Здоров'язберігаючі та сучасні педагогічні технології в освітньому процесі

Про матеріал
Стаття здоров'язберігаючі та сучасні педагогічні технології в освітньому процесі при підготовці кваліфікованих робітників за професією "Оператор поштового зв'язку" розроблена з власного досвіду роботи, рекомендована для молодих спеціалістів як методичні рекомендації.
Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ , СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, КВЕСТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ ЗА ПРОФЕСІЄЮ:

«ОПЕРАТОР ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ»

 

Подопригора Віта Василівна

Дніпровський центр професійно-технічної освіти,

майстер виробничого навчання

 

Жити – значить працювати,

                                              Праця є життям людини !

Сучасне суспільство вже має нову дитину, що вихована вуличним та віртуальним світом комп’ютерів і телевізорів. Байдужість, жорстокість, егоїзм, відчуття неповноцінності, бездуховність, з ослабленим здоров’ям, низьким духовним розвитком, порушеною психікою - ось, далеко не ввесь, перелік відбитку сучасного часу. А звідси і низька успішність, апатія та пасивність до навчально-виховної роботи учня . Ось чому сьогодні кожен педагогічний колектив виокреслює першочерговим завданням освітньої роботи в навчальному закладі виховання ціннісного ставлення учня до себе. Виробити в дітей активну життєву позицію, зміцнити їх фізично, духовно та психічно – найважливіші завдання педагогів. Через призму виховного процесу проходить становлення маленького громадянина, змінюються його погляди та уподобання. Учень, що активно приймає участь у позакласних та загальноосвітніх заходах різко відрізняється від пасивного. Виступи на сцені перед аудиторією дітей та дорослих виробляють багато позитивних якостей: діти стають комунікабельними, творчими, ініціативними, культурними, артистичними, духовно збагачуються, швидко орієнтуються в різних ситуаціях та знаходять відповідне правильне рішення. Учні, що стають успішними у виховному процесі стараються не відстати і в навчанні. Ставши лідером в одному учень, не усвідомлюючи того, тягнеться і до іншого.Провідною ідеєю мого досвіду роботи є підготовка та працевлаштування кваліфікованих робітників для підприємств зв’язку АТ «УКРПОШТА», ТОВ «НОВА ПОШТА».        

http://pics.news.meta.ua/90x90/214/38/21438331-V-Ukrajini-na-15-podorozhchali-poslugi-poshtovogo-zviazku.gif

Мета роботи - досягти високого рівня практичної підготовки учнів в умовах виробництва акцентуючи увагу на здоров’язберігаючі технології, особистістно-орієнтоване наввчання, інтерактивні методи навчання, партнерські стосунки навчального закладу з підприємством замовником при підготовці кваліфікованих робітників згідно сучасних вимог за професією: «Оператор поштового зв’язку» впроваджуючи сучасні технології та обладнання, застосування здоров’язберігаючих технологій , нових педагогічних технологій та технологій на виробництві АТ «Укрпошта», працюю над методичною проблемою «Здоров’язберігаючі технології. Впровадження сучасних технологій на уроках з метою підготовки кваліфікованих робітників згідно вимог підприємств замовників кадрів на прикладі робітничої професії «Оператор поштового зв’язку».Виробниче навчання у професійно-технічних  навчальних закладах займає основну частину підготовки, підвищення рівня професійно-практичної підготовки головне завдання майстра виробничого навчання формування ціннісних орієнтацій щодо обраної професії.Сучасне та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення нетрадиційних уроків, бінарних уроків,квестів.Тому головним завданням у педагогічній діяльності на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров’я учнів, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у викладачів,майстрів, учнів та їхніх батьків.Володіючи сучасними педагогічними знаннями, при постійній взаємодії з учнями, їхніми батьками, медичними працівниками та психологами, планую й організовую свою діяльність з урахуванням пріоритетів збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів педагогічного процесу. У своїй роботі звертаюся  до різноманітних педагогічних технологій.Поняття “технологія” в педагогіку прийшло з виробництва, де визначається як сукупність різних елементів, зокрема прийомів, операцій, дій, процесів та їхню послідовність, тобто це своєрідна майстерність людини. Таким чином «технологія» виступає як алгоритм, за допомогою якого отримується запланований результат.Урок – основна форма виробничого навчання, і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього впроваджуючи сучасні технології, обладнання які використовуються на підприємстві АРМ-ВЗ,застосовуючи особистісно-орієнтовану форму навчання, також активне та інтерактивне навчання.Поняття «здоров’язберігаючі технології» об’єднує в собі всі напрями діяльності освітнього процесу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.Впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням медичних (медико-гігієнічних, фізкультурно-оздоровчих, лікувально-оздоровчих), соціально-адаптованих, екологічних здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності.

В своїй роботі керуюся здоров’язберігаючими технологіями :   - сприятливі умови навчання (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);

- оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

- повноцінний та раціонально організований руховий режим.

Впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням

медичних(медикогігієнічних,фізкультурнооздоровчих,лікувальнооздоровчих),соціальноадаптованих,екологічних,здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності(при проведенні інструктажів з охорони праці на підприємстві). 

При проведенні уроків виробничого навчання застосовую різні методи навчання з застосуванням здоров’язберігаючих технологій , за рекомендаціямиЮ.К.Бабанського:методи організації і проведення навчально-пізнавальної діяльності (словесні, наочні, проблемно-пошукові, індуктивно-дедуктивні); методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності (пізнавальні ігри, навчальні дискусії, емоційний вплив педагогів, заохочення навчальної діяльності, покарання); методи контролю і самоконтролю в навчанні    (опитування, письмові роботи, тестування, контрольні лабораторні, практичні роботи).Наочні:ілюстрація,демонстрація(картинки,таблиці,моделі,муляжі,макети поштових відправлень,малюнки,зразки виробничих бланків,документації.

Демонстрація характеризується рухомістю засобу демонстрування (відеофільм, відеоролик, презентація з професії з даної теми), застосовую мультимедійний проектор при вивченні вступного інструктажу та поясненні нового матеріалу.При закріпленні вивченого матеріалу на екран з мультимедійного проектору виводяться запитання, тести на які відповідають учні особисто, або у фронтальній формі опитування, опитування по ланцюжку, мікрофон.Практичні методи – практичні роботи,виконання вправ учнями, навчальна праця.  Практичні роботи виконуються в парах«Оператор –клієнт», спочатку найбільше здібний учень – виконує операції оператора, меньше здібний учень виконує вправи – клієнта.Таким чином меньше здібний учень спостерігає за діями учня-оператора і закріплює операції спостерігаючи за оператором, потім при застосуванні методики В.П.Базарного «Режим динамічноії зміни поз» учні обмінюються робочими місцями і меньше здібний учень (клієнт)тепер виконує операції оператора, закріпивше матеріал попередньо спостерігаючи за більш здібнем учнем (оператором). Таким чином меньше здібні учні закріпивши і опрацювавши операції клієнта і оператора підтягуються до рівня сильнішого учня.Новий матеріал подаю в цікавій та образній формі з застосуванням інтервктивних методів, роботи в парах «Оператор –клієнт».Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал. Серед методів навчання найдоступніший – показ. Показуючи вправу, майже завжди виконую її разом з учнями. Крім особистого показу досить часто застосовую на уроках інструкційно-операційні карти, інструкційні карти, схеми, картки-завдання, тестові завдання, виробничі словники, презентації, макети поштових відправлень.

Рисунок1 IMAG0125

Застосування інтервктивних методів, робота в парах «Оператор –клієнт»

Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технологією прийому , обробки поштових відправлень і підвищує якість виконання.Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повного уявлення про технологічний процес прийому ,обробки, вручення поштових відправлень. Застосовую методику В.П.Базарного «Режим динамічноії зміни поз», інтерактивні форми та методи робота в парах«Оператор –клієнт», малих групах.За допомогою інструкційних карт - учні поетапно виконують комплекс технологічних операцій з прийому поштових відправлень та обслуговування клієнта, які максимально наближені до умов виробництва.Стараюсь привчати учнів до виробничої термінології, збагачувати їхній словниковий запас. Використовую словники виробничих термінів, які розробила самостійно як методичну розробку. В своїй роботі використовую практичний метод «показ» - застосування отриманих знань в майбутній професійній діяльності, використання проблемо-пошукових і дослідницьких завдань ,застосовується метод «прикладу» , метод роботи в малих групах «Оператор-клієнт».Крім традиційних методів  формування особистості застосовуються сучасні (новітні) методи,здоров’язберігаючі технології, сугестинні методи сугестія(навіювання), словесно кажучи ,що учні дуже здібні і що в них добре вийде оволодіти професійними навичками, якщо дану операцію повторити декілька разів, що мої учні дуже здібні і комунікабельні, добрим словом спонукаю учнів до виконання виробничих операцій. В освітньому процесі застосовую такі педагогічні здоров’язберігаючі технології: застосування превентивного виховання, ділових,рольових ігор, робота в парах і группах на уроках виробничого навчання,проведення виховних заходів та уроків з використанням елементів методики В.П.Базарного «режим динамічної зміни поз»;дихальна гімнастика та фізкультхвилинка;пальчикова гімнастика, психогімнастика, кольоротерапія.Також практикую в соїй роботі проведення квестів з професії «Оператор поштового зв’язку, які проводяться на предметних тижнях з професії, конкурси професійної майстерності, квести з професії при проведенні «Дня відкритих дверей».Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності, комунікабельність, творчість, ініціативність, культуру.

Використані джерела

1.http://pidruchniki.com/12430812/pedagogika/metodi_formuvannya_svidomosti_osobistosti_abo_metodi_perekonan#921

2.Журнал «Освіта » 2018р.

3.Селивко Г.К. «Педагогіка».

4.Коваленко О.Е., Брюханова Н.О.,Корольова Н.В. Методика професійного навчання.

5.Беспалько В.П. «Природосообразная педагогіка»

6.Методичні рекомендації, конспекти викладачів Національної Академії Педагогічних Наук України ДВНЗ « Університет менеджменту освіти» Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Торба Н.Г., Красний С.І., Гірка С.В., Харагирло В.Є., Кулішов С.В.,

Соболєва С.В.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку