"Завдання для роботи із уривком тексту роману-хроніки Уласа Самчука "Волинь" на основі текстоцентричного підходу

Про матеріал

Робота з уривком письменника-класика дозволяє ознайомимтися із позапрорамовими уривками із відомих творів, удосконалювати знання учнів із таких розділів, як : "Орфографія", "Синтаксис", "Пунктуація".

Перегляд файлу

Уривок із роману-хроніки «Волинь» Уласа Самчука

 

(1)Але ж куди насправді все то пливе? (2)Та вода? (3)Та ціла річка? (4)Володько стоїть, руки заложені за спину, очі вперті в прозору, жовтаву воду, на обличчі задума. (5)І враз приходить ще одна думка: а що, коли б отак піти за водою? (6)Отак усе лугом та лугом... (7)І куди б зайшов? (8)Це ось довкола "наша Лебедщина", а там далі, за тими кущами вільшини, як літом сходить сонце, невеличке село Лебеді. (9)А що там далі? (10)Тато кажуть: річка тече до моря. (11)Іти отак просто-просто і там... море. (12)Аж страшно. (13)Таке велике, велике, ні кінця, ні краю, сама вода і вода... (14)І глибоке, глибоке! (15)Володькові очі все ширшають і ширшають, на щоках з'явились рум'янці. (16)Щось дуже сильне тягне його туди. (17)Так хотілося б, так дуже хотілося б... (18)Бачити. (19)Чути. (20)Знати.

(21)Але ж ні. (22)Там ще не море. (23)Там лише став великий, та стависько, та очерети. (24)Тож Володько добре пам'ятає, як-то одного разу старий Лук'янчук з Лебедів розговорився було та почав казати: "Ото коли я ще малим був, як оцей ваш,— і показав на Володька... (25)(Хіба я такий малий?) — (26)Батько мій покійник не то, щоб рибачили... (27)Ні. (28)Але, бувало, з покійним Юзьком Ставицьким візьмуть сака і підуть отак під вечір здовж річкою. (29)Далеко щоб там йшли — боронь Боже! (30)Ось дійдуть лише до Климової сіножаті,— там вир, батько сака держить, а Юзько бовтом рибу наганяє, і поки отак люльку викуриш, у саку, аби — Боже поможи,— витягнув".

(31)— На ставу,— каже,— нашому колись лебеді кублились, а тому і село так звуть. (32)Вийдеш, було, ранком, а вони з-під туману випливають. Ех! — (33)І в тому "ех" Володько щось таке вичував, що аж здригався.

(34)— Минулося,— казав старий.— (35)І куди воно все то ділося? (36)Ну, скажемо, риби, чи рака, чи лебедя не стало. (37)Звісно. (38)Люду-сарани намножилось. (39)Виловили, вистріляли... (40)Але ж де ділася річка? (41)Очерети? (42)Стависько? (43)Верболози? (44)Тож, бувало, як оком глянеш — гонів на тридцять здовж пуща сама, та стави, як скло, та очерети, як ліс... (45)А птахів-бугаїв, а качок...(46) А все то реве, рокоче, свище...

 

Завдання для роботи з текстом:

  1. Визначити назви орфограм у словах, виділених жирним шрифтом. Знайти інші словесні ілюстрації цих же орфограм.
  2. Назвати номери речень тексту, що мають однакові синтаксичні характеристики.
  3. Визначити синтаксичну роль підкреслених слів.
  4. Накреслити схему 15 речення.
  5. Пояснити постановку розділових знаків у 8 реченні.
  6. Яку історію має походження Вашого населеного пункту? Чим вона незвичайна?
docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку