«Жити в мирі з собою та іншими»

Про матеріал
Познайомити вихованців з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. розвивати почуття колективізму, вміння аналізувати та приймати рішення; виховувати чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників один до одного. Сприяти розвитку у учнів самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді. Розвивати у учнів терпимість до відмінностей між людьми.
Перегляд файлу

Виховна година до міжнародного дня толерантності «Жити в мирі з собою та іншими»

Виховна година з елементами тренінгу.

Автор: вчитель інформатики Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2  Полтавець Ольга Петрівна

Мета:

Познайомити вихованців з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. розвивати почуття колективізму, вміння аналізувати та приймати рішення; виховувати чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників один до одного.

Сприяти розвитку у учнів самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді. Розвивати у учнів терпимість до відмінностей між людьми.

Обладнання: картки з завданнями, мішечок з порадами, долоньки, фото класу, презентація

Форма проведення: заняття з елементами тренінгу.

Епіграф:        перед великим розумом я схиляю голову,
перед великим серцем я стаю на коліна”.

Гете

Хід заняття.

І. Організація класу до уроку.

Вправа «Бартер»

Вчитель: Я на свої долоні (показує їх) кладу свою любов до вас, розуміння, терпіння. Ви ж на свої долоні покладіть знання, уважність, повагу. А тепер давайте з вами зробимо обмін: я легенько здуваю до вас те, що лежить на моїх долонях, а ви здуваєте те, що лежить на ваших долонях. Ось ми з вами здійснили бартер, а наскільки він успішний, побачимо в кінці виховної години.

- Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність. Ви зустрічалися з ним на уроках етики, основ здоров’я. Наше завдання сьогодні є навчитися розрізняти толерантні та не толерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного, а також визначати рівень власної толерантності кожного за допомогою тесту.

- На нашій планеті існує дуже велика кількість різних людей. Всі ми несхожі один на одного і щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям.

 - Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.

- Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:

  1. Складіть аркуш навпіл.
  2. Відірвіть верхній правий кут.
  3. Знову складіть навпіл.
  4. Відірвіть правий верхній кут.
  5. Знову складіть.
  6. Знову відірвіть верхній правий кут.
  7. складіть аркуш надвоє.
  8. Якщо можна, відірвіть правий кут.
  9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.

- Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані по різному?

- Чи можемо ми сказати, що всі ви хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?

- Чого навчає ця вправа?

- А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та й не сперечатись одне з одним?

ІІ. Основна частина.

Слово «толерантність» походить від латинського прикметника «терплячий».

Отже, «толерантний» - здатний витримувати іншого, не такого,як сам. Толерантність забезпечує людям можливість жити разом навіть за відсутності приязні, поваги, любові.

Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.

Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших.

Толерантність - це повага, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів прояву людської індивідуальності.

Вправа «Асоціативний ряд»

Давайте спробуємо на кожну літеру до слова толерантність назвати рису характеру притаманну толерантній людині

Т - терплячий,товариський,тактовний

О - обережний, об активний,оригінальний,особливий

Л - лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні

Е - енергійний, елегантний, ефективний

Р - розумний, рівний

А - авторитетний

Н - надійний, найдорожчий

Т - терплячий

Н - необхідний людям, ніжний, незалежний

І - інтелігентний, ідеальний, ідейний

С - співпереживаю чий, співчуваючий, сприймаючий, страждаючий

Т - турботливий

Ь -

Колективний проект «Толерантна людина» 

(учні називають та прикріплюють вибрані слова навколо людини на дошці)

Вчитель: Я пропоную вам дати характеристику людині, яка на вашу думку має якості толерантної особистості.

У кожного на столах є конверти з різними якостями людини. Виберіть не менше п’яти прикладів, які відповідають людині з толерантним відношенням.

Конверт 1: злорадство, егоїзм, конфлікт, доброта,повага, розуміння, співчуття, лояльність, тактовність, гнів.

Конверт 2: доброта, грубість, милосердя, співчуття, благосклонність, повага, скупість, надійність,заздрість, миролюбство.

Конверт 3: миролюбство, безпечність, заздрість, прощення, повага, милосердя, оригінальність, діалог, безпечність, конфлікт

Конверт 4: підтримка, співробітництво, ефектність, співчуття, скупість, брехня, згода, заздрість, доброта, безвідповідальність.

Питання до учнів:

Чи всі ми маємо якості, що зображені на «сонечку»?

Чи всі ми спокійно можемо вислухати один одного?

Підтримати в важку хвилину, зрозуміти не схожих на нас людей, вирішити конфлікти мирним шляхом?

Можливо ми можемо змінити себе? Зможемо виховати в себе ті якості, про які сьогодні йде мова? Як ми можемо це зробити?

Висновок: Толерантна людина вміє дослухатися до інших, вміє уживатися в колективі, розуміє і визнає, що у кожної людини є право на свою думку.

Гра «Секрети спілкування» 

(Кожній групі дається конверт, в якому розірвані фрази. Потрібно їх скласти і пояснити сенс)

Вчитель: Зараз ми разом згадаємо деякі секрети спілкування, які допомагають людині в її житті.

«Називай друга по імені, і він буде звертатися до тебе так само»

«Будь уважний до тих, хто тебе оточує, і люди будуть поважати тебе»

«Умій слухати і чути, і ти будеш почутий»

«Будь чемний, і в тебе буде багато друзів»

Висновок: Важливо в колективі дотримуватись правил толерантного спілкування:

Бути завжди уважним;

Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку;

Бути гуманним і милосердним;

Не ображати співрозмовника.

Вправа «Мішечок порад»:

  1. Не вважайте себе безумовно правим у всьому. Пам’ятайте: навіть генії, траплялося, допускали помилки.
  2. Будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
  3. Навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
  4. Цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
  5. Зберігайте „ своє обличчя ”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.
  6. Бути завжди уважним;
  7. Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку;
  8. Бути гуманним і милосердним;
  9. Не ображати співбесідника.
  10. Переконуйте себе: «Так, поведінка цієї людини, його манери, звички, здаються мені дивними, навіть безглуздими, смішними. Але ж точно так само і я виглядаю в його очах! Нехай ми багато в чому різні, це не причина ставитися один до одного вороже».
  11. В ході дискусії, суперечки, намагайтеся вчасно зупинитися. 
  12. Будьте терпимі, поблажливі до недоліків своїх рідних, близьких, проявляйте делікатність. 
  13. Бути готовим до того ,що всі люди різні- не кращі й гірші, а просто різні
  14. Навчитися сприймати людей такими , якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається
  15. Цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими
  16. Зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.
  17. Ставтесь один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє
  18. Не ображати співбесідника.

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія "Клас толерантності"

Візьміть кожен долоньку і напишіть на них, що, по-вашому, треба зробити, щоб наш клас став простором толерантності, тобто, щоб відносини в класі стали якомога більш толерантними. (Учні на долоньках з паперу у формі листочка якогось дерева пишуть, що треба зробити, щоб клас стал "Простором толерантності", листочки наклеюються навколо фото класу.

Наприкінці мені хочеться сказати, що клас - це маленька родина. І хочеться, щоб в цій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було б ні лайки, ні сварок.

Висновок

Толерантності потрібно вчитися і можна навчитися. Толерантність не є вродженою рисою характеру, її потрібно виховувати в себе з дитинства. Ми вчимося толерантності, щоб врятувати світ.

Хоча, на жаль, в Україні, як і у багатьох інших країнах світу, бракує пошани до сповідників іншої віри, до неповноправних і недужих, до політичних опонентів, до сусіда, який не те сказав. І саме Міжнародний день толерантності спонукає нас задуматись про необхідність сприймати думки без агресії, погляди та ідеї, які не збігаються із власними, про терпимість до чужого способу життя, релігійної, національної й культурної належності, мови, звичаїв, цінностей, почуттів, фізичного і психічного стану, зовнішнього вигляду.

Щороку 16 листопада світ святкує Міжнародний день толерантності (International Dayfor Tolerance). Саме цього дня 1995 року на 28-й Генеральній конференції ЮНЕСКО було одностайно прийнято Декларацію принципів толерантності, в якій зазначено: «Толерантність - означає повагу, сприйняття та розуміння різних культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті і переконань. Толерантність – це те, що уможливлює досягнення миру, сприяє переходу від культури війни до культури миру».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дідух Марія Ярославівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
1937
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку