Здоровий спосіб життя – запорука успіху

Про матеріал

Матеріал уроку актуалізує проблему здорового способу життя в учнів; формує відповідальне ставлення до власного здоров'я та власних вчинків; вчить учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок та обирати групи продуктів, корисних для здоров'я.

Перегляд файлу

Автор. Кравченко Вероніка Анатоліївна

Вчитель початкових класів, КЗЗСО ліцей імені Лесі Українки, Жовтоводська міська рада.

 
Урок. Я досліджую світ

3 клас

Тема. Здоровий спосіб життя – запорука успіху

Мета: формувати соціальну, здоров’язберігаючу, життєтворчу та інформаційну компетентності,ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити фактори, що сприяють здоров'ю і фактори, що шкодять здоров'ю; виховувати прагнення берегти своє здоров'я як найдорожчий скарб. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я. Розвивати вміння слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Завдання: актуалізувати проблему здорового способу життя в учнів; сформувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та власних вчинків; навчити учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок, обирати групи продуктів, корисних для здоров’я.
Обладнання:  ПК, малюнки, ілюстративний матеріал, дидактичні картки для проведення гри та експерименту, долоньки для створення проєкту; демонстраційний матеріал; заготовка  кросворду, сонечко з променями, музика для руханок, гімнастика для очей, фонограми пісень, ватмани  зі смайликами та із зображенням території України.

                                                                   Хід уроку
 

Привітання
Доброго дня, вітаю усіх. Ми розпочинаємо наше заняття.
Сонце в небі піднімається, діти з гостями вітаються.

Раз – берізка,

Два – гайочок,

Три – березовий листочок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька рідненька,

Мила, люба, наче ненька.

Сім – це діточки усі,

Вісім – гості дорогі.

Дев’ять – рідна наша школа.

Десять – ми у дріжнім колі.

Добрий день! Добрий день!

Правда, діти, приємно, коли нас оточують добрі люди, веселі, приємні посмішки?
- Я бачу, що у вас сьогодні гарний настрій, тож послухайте загадку.
Всі від нього навкруги
Набираються снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце,
Всім воно життя дає –
Променисте… (сонце)

Так, це сонечко. Яку користь воно приносить людям?
(Відповіді дітей: сонечко дає світло, тепло …. ).

- Ану, придивіться до сонечка, яке на дошці, чого немає у нього? Так, промінців. Нам треба йому допомогти. Якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим. Для того, щоб звеселити сонечко та зібрати промінці нам треба розгадати кросворд. Але давайте домовимося, що ми будемо:
 

Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.

Розгадування кросворду.

1) Комплекс фізичних вправ, що виконується вранці, після сну. (Зарядка).
2) Прозора рідина для вмивання, пиття. (Вода).
3) Звичне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава).
4) Розпорядок добової діяльності людини. (Режим).
5) Городні плоди та зелень, що вживаються як їжу, містять вітаміни та мінеральні речовини. (Овочі).
6) Заходи щодо підвищення опірності організму шкідливим впливам за допомогою використання сил природи сонця, повітря й води. (Загартування).
7) Здоровий колір щік, тіла. (Рум’янець).
8) Процес вживання їжі. (Харчування).

Картинки по запросу школярі виконують зарядку

Отже, головне для людини – це здоров’я.

Діти зачитують прислів’я – промінці і прикріплюють їх до сонечка.

     Без здоров'я немає щастя.

     Веселий сміх - це здоров'я.

     Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

     Було б здоров'я, а все інше наживемо.

     Бережи одежу знову, а здоров'я змолоду.

     Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

     Весела думка - половина здоров'я.

     Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.

     Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.

     Здоровому все на здоров'я йде,

     Здоров'я більше варте, як багатство.

     Здоров'я за гроші не купиш.

     Здоров'я - найдорожчий скарб.

     Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.

     Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

     Сміх краще лікує, ніж усі ліки.

     Здоров'я - всьому голова.

     У кого що болить, той про те й гомонить.

     Хворому і мед гіркий.

     Часник сім хвороб лікує.

     На живому все заживе.

     У ворожки лікуватись - без здоров'я зостатись.

Повідомлення теми і мети заняття
Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося, яку роль воно відіграє в нашому майбутньому,чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати.

Учні поділяються на групи вітамінів: A, B, C, D.
І девізом нашого заняття будуть слова:
«Щоб міцне здоров'я мати, треба пелюстки зібрати».
Народна мудрість говорить, що здоров'я прибуває краплинами, а зникає пудами. Отже, давайте визначимо, що людині потрібно для збереження і зміцнення здоров’я?

Створення  "Квітки Здоров’я"  групами  учнів 

 Перша група А -  "Режим дня. Чистота - запорука здоров'я"

 Друга група В -  " Активний відпочинок. Навколишнє природне середовище "

       Третя група С -    "Їжа - джерело росту і здоров'я"  

       Четверта група D - "Корисні і шкідливі звички"

            

       Харчуватися  раціонально

       Вживати свіжі фрукти і овочі

       Загартовуватися

       Не чистити зуби

       Їсти чіпси, сухарики

       Пити Кока-колу

       Лежачи читати

       Їсти багато солодощів

       Додержуватися правил гігієни

       Засиджуватись за комп’ютером

       Їсти коли завгодно

       Спати стільки скільки захочеться

       Курити цигарки

       Вживати слабоалкогольних напоїв

       Не відвідувати уроки плавання

       Прогулювати урок фізкультури

       Займатися фізичною культурою або спортом

       Достатньо відпочивати

       Учитись успішно

       Читати багато книжок

       Розвивати  інтелектуальні здібності, тренувати увагу й пам’ять

       Спілкуватися толерантно й доброзичливо

       Набувати корисних звичок

       Додержуватися розпорядку дня

       Керувати емоціями

       Правильна постава

       Оптимістично дивитись на життя

       Наполегливо долати труднощі

       Розвивати силу волі

       Уникати шкідливих звичок

       Вірити  у себе

       Щоденно перебувати на свіжому повітрі

      

- Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад. Отже, здоров’я – усьому голова.
- А може ви знаєте, якусь пісню про здоров'я?

Пісня "Чарівний вагон".

 Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидкий потяг набирає хід.
Подорож вже наша починається,
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів.
Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться
Бути здоровими хочемо завжди.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Про здоров'я дбатимем і нема біди.

- Отже, найцінніший скарб планети - це людина, а найцінніший скарб людини - це здоров'я.

- Добре, а тепер будемо розкривати пелюстки нашої «квітки здоров’я». Першою пелюсточкою, як ми вже згадували буде розпорядок добової діяльності людини –режим дня.

Група "Режим дня"

- Чи знаєте ви, для чого режим дня? Чи треба його дотримуватися?
- Діти роблять висновок , щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Гра  «Дружні пари»

а) ноги    б) руки     в) ніс   г) волосся   д) зуби   е) нігті   ж) голова   з) одяг        а) таз з водою    б) мило    в) носовичок      г) гребінець   д) зубна паста      е) ножиці     ж) капелюх    з) щітка   очі - окуляри

вуха - звуки    сміх - здоров’я


Група з країни Абетки Харчування "Їжа - джерело росту і здоров'я"

Айболить :Добрий день, хлопці й дівчата!

Айболить : Впізнаєте мене? Так, я лікар Айболить – лікую не лише звірят, а й хлопців та дівчат. Я прийшов не один, зі мною мої найкращі помічники . Ви вже здогадалися, хто вони такі?

-- А ви знаєте, чому вам потрібні вітаміни? Тому, що без них не можна жити.

Вітаміни додають нам сил, допомагають добре бачити, чути, думати і боротися з хворобами.

Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

 

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

 

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічки, чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

 

Вітамін D. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.

Айболить: Тепер ви розумієте, з якими чудовими гостями я прийшов до вас сьогодні.

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.

Всі вітаміни смачненькі
І солодкі, і кисленькі.
Їжте діти їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
 

Щоб були ви здоровенькі
І красиві й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.

ПІСНЯ на мелодію пісні "Усмішка"

 

Є корисні страви і смачні:

Борщ і каша, груші, сливи, спіла диня.

А шкідливим – дружно скажем:  «Ні!»

Не приносять вони користі людині.

Приспів:

Про здоров’я треба дбати,

Вітаміни споживати,

Огірочки, апельсини і морквину.

І тоді, повір, умить

Перестанеш ти хворіть.

 

Пам’ятай це мудре правило, дитино.

Не купуй нізащо на обід

Різні чіпси, шоколадки і мівіну.

Їх вживать багато нам не слід,

Не приносять вони користі людині.

3 група " Активний відпочинок. Навколишнє природне середовище "

До зміцнення імунітету молодших школярів належать уроки плавання та фізкультури.

Оскільки людина - це частина природи, то здоров'я людини залежить від здоров'я природи.Треба турбуватись про збереження природи. Висаджувати дерева і кущі, бо рослини допомагають очищати повітря від шкідливих речовин.

 

Мати гарне здоров’я — так круто! Міцний імунітет допоможе тобі з легкістю пройти будь-яке випробування: контрольну, шкільні змагання або турпохід.

Навіщо позбавляти себе радості далеких подорожей тільки тому, що можеш захворіти? Набагато легше розпочати загартовування! Плавання, регулярні прогулянки та ігри на свіжому повітрі, повноцінний сон у поєднанні з фізичними навантаженнями зміцнять здоров’я, розвинуть волю, цілеспрямованість і витримку.

Гра-змагання «Хто швидше?»

       Часто показником здоров'я людини є здоров'я легень. Якщо легені здорові, у них вміщується багато повітря. Зараз ми проведемо своєрідне тестування. 

(Дітям роздаються кульки. За командою вони починають їх надувати. Перемагає дитина, яка швидше надує кульку.)

Для дорослих і для дітей дуже важливо мати хороший імунітет. А допоможе зміцнити  його вода. Вона ж зміцнює кістки скелета, заспокоює нервову систему та нормалізує кровообіг у всьому організмі.

Пробігтися босоніж вранішньою росою, поїхати на пікнік за місто, організувати сімейну велопрогулянку — хіба не чудові плани на найближчі вихідні? Наші звички та вподобання впливають на якість життя.

 «…Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля», — писав Артур Шопенгауер. І справді, щастя починається з тілесного та духовного здоров’я. Завжди мати вигляд на всі 100 %, почуватися впевнено і щасливо допоможе спорт. Читай дитячі вірші про фізкультуру, обирай активне заняття до душі та пам’ятай: життя — це рух!

Здоровий означає веселий, бадьорий та життєрадісний. А от найкращі друзі хворої дитини — лінь, сум та втома. Щоб завжди бути у гарній формі, турбуйся про свій організм: роби зарядку, не забувай про гігієну та корисну їжу, вчасно лягай спати. Сонце, вода та повітря — твої вірні помічники на шляху до відмінного здоров’я, міцного імунітету та краси.

Вправа  "Ха-ха-ха"

- Вчені з'ясували, коли людина сміється, в її легені надходить майже в два рази більше повітря. Крім того сміх чудово тренує голосові зв'язки. І нарешті хвилина сміху дорівнює 45 хвилинам відпочинку. Так що смійтеся на здоров'я.

(Встають у коло, перший каже - ХА, другий-ХА-ХА і т. д.) 

Отже бути здоровим — це зовсім не грати мускулами та доводити всім, що ти — найсильніший, а вести активний спосіб життя. У здоровому тілі — здоровий дух.

Фізкультхвилинка
- Тепер давайте відпочинемо, але не просто відпочинемо , а пригадаємо деякі вправи.

- Давайте допоможемо нашій квіточці відкрити ще одну пелюстку, і поговоримо про особливу форму поведінки людини – це

Група  "Корисні і шкідливі звички"

(Відеоролік про вплив шкідливих звичок на здоров’я людини)

Найкращий спосіб позбутися шкідливої звички — це не заводити її.

Кожен знає, що наше здоров’я залежить від багатьох чинників, у тому числі від способу життя. Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує, хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду, наприклад, почати палити або вживати алкоголь.

Діти розподіляють корисні і шкідливі звички і прикріплюють на ватмані біля певного смайлика.

      -Щоденно роблю зарядку
      -Люблю фізкультуру.
-Допізна переглядаю телепередачі
-Відпочиваю на свіжому повітрі
-Ввічливо спілкуюся з людьми
-Не чищу зуби
-Читаю лежачи
-Вчасно їм
-Намагаюсь робити добрі вчинки
-Не провітрюю кімнату
-Дотримуюсь режиму дня
-Сперечаюсь з друзями, батьками

- Інтернет і телезалежність

-Ненажерливість

-Вживаю слабоалкогольні напої

-Дозволяю собі вживати енергетики

-Люблю знаходитись поблизу курців

- Кожний ранок умивайся, мий вуха та шию.
Чисть зуби вранці і ввечері.
Мий руки перед їжею, після будь-якого забруднення, обов'язково після туалету.
Коротко обстригай нігті.
Носи в школу гребінець і носову хустинку.
Ретельно мий овочі та фрукти.
Не смокчи та не гризи різні предмети, нігті.

Приймай повітряні та сонячні ванни

 Обтирання тіла мокрим рушником

 Обливання холодною водою

 Миття ніг прохолодною водою

Як чинити зі  шкідливими звичками?

Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.

Наркотики і цигарки, спиртне -
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними -
Здоров'ю буде крах.
- Тож , що ми скажемо шкідливим звичкам?
- Ні.

Експеримент
- На закріплення про звички проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на його первісний стан. Він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах лежать аркуші паперу. Візьміть фломастер чорного кольору і проведіть лінію від руки у будь-якому напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зімніть.
Чи змінився стан аркушу?
Чи можна його зробити таким, яким він був спочатку?
-Висновок: Так само, як дії над аркушем зруйнували його первісний стан, шкідливі звички (куріння, вживання алкоголю та наркотиків, наша лінь) знищують здоров’я людини.
 

Підсумок. 
- Ми багато говорили, і не мало вже зробили, але Україну, ще не оздоровили. Тож, пропоную скласти соціальну рекламу "Твоє здоров’я – здоров’я держави", щодо збереження свого здоров’я та здоров'я цілої держави.
-Учні на кольоровому папері обводять свою долоню і на ній (на кожному пальці) пишуть правила для себе «Як зберегти своє здоров’я».

Харчуватися раціонально

 Загартовуватися

 Додержуватися правил гігієни

 Займатися фізичною культурою або спортом

 Достатньо відпочивати

 Учитись успішно

 Читати багато книжок

 Розвивати  інтелектуальні здібності

 Тренувати увагу й пам’ять

 Спілкуватися толерантно й доброзичливо

 Набувати корисних звичок

 Додержуватися розпорядку дня

  Керувати емоціями

  Оптимістично дивитись на життя

  Наполегливо долати труднощі

  Розвивати силу волі

  Уникати шкідливих звичок

  Вірити  у себе

 Усі долоньки розміщують на заздалегідь підготовленому ватмані із зображенням території України вздовж кордонів.
Учень декламує вірш біля соціальної реклами:

Україно моя! Ми – твої діти,
Ми – твої голоси, ми – твої квіти.
Україно моя! Ми – твоя сила,
Ми – майбутнє твоє, ми - твої крила.

- Здоров'я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас.

Молодці. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось замислилися.! Ви дуже добре справились із завданнями, гарно працювали. Завдяки вашій праці, наше сонечко посміхнулося, і засяяло промінцями, наша квіточка розкрила всі пелюстки, а Україна стала здоровою.
– Я вам бажаю завжди бути здоровими, дбати про себе i ніколи не забувати, що здоров'я -- це неоціненний подарунок природи.

Швидко спливають хвилини –
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров'я, добра.

Дякую роботу на уроці! Будьте злорові !

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку