Значення легкої атлетики для фізичного виховання школярів

Про матеріал
Завданнями є: • розвиток в учнів основних фізичних якостей та рухових здібностей; • формування життєвоважливих рухових навичок та вмінь; • набуття елементарних знань у галузі фізичної культури, гігієни та здорового способу життя; • виховання інтересу і звички до занять фізичними вправами; • виховання бережливого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності особистості; • формування основ здорового способу життя та безпеки життєдіяльності; • формування усвідомленої індивідуальної установки на необхідність розвивати свої фізичні якості та здібності; • виховання морально-вольових і психологічних якостей особистості.
Перегляд файлу

Значення легкої атлетики для фізичного виховання школярів

Серед багатьох видів вправ, що сприяють фізичному розвитку учнів велика роль належить легкоатлетичним видам. Адже, різні види метань, бігу, стрибків, є складовою частиною більшості уроків фізичної культури. Відомо, що хороша легкоатлетична підготовка сприяє досягненню значних успіхів в різних видах спорту.

Багато легкоатлетичних рухів та вправ з дитинства супроводжують людину в повсякденному житті, і тому є одними із найбільш поширених у побуті та фізкультурних заняттях.

Деякі легкоатлетичні вправи є основою різних тестів і нормативів для оцінки фізичної підготовленості людини.

Заняття легкоатлетичними вправами мають значне оздоровче значення: вони добре впливають на розвиток всіх органів і систем організму людини. Ряд авторів стверджують, що з допомогою легкоатлетичних вправ, при умові їх регулярного виконання, повністю розв'язується задача гармонійного фізичного розвитку школярів всіх вікових груп .

Легка атлетика має велике значення як прикладний вид, також за її допомогою розвиваються основні фізичні якості: витривалість, сила, швидкість, спритність, гнучкість.

В процесі занять легкоатлетичними вправами набуваються уміння та навички швидкого переміщення у просторі, координації рухів, раціо­налізації виконання різних фізичних вправ. Підлітки, що займаються легкою атлетикою, набувають спеціальні знання з техніки виконання фізичних вправ, основ організації занять, режиму особистої гігієни, харчування, праці.

Легка атлетика сприяє веденню здорового способу життя. Правильне проведення занять і змагань позитивно впливає на формування особистості людини, розвиток позитивних моральних якостей (волі, цілеспрямованості, наполегливості та ін.).

Легка атлетика в різних державних та галузевих стандартах, тестах, шкільній програмі займає досить значне місце.

В загальноосвітній школі протягом навчального року учні виконують комплекс тестових завдань для визначення рівня їх фізичних якостей (спритності, швидкості, витривалості, гнучкості, сили, швидкісно-силових ).

Під час вивчення легкої атлетики враховуються найсприятливіші вікові та анатомофізіологічні періоди розвитку організму школярів; розкривається значення занять фізичними вправами для здоров'я учнів; розвиваються основні фізичні якості та рухові здібності; формуються вміння і навички здорового способу життя, проведення активного відпочинку; формуються знання, вміння і навички дотримання особистої гігієни, загартування, запобігання травматизму, дотримання правил техніки безпеки.

Одночасно реалізуються навчальні, розвивальні, оздоровчі, пізнавальні та виховні цілі:

Навчальні цілі полягають у вивченні учнями рухливих і народних ігор легкоатлетичної спрямованості, окремих легкоатлетичних видів спорту, основ техніки виконання загальнорозвивальних, легкоатлетичних вправ, в отриманні відповідних знань.

Розвивальні та оздоровчі цілі полягають у розвитку в учнів основних фізичних якостей та рухових здібностей; умінь зняття втоми; в отриманні основ знань про фізичну культуру, власне здоров'я, рухову активність, яка є основою розвитку людського організму, його органів і систем; в отриманні знань про легку атлетику (різні види бігу, метань, стрибків).

Пізнавальні цілі полягають у розвитку і розширенні кругозору, елементарних уявлень учнів про фізичну культуру, спорт, основи здоров'я та здорового способу життя; в ознайомленні з визначними спортивними діячами, вченими, тренерами, спортсменами – легкоатлетами, їх виступами на Олімпійських іграх, чемпіонатах Європи, світу.

Виховні цілі полягають у вихованні в учнів інтересу і звички до занять легкоатлетичними та іншими фізичними вправами; цікавості до національних та олімпійських легкоатлетичних видів спорту; бережливого ставлення до власного здоров'я; формуванні стійких мотиваційних установок на здоровий спосіб життя як одну з основних умов зміцнення власного здоров'я; формуванні усвідомленої індивідуальної установки на необхідність розвивати свої фізичні якості та рухові здібності; вихованні морально-вольових і психологічних якостей особистості. Завданнями є:

  • розвиток в учнів основних фізичних якостей та рухових здібностей;
  •    формування життєвоважливих рухових навичок та вмінь;
  •      набуття елементарних знань у галузі фізичної культури, гігієни та здорового способу життя;
  •   виховання інтересу і звички до занять фізичними вправами;
  • виховання бережливого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності особистості;
  • формування основ здорового способу життя та безпеки життєдіяльності;
  •    формування усвідомленої індивідуальної установки на необхідність розвивати свої фізичні якості та здібності;
  • виховання морально-вольових і психологічних якостей особистості.

 

 

doc
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
6978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку