Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО

Про матеріал
Методична розробка дистанційного уроку з географії в 7 класі з теми: «Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.»
Перегляд файлу

Відділ освіти Барвінківської районної державної адміністрації

Великокомишуваська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Барвінківської районної ради Харківської області

 

 

 

 

 

Методична розробка дистанційного уроку з географії в 7 класі

з теми: «Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.»

 

Розробила:

F:\Новая папка\QPMrB2-r4cU.jpgimage__2_-removebg (2).png

 

вчитель І категорії

Рибенцева Альона Геннадіївна

 

                        

                                             

Барвінкове 2020

Тема: «Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.»

Мета уроку:

  •              сформувати та  систематизувати у здобувачів освіти знання про особливості природи Євразії; екологічні проблеми материка та найбільш відомі природоохоронні території;
  •              визначати та оцінювати наслідки впливу господарської діяльності людини на природу материка;  
  •                 формувати ціннісне ставлення до природи;
  •              розвивати екологічне мислення.

Вид уроку: дистанційний урок.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник «Географія-7»  В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, фізична карта Євразії, карта природних зон Євразії, атлас.

Наочності: 1. Листівка «Уявна подорож по 50 паралелі».

 2. Мультимедійна презентація «Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини».

  Очікувані результати: здобувачі освіти оцінюють наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; показують на карті природні об’єкти, занесені до списку ЮНЕСКО та об’єкти Харківської області з попереднього списку ЮНЕСКО.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вітання вчителя.

Доброго ранку, дорогий друже. Сьогодні ми з тобою попрацюємо над темою «Зміни природи материка Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.»

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Пригадай?

1. Що таке екосистема? (Очікувана відповідь: Екосистема – сукупність організмів різних видів та середовища їхнього існування, що пов’язані з обміном речовин, енергії та інформації.)

2.  Назвіть складові екосистеми? (Очікувана відповідь: Гідросфера, літосфера, атмосфера, біосфера).

3. Як взаємодіють компоненти природи в екосистемі? (Очікувана відповідь: Основними компонентами розвитку екосистеми є сонячна радіація, внутрішня енергія Землі й енергія її обертання, а також процеси, що відбуваються в атмосфері, гідросфері, літосфері та біосфері. Ці енергетичні чинники впливають на розвиток екосистеми через основні фізико-географічні процеси – теплообмін, вологообмін, обмін мінеральних та органічних речовин. Завдяки тісним взаємозв’язкам між компонентами природи є надзвичайно цілісним, досконалим і водночас вразливим утворенням. Порушення чи зміна хоча б одного з компонентів відразу ж впливає на інші компоненти через невидимі на перший погляд зв’язки. В результаті екосистема видозмінюється або ж зникає взагалі, поступаючись новій екосистемі).

Прийом «Географічний практикум»

Завдання. Пригадайте особливості компонентів однієї з природних зон Євразії та спробуйте припустити ступінь змін, які відбулися в цій зоні внаслідок господарської діяльності.

(Очікувана відповідь: Знеліснення Азії відбувається внаслідок вирубування та спалювання для підготовки нових сільськогосподарських угідь, використання площ молодого лісу для випасання худоби, деревини в будівельній і целюлозно-паперовій галузях, для опалення приміщень, а також пожежі. Вирубування лісів у Південній Азії призвело до почастішання повеней, у тому числі катастрофічних, на річках цих регіонів, а отже, й до значного збільшення економічних втрат. Якщо раніше сильні повені  траплялися один раз на 50–80 років, то тепер – через кожні 4–6 років, а паводки – практично після кожного сильного дощу (в гірських районах з голими схилами). За розрахунками вчених, через знеліснення в першій половині ХХІ ст. кількість вуглекислого газу в атмосфері може подвоїтися, тоді температура на Землі зросте в середньому на 3,5–4,0 градуси, що спричинить зменшення кількості опадів, збільшення посушливості клімату, особливо на півдні лісостепової та степової зон, і прискорення процесу спустелювання.)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Приваблива мета» (Слово вчителя)

Завершенням вивчення природи материків є виявлення ступеня змін природних комплексів та компонентів під впливом господарської діяльності людини. В Євразії такі зміни набули гігантських масштабів, адже на території материка проживає понад 3/4 населення Землі. Господарська діяльність людей, безумовно, призводить до загострення екологічних проблем. Не обійшли ці проблеми й нашу країну, оскільки Україна є територію активного господарського освоєння.

Тому виявлення головних причин виникнення екологічних проблем та вивчення шляхів їх розв’язання є для нас дуже актуальним.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Опрацюйте

§ 55 підручника (автори В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова «Географія – 7»)

Використовуючи прийом «Проблемне запитання» здобувачам освіти задаються запитання, кожна вірна відповідь на запитання оцінюється здобувачами освіти в 1 бал.

1. Які регіони Євразії зазнали найбільшого впливу людини?

2. Які компоненти природи зазнали в Євразії найбільшого впливу людини?

3. Чи можна уникнути впливу людини на природу євразійського материка?

4. 3 якою метою в Євразії створено мережу національних парків і заповідників?

5. Яким чином вплинуло на природу Євразії зрошувальне землеробство?

6. Чому природа Євразії зазнала великих змін?

Здобувачам освіти пропонується ПРОВЕСТИ ДОСЛІДЖЕННЯ за темою: «Як мешканець євразійського материка, запропонуйте заходи щодо подолання негативних видозмін природи у вашій місцевості».

Ознайомся

З листівкою Уявна подорож по 50-й паралелі, з запропонованими маршрутами подорожі та з найвідомішими об’єктами природної спадщини ЮНЕСКО, які знаходяться на 50-й паралелі.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практикум «Робота з Гугле-картами» Продовження уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання і побудова карти маршруту з позначенням країн, де знаходяться природні об’єкти та природні комплекси ЮНЕСКО.

Перейдіть будь-ласка за посиланням https://www.google.com.ua/maps/dir///@50.4851493,30.4721233,14z?hl=ru та складіть і побудуйте карту  маршруту Вашої уявної подорожі по 50-ій паралелі з позначенням країн, де знаходяться природні об’єкти та природні комплекси ЮНЕСКО.

Практикум «Картографічний»

Завдання: 1. На контурній карті позначити червоними стрілками маршрут і напрямок Вашої уявної подорожі.

2. На контурній карті позначити червоним кольором кордони й підписати назви країн, що їх перетинає 50-а паралель. Зазначте також назви столиць цих країн.

3. Позначити довільними значками унікальні природі об’єкти, що розташовані в цих країнах.

Завдання для допитливих:

1. знайдіть на сторінці Вікіпедії за посиланням https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0:

  • Список об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в Європі.
  • Список об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в Азії.

2. Дізнайтеся про найбільш заповідні території Євразії та найвідоміші об'єкти природної спадщини ЮНЕСКО:

  •  зробити слайд презентації за одним з обраних об’єктів;
  •  скласти перелік об’єктів на території Вашої країни, які б на вашу думку, необхідно внести до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО;
  •  підготувати доповідь з обґрунтуванням необхідності внесення одного з об’єктів за власним вибором до списку.

 Сподіваюся, що ви отримали нові знання та задоволення від роботи!

Додаток 1. Картка самооцінювання

 

Прізвище, ім'я  _________________________________  Дата _________

 

з/п

Вид навчальної діяльності

Максимальна кількість балів

Ваш бал

Оцінка

0-12б.

Ваша оцінка

1.

Пригадай?

3

 

1

 

2.

Опрацюй

3

 

1

 

3.

Відповіді на запитання

6

 

2

 

4.

Проведіть дослідження

4

 

1,5

 

5.

Практикум «Робота з Гугле-картами»

6

 

2

 

6.

Практикум «Картографічний»

9

 

4,5

 

 

Загальна кількість балів (оцінка за урок)

31

 

12

 

 

Бали отримані за урок переводяться у оцінку за запропонованою шкалою, так як загальна кількість балів 31, а рівнів досягнень здобувачів освіти 4 (початковий, середній, достатній, високий), то 31/4=7,75, а відповідно оцінка в цих рівнях ділиться на 3 7,75/3=2,6, тому 2,6 це буде 1 бал. Округлюємо в таблиці оцінки. 

Список використаних джерел

1. «Географія-7»  В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова;

2. https://podil.kyivcity.gov.ua/files/2018/12/20/Ecosys.pdf

3. https://www.google.com/maps/dir///@42.8674796,74.5708881,16z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=ru-KG

4. https://www.youtube.com/watch?v=zsbjAJzvwVw

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
6269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку