб життя дозволяє бути до старості здоровим психічно, морально і фізично.

Слайд 10. Класний керівник: Що означає бути здоровою людиною? За визначенням Всесвітньої Організації Охорони здоров'я, під здоров'ям людини розуміють "стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби". Якщо тіло здорове, але немає відчуття радості і повноти життя, то це вже хвороба. На життєвому шляху людина взаємодіє з природою безперервно: дихає, контактує з людьми, пересувається, випромінює і поглинає енергію, впливає на навколишнє середовище. Більшість сьогоднішніх учених визначають поняття здоров'я як здатність людини до оптимального функціонування в навколишньому середовищі.

Слайд 11. Відомо, що 50 відсотків смерті припадає на 10 найбільш поширених хвороб, які зумовлені палінням, вживанням алкоголю і наркотиків. Звідси випливає, що здоров’я людини, тривалість її життя, творче довголіття багато в чому залежить від самої людини. Гляньте навкруги, яка прекрасна земля, як добре нам жити. Задумайтесь, чи потрібно нам щось змінити в гіршу сторону? Чи хочете ви серйозно захворіти, адже паління, алкоголізм, наркоманія – це серйозні хвороби, лікуються інколи багато років, чи хочете сліз своєї мами? Так, це зло принесе багато сліз і страждань нашим рідним.

 Класний керівник: Сьогодні ми поведемо нелегку розмову про підступних ворогів – тютюн, алкоголь, наркотики.

Слайд 12. Почнемо з шкідливої звички багатьох людей – паління.

Паління –одна з найбільш розповсюджених звичок, яка роками була прийнята суспільством, але тепер відомо, що це – яд, вбивця!

Слайд 13. Саме паління – це єдина причина смерті, якій можна запобігти. За даними незалежних соціологічних досліджень, в Україні курять більше половини чоловіків, 30% жінок, 40% дітей та підлітків. З 1950 року вбито 62 млн. чоловік палінням і це є більші жертви ніж у другій світовій війні.

Класний керівник: Як саме тютюн завоював весь світ?

Слайд 14. Куріння тютюну має майже 500-річну історію. Відкриття Христофором Колумбом в 1492 році Америки пов’язано з відкриттям європейцями багатьох нових для них рослин, серед яких був і тютюн. Незважаючи на заборону великого мореплавця, деякі з його моряків таємно привезли листя та насіння тютюну в Європу. Згодом воно потрапило до сусідніх європейських країн, і в період Великих географічних відкриттів морськими і караванними шляхами його доставляли практично в усі куточки земної кулі.

Слайд 15. Швидкому поширенню тютюну сприяла його дивовижна властивість виробляти в людини потяг до паління, який дуже важко перебороти. Цій рослині приписували незвичайні якості. Наприклад, вважалося, що тютюн цілющий, його дим відганяє хвороби, злих духів тощо. Це зілля вважали стимулюючим і заспокійливим засобом, його листя використовували як лікувальну речовину.

Слайд 16. Куріння тютюну, а також застосування його як ліків (у вигляді настоїв, екстрактів, пілюль) часто спричиняло тяжкі отруєння, що нерідко закінчувалися смертю. Це змушувало уряди різних країн вести боротьбу з курінням. У ряді країн застосовували досить жорстку кару за використання тютюну.

Слайд 17. Наприклад, в Італії тютюн оголосили «забавкою диявола». Римські папи навіть пропонували відлучати від церкви тих, хто нюхав або курив тютюн. Для науки потомству п’ятьох ченців, що піймалися на курінні, замурували живцем у монастирській стіні.

Слайд 18. В Англії, за указом Єлизавети 1, курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузкою на шиї.

Слайд 19. У Росії цар Михайло Федорович, дід Петра, звинувачених у курінні вперше, карав 60 ударами палиць по ступнях , удруге – відрізали ніс або вуха. Після спустошливої пожежі у Москві у 1634 році, причиною якої було куріння, його заборонили під страхом смертної кари. І все ж через півстоліття у 1697 році за царювання Петра 1 в Росії дозволено торгівлю тютюном. Петро 1 сам став запеклим курцем і дозволив вільно ввозити тютюн з-за кордону, наклавши на нього високе мито. Ось так широкою ходою тютюн завоював увесь світ. Майстер в/н: Що містить в собі цигарка?

Слайд 20. Учень 2: У тютюновому димі міститься біля 4000 хімічних компонентів, такі як нікотин; смоли; подразнювальні засоби, які негативно впливають на організм людини.

Класний керівник: Яку шкоду організму приносить паління?

Слайд 21. Учень 3: Споживання тютюну сильно впливає на стан здоров’я людини. Негативний вплив, як наслідок різкого звуження кровоносних судин і збільшення рівня адреналіну в крові, полягає у збільшенні частоти серцевих скорочень , підвищенні артеріального тиску , уповільненні периферичного кровообігу, що спричиняє зниження температури верхніх і нижніх кінцівок. Нікотин як такий, не відіграє провідної ролі у розвитку захворювань, однак з ним пов’язано виникнення залежності від нікотину, яка підтримує споживання тютюну і перешкоджає відмові від куріння.

Слайд 22. Смертність від серцево-судинних захворювань серед курців у два рази вища, ніж серед тих, хто не палить. Куріння зумовлює смертність від ішемічної хвороби серця на 30-40%. Куріння спричиняє 30% усіх випадків смерті від онкологічних захворювань і 90% усіх випадків захворювання на рак легенів.

Слайд 23. Куріння жінок під час вагітності спричиняє не тільки збільшення частоти ускладнень вагітності і випадків внутріутробної смерті плода, зростання ризику викиднів і зниження маси тіла новонароджених, але й позначається на здоров’ї дитини протягом перших 7-9 років життя, відставання психічного і фізичного розвитку.

Слайд 24. Кумулятивним впливом хронічної тютюнової інтоксикації є зменшення очікуваної тривалості життя: 35-річна жінка, котра курить, проживе на п’ять років менше, а 35-річний чоловік, що курить, – на сім років менше, ніж їх однолітки, які не курять.

 Класний керівник: Чому ж люди палять?

Учень 4: Молоді люди вважають, що виглядають дорослішими, коли тримають цигарку. Деякі курці культивують цю звичку, щоб схуднути, замінюючи їжу цигаркою. Іноді стрес штовхає людей до цієї звички.

Люди курять, щоб заспокоїтися, компенсувати невдачу, нудьгу чи незадоволення.

Слайд 25. Класний керівник: У нас в країні починають палити діти в віці від 10 до 17 років. Ця цифра зростає з кожним роком, так за останні 15 років число паліїв зросло вдвічі. Приблизно 16% підлітків сигаретами ще тільки «бавляться», палять рідко, 12% вже втягнулись та стали заядлими паліями. «Епідемія» паління кожного року забирає 120 тисяч українців, але кожного року їх місця поповнюються новими курцями з числа молоді.

Слайд 26. Курці зазвичай обманюють себе, кажучи, що куріння не так вже й шкідливе, але сумна статистика захворювань та смертей говорить протилежне. Дим, який вони вдихають містить багато шкідливих речовин, тому курці завжди страждають від дефектів дихальних шляхів, гастритів, серцево-судинних захворювань.

Слайд 27. Класний керівник: А зараз, поговоримо про алкоголь.

Як ви вважаєте алкоголь - це добро чи зло? Очікується відповідь учнів.

Слайд 28. Класний керівник: Кожний в більшій чи меншій мірі знає про його споживання: п'ють знайомі, батьки, однолітки. Хто більше, хто менше. Батьки намагаються не дозволяти споживати алкогольні напої дітям. Їх рекламують і тут же пишуть, що це шкодить здоров'ю. Спирт для медицини, спирт для парфумерії, спирт в побуті і житті. То де ж правда? Ось давайте спробуємо вияснити істину.

 Класний керівник: Що ви знаєте про історію виникнення алкогольних напоїв?

Слайд 29. Учень 5: З давніх-давен алкоголь називають викрадачем розуму. Про п’янкі властивості спиртних виробів люди знали ще близько 10 тисяч років тому. Відомий мандрівник Міклухо Маклай спостерігав за папуасами Нової Гвінеї, які не вміли ще добувати вогонь, але вже володіли прийомами виготовлення хмільних напоїв.

Слайд 30. Історія не зберегла для нащадків ім’я першої людини, яка відкрила світу алкоголь. Але ті, хто відкрили спирт, напевне, були настільки вражені його надзвичайними властивостями, що дали йому постійну назву алкоголь («ніжний», «благородний»). Деякі алхіміки охрестили його «водяною водою» і «водою життя», оскільки людина у стані алкогольного сп’яніння ставала веселою, рухливою. Але скоро прийшло розчарування – «вода життя» дуже жорстоко жартувала з людиною: свідомість її одурманювалась, а насолода була не справжньою, а уявною. І тоді вчені та лікарі перейменували алкоголь у «аква-мостіс», тобто «вода смерті».

Класний керівник: Чим же приваблює підлітків алкоголь?

Слайд 31. Дехто вважає, що небезпечні тільки міцні напої і тому зловживають пивом. Але пиво – це теж своєрідна отрута. Встановлено, що два кухлики пива – це 100 грамів горілки. Пиво діє повільно і підступно. У людей, які зловживають пивом, порушується обмін речовин, розвивається хвороба «бичаче серце», руйнується печінка.

Слайд 32. Алкоголь чужий природі всього сущого на землі і, крім людини, його не вживає жодна істота. Навіть зерна пшениці, які пролежали понад 3 тис. років у гробницях фараонів, сходять і колосяться, у той час як зерно, змочене в горілці, ніколи не проросте. Проблема вжитку алкоголю дуже актуальна у наші дні. Зараз споживання спиртних напоїв у світі характеризується величезними цифрами. Від цього страждає все суспільство, але в першу чергу під загрозу ставиться підростаюче покоління: діти, підлітки, молодь, а також здоров'я майбутніх матерів. Адже алкоголь особливо активно впливає на організм , що не сформувався, поступово руйнуючи його. Шкода алкоголю очевидна. Доведено, що при попаданні алкоголю усередину організму, він розноситься по крові до всіх органів і шкідливо діє на них аж до руйнації.

При систематичному вжитку алкоголю розвивається небезпечна хвороба – алкоголізм.

Слайд 33. Класний керівник: Головним гальмом прогресу на всіх етапах розвитку людського суспільства був і залишається ворог - алкоголізм! Це універсальна отрута, яка діє на весь організм людини.

Слайд 34. Зберігається алкоголь у головному мозку до 90 днів. Якщо випити 20-40 г спиртного, то функції мозку повністю відновлюються лише на 12-20 день. При тяжкому отруєнні алкоголем гине 10 млн. клітин сірої речовини головного мозку, які не відновлюються. У людини приблизно 17 млрд. клітин, отже не важко порахувати, скільки років потрібно напиватися до безтями, щоб втратити людський вигляд. Алкоголізм небезпечний для здоров'я людини, але він виліковний, як і інші хвороби.

Слайд 35. Але головна проблема складається в тому, що велика частина алкогольної продукції, що випускається недержавними підприємствами, містить велику кількість отруйних речовин. Недоброякісна продукція нерідко призводить до отруєнь і навіть смертей. Все це завдає великої шкоди суспільству, його культурним цінностям.

Слайд 36. Класний керівник: Отже, побачивши такі страшні наслідки алкоголю, давайте постараємось дати відповідь на запитання: «Чому підлітки починають вживати алкоголь?» Учні дають відповідь на запитання.

Слайд 37. Класний керівник: Перейдемо до найстрашнішої та найболючішої проблеми нашого суспільства – наркоманії. Далеко в минулому з історії людства залишились: епідемії віспи, чуми, які забирали цілі міста, села, округи. Та переступила поріг століття «біла смерть» - наркоманія, яка продовжує забирати життя мільйонів людей. Зараз молодь знаходиться під загрозою проблеми ХХІ століття – наркоманії. Один два рази вони пробують цигарку з наркотичними речовинами, потім заміняють це ін'єкціями і день за днем, стають повністю залежними від цієї смертельної звички. Молоді люди шукають незвичайних переживань, задоволення і щастя, приймаючи наркотики, і навіть не помічають, як швидко вони перетворюються в наркоманів, залежних від наркотиків.

Класний керівник: Що таке наркоманія?

Слайд 38. Учень 6: Наркоманія – захворювання, викликане вживанням наркотиків з метою зміни свого психічного стану, важке захворювання, що характеризується зміною обміну речовин під впливом наркотику і хворобливим звиканням до нього.

Класний керівник: Як виникли наркотики?

Слайд 39. Учень 7: Перші наркотики рослинного походження застосовувались в релігійних ритуалах, при лікуванні важких захворювань, застосовувалися ці засоби і для лікування психічних розладів. Опіум одержували із зелених стебел маку, гашиш і марихуану – із квіток конопель, кокаїн – із листя коки. Але коли людина забула міру – ліки стали ворогом, вони перетворилися на страшне зілля, що вбиває людину.

Слайд 40. З розвитком хімії стали з’являтися замінники рослинного наркотику. Так, наприклад, морфін уперше був отриманий в 19 ст. німецькими хіміками, але виявилося, що він викликає більшу залежність, ніж опіум. Пізніше історія повторилася з героїном. Спочатку він рекламувався як порошок від кашлю. Лише через певний час відкрилися його справжні властивості. Тепер він вилучений з медичного вживання, а його виробництво і поширення переслідується законом. У наш час створена величезна кількість новітніх препаратів, які впливають на нервову систему і формують наркотичну залежність. Наприклад, ЛСД – лізеринова кислота, яка викликає стан шизофренії.

Слайд 41. Класний керівник: Ситуація із вживанням наркотиків серед молоді в Україні дуже складна. За останніми даними вона просто катастрофічна. Результати досліджень доводять, що існує стійка тенденція до значного і постійного росту вживання наркотиків з одночасним стійким зниженням віку молоді, які почали їх вживати. Сьогодні, враховуючи насамперед вік наркоманів (13 – 25) під загрозою опинилося майже все нове покоління країни. За останні 10 років число смертей від уживання наркотиків збільшилося в 12 разів, а серед дітей – у 42 рази. Переважна більшість наркоманів не доживає до 30 років. Середня тривалість життя після початку вживання наркотиків 4 – 4,5 років. Виліковуються (тобто витримують без наркотиків більше року) всього 5 – 6% наркоманів.

Класний керівник: Які ж наслідки вживання наркотиків?

Слайд 42. Перш за все наркотики руйнують мозок та нервову систему людини, серце, печінку, систему травлення, кістковий мозок, полові органи. Вживання наркотиків лишає людину свободи.

Слайд 43. Та найстрашнішим проявом наркоманії є Синдром Набутого Імунного Дефіциту (СНІД), який прийшов до нас із глухого африканського поселення. Світ не знав досі безжалісного вбивці, ніж СНІД. На сьогодні по всій земній кулі налічується понад мільярд наркоманів. З них 80% ВІЛ – інфіковані, тобто заражені вірусом імунодефіциту.

Слайд 44. СНІД справедливо вважають хворобою поведінки, а тому висока моральність і культура поведінки, уважне ставлення до свого здоров’я і відповідальність за здоров’я інших людей, а також суворе дотримання гігієнічних і санітарних норм можуть допомогти у справі ліквідації цього смертельно небезпечного захворювання. Адже, постійним супутником пияцтва і наркоманії є розпуста, що приводить до венеричних захворювань, СНІДу.

Слайд 45. Класний керівник: Молоді люди! Радість, щастя - у ваших руках. Перед вами вибір: здоров’я, краса, мудрість, кохання чи наркоманія, алкоголізм, тютюнопаління. Вибирайте. І якщо ви все зважили, все зрозуміли, то вирішіть ніколи не торкатися сигарети, пити алкогольні напої, пробувати наркотики. Адже, навколо вас існує безліч цікавих речей, які більш варті вашої уваги. Погляньте на слайд та прочитайте пам’ятку про небезпеку, пов’язану з тютюнопалінням, вживанням алкоголю та наркотиків.

Слайд 46. А зараз давайте переглянемо представлення робіт наших підгрупок.

Підгрупка «Ми в Інтернеті».

Дякую за гарний виступ. Запрошуємо підгрупку ...

Підгрупка «Ми проти паління!» .

Дякую за гарний виступ. Запрошуємо підгрупку ...

Підгрупка «Скажи наркотикам «Ні!»».

Дякую за гарний виступ. Запрошуємо підгрупку ...

Підгрупка «Тверезе життя».

А тепер давайте подивимося, як ви засвоїли матеріал. У вас на столах лежать бланки із запитаннями, де ви повинні дати відповідь. Тестування анонімне. На все вам дається 5 хв. Отже час пішов.

 ІІІ. Підведення підсумків

Слайд 47. Класний керівник: Ми сьогодні ознайомились з негативними наслідками вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та з причинами зараження вірусом СНІД. Ви побачили негативний вплив нікотину, алкоголю, наркотиків на організм людини. Я думаю кожен з вас зробив свій вибір. Тож який вибір ви зробили?

 Слайд 48. Учні: Наш вибір (всі разом):

Алкоголю – НІ!

СНІДу – НІ!

Наркотикам – НІ!

Палінню – НІ!

МИ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ!!!

Слайд 49. Класний керівник: Дуже хочеться, щоб йдучи із нашої зустрічі, у вашій пам’яті залишався останній слайд «Я вибираю Життя ! », де світить ясне сонце, де вирує справжнє життя, життя без тютюну, наркотиків та алкоголю!

Слайд 50. Нехай вам щастить! До наступної зустрічі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Мета виховної години: ознайомити учнів з негативними наслідками вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та з причинами зараження ВІЛ; формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя; показати негативний вплив нікотину, алкоголю, наркотиків на організм людини; сприяти попередженню шкідливих звичок; виховувати в учнів відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

100гр

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Алкоголю – НІ! СНІДу – НІ! Наркотикам – НІ! Палінню – НІ! МИ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ!!!

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Перегляд файлу

Слайд 1. Наша підгрупа презентує шляхи подолання звички тютюнопаління. Після перегляду великої кількості літератури ми дійшли висновку що курцям можна допопомогти кинути палити користуючись наступними правилами.

Слайд 2. Для того, щоб допомогти курцеві, він має зрозуміти, чому продовжує курити.

Слайд 3. Існує дві головні причини постійного куріння: психологічний стрес та нікотинова залежність. За допомогою таких запитань, як "Коли Ви найбільше курите?" та "Що заважатиме Вам кинути курити завтра?", часто можна знайти відповідь щодо мотивації куріння.

Слайд 4. Нікотинова залежність пов'язана з кількістю та тривалістю куріння і у разі утримання людини від куріння проявляється симптомами відмови (депресивний стан, дратівливість або злість, ускладнення концентрації уваги, зменшення частоти серцескорочень, зростання апетиту чи збільшення ваги та ін.).

Слайд 5. Існує ряд чинників, які можуть спонукати курця кинути курити. Тому людина має зрозуміти, що куріння не тільки шкідливе для здоров'я, а й є непродуктивним засобом розв'язання проблем. Треба зрозуміти, що можна застосувати кращі альтернативні засоби розв'язання проблем.

Слайд 6.Курців, які мають нікотинову залежність, слід проінформувати про існуючі фармакологічні та інші засоби, що можуть допомогти кинути курити. У разі усвідомлення курцем своєї звички і за наявності мотивації до припинення куріння шанси на успіх гарні.

Слайд 7. Визначальні складові фактори вдалого припинення куріння у мотивованої людини - це самозобов'язання (день припинення куріння), наявність стратегічного плану та сторонньої підтримки рідних і друзів.

Слайд 8. Курець має встановити день, коли він кине курити, зазвичай -у межах одного місяця, а оптимально - протягом двох тижнів з моменту прийняття рішення або консультації лікаря. Періоди найбільшого стресу або депресії не є оптимальними для спроби припинити куріння.

Слайд 9 . Ефективне припинення куріння вимагає зміни поведінки. Куріння звичайно пов'язане з різними факторами (стрес, телефонний дзвінок, їда або життя, водіння автомобіля тощо). Коли людина може визначити ці фактори (тригери), то їй можна порадити уникати ситуацій, що провокують куріння. Зменшення кількості викурених сигарет може зменшити і кількість симптомів відмови від нікотину та збільшити тривалість утримання.

Слайд 10. Курці з будь-якими хронічними захворюваннями потребують підтримки з боку лікарів, родини та інших людей. Якщо у курця вдома є інші курці, фахівець має заохотити їх кинути курити одночасно з цією людиною. Людині дуже важко утримуватися від куріння тривалий час, коли інший член подружжя або член родини продовжує курити. Шанси на успіх збільшуються, коли подружжя вирішує кинути курити разом.

Слайд 11. Медичний та психологічний супровід тих, хто кинув курити, не тільки корисний, а й необхідний. Практика показує, що тривале припинення куріння часто потребує підкріплюючих сеансів принаймні протягом перших шести місяців. Фахівець може зробити підтримуючий телефонний дзвінок за тиждень після припинення куріння. Багато людей, які кидають курити, повертаються до звички протягом одного-двох тижнів. Людині, яка кинула курити, доцільно прийти у кабінет до фахівця за один та за три місяці після припинення куріння. Багатьом курцям, щоб остаточно припинити куріння, потрібно декілька спроб.

Слайд 12. Фізичні симптоми відмови, пов'язані з різким припиненням надходження нікотину, рідко тривають більш як тиждень. Використання нікотинзамісної терапії (НЗТ) допомагає пом'якшити ці симптоми. Чим вищою є нікотинова залежність, тим сильнішими будуть симптоми відмови, складнішим - припинення куріння, а дози нікотинзамісних препаратів мусять бути вищими.

Слайд 13. Важливі елементи короткої консультації, яку має надати фахівець, можна узагальнити у п'ятьох пунктах:

 1. Поцікавитися, курить чи ні людина на даний момент, і якщо курить, то чи хоче вона кинути курити.

 2. Порадити й розповісти про необхідність припинення куріння та про ризик для здоров'я через продовження куріння.

 3. Проаналізувати мотиви курця стосовно припинення куріння.

 4. Допомогти кинути курити. Для цього необхідно визначити день і повністю припинити куріння саме в цей день. Проаналізувати минулі спроби припинення куріння і визначити, що цьому допомагало, а що заважало. Скласти індивідуальний план дій по припиненню. Виявити можливі проблеми і спланувати, якїх подолати. Попросити підтримки у родини та друзів. Доповнити консультацію можна інформаційними матеріалами. Всім курцям слід надати інформацію про фармацевтичні засоби проти куріння (НЗТ, зібан та ін.), а тим, хто курить більш як 10 сигарет на день, - порадити використовувати їх.

 5. Організувати подальші консультації або направити до спеціалістів по припиненню куріння. Це дуже важливо для підтримання мотивації і надання постійної підтримки. Подальші консультації створюють також умови для надання допомоги у разі зриву.

Слад 14. Головні передумови у боротьбі з цим фактором ризику є висока інформованість медиків, психологів, педагогів та соціальних працівників і усвідомлення ними їхньої ролі у наданні цієї інформації.

Слад 15. Важливим у роботі з курцем є партнерський підхід, коли ніхто не примушує людину кинути курити, а шляхом переконання формує рішення кинути курити.

Слайд 16. Необхідно дати курцям усвідомити переваги припинення куріння. Користь, яку приносить відмова від куріння для здоров'я: Після припинення куріння через 20 хв.:

 • Нормалізується кров'яний тиск

 • Пульс уповільнюється до норми

 • Температура долонь і підошов підвищується до нормальної

 Слайд 17. Через 8 год.:

 • Відновлюється нормальний рівень кисню у крові

 • Вміст окису вуглецю у крові знижується до норми

Слайд 18.  Через 24 год.:

 • Зменшується ризик інфаркту

 

Слайд 19.  Через 48 год.:

 • Відновлюється ріст нервових клітин

 • Поліпшується нюх і смак

 • Полегшується хода

 Слайд 20. Через 2 тижні - 3 місяці:

 • Поліпшується кровообіг

 • Об'єм роботи легенів збільшується на 30%

 Слайд 21. Через 1-9 місяців:

 • Зменшуються: застуда, кашель, нежить, втома та задишка

 • Починають відновлюватися тканини легенів, видаляється слиз

Слайд 22. Через 1 рік:

 • Ризик ішемічної хвороби серця порівняно з курцями, знижується вдвічі.

Слайд 23. Таким чином, організм починає омолоджуватись, очищатись, стає чистим дихання, свіжішає запах тіла, краще працює серце, печінка, шлунок, шкіра. Повітря навколо людини, яка кинула курити, стає чистим.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

"Коли Ви найбільше курите?" “Що заважатиме Вам кинути курити завтра?"

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Після припинення куріння через 20 хв.:

Номер слайду 17

Через 8 год.:

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Через 48 год.:

Номер слайду 20

Через 2 тижні - 3 місяці:

Номер слайду 21

Через 1-9 місяців:

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Перегляд файлу

Слайд1. Наша підгрупа створила календар з інформацією про шляхи подолання наркоманії. Розглянемо цю інформацію.

Слайд 2. Подолати наркоманію можна тільки якщо підходити до проблеми комплексно. Перш за все, треба підвищити рівень життя населення.

Слайд 3. Наркоманія – медико – соціальна проблема, тому вимагає комплексного підходу як у клінічному, такі в соціальному плані. Не можна ізольовано формувати свідомість людини, не змінюючи свідомості навколишнього середовища. А це означає, що для боротьби з наркоманією також як і з іншими соціальними хворобами, необхідне створення здорової соціальної обстановки, політичної стабільності, оздоровлення загальноекономічної і духовно-етичної атмосфери в нашій країні.

Слайд 4. Державний комітет України у справах сім’ї та молоді повинен забезпечити просвітницькі заходи через мережу спеціалізованих служб для дітей, молоді, їхніх батьків з питань профілактики наркоманії, пропаганди здорового способу життя та формування практичних навичок протистояння шкідливому впливу наркотиків.

Слайд 5. Основний напрям боротьби з наркоманією в нашій країні – це профілактика захворювання. Треба проводити боротьбу з наркоманами не лише там, де вони є, але і там, де можуть з’явитися. Профілактика – це складна система комплексних державних і суспільних, соціально-економічних і правових, методико-санітарних, психолого-педагогічних і психологічних заходів. За суттю вона являє комплекс заходів, направлених на забезпечення високого рівня здоров’я людей, їх творчого довголіття, усунення різних причин захворювань, поліпшення умов праці, побуту і відпочинку, охорону навколишнього середовища.

Слайд 6. Нині відбувається перебудова структури нелегального обігу наркотиків, зрощення міжнародних злочинних угруповань з аналогічними кримінальними структурами і Україні. З’являються підпільні лабораторії з виготовлення нових видів наркотиків. Такі реалії сьогодення наркозлочинності в Україні. Тому правоохоронні органи розробили комплекс заходів, спрямованих на випередження та протидію розповсюдження наркотиків у державі, а зусилля передусім спрямовують на ліквідацію організованих груп наркозлочинців.

Слайд 7. Активна протидія наркотизації суспільства стала одним зі стратегічних напрямків діяльності органів внутрішніх справ і розглядається як істотний чинник стабілізації загальної криміногенної ситуації в державі.

Слайд 8. На думку багатьох фахівців, повністю наркоманію не знищити, адже наркомани у країні були і будуть. Можливо лише зменшити кількість залежних. Для вирішення цього питання необхідно дивитися у корінь самої проблеми, необхідно з’ясувати причину і створити умови, щоб у майбутньому вона не призвела до небажаних результатів. Ні лікування, ні досконале законодавство не розв’яже повністю проблему наркоманії.

Слайд 9. Питанню наркоманії необхідно приділяти більше уваги у кожній сім’ї, школі, у навчальних закладах, на підприємствах, популяризувати знання про шкоду наркотиків серед молоді, передусім у періодичній пресі, на радіо – і телепередачах, науково-популярній літературі.

Слайд 10. Проблеми можуть бути вирішені лише тоді коли суспільство буде з належною увагою до них ставитися, докладаючи усіх зусиль до їх викорінювання, то наркоманію можна буде перемогти. І саме тоді, на мою думку, матиме результат і лікування, і буде впливати на людей чинне законодавство. Адже відомо, як що особа залежна, то ніякі діючі нормативні акти не можуть їй перегородити, щоб отримати наркотичні речовини або психотропні.

Слайд 11. Тому необхідно терміново і активно включатися в боротьбу з наркоманією, як органам державної влади, так і громадянам України, використовуючи для цього весь арсенал доступних засобів.

Слайд 12. Не домогтися успіху без відповідної виховної роботи! Тому директорам, замісникам директорів з виховної роботи, особливо класним керівникам треба уважно ставитися до цієї проблеми. Звертати увагу на стан здоров’я, настрій студентів, знати їх проблеми, проводити просвітницьку роботу.

Слайд 13. Також важко подолати наркоманію без широкої інформатизації населення, яку мають взяти на себе ЗМІ. Способів, за допомогою яких можна дати відсіч цьому лихові, чимало. Але головне – кожен громадянин має усвідомити: ця проблема у будь-який момент може торкнутися його та його сім’ї, навіть якщо вона нині є цілком благополучною.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шляхми подолання наркоманії

Номер слайду 2

Заголовок слайда

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
29 січня
Переглядів
46
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку