ЗНАЧЕННЯ ІГОР НА УРОКАХ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Про матеріал
Тези на тему "ЗНАЧЕННЯ ІГОР НА УРОКАХ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ " . Матеріал для студентів-вчителів.
Перегляд файлу

ЗНАЧЕННЯ ІГОР НА УРОКАХ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Шемберко Мар’яна

студент VI-го курсу педагогічного факультету,

Львівський національний університет імені Івана Франка

Науковий керівник: Шукатка Оксана Василівна

доктор педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри фізичного виховання та спорту

Львівський національний університет імені Івана Франка,

Україна

Ігри вже  давнісінько стали невід’ємною частиною існування людини, наповнені дозвіллям і навчанням, задовольняють потреби в спілкуванні та доступі до зовнішньої інформації, дарують людям приємну фізичну активність. В іграх підростаюча особистість розуміє існування а ігри позитивно впливають на формування дитячої душі, фізичної підготовленості та розвитку здібностей.

Важливою особливістю гри являється те, що вона рекомендує себе, як різнобічний вид фізичних вправ. Ігри включають різноманітні природні рухи: ходьбу, біг, стрибки, руханки з предметами — це досить важливий метод навчання учнів початкової школи з фізичного виховання. Гра розвиває інтелект удосконалює сприйняття, формує механізми координації і управління рухами, розвиває фізичні та психічні якості.

Іграм відведено значне місце в програмі фізичного виховання, але найбільше учбового часу виділяється на вивчення і проведення рухливих ігор в 1-4 класах.

В період молодшого шкільного віку формується фізичний компонент здоров’я який в майбутньому допомагає зміцнити, вдосконалити та зберегти його, також в цей проміжок часу розвиваються культурні навички. Тому в основі занять з фізичної культури лежить досягнення високого рівня здоров’я, який є формоутворюючим фактором у формуванні здорового, працьовитого, активного, цілеспрямованого громадянина України [2].

Вплив ігор на учнів залежить від змісту та методів, якими діти можуть оволодіти своєю організацією. При цьому вчитель повинен бути не тільки організатором гри, а й вихователем дітей під час гри. Використовуючи гру, вчитель зобов'язаний сприяти:

1) зміцненню здоров'я дітей, та правильному фізичному розвитку;

2) оволодінню життєво необхідними руховими навичками і вміннями, їх удосконаленню;

3) вихованню у дітей необхідних морально-вольових якостей [1].

Значення ігор оздоровчого характеру полягають у тому, що вони : сприяють гармонійному розвитку форм і функцій організму школяра; формують правильну поставу; загартовують організм; підвищують працездатність; зміцнюють здоров'я. Що до освітнього значення: формують рухові вміння і навички з бігу, стрибків, метання; розвивають фізичні якості: швидкість, силу, спритність, гнучкість і витривалість; формують основи знань з фізичної культури і спорту, валеології, народознавства, історії рідного краю і т.д. Виховне значення ігор: виховують моральні та вольові якості учнів; виховують любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; виховують любов до щоденних і систематичних занять фізичними вправами [3].

Потрібно брати до уваги те, що учні молодших класів в школі ведуть не рухливий спосіб життя та більшість часу проводять в сидячому положенні. Через те необхідно учням дужче займатися руховою активністю, грати в активні ігри на свіжому повітрі, які будуть покращувати настрій та здоров’я.

За допомогою ігор у дітей молодшого шкільного віку закріплюються і вдосконалюються різні вміння та навички з основних рухів, а перш за все це розвиток таких важливих якостей, як швидкісна-сила, швидкість, спритність та гнучкість.

У педагогічній практиці існує така класифікація рухливих ігор:

  1.   індивідуальні  і командні ;
  2.   із предметами, без предметів ;
  3.   з ведучими і без ведучих;
  4.   за переважаючим розвитком фізичних якостей (ігри для розвитку швидкості,  ігри для розвитку сили, ігри для розвитку спритності); 
  5.   за інтенсивністю фізичного навантаження (ігри малої інтенсивності, ігри середньої інтенсивності, ігри великої інтенсивності);
  6.   за місцем проведення (на свіжому повітрі, в залі,  на воді,  на снігу);
  7.   за спрямованістю рухових дій (ігри з бігом, ігри з ходьбою,  ігри зі стрибками, ігри з передачею м'яча);
  8.   ігри з метанням [4].

Від правильного вибору гри залежить  тріумф ігрової діяльності, а також привабливий фізіологічний і емоціональний вплив на учнів. При виборі гри потрібно брати до уваги форму проведення занять: урок, фізкультурно-оздоровчий захід у режимі навчального дня (перерва, спортивна година), позакласний захід, в сім'ї тощо. Для проведення ігор, естафет на свіжому повітрі завчасно перевіряти майданчик, щоб не було камінців, палок, каштанів, ям. Майданчик має бути з рівною поверхнею. Якщо урок проводжується у спортивному залі, на перерві його необхідно провітрити, слідкувати за чистотою підлоги, спортивні устаткування розміщують так, щоб під час гри вони не заважали.

Педагогіка вимагає, щоб батьки, вчителі, вихователі піклувались про фізичний розвиток дитини, всіляко заохочували її до рухів. «Як дитина бігає і грається, так її здоров'я усміхається», стверджує прислів'я. Чим більше дитина рухається, тим краще росте і розвивається.

Список використаних джерел:

  1.                   Безверхня Г.В., Семенов А.А., Килимистий М.М., Маслюк Р.В. Рухливі ігри : з методикою викладання: навч. посібник: уклад.: – Умань: ВПЦ «Візаві», 2014. – 9 с.
  2.                   Огниста К. Передумови формування особистої фізичної культури учнів молодшого шкільного віку. Наукові записки ТДПУ: Педагогіка. – 2002. – Вип. – 121-125 с.
  3.                   Твердохліб Ж.О., Погребенник Л.І. Рухливі ігри для сучасної школи: Методичні матеріали. –Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 62 с.
  4.                   Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навчальний книга – Богдан, 2002. – 252 с.

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку