1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

«Жива природа очима фізиків»

Про матеріал

Який же існує зв'язок між «чому» і « як» ?

-у павука і гідравлічного преса;

-пневматичний відбійний молоток у оси;

- ультразвуковий локатор к кажана;

-Реактивний двигун у кальмара;

- Точний барометр у жаби, в'юна, п'явки;

Запах аналізатор у звичайної дворняжки
Перегляд файлу

 

 

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 «Жива природа очима фізиків»

 

 

 

 

 

 

 

Урок підготували і провели викладачі

Анциферова О.П., Твереза Т.М.

 

 

 

 

 

м. Жовті Води

 

 

Тема уроку : Жива природа очима фізики

Тип уроку: бінарний урок узагальнення і систематизації знань

 

Обладнання:

 

Фізичні прилади: психрометр, гігрометр, термостовпчик, барометри, повітряне кресало, парова турбіна, мікроскоп, прилад газових законів;

портрети фізиків, біологів,хіміків, газети, малюнки, презентації учнів

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація

 

Повідомлення теми, цілей та завдань уроку

Вступне слово викладача фізики:

Існує мудре китайське прислів’я :

                                 Я використовую свої знання

                                 І визначаю їхню важливість

                                 Я вкладаю своє розуміння

                                 І почуваюсь причетним

Науково -  технічна революція змінила значення науки у житті людини. Наука стала репродуктивною силою. Нині і так буде в майбутньому, виробництво потрібних людям матеріальних благ безпосередньо залежить від досягнень науки, що неминуче веде людство до перебудови і вдосконалення всіх сфер виробництва.

Усі досягнення людського генія були повязані з творіннями живої природи, геніального конструктора, будівельника, великого зодчого, технолога. Природа мільйони років відпрацьовувала і вдосконалювала свої творіння. Жива природа з давніх – давен була для людини натхненням в її прагненні до наукового і технічного прогресу. Протягом усієї історії людина вчилась в природи, копіювала її « винаходи», була найретельнішим її учнем.

Вступне слово викладача біології:

Протягом багатьох років людина ставила природі мільйони запитань,основним з яких були «чому та « як».

  • крила метелика – різнокольорові;
  • гекон – спокійно бігає по скляній стелі;
  • білі ведмеді не замерзають;
  • у котів світяться очі в темряві;
  • бобри будують греблі.

Який же існує зв'язок між «чому» і « як» ?

  • у павука і гідравлічного преса;
  • пневматичний відбійний молоток у оси;
  •  ультразвуковий локатор к кажана;
  • Реактивний двигун у кальмара;
  •  Точний барометр у жаби, в’юна, п’явки;
  • Запах аналізатор у звичайної дворняжки.

Справді, « на вигадки природа щедра».

Нам цікаво знати « чому» ?

Ми любимо учитися!

Яка з наук найкраща ? Математика, економіка, фізика, хімія.

Всі гарні для розвитку системи світу в якому ми живимо. Яку ж ви обираєте науку? То, що Дружбу?

А Дружба – це також наука і її ім’я – Біоніка – наука, що стоїть на межі біології та техніки.

Біоніка – наука про використання в техніці,архітектурі та дизайні знань про конструкцію та форму, принципи та технологічні процеси живої природи. Основу біоніки становлять дослідження по моделюванню живих систем. Біоніка об’єднує cзусилля фізиків, математиків, які разом з біологами проникають у таємниці живих організмів, щоб відшукати нові технічні принципи і на їх основі створювати нові інженерні пристрої.

Викладач фізики О.П.Анциферова:

Сьогодні ми ставимо перед собою два запитання:

  • як це влаштовано ?
  • як повторити цей принцип ?

Перше питання – є основним в біоніці. Друге – буде мотивацією сьогоднішнього уроку. Пізнання себе для того, щоб на основі розуміння процесів, що відбуваються в нашому організмі, механізм взаємодії з навколишнім середовищем, знання факторів, що впливають на самопочуття – такою є мета сьогоднішнього уроку. Елементами реалізації такої мотивації є введення основ біологічної фізики.

Фізика. Як відомо – є матір’ю всіх природничих наук, на тій основі, що застосування фізичних теорій та фізичних методів дослідження в астрономії, біології. Хімії, геології тат інших наук, сприяло виникненню й розвитку дочірніх наук – астрофізики, біофізики, хімічної фізики, геофізики та інше.

 Винахід мікроскопа довів, що живі тканини складаються з окремих клітин.

 Винахід рентгенівських променів дав можливість бачити будову кісток,           візуально спостерігати внутрішні органи людини.

В процесі робітничої діяльності утворилась уява про мускульну силу, і, як результат – винахід динамометра.

 

ІІІ. Основна частина

1. Демонстрація приладів та дослідів: з паровою турбіною, повітряним кресалом, з термостовпчиком. Пояснюється принцип роботи психрометра, гігрометра.

  2.   Доповіді учнів ( прикладається, додаток 1)

 

 

 

IV. Закріплення

 

 Самостійна робота  учнів

Вправа на відповідність ( прикладається, додаток 2)

 

 V. Рефлексія

 

 VI. Підсумок уроку.

 

VII. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

Додаток1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Знайти відповідність

тварини – прилади, архітектурні вироби з застосуванням

фізичних властивостей

 

 

 

 

 

 

 

Тварини

Літера

Прилади, архітектура, фізичні властивості

1

Восьминоги

А

Понтон

2

Павук

Б

Підводний човен (субмарина)

3

Кажан

В

ракета

4

Морські скляні губки

Г

локатор

5

Електричний скат

Д

Гідравлічний привід

6

Кашалот

Е

Ейфелева вежа

7

Медуза

Ж

Завбачник погоди

8

Жаба

З

Біоелектричне поле

9

Змія

К

сейсмограф

10

Кашалот

Л

термолокатор

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В таблицю впишіть літеру, яка відповідає даній цифрі

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку