Інтелектуальна гра до Дня рідної мови, яку проводимо між командами. Девять вдало підібраних конкурсів зацікавлять учнів, дадуть їм змогу попрацювати в малих групах, розвинути логічне мислення, вміння швидко знаходити правильні відповіді на поставлені проблемні питання.
Линовицька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Підготувала вчитель укра-їнської мови та літератури
Овчинник Алла Миколаївна
Перше – сніп по обмолоті
На покрівлю хату.
Друге – жінка, ще точніше –
Материна мати.
А коли в одному слові
Поєднаєш те і те –
Буде квітка, що весною
Жовтим цвітом зацвіте.
(Кульбаба)
У нім – три літери, та ба –
Іде на ньому молотьба.
А прочитай з кінця – і вмить
Почне мишей тобі ловить.
(Тік - кіт )
Цей іменник означає предмет
Для різання злаків і трави.
Прочитаєш ззаду наперед –
Будь-що тисни ним чи сік чави.
(Серп – прес)
Слово це – старовинна будова
З гострячками мурованих веж.
Щойно зміниш ти наголос слова –
Цим одразу будову замкнеш.
(Замок – замок )
Слово це просте – не дивина
(Зустрічаєш мало не щодня),
Організму складова частина
І періодичне видання.
В цьому слові тільки й заковики,
Другий склад наголоси – і вмить
Означать почне воно великий
Клавішний музичний інструмент.
(Орган – орган)
Переможцем стає той, хто останнім назве потрібне слово чи вираз.
Хто швидше запише 10 іменників, прикметників та дієслів, що починаються на літеру «П».
Укажіть автора цих віршів.
Минають дні, минають ночі,
Минає літо. Шелестить
Пожовкле листя, гаснуть очі,
Заснули думи, серце спить. (Т.Шевченко)
Йде в ніде, в не вороття,
Йде лелійно, як дитя,
І жене його у спину
Сірий маятник життя… (І.Малкович)
Коли мене питають: «Рідну мову
Чи зміг би поміняти на чужу?» -
Моя дружина сину колискову
Співає тихо. Ліпше не скажу… (В.Підпалий)
Васильки у полі, васильки у полі,
І у тебе, мила, васильки з-під вій,
І гаї синіють ген на видноколі,
І синіє щастя у душі моїй. (В.Сосюра)
Та була у нього пісня
І дзвінкою, і гучною,
Бо розходилась по світу
Стоголосою луною. (Леся Українка)
Назвіть прислів’я або приказки, в яких зустрічаються ці числівники.
Складіть і запишіть із вигуком «ой» п’ять речень так, щоб він виражав:
Відредагуйте речення, записавши їх правильно.
Пиши правильно: