Їжа. Харчування і здоров’я

Про матеріал
Урок пояснить учням, як харчування впливає на здоров’я людини; навіщо потрібно вживати їжу, вчити розрізняти корисну та шкідливу їжу; розрізняти вміння вибирати корисні для життя продукти.
Перегляд файлу

Тема уроку. Їжа. Харчування і здоров’я

 

Мета: дати дітям уявлення про їжу; ознайомити учнів з поняттям «вітаміни», визначити їхній вміст в продуктах харчування та  роль в житті людини; формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів; виховувати бажання бути здоровим і вести здоровий спосіб життя.

 

Очікувані результати (предметні компетентності): пояснити учням, як харчування впливає на здоров’я людини; навіщо потрібно вживати їжу, вчити розрізняти корисну та шкідливу їжу; розрізняти вміння вибирати корисні для життя продукти.

 

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

Обладнання: презентація до уроку, предметні малюнки, кошики, тарілки, інтерактивна дошка, яблука, банани, зефір маршмеллоу, повітряні кульки-мікроби, іграшки-вітаміни, овочі та фрукти з кольорового паперу для вітамінного дерева, цеглинки LEGO.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

 

Організаційний момент

 

Доброго ранку! Доброго ранку!

Бажаєте ви і бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки

І сяють усмішки.

 

  • Діти, нумо спочатку посміхнемось та привітаємо одне одного і побажаємо: «Доброго здоров’я! Доброго дня!»

                                 (Відео про здоров’я)

Повідомлення теми й мети уроку

Що робити, щоб бути здоровими?(Режим дня, особиста гігієна, правильне харчування)

 

 

  • Яка ваша улюблена страва? (вдома, у їдальні)…..
  • Отже, темою сьогоднішнього уроку буде тема «Їжа. Харчування та здоров’я»
  • Без якої букви не можна скласти слово «ЇЖА» (буква Ї). Давайте спробуємо утворити разом з вами цю букву, потрібно встати…..
  • Що ви сьогодні снідали?...Наприклад, кашу… А чи знаєте ви, звідки вона до нас прийшла?
  • Осінь дарує нам свої подарунки…Урожай.
  • Що саме вона нам приносить?
  • Навіщо слід їсти? (Організм людини потребує поживних речовин. Щоб бути здоровими, бути енергійними, ми повинні їсти…)
  • Звідки ми беремо їжу? (на городі, полі з рослин; з тварин, тобто вона буває рослинного і тваринного походження). Рослинна їжа найкорисніша. Чому? Тому що в ній дуже багато вітамінів!

 

Вправа «Наповни кошики» (фрукти-овочі)

  Порахувати їх,  скільки окремо штук кожної групи. Порівняти.

Що їх об’єднує? ( в них містяться вітаміни)

Який орган чуття допоміг вам зрозуміти це? (зір)

Гра «Що в мішечку?»

На дотик впізнати овочі чи фрукти. Які ще органи чуття ви пам’ятаєте, які з низ можна використати при харчуванні?(смаку…яблуко, морква, нюху, …лимон, дотику…..)

 

Висновок про вітаміни. Запитання. Де найбільше вітамінів?

  • Яблуко чи цукерка? (С)
  • Морква чи жуйка?(А)
  • Печінка чи чіпси?(В)
  • Яйця, риба, ковбаса?(D)

Про вітаміни пам’ятайте, частіше їх вживайте!!!

Але їжа може бути не завжди корисною для людини. Що ж робити?

Давайте подумаємо і вирішимо яка їжа є некорисною (шкідливою)?

 

  •                   Діалог-міркування “Чи завжди все смачне корисне?”.
  •                   Діалог-міркування “Чи тільки корисне треба їсти?”. Говоримо з малятами про те, що в усьому треба дотримуватися міри. Іноді можна ласувати і не дуже корисними стравами, але не варто зловживати такою їжею. Зараз вас запрошують до таночка зефірки маршмеллоу.

 

Фізхвилинка «Танок маршмеллоу»

А маршмеллоу корисна їжа чи ні? Як ви гадаєте? Інколи можна поласувати солоденьким! Але в міру.

 

     Наступне завдання для вас «Знайти свою половинку».

Перед вами частинки фруктів, овочів - вам потрібно з’єднати їх.. Які пари кольорів ви бачите? Де в житті ви їх зустрічали? Так, це наш прапор України. А чи знаєте ви, дітки, яка улюблена  традиційна страва українців?

    Це борщ. В світі існує багато рецептів цієї страви. А ми з вами зваримо сьогодні свій борщик. Що нам для цього необхідно знати і мати?

Кастрюля….овочі….Називаємо інгредієнти. Давайте їх порахуємо.

 

Кипи, кипи, борщику,

У новому горщику.

Вкину моркву, капустину,

Бурячок і картоплину, натовчу цибулі, сала,

Буде борщик в нас на славу!

 

   А вдома розповісте своїм батькам, що ви сьогодні робили і попросіть, щоб мама вам частіше готувала таку корисну вітамінну страву. І поділіться наступного уроку своїм рецептом.

Особливо взимку корисно, бо там і часник і цибуля, які мають лікарські властивості.

 

Що робити, щоб не хворіти?(відповіді учнів)

 

Звідки взялися хвороби?

Їх створили злі мікроби.

Це маленькі злодіяки,

Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди, де є повно бруду.

 

   Ось він – ВІРУС,  кульки несе, хоче нас ними закидати. А я скажу, як нам врятуватися, треба викидати їх з кімнати в коридор, та тільки обережно. Щоб не луснули, адже в них МІКРОБИ. Їх не можна випускати!!

Ось ми і звільнилися від них.

Той, хто руки не помиє,

Їх ковтне та захворіє

І тоді, малята,

Слід вам пам’ятати:

Будете вмиватися.

Митися, купатися,

Повтікають злі мікроби,

Разом з ними – всі хвороби!!!

-Щоб ніколи не хворіти

Треба руки з милом мити!

 

Гра з LEGO

Покажіть мені цеглинку, яка показує колір…(вчитель показує овочі-фрукти) огірка, моркви, баклажана, капусти, апельсина, яблука, грушки..

 

А ви ніколи не замислювалися, що овочі та фрукти подібні до геометричних фігур: морква, буряк, картопля,гарбуз….

 

Підсумки. Рефлексія.

  • Чому корисні овочі та фрукти?(бо в них містяться вітаміни)
  • Як будете тепер турбуватися про своє дорогоцінне здоров’я?

Продовж речення

  • Овочі і фрукти люди повинні……
  • Людина не може прожити без……

 

    Дітки, ось і добігає до кінця наше заняття. А чи цікаво вам було на уроці, ми дізнаємося з того, як ви прикрасите наше вітамінне дерево плодами.

Червоний- дуже сподобався урок

Жовтий- було цікаво.

Зелений- урок не сподобався

 

Будьте здоровими!

Будьте щасливими!

Будьте розумними!

Будьте красивими!

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!!!

 

Урок закінчився. Дякую усім за увагу!

docx
Додано
9 вересня 2021
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку