Тема уроку. Їжа. Харчування і здоров’я
Мета: дати дітям уявлення про їжу; ознайомити учнів з поняттям «вітаміни», визначити їхній вміст в продуктах харчування та роль в житті людини; формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів; виховувати бажання бути здоровим і вести здоровий спосіб життя.
Очікувані результати (предметні компетентності): пояснити учням, як харчування впливає на здоров’я людини; навіщо потрібно вживати їжу, вчити розрізняти корисну та шкідливу їжу; розрізняти вміння вибирати корисні для життя продукти.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: презентація до уроку, предметні малюнки, кошики, тарілки, інтерактивна дошка, яблука, банани, зефір маршмеллоу, повітряні кульки-мікроби, іграшки-вітаміни, овочі та фрукти з кольорового паперу для вітамінного дерева, цеглинки LEGO.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
Організаційний момент
Доброго ранку! Доброго ранку!
Бажаєте ви і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки
І сяють усмішки.
(Відео про здоров’я)
Повідомлення теми й мети уроку
Що робити, щоб бути здоровими?(Режим дня, особиста гігієна, правильне харчування)
Вправа «Наповни кошики» (фрукти-овочі)
Порахувати їх, скільки окремо штук кожної групи. Порівняти.
Що їх об’єднує? ( в них містяться вітаміни)
Який орган чуття допоміг вам зрозуміти це? (зір)
Гра «Що в мішечку?»
На дотик впізнати овочі чи фрукти. Які ще органи чуття ви пам’ятаєте, які з низ можна використати при харчуванні?(смаку…яблуко, морква, нюху, …лимон, дотику…..)
Висновок про вітаміни. Запитання. Де найбільше вітамінів?
Про вітаміни пам’ятайте, частіше їх вживайте!!!
Але їжа може бути не завжди корисною для людини. Що ж робити?
Давайте подумаємо і вирішимо яка їжа є некорисною (шкідливою)?
Фізхвилинка «Танок маршмеллоу»
А маршмеллоу корисна їжа чи ні? Як ви гадаєте? Інколи можна поласувати солоденьким! Але в міру.
Наступне завдання для вас «Знайти свою половинку».
Перед вами частинки фруктів, овочів - вам потрібно з’єднати їх.. Які пари кольорів ви бачите? Де в житті ви їх зустрічали? Так, це наш прапор України. А чи знаєте ви, дітки, яка улюблена традиційна страва українців?
Це борщ. В світі існує багато рецептів цієї страви. А ми з вами зваримо сьогодні свій борщик. Що нам для цього необхідно знати і мати?
Кастрюля….овочі….Називаємо інгредієнти. Давайте їх порахуємо.
Кипи, кипи, борщику,
У новому горщику.
Вкину моркву, капустину,
Бурячок і картоплину, натовчу цибулі, сала,
Буде борщик в нас на славу!
А вдома розповісте своїм батькам, що ви сьогодні робили і попросіть, щоб мама вам частіше готувала таку корисну вітамінну страву. І поділіться наступного уроку своїм рецептом.
Особливо взимку корисно, бо там і часник і цибуля, які мають лікарські властивості.
Що робити, щоб не хворіти?(відповіді учнів)
Звідки взялися хвороби?
Їх створили злі мікроби.
Це маленькі злодіяки,
Хулігани, розбишаки,
Що живуть усюди, де є повно бруду.
Ось він – ВІРУС, кульки несе, хоче нас ними закидати. А я скажу, як нам врятуватися, треба викидати їх з кімнати в коридор, та тільки обережно. Щоб не луснули, адже в них МІКРОБИ. Їх не можна випускати!!
Ось ми і звільнилися від них.
Той, хто руки не помиє,
Їх ковтне та захворіє
І тоді, малята,
Слід вам пам’ятати:
Будете вмиватися.
Митися, купатися,
Повтікають злі мікроби,
Разом з ними – всі хвороби!!!
-Щоб ніколи не хворіти
Треба руки з милом мити!
Гра з LEGO
Покажіть мені цеглинку, яка показує колір…(вчитель показує овочі-фрукти) огірка, моркви, баклажана, капусти, апельсина, яблука, грушки..
А ви ніколи не замислювалися, що овочі та фрукти подібні до геометричних фігур: морква, буряк, картопля,гарбуз….
Підсумки. Рефлексія.
Продовж речення
Дітки, ось і добігає до кінця наше заняття. А чи цікаво вам було на уроці, ми дізнаємося з того, як ви прикрасите наше вітамінне дерево плодами.
Червоний- дуже сподобався урок
Жовтий- було цікаво.
Зелений- урок не сподобався
Будьте здоровими!
Будьте щасливими!
Будьте розумними!
Будьте красивими!
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!!!
Урок закінчився. Дякую усім за увагу!