Зміст діяльності психологічного супроводу освітньо-реабілітаційного процесу школи-інтернату
Психологічний супровід вихованців школи І ступеня.
Мета: формування у здобувачів освіти характеристик психологічно здорової особистості, стресостійкості.
Корекційно-розвивальні заняття з арт-терапії
Завдання:
-
оптимізація та координація процесу адаптації дитини;
-
допомога в становленні довільності в поведінці;
-
допомога батькам у формуванні уміння в дітей робити власний вибір;
-
розвиток пізнавальних процесів;
-
вивчення особливостей інтелектуального розвитку;
-
корегування та зниження психоемоційного напруження дітей.
Психологічний супровід вихованців школи ІІ ступеня
Мета: сприяння самопізнанню, самосвідомості, самовдосконалості, самореалізації і самоствердженню особистості.
Завдання:
-
навчання здобувачам освіти засобів, спрямованих на подолання різних труднощів, задля покращення адаптації у 5-му класі;
-
розвиток та задоволення потреби підлітків до самопізнання;
-
вивчення тривожних станів у дітей та допомога в їх подоланні;
-
вивчення схильності здобувачів освіти до противоправної поведінки та її корекція;
-
розвиток навичок відповідальної та безпечної поведінки;
-
формування навичок самоконтролю й адекватної самооцінки.
Соціально-психологічний тренінг
Психологічний супровід учнів «групи ризику».
Мета: вивчення особистості учнів «групи ризику», їх стосунки із соціальним оточенням та формування відповідальності за себе, свої вчинки.
Завдання:
-
досліджувати причини виникнення відхилень;
-
розвивати уміння адекватного прийняття рішень у різних складних життєвих ситуаціях;
-
консультування та психологічна підтримка.
Взаємодія психологічної служби школи з педагогічним колективом.
Мета: розвивати педагогіку партнерства між усіма учасниками освітнього процесу, сприяти самореалізації педагогів, надавати психологічну допомогу.
Завдання:
-
вивчення задоволення потреби вчителя у визнанні;
-
участь у педагогічних нарадах;
-
створення ситуації співпраці;
-
проводити спеціальні психологічні тренінги і консультації щодо запобігання емоційного вигоряння учителів;
-
подолання інертності мислення.
Взаємодія психологічної служби школи з батьками.
Мета: надання батькам психологічної допомоги консультативного та рекомендаційного характеру з метою розкриття потенціалу, особистісного розвитку здобувачів освіти.
Завдання:
-
просвітницька робота на батьківських зборах;
-
створення ситуації співпраці між сім’єю та школою;
-
ознайомлення батьків із закономірностями психічного розвитку дітей та умовами, що сприяють цьому розвитку;
-
ознайомлення батьків з результатами досліджень їх дітей;
-
обговорення з батьками конкретних проблем на індивідуальних
консультаціях;
-
формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час батьківського лекторію «Ефективне батьківство»
Батьківський лекторій «Ефективне батьківство»