Тренінгове заняття на тему: «Вибір є завжди»
Н.В.Гриценко
Низівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Сумського району Сумської області
Мета: підвищити рівень знань учнів щодо негативності шкідливих звичок, надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки, створити комфортну атмосферу, хороший настрій.
Завдання: за допомогою вправ допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.
Форма проведення: тренінгові заняття з виконанням вправ, бесіди, малювання.
Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фломастери.
Хід.
1. Вправа « Знайомство»
Мета: підготувати учнів до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи
Учасники сідають у коло. Ведучий пропонує продовжити кожному учню речення :
«Якби я був (була) явищем природи, то я був (була) б…»,
«Якби я був (була) книгою, то я був (була) б…»,
«Якби я був (була) музикою, то я був (була) б…».
2. Прийняття правил групи
Мета : сприяти створенню робочої атмосфери під час роботи.
Хід вправи.
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
1. Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3. Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
5. Правило піднятої рук.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
8. Говорити коротко, по черзі.
9. Поважати почуття інших.
3. Вправа «Очікування»
Мета: визначити сподівання і очікування учнів щодо заняття.
Хід вправи
Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.
4. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
Мета: налаштувати учнів на роботу, з’ясувати розуміння що таке здоров’я.
Хід вправи
Ведучий пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»
Дати відповіді на питання «Чому ваші однолітки починають палити, вживати алкоголь?»
Можливі варіанти ідей
5. Вправа «Робота в групах»
Мета: надати інформацію про вплив шкідливих звичок на організм людини, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього, навчити підлітків самостійно опрацьовувати текст, визначати головне, презентувати його.
Хід вправи
Вчитель об’єднує учасників у три групи (за кольором світлофора). Кожна з них отримує текст і завдання – опрацювати інформацію з подальшою презентацією.
Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на запитання:
6. Вправа «Вибір завжди є»
Мета: розвиток уміння аналізувати ситуації за схемою прийняття рішень, навчитися робити власний вибір.
Хід вправи
Вчитель об’єднує учасників у дві групи . Кожна з них отримує картку із завданням.
Завдання для груп: проаналізувати свою ситуацію, зробити власний вибір (більше ніж два), пояснивши чому так, а не інакше.
6. Вправа «НІ» - стратегії
Кожен із вас повинен володіти стратегіями відмови. Я вам пропоную слідуючий інформаційний матеріал.
Обговорення вправи :
7. Зворотній зв'язок. Підведення підсумків. Вчитель пропонує по колу закінчити речення:
- Я зрозумів, що…
- Новим для мене було…
- Найцікавіше мені було…
Література: