«Зле Вогнище та Добрий Вогник»

Про матеріал
Мета : Навчальна : навчити дітей , як можна застерегти себе, та запобігти виникненню пожежі, вивчити правила пожежної та протипожежної безпеки; Розвивальна: розвивати творче мислення, увагу, уяву; Виховна: виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я,повагу та інтерес до професії пожежного.
Перегляд файлу

Усний журнал

« Зле Вогнище та Добрий Вогник»

Тема : Усний журнал « Зле вогнище та Добрий Вогник»

Мета :

Навчальна : навчити дітей , як можна застерегти себе, та запобігти виникненню пожежі, вивчити правила пожежної та протипожежної безпеки;

Розвивальна: розвивати творче мислення, увагу, уяву;

Виховна: виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоровя,повагу та інтерес до професії пожежного.

Обладнання : ілюстрації на протипожежну безпеку, журнал, гра «Лото», іграшковий телефон.

Хід проведення

І. Організаційний етап.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Вчитель. Дітки, погляньте на  ці ілюстрації і скажіть, про що ми з вами будемо говорити  на нашому уроці. Погляньте на цей журнал. Прочитайте його назву: «Зле Вогнище та Добрий Вогник». Сьогодні ми з вами будемо говорити про користь вогню, про його небезпеку,повторимо правила пожежної безпеки.

А що означає слово «пожежа»?( полум’я , яке охоплює і знищує все,що горить)

ІІІ . Етап засвоєння нових знань.

1сторінка. Це було давно... Уявіть собі, як важко було людям, доки у них не було вогню. Перша сірникова фабрика почала працювати лише 170 років тому. А як же люди видобували вогонь до цього? 250 років тому замість сірників люди носили в кишені невеличку коробочку з трьома предметами: шматочок сталі, невеличкий камінець і щось, схоже на губку. Щоб зявилась іскра, від якої загоряється губка, треба було вдарити сталлю об камінець.

  Можна було видобувати вогонь і тертям. Для цього треба було обертати паличку, яку ставили на кусок сухого дерева. Але це було не дуже зручно, і поступово люди винайшли сірники, які дають нам вогонь.

2 сторінка. Добрий вогник.

Вчитель. Перша група підготувала розповідь про «Доброго Вогника». Вони розкажуть, яку користь приносить Вогонь.

1.  Вогонь нам служить з тих часів,

Коли первісні люди

Чекали блискавки з небес

Й вогню. Аби він був усюди.

2.І кожен раз, як дерево горіло,

Збирались біля нього гурти люду,

І часу вони там не марнували:

Грілись по черзі, їжу готували.

3.Та з часом все ж навчились люди

Добувати вогонь, без великих пожеж

З тієї пори вогонь нам добре служить,

 І обійтись без нього ми не можемо, друже,

В печі горить вогонь червоний і веселий,

Щоб зігрівать теплом міста і села.

Вчитель.Із виступу учнів ми дізнались, що вогонь наш друг, він приносить користь і він – Добрий Вогник.

3 сторінка. Зле Вогнище.

А зараз ви дізнаєтесь, де ховається Зле Вогнище.

1.Як підете в гості з дому

Надовго до своїх знайомих,

Про газ і струм не забувайте,

Ретельно все перевіряйте,

Без догляду не залишайте

Споживачі. Тож пам’ятайте!

  1. Якщо в сім’ї маленькі діти

І вміють сірники палити,

То пустощі з вогнем завжди

Привести можуть до біди.

Вчитель. Дітей самих не покидайте

                  І сірники від них ховайте!

3.Якщо колись в якусь годину

Ви десь помітили жарину,

Її ви швидко погасіть.

З – за неї може все згоріть.

Вчитель. Діти, знайте вимоги пожежні,

Будьте пильні з вогнем, обережні.

4.У світі безліч речовин –

І спирт, і газ, і керосин.

Вони загальну рису мають:

Від іскри навіть вибухають

Про це ви завжди пам’ятайте

Й подалі від вогню ховайте!

  1. Вогню боятися не треба,

Якщо порядок в домі є

Коли працюють справно речі –

Магнітофони , праски, печі

І  телевізор , й газ плита-

Пожежа в дім не завіта.

Робота в групах

Гра «Лото». Скласти малюнок і вказати причину пожежі.

4 сторінка. Бійці «вогняного фронту»

-У житті завжди є місце для подвигу...Хтось витягнув з ополонки дівчинку, хтось виніс із палаючого будинку дітей. Ми називаємо таких людей героями.

Є така професія – пожежний. У пожежних інша доля.Вони готуються до героїчного вчинку кожного дня. Їх називають ще бійцями «вогняного фронту»,тому що їм, як і під час війни, загрожує небезпека.

ІІІ. Етап закріплення знань.

Гра «Виберіть машину пожежникам».

Для того, щоб пожежні приїхали вчасно,люди повинні правильно їм телефонувати.

  • Діти, назвіть номер телефону, за яким треба дзвонити, коли сталася пожежа.

5 сторінка. Загадки. Конкурси.  Ігри.

Останнє слово куплета ви повинні відгадати і вимовити хором.

  • Жар з-під заслінки упав,

В хаті вогонь запалав

         Не дивись, не чекай,

         А водою  ....(заливай)

  • Як побачиш –малюки

Узялись за сірники,

Як ти маєш їх спиняти?

Сірники у них ...(забрати)

  • Розігрівсь утюг твій дуже,

Що робити будеш ,друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки ...(вимикай)

  • Як побачиш – десь горить,

Мусиш ти в ту саму мить.

 До пожежників дзвонити.

Про пожежу ...(сповістити)

  • Вивчіть правила пожежні.

Будьте завжди обережні

Знає хай дитина кожна:

Жартувати з вогнем...(не можна)

2 Конкурс « Впізнай від чого сталася пожежа. Що горіло?»

(на  місці пожежі пожежникам доводиться часто за запахом встановлювати від чого сталася пожежа, що горіло. Перевірити нюх)

Гра «Рятуйте тварин з палаючої ферми»

( У колі  розставляють м’які іграшки тварин. Учасники із зав’язаними очима прагнуть охопити якнайбільше тварин.Виграє той, хто більше врятує тварин).

6сторінка.Підсумкова.

Вчитель. Наш журнал закінчується. Я хочу перевірити, як ви засвоїли тему сьогоднішнього заняття. Підготуйте сигнальні картки. Коли я буду говорити правильно – піднімайте зелену картку, а в разі моєї помилки – червону.

  • Можна гратися сірниками.
  • Вчасно вимикайте електроприлади.
  • Ввімкнути телевізор і лягати спати
  • Запалити газ на плиті і піти до школи.
  • Не можна гратися сірниками, це небезпечно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку