Здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я

Про матеріал
Підвищити рівень знань учнів щодо негативності шкідливих звичок, надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки, створити комфортну атмосферу, хороший настрій.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття на тему: «Вибір є завжди»

 

Н.В.Гриценко

Низівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Сумського району Сумської області

 

Мета: підвищити рівень знань учнів щодо негативності шкідливих звичок, надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки, створити комфортну атмосферу, хороший настрій.

Завдання: за допомогою вправ допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінгові заняття  з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фломастери.

Хід.

 1. Вправа « Знайомство»

 Мета: підготувати учнів  до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

Учасники сідають у коло. Ведучий  пропонує продовжити кожному учню речення :

 «Якби я був (була) явищем природи, то я був (була) б…»,

 «Якби я був (була) книгою, то я був (була) б…»,

 «Якби я був (була) музикою, то я був (була) б…».

                                            

2. Прийняття правил групи

Мета : сприяти створенню робочої атмосфери під час роботи.

Хід вправи.

На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.

1. Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3. Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

5. Правило піднятої рук.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

8. Говорити коротко, по черзі.

9. Поважати почуття інших.

 

 

3. Вправа «Очікування»

Мета: визначити сподівання і очікування учнів щодо заняття.

Хід вправи

Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.

 

4. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»

Мета: налаштувати учнів на роботу, з’ясувати розуміння що таке здоров’я.

Хід вправи

Ведучий пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»

Дати відповіді на питання «Чому ваші однолітки  починають палити, вживати алкоголь?»

Можливі варіанти ідей

  •  - це модно
  • - із цікавості
  • - на зло…
  • - реклама
  • - бути своїм серед друзів.
  •  

5. Вправа «Робота в групах»

Мета: надати інформацію про вплив шкідливих звичок на організм людини, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього, навчити підлітків самостійно опрацьовувати текст, визначати головне, презентувати його.

Хід вправи

Вчитель об’єднує учасників у три  групи (за кольором світлофора). Кожна з них отримує текст і завдання – опрацювати інформацію з подальшою презентацією.

  1. «Вплив алкоголю на організм людини»
  2. «Вплив нікотину на організм людини»
  3. «Вплив наркотичних речовин на організм людини»

 

Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на запитання:

  •       Які думки у вас виникли під час виконання роботи?
  •       Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоров’я?

 

6. Вправа «Вибір завжди є»

Мета: розвиток уміння аналізувати ситуації за схемою прийняття рішень, навчитися робити власний вибір.

Хід вправи

Вчитель об’єднує учасників у дві  групи . Кожна з них отримує картку із завданням.

  1. Ти разом зі своїми друзями  – на дні народження приятеля. Всі розмовляють, веселяться. Хтось каже, що настрою не вистачає, і пропонує всім випити. Тобі налили горілки і наполягають випити : «Тобі що слабо?». Твоє рішення?
  2. Одного разу на дискотеці знайомий (-а) запропонував (-ла) тобі цигарку. Ти відмовляєшся. Тоді всі починають з тебе сміятися, говорячи при цьому, що «це круто, модно».  Твоє рішення .
  3. В новій компанії твої теперішні друзі  запрошують спробувати наркотичні речовини, аргументуючи ,що це роблять всі підлітки і що немає нічого страшного в цьому. Твоє рішення.

Завдання для груп: проаналізувати свою ситуацію, зробити власний вибір (більше ніж два), пояснивши чому так, а не інакше.

 

6. Вправа «НІ» -  стратегії

Кожен із вас повинен володіти стратегіями відмови. Я вам пропоную слідуючий інформаційний матеріал.

  1. Просто «Ні!». Впевнено кажіть: «Ні!»
  2. Повторюйте. Повторіть кілька разів «Ні, Ні»
  3. Ідіть геть. Якщо хтось продовжує чинити на вас тиск, скажіть: «Ні, мені потрібно йти».
  4. Пожартуйте.
  5. Знайдіть причину. «Ні, я не робитиму цього, тому що…»
  6. Кращий захист – це напад. Якщо на вас чинить тиск якась особа, спробуйте «напасти на неї – запитуйте, запитуйте  («А чому це ти до мене чіпляєшся Навіщо це тобі? Що я тобі такого зробив? Чому це так важливо для тебе? Чому я повинен тебе слухати?»).
  7. Залучіть союзника. Зверніться до товариша чи людини, яка поруч: «Слухай, ну поясни йому, що я не буду…», «Подивіться на нього, він пропонує мені…», «Люди, ви тільки послухайте, що він мені пропонує…»
  8. Зверніться до авторитету якоїсь людини чи видання. «Знаєш, я хочу бути схожим на …, а він не курить», «Я читав у журналі, що …», «Мені сказали друзі…».
  9. Посилайтеся на стан здоров’я, сімейний стан, стать, тощо. «Ти знаєш, я сьогодні не дуже добре почуваюся», «Ні, я цього не робитиму, бо я ж дівчина (хлопець)»
  10. Застосуйте погрозу: «Ні, а якщо ти наполягатимеш, то я скажу …».

 

 

Обговорення вправи :

  •       «З якою метою ми виконували цю вправу?»
  •       «Чи легко вам буде дотримуватися цієї стратегії від сьогодні?»

 

7. Зворотній зв'язок. Підведення підсумків. Вчитель пропонує по колу закінчити речення:

- Я зрозумів, що…

- Новим для мене було…

- Найцікавіше мені було…

 

Література:

  1.                   О. Авєтова. Правда про алкоголь та куріння.,Київ, 2007.
  2.                   Н.В. Зимівель, З.А. Сивоградкова та ін. Твоє життя – твій вибір. //Вирішувати нам – віповідати нам., Київ, 2002. 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
30 січня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку