ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з НВР Директор ЗЗСО
________ ______
Зміст співпраці вчителів-предметників та асистента вчителя
2021 – 2022 н. р.
Обов’язки вчителів |
Спільна робота (учитель та асистент учителя) |
Обов’язки асистента вчителя |
Вивчення можливостей та потреб дитини. Оцінити можливості та потреби дитини на основі результатів попереднього навчального року ( моніторинги розвитку учня ). |
Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі КППС зі складання ІНП, ІПР. |
Розробка програми. Розробити індивідуальну навчальну програму на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи ( учителі-предметники ). |
Обговорити бажані результати для учня. Обговорити цілі ІПР. Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП.
|
Допомогти у розробці індивідуальних навчальних програм та програми розвитку для учня з ООП. Оновлювати інформацію про учня та ІНП, ІПР.
|
Планування Планувати роботу на уроці та підбирати ресурси ( дидактичний матеріал ). Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. Визначити пріоритети. |
Обговорити підготовку матеріалу з огляду на потреби учня.
|
Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надавати допомогу вчителям. |
Спостереження Розробити чітку систему організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо освітніх можливостей учня з ООП, працювати відповідно до розробленої системи.
|
Зустрічатися, щоб обговорити досягнення учня. Обговорити реальний етап освітніх досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР. Обговорити й провести очікування щодо поведінки учня та встановлених у класі правил. |
Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учня з ООП. Документувати спостереження щодо діяльності учня в щоденнику спостережень та повідомляти вчителям. |
Навчання Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом. Спостерігати за процесом навчання, за потреби - допомагати учневі з ООП. Залучати учня з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом. Моделювати методи навчання та надати асистенту ресурси. |
Чітко висловити результати й обмінятись досвідом. Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати, виконання завдань ІНП. Обговорити розташування робочого місця.
|
Проводити додаткові пояснення учневі з ООП, адаптувати чи модифікувати завдання, враховуючи можливості учня. Формувати і сприяти закріпленню конкретних умінь та навичок. Пояснювати учню елементи уроку. Спостерігати за тим, як він закріплює матеріал. Вести спостереження, надавати вчителям об’єктивну інформацію щодо навчальної діяльності учня з ООП. За потреби надавати допомогу іншим учням класу.
|
Оцінка Слідкувати за прогресом учня та оцінити його. Стежити за виконанням ІНП. |
Обговорити спостереження. Обмінятись інформацією. Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР ( чи внесення змін ). |
Спостерігати за поведінкою учня і надавати інформацію вчителям. Збирати й записувати дані для подальшої оцінювання учня, внесення доповнень до ІНП. Вносити пропозиції вчителям щодо завдань, розроблених для учня з ООП. |
Звіт Звітувати перед батьками та командою супроводу як формально, так і неформально. |
Обговорити інформацію про учня. Дотримуватись конфіденційності. |
Звітувати перед учителем щодо сильних сторін учня, його досягнень і потреб. Звітувати перед учителями щодо поведінки учня та її наслідків. |