Урок природознавства 2 клас
Тема: Звірі навесні. Потомство.
Мета: Ознайомити учнів із змінами в житті звірів навесні; формувати в учнів вміння працювати самостійно з інформацією, вміння аналізувати та робити висновки за спостереженням та отриманою інформацією; розвивати увагу, мислення, спостережливість, вміння узагальнювати; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: фото тварин, наочність, роздатковий матеріал «Батьки-діти», додаткова інформація про звірів, картки «Продовж речення», відеоматеріал «Життя тварин навесні», «Цікаві факти про тварин» https://www.youtube.com/watch?v=7frWFTiB330.
Перебіг уроку
Організаційний момент
Актуалізація знань, умінь.
- Яка пора року надворі?
- Який день тижня?
- Який стан неба?
- Чи випадали якісь опади?
Весна
Комахи риби птахи сокорух рівнодення
Більше тепла, світла зелень первоцвіти
Сприймання і робота над новою темою
1. Ознайомлення з питанням уроку
- Як змінюється життя звірів навесні?
2. Порівняння картинок з тваринами.
Зима Весна
Висновок: Зміна кольору хутра.
3. Робота за підручником С.114. Читання 2-ого абзацу.
(У звірів настає час для переодягання. Своє зимове тепле і світле хутро, вони міняють на інше не таке густе й темніше.)
Висновок: не таке густе. (весняне линяння).
4. Робота за підручником С.115. Читання 1-го абзацу, 1-ого речення.
( Навесні у звірів з’являється потомство).
(До слова ВЕСНА вчитель поступово додає записані висновки, які зробили діти)
ВЕСНА пробудження від сну
весняне линяння потомство
5. Гра « Батьки – діти»
Висновок: Малеча може бути схожою на своїх батьків, а може відрізнятися. Виявлення причини ( маскування).
ВЕСНА вигодовують
весняне линяння потомство вчать виживати
пробудження від сну сліпі
схожі на батьків відрізняється зрячі
6. Ознайомлення з інформацією.
Самки їжаків будують гнізда в своїх норах, вистиляє дно ями сухими листочками і травою. Їжаченята народжуються в травні без голок і сліпі.
Білка приводить дитинчат тоді, коли у природі є вдосталь їжі, але зазвичай починається під кінець січня – початку березня. Білченята…..
(голі і сліпі)
Ведмежата народжуються з січня до березня, коли самиця ще перебуває в зимовій сплячці. Вони голі і сліпі.
Дитинчата оленів народжуються зрячими, з плямами на тілі, які проходять з часом. Перші дні плямисті оленята зовсім безпорадні: нерухомо лежать в густій траві. Мама тримається поблизу, пасеться і сторожить, завжди готова захистити малюків від ворогів. На 4-5 день оленя стає на ноги і ходить за мамою. Спочатку тільки материнським молоком харчується, потім траву пробують.
Малята бобрів уже через кілька днів вміють плавати.
Висновок: У деяких звірів малята народжуються сліпими (миша, білка, вемеді, лисиці, вовки).
У деяких тварин малята народжуються зрячими і через короткий проміжок часу можуть ставати на ноги і ходити за мамкою (лосі, олені, кабани, козулі).
- Чим це можна поясити?
7. Робота за підручником. С. 115 Читання 2-ого абзацу.
(Дитинство у звірят – пора навчання).
-Яке навчання може бути у звірів? Передбачення.
8. Ознайомлення з «Лісовою школою».
Звірята вчаться відрізняти їстівні та отруйні рослини, дізнаватися, хто друг, а хто — ворог, запам’ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі” всі звірята намагаються бути тільки «відмінниками”. Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хижаків.
9. Читання «Пам’ятки друга природи». Обговорення.
Підсумок уроку.
1. Робота за картками. «Продовж речення»
2. Перегляд відеоінформації «Цікаві факти про тварин».
https://www.youtube.com/watch?v=7frWFTiB330
Домашнє завдання.
1. Опрацювати навчальний матеріал с.114-115
2. Створити «Сигнал друга природи».