Журнал асистента вчителя

Про матеріал
Журнал асистента вчителя для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

 

 

(назва закладу загальної середньої освіти)

 

 

 

ЖУРНАЛ СПОСТЕРЕЖЕНЬ АСИСТЕНТА

 

 

 (ПІБ асистента)

 

за розвитком учня

з особливими освітніми потребами

в умовах інклюзивного навчання

 

(ПІБ учня)

 

 

(навчальний клас учня)

 

 

На ___________навчальний рік

 

 

 

 

 

                 

     Посада асистента вчителя входить до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963. Відповідно до Примірного положення про команду психолого- педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 р. No 609 (далі – Примірне положення),асистент вчителя бере участь в організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, в розробці індивідуальної програми розвитку такої дитини, співпрацює з батьками та вчителями щодо виконання цієї програми, здійснює адаптацію освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.Слід зауважити, що виконання зазначених функцій передбачає наявність знань з педагогіки та психології, вміння використовувати сучасні освітні технології та методи навчання дітей з особливими освітніми потребами.Таким чином, у закладах загальної середньої освіти асистентами вчителів можуть працювати особи з педагогічною освітою.

Законом України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24, частина 4), педагогічне навантаження асистента вчителя становить 25 годин на тиждень. Відповідно до законів України «Про освіту» (стаття 60), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24) робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією. Норма тривалості робочого часу встановлена КЗППУ не може перевищувати 40 годин.

 

 

 

   ЗАВДАННЯ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

 

розроблені на основі посадової інструкції

  1. Асистент-вчителя забезпечує особистісно-орієнтоване спрямування навчально-виховного процесу;
  2. Бере участь у розроблені та виконанні індивідуально-навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
  3. Щоранку зустрічає учня при вході в заклад, супроводжує його по школі, допомагає при пересуванні, присутній разом з учнем на уроках, заняттях, шкільних заходах. Після уроків передає учня у руки батьків, або супроводжує додому;
  4. Допомагає у вирішенні назрілих проблем під час уроків, виконанні домашніх завдань;
  5. Використовує відповідні методи дистанційного навчання з врахуванням особливостей учня з відхиленням у психофізичному розвитку;
  6. Ретельно веде журнал щоденної роботи з учнем, журнал відвідування учнем школи, за потребою занять на дому;
  7. Надає консультативну допомогу батькам (особам, які їх замінюють) з питань навчання, виховання та корекції вад розвитку дітей;
  8. Постійно підвищує фаховий рівень шляхом опрацювання методичної та спеціальної літератури, бере участь у науково-практичних конференціях, семінарах, інструктивно-методичних нарадах з питань роботи з дітьми, які мають вади психо-фізичного розвитку;
  9. Працює над вдосконаленням методик корекційно-розвиткової роботи, поповнює кабінет новими підручниками, посібниками, матеріалом, сучасною методичною літературою;
  10. Бере участь у загальних та методичних заходах навчального закладу, здійснює свою діяльність у відповідності до його річного плану;
  11. Отримує від керівника навчального закладу інформацію нормативно-правового, методичного характеру.

 

 

 

 

 

 

Функції роботи асистента вчителя:

організаційна:

  • допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;
  • надає допомогу учням з особливими освітніми потребами;
  • допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів;
  • співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;
  • забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці;
  • веде встановлену педагогічну документацію.

навчально-розвиткова:

  • співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб усіх учнів;
  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про їх професійне самовизначення та соціальну адаптацію;
  • сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;
  • стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості.

діагностична:

  • разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їх навчальні досягнення та виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку. Залучає учнів до навчальної діяльності, надає інформацію вчителю про успішність, потреби учнів;
  • мотивує та заохочує учнів, підтримує навчання учнів, допомагає в позаурочний час;
  • допомагає вирішувати конфлікти;
  • працює з окремими учнями та невеликими групами учнів, допомагає учням за межами класу;
  • виготовляє унаочнення чи інші матеріали під керівництвом учителя;
  • співпрацює з іншими фахівцями під час планування і реалізації індивідуальної програми розвитку, організовує та координує щоденну діяльність для виконання тих чи інших завдань;
  • звертається до вчителя, щоб отримати інформацію та ресурси;
  • спостерігає за учнями в школі, за потреби - в інших громадських місцях.

 

Перелік документів, необхідних для роботи асистента вчителя

1. Річний план роботи асистента вчителя

Цей вид документації можна назвати обов’язковим, адже в річний план записуються всі види робіт, визначені посадовою інструкцією. Також в ньому є: зміст діяльності, терміни виконання, особливості взаємодії з учителями інклюзивного класу та  розподіл функцій між педагогами.

План може містити такі розділи: організаційна та навчально-корекційна робота, співпраця з учителями-предметниками, вчителями-дефектологами, медичними працівниками, практичним психологом, соціальним педагогом (командою супроводу), робота з батьками та громадськістю,  методична та самоосвітня робота, інформаційно-консультаційний напрям роботи, робота з документацією.

2. Список учнів з особливими освітніми потребами

Сюди вносять імена дітей, соціально-педагогічний супровід яких здійснює асистент учителя. Бажано також вказувати такі дані: висновок інклюзивно-ресурсного центру про стан дитини з особливим освітніми потребами, психолого-педагогічний висновок, освітня програма, вид корекційних занять, кількість годин та особа, яка їх проводить.

3. Портфоліо дитини

Портфоліо – інструмент, який демонструє досягнення учня. Проте педагоги часто використовують інформацію з портфоліо для планування ІПР. Ця документація допомагає зрозуміти, що вміє робити дитина, перед тим, як планувати наступні кроки. Користуючись інформацією з портфоліо, педагоги мають можливість дізнаватися про сильні й слабкі сторони дитини, хід її мислення, прогрес в опануванні навичок тощо.

Портфоліо може мати вигляд папки з роботами дитини (малюнки, опитування, робочі зошити, роботи на роздруківках, коментарі педагога, список прочитаних книг, самооцінювання, коментарі батьків). Обмежень не існує. Головне, аби матеріали допомогли визначити прогрес дитини в освоєнні навичок наприкінці певного періоду.

          4.Журнал обліку робочого часу

В разі відсутності дитини з ООП у закладі освіти з поважних причин, асистент учителя заповнює журнал обліку робочого часу. Сюди входить дата та кількість годин, витрачених на певний вид освітньої діяльності.

 

 

 

 

 

Обов’язки вчителів

Спільна робота

(вчитель та асистенти вчителів)

Обов’язки асистентів учителів

Оцінювання

Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та учнів.

 

Обговорити  можливості учня, сильні та слабкі сторони.

 

Бути присутнім  при розробці планування.

Планування

- Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси.

- Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП.

- Визначити пріоритети.

 

- Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби  учня.

 

 

- Допомогти  у доборі  та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомог.

Спостереження

- Розробити чітку систему управління класом.

 

- Зустрічатися, щоб обговорити досягнення учня.

- Обговорити й провести очікування щодо поведінки учня та встановлених у класі правил.

- Працювати в межах  встановлених шкільних правил, включаючи систему управління класом.

- Документувати спостереження щодо діяльності учнів у журналі спостережень та повідомляти вчителю (за потреби)

Навчання

- Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом.

- Спостерігати за процесом навчання, за потреби - допомагати учням.

- Надати асистенту ресурси.

- Чітко висловити  результати й обмінятись  досвідом.

- Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати.

- Обговорити розташування робочого місця.

-Пояснювати учням елементи уроку.

- Спостерігати за тим, як вони закріплюють матеріал.

- Сприяти закріпленню конкретних методів, стратегії та мови (під керівництвом учителя).

- Документувати, спостеріга-ти та надавати вчителю об’єктивну інформацію.

Оцінка

- Слідкувати за прогресом учнів та оцінити його.

- Стежити за виконанням ІНП.

- Обговорити спостереження.

- Обмінятись інформацією.

- Спостерігати за поведінкою учнів і надавати інформацію вчителю.

- Збирати й записувати дані для подальшої оцінки учня.

Звіт

- Звітувати перед батьками та педколективом (за нагоди) як формально, так і неформально.

- Обговорити  інформацію про учня.

- Дотримуватись конфіденційності.

- Звітувати перед учителем щодо сильних сторін учня, досягнень і потреб.

- Звітувати перед учителем щодо поведінки учня та її наслідків.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ВІДОМОСТІ ПРО УЧНЯ

 

1. ПІБ _____________________________________________________________________

 

2. Дата народження __________________________________________________________

 

3. Адреса, телефон___________________________________________________________

___________________________________________________________________________

4. Клас ____________________________________________________________________

 

5. Документ, який є підставою для навчання в інклюзивному класі __________________

___________________________________________________________________________

6. Дата зарахування до інклюзивного класу ______________________________________

 

7. Рік навчання ______________________________________________________________

 

8. Навчальна програма _______________________________________________________

___________________________________________________________________________

9. Класний керівник _________________________________________________________

 

ПЕРЕЛІК  КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИТКОВИХ І ДОДАТКОВИХ ЗАНЯТЬ

 

з/п

Назви корекційно-розвиткових та додаткових занять

Кількість годин

Час проведення занять

 

 

ПІБ

спеціаліста

Час

День

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

Склад психолого-педагогічного консиліуму

                                                      

(назва школи)

№ з/п

Посада

ПІБ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Графік засідань психолого-педагогічного консиліуму

№ з/п

Дата проведення

Тема

Відповідальний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

РОЗКЛАД УРОКІВ

 

І семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  організаційно-навчальна діяльність асистент вчителя

 -  асистент вчителя займається іншими формами роботи

 

 

                             

 

 

 

 

                                Перелік занять

 

з/п

Назва предмету

Назва адаптованої програми за якою проводиться заняття

Сторінка

Кількість годин

І семестр

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Назва предмету                                                                                                                                                  Спеціаліст

Спостереження на уроці

Дата

 

Тема

 

Поведінка

 

Навчальна діяльність

 

Взаємодія з

вчителями

 

Допомога асистента

 

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Легко відволікається на зовнішні подразники
  • Швидко втомлюється
  • Працює зосередженно
  • активність
  • бажання вчитися
  • байдужість
  • небажання вчитися
  • сприймає  звернення до всього класу
  • потребує особистого звернення
  • йде на контакт
  • конфліктує
  • навіщо питання
  • організаційна допомога
  • додатково концентрація

 

______________________
______________________

 

 

______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Легко відволікається на зовнішні подразники
  • Швидко втомлюється
  • Працює зосередженно
  • активність
  • бажання вчитися
  • байдужість
  • небажання вчитися
  • сприймає  звернення до всього класу
  • потребує особистого звернення
  • йде на контакт
  • конфліктує
  • навіщо питання
  • організаційна допомога
  • додатково концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Легко відволікається на зовнішні подразники
  • Швидко втомлюється
  • Працює зосередженно
  • активність
  • бажання вчитися
  • байдужість
  • небажання вчитися
  • сприймає  звернення до всього класу
  • потребує особистого звернення
  • йде на контакт
  • конфліктує
  • навіщо питання
  • організаційна допомога
  • додатково концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Легко відволікається на зовнішні подразники
  • Швидко втомлюється
  • Працює зосередженно
  • активність
  • бажання вчитися
  • байдужість
  • небажання вчитися
  • сприймає  звернення до всього класу
  • потребує особистого звернення
  • йде на контакт
  • конфліктує
  • навіщо питання
  • організаційна допомога
  • додатково концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Легко відволікається на зовнішні подразники
  • Швидко втомлюється
  • Працює зосередженно
  • активність
  • бажання вчитися
  • байдужість
  • небажання вчитися
  • сприймає  звернення до всього класу
  • потребує особистого звернення
  • йде на контакт
  • конфліктує
  • навіщо питання
  • організаційна допомога
  • додатково концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Тижневий моніторинг

                                                                                    Дата                           

Результативність

 

Успіхи

 

 

 

 

Складнощі

 

 

 

Спостереження

 

Спілкування з однолітками

 

 

 

 

Спілкування з дорослими

 

 

 

 

Навички самообслуговування

 

 

 

 

Потреба в допомозі та підтримці асистента

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

ІІ. МОНІТОРИНГ СТАНУ РОЗВИТКУ УЧНЯ

 

 

Сфери розвитку

 

 Зміст роботи

Строки проведення моніторингу

Рівень навчальних досягнень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.  СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ДИНАМІКОЮ РОЗВИТКУ

 

За

період

Назва предмету,

тема матеріалу

Результати спостережень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV Спостереження за розвитком дитини

Початок  року:

(підсумкова фіксація даних)

Спостереження   асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.

Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?

 

 

 

Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?

 

 

 

Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?

 

 

 

Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?                        

 

 

 

Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?

 

 

 

Які завдання викликають труднощі?  

 

 

 

Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?                                      

 

 

 

 

Які предмети даються легше, які важче? 

 

 

 

 Як швидко втомлюється?                                            

 

 

 

 Чи відволікається на зовнішні подразники?                                                 _

 

 

 

 

 Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?

 

 

 

 Чи легко йде на контакт з оточуючими?

 

 

 

 Як веде себе на перерві?

 

 

 

 Чи шукає спілкування з однолітками?

 

 

 

 Чим захоплюється?

 

 

 

                                      

 Що вдається найкраще?

 

 

 

 Чи має друзів?                                               

 

 

 

Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?

 

 

 

 Як проводить свій вільний час?

 

 

 

Успіхи:                                       

 

 

 

Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)                                                                

 

 

 

Спостереження за розвитком дитини

Кінець  року:

(підсумкова фіксація даних)

Спостереження   асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.

Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?

 

 

 

Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?

 

 

 

Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?

 

 

 

Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?                        

 

 

 

Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?

 

 

 

Які завдання викликають труднощі?  

 

 

 

Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?                                      

 

 

 

 

Які предмети даються легше, які важче? 

 

 

 

 Як швидко втомлюється?                                            

 

 

 

 Чи відволікається на зовнішні подразники?                                                 _

 

 

 

 

 Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?

 

 

 

 Чи легко йде на контакт з оточуючими?

 

 

 

 Як веде себе на перерві?

 

 

 

 Чи шукає спілкування з однолітками?

 

 

 

 Чим захоплюється?

 

 

 

                                      

 Що вдається найкраще?

 

 

 

 Чи має друзів?                                               

 

 

 

Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?

 

 

 

 Як проводить свій вільний час?

 

 

 

Успіхи:                                       

 

 

Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)                                                                

 

 

V. Робота асистента вчителя з батьками та педагогами

 

ПІБ батьків

Мати

Батько

Домашня адреса, номер  телефону                                                                                    

              

 

Дата

 

ПІБ спеціаліста

та посада

Динаміка розвитку дитини та рекомендації

 

Підпис батьків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УЧАСТЬ У МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ

20___/ 20___ навчальний рік

з/п

Дата участі у методичній роботі

Назва заходу

Тема виступу

Примітка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль стану ведення журналу

 

З/П

 

Дата

 

Зауваження та рекомендації

 

ПІБ

Посада

Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максименко Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
16 вересня 2021
Переглядів
24761
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку