Життя тварин навесні

Про матеріал
Матеріа розрахований на розвиток, вдосконалення вмінь учнів вміти спостерігати, робити самостійно висновки.
Перегляд файлу

Урок природознавства                                                                 2 клас

 

Тема: Звірі навесні. Потомство.

Мета:  Ознайомити учнів із змінами в житті звірів навесні; формувати в учнів вміння працювати самостійно з інформацією, вміння аналізувати та  робити висновки за спостереженням та отриманою інформацією; розвивати увагу, мислення, спостережливість, вміння узагальнювати; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: фото тварин, наочність, роздатковий матеріал «Батьки-діти», додаткова інформація про звірів, картки «Продовж речення», відеоматеріал «Життя тварин навесні», «Цікаві факти про тварин» https://www.youtube.com/watch?v=7frWFTiB330.

 

                                                           Перебіг уроку

Організаційний момент

Актуалізація знань, умінь.

  1.  Гра «Синоптики».

- Яка  пора року надворі?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Чи випадали якісь  опади?

 

  1. Асоціативний «кущ»

                                           Весна

 

Комахи       риби        птахи         сокорух      рівнодення

Більше тепла, світла          зелень         первоцвіти

 

Сприймання і робота над новою темою

  1. Ознайомлення з питанням уроку

- Як змінюється життя звірів навесні?

2. Порівняння картинок з тваринами.

           Зима                               Весна

Пов’язане зображення     Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "білка" Результат пошуку зображень за запитом "заєць"

 

Висновок:  Зміна кольору  хутра.

3. Робота за підручником С.114. Читання 2-ого абзацу.

  (У звірів настає час для переодягання. Своє зимове тепле і світле хутро, вони міняють на інше не таке густе й темніше.)

Висновок: не таке густе. (весняне линяння).

4. Робота за підручником С.115. Читання 1-го абзацу, 1-ого речення.

  ( Навесні у звірів з’являється потомство).

    (До слова ВЕСНА вчитель поступово додає записані висновки, які зробили діти)

               ВЕСНА                                                   пробудження від сну

    весняне линяння    потомство

5. Гра « Батьки – діти»

Світлина від Nelya  Yarovikova.      Світлина від Nelya  Yarovikova. Світлина від Nelya  Yarovikova. Світлина від Nelya  Yarovikova.

   Результат пошуку зображень за запитом "кабан"   Пов’язане зображення Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "оленятко"

 

Висновок: Малеча може бути схожою на своїх батьків, а може відрізнятися. Виявлення причини ( маскування).

                     ВЕСНА                                               вигодовують

    весняне линяння    потомство                                вчать виживати

     пробудження від сну                                                      сліпі

                    схожі  на батьків          відрізняється                   зрячі

  • Чи всі звірі в однаковий час з’являються на світ?

6. Ознайомлення з інформацією.

Самки їжаків будують гнізда в своїх норах, вистиляє дно ями сухими листочками і травою. Їжаченята народжуються в травні без голок і сліпі.

Результат пошуку зображень за запитом "їжак"

 

 Білка приводить дитинчат тоді, коли у природі є вдосталь їжі, але зазвичай починається під кінець січня – початку березня. Білченята…..

Результат пошуку зображень за запитом "маленькі білченята" (голі і сліпі)

 

Ведмежата народжуються з січня до березня, коли самиця ще перебуває в зимовій сплячці. Вони голі і сліпі.

     Дитинчата оленів народжуються зрячими,  з плямами на тілі, які проходять з часом. Перші дні плямисті оленята зовсім безпорадні: нерухомо лежать в густій траві. Мама тримається поблизу, пасеться і сторожить, завжди готова захистити малюків від ворогів. На 4-5 день оленя стає на ноги і ходить за мамою. Спочатку тільки материнським молоком харчується, потім траву пробують.

 

   Малята бобрів уже через кілька днів вміють плавати.

 

 Висновок: У деяких звірів малята народжуються сліпими (миша, білка, вемеді, лисиці, вовки).

                    У деяких тварин малята народжуються зрячими і через короткий проміжок часу можуть ставати на ноги і ходити за мамкою (лосі, олені, кабани, козулі).

 

- Чим це можна поясити?

         
7. Робота за підручником. С. 115 Читання 2-ого абзацу.

   (Дитинство у звірят – пора навчання).

-Яке навчання може бути у звірів? Передбачення.

 

  8. Ознайомлення з «Лісовою школою».

 

     Звірята вчаться відрізняти їстівні та отруйні рослини, дізнаватися, хто друг, а хто — ворог, запам’ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі” всі звірята намагаються бути тільки «відмінниками”. Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хижаків.

 

9. Читання «Пам’ятки друга природи». Обговорення.

 

Підсумок уроку.

 

1. Робота за картками. «Продовж речення»

Світлина від Vita Kvitka.  Світлина від Vita Kvitka.  Світлина від Vita Kvitka.

 

 Ð¡Ð²Ñ–тлина від Vita Kvitka. Світлина від Vita Kvitka.  Світлина від Vita Kvitka. Світлина від Vita Kvitka.

2. Перегляд відеоінформації «Цікаві факти про тварин».

https://www.youtube.com/watch?v=7frWFTiB330

 

Домашнє завдання.

1. Опрацювати навчальний матеріал с.114-115

2. Створити  «Сигнал друга природи».

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
2816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку