Усний журнал
« Зле Вогнище та Добрий Вогник»
Тема : Усний журнал « Зле вогнище та Добрий Вогник»
Мета :
Навчальна : навчити дітей , як можна застерегти себе, та запобігти виникненню пожежі, вивчити правила пожежної та протипожежної безпеки;
Розвивальна: розвивати творче мислення, увагу, уяву;
Виховна: виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я,повагу та інтерес до професії пожежного.
Обладнання : ілюстрації на протипожежну безпеку, журнал, гра «Лото», іграшковий телефон.
Хід проведення
І. Організаційний етап.
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
Вчитель. Дітки, погляньте на ці ілюстрації і скажіть, про що ми з вами будемо говорити на нашому уроці. Погляньте на цей журнал. Прочитайте його назву: «Зле Вогнище та Добрий Вогник». Сьогодні ми з вами будемо говорити про користь вогню, про його небезпеку,повторимо правила пожежної безпеки.
А що означає слово «пожежа»?( полум’я , яке охоплює і знищує все,що горить)
ІІІ . Етап засвоєння нових знань.
1сторінка. Це було давно... Уявіть собі, як важко було людям, доки у них не було вогню. Перша сірникова фабрика почала працювати лише 170 років тому. А як же люди видобували вогонь до цього? 250 років тому замість сірників люди носили в кишені невеличку коробочку з трьома предметами: шматочок сталі, невеличкий камінець і щось, схоже на губку. Щоб з’явилась іскра, від якої загоряється губка, треба було вдарити сталлю об камінець.
Можна було видобувати вогонь і тертям. Для цього треба було обертати паличку, яку ставили на кусок сухого дерева. Але це було не дуже зручно, і поступово люди винайшли сірники, які дають нам вогонь.
2 сторінка. Добрий вогник.
Вчитель. Перша група підготувала розповідь про «Доброго Вогника». Вони розкажуть, яку користь приносить Вогонь.
1. Вогонь нам служить з тих часів,
Коли первісні люди
Чекали блискавки з небес
Й вогню. Аби він був усюди.
2.І кожен раз, як дерево горіло,
Збирались біля нього гурти люду,
І часу вони там не марнували:
Грілись по черзі, їжу готували.
3.Та з часом все ж навчились люди
Добувати вогонь, без великих пожеж
З тієї пори вогонь нам добре служить,
І обійтись без нього ми не можемо, друже,
В печі горить вогонь червоний і веселий,
Щоб зігрівать теплом міста і села.
Вчитель.Із виступу учнів ми дізнались, що вогонь наш друг, він приносить користь і він – Добрий Вогник.
3 сторінка. Зле Вогнище.
А зараз ви дізнаєтесь, де ховається Зле Вогнище.
1.Як підете в гості з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про газ і струм не забувайте,
Ретельно все перевіряйте,
Без догляду не залишайте
Споживачі. Тож пам’ятайте!
І вміють сірники палити,
То пустощі з вогнем завжди
Привести можуть до біди.
Вчитель. Дітей самих не покидайте
І сірники від них ховайте!
3.Якщо колись в якусь годину
Ви десь помітили жарину,
Її ви швидко погасіть.
З – за неї може все згоріть.
Вчитель. Діти, знайте вимоги пожежні,
Будьте пильні з вогнем, обережні.
4.У світі безліч речовин –
І спирт, і газ, і керосин.
Вони загальну рису мають:
Від іскри навіть вибухають
Про це ви завжди пам’ятайте
Й подалі від вогню ховайте!
Якщо порядок в домі є
Коли працюють справно речі –
Магнітофони , праски, печі
І телевізор , й газ плита-
Пожежа в дім не завіта.
Робота в групах
Гра «Лото». Скласти малюнок і вказати причину пожежі.
4 сторінка. Бійці «вогняного фронту»
-У житті завжди є місце для подвигу...Хтось витягнув з ополонки дівчинку, хтось виніс із палаючого будинку дітей. Ми називаємо таких людей героями.
Є така професія – пожежний. У пожежних інша доля.Вони готуються до героїчного вчинку кожного дня. Їх називають ще бійцями «вогняного фронту»,тому що їм, як і під час війни, загрожує небезпека.
ІІІ. Етап закріплення знань.
Гра «Виберіть машину пожежникам».
Для того, щоб пожежні приїхали вчасно,люди повинні правильно їм телефонувати.
5 сторінка. Загадки. Конкурси. Ігри.
Останнє слово куплета ви повинні відгадати і вимовити хором.
В хаті вогонь запалав
Не дивись, не чекай,
А водою ....(заливай)
Узялись за сірники,
Як ти маєш їх спиняти?
Сірники у них ...(забрати)
Що робити будеш ,друже?
За гаряче не хапай,
Із розетки ...(вимикай)
Мусиш ти в ту саму мить.
До пожежників дзвонити.
Про пожежу ...(сповістити)
Будьте завжди обережні
Знає хай дитина кожна:
Жартувати з вогнем...(не можна)
2 Конкурс « Впізнай від чого сталася пожежа. Що горіло?»
(на місці пожежі пожежникам доводиться часто за запахом встановлювати від чого сталася пожежа, що горіло. Перевірити нюх)
Гра «Рятуйте тварин з палаючої ферми»
( У колі розставляють м’які іграшки тварин. Учасники із зав’язаними очима прагнуть охопити якнайбільше тварин.Виграє той, хто більше врятує тварин).
6сторінка.Підсумкова.
Вчитель. Наш журнал закінчується. Я хочу перевірити, як ви засвоїли тему сьогоднішнього заняття. Підготуйте сигнальні картки. Коли я буду говорити правильно – піднімайте зелену картку, а в разі моєї помилки – червону.