Знаходження числа за його дробом

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: сформувати вміння знаходити число за його дробом, застосовувати ці вміння в практичних ситуаціях; формувати вміння переносити знання в нові ситуації, вміти працювати самостійно; формувати вміння визначати помилку в твердженнях, міркуваннях; демонструвати на уроці зв’язок із життям розвивальна: сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви виховна: виховувати в учнів культуру математичного мовлення, позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

Тема уроку: Знаходження числа за його дробом

Мета уроку:

навчальна: сформувати вміння знаходити число за його дробом, застосовувати ці вміння в практичних ситуаціях; формувати вміння переносити знання в нові ситуації, вміти працювати самостійно; формувати вміння визначати помилку в твердженнях, міркуваннях; демонструвати на уроці зв’язок із життям

розвивальна: сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви

виховна: виховувати в учнів культуру математичного мовлення, позитивне ставлення до навчання.

Завдання: Формувати вміння визначати помилку в твердженнях, міркуваннях; сприяти розширенню кругозору в інших галузях знань; демонструвати на уроці зв’язок із життям.

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок

Обладнання: комп’ютер, презентація Microsoft  PowerPoint.

Очікувані результати:

  •  учні пояснюватимуть правило знаходження числа за його дробом;
  •  розв’язуватимуть вправи, що передбачають знаходження числа за його дробом;
  • складатимуть самостійно такого виду задачі, пов’язані з життєвими ситуаціями.

 

  Епіграф уроку:

 Суть математики – у конкретних прикладах і конкретних проблемах життя.

П. Халмош, американський математик

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент уроку

  “Барометр настрою”

 Створення емоційного настрою. Учні сигналізують про свій емоційний стан за допомогою спеціальних піктограм. В учнів на партах лежать наліпки трьох видів. Залежно від настрою, учень обирає одну з них і наклеює в зошит на поле.

Оголошення теми уроку, мети.

Питання учням:

  1. Як ви вважаєте, чи важлива тема сьогоднішнього уроку?
  2. Які знання та вміння вам знадобляться для чого?
  3. Де в житті ви зможете скористатися цими знаннями?

 

 Під час уроку за правильні відповіді, розв’язані завдання ви отримуватимете наліпки. В кінці уроку за їх кількістю постараємося оцінити вашу роботу.

Діти наш освітній маршрут передбачає :

  •  Гра “Математичні терміни” (повторення активного словника теми)
  •  Вправа “Зроби вибір”(повторення теоретичного матеріалу)
  • “Спіймай помилку ” (завдання на дію ділення звичайних дробів)
  • “Проблемна ситуація” (пояснення нового матеріалу)
  • Групова робота над задачами (міжпредметні зв’язки)
  • Самостійна робота по варіантах

 

  1.       Актуалізація опорних знань учнів

Гра “Математичні терміни”

Учні читають терміни і розподіляють їх у два «вири» терміни теми і інші терміни.

Вправа “Зроби вибір”

Учні обирають номер запитання  і відповідають на нього.

  1. Сформулювати правило ділення звичайного дробу на звичайний дріб.

Щоб поділити звичайний дріб на звичайний дріб, треба :

- знайти дріб обернений до дільника

- ділене помножити на дріб, обернений до дільника

        :=

  1. Як знайти частку натурального числа і дробу?

      2 : =     Дане  натуральне число перетворити в неправильний дріб.

 3. Як знайти частку мішаного числа і дробу?

     :=      Мішане число перетворити в неправильний дріб.

 4. Обчислити: 0 :

 5. Обчислити: : 0

 6. Як записати число, обернене до даного?

     Подати дане число у вигляді дробу і в отриманому дробі поміняти місцями   чисельник і знаменник.

 

 7. Як знайти дріб від числа?

     Дане число помножити на цей дріб.

 

 8. Які числа називаються взаємно оберненими?

 

“Спіймай помилку”

  1.   Учні 6-го класу Сашко і Іринка виконали дію ділення дробів :

Сашко:    :== …..

Іринка:    :== …..

    Чи правильні їх міркування?

 2) Мишко виконував завдання : 2

1) :2==….

2) :2== …..

3) :2==…..

В якому випадку правильні його міркування?

3) Учениця 11-го класу здає ЗНО з математики. У її роботі завдання 1:. І дано варіанти відповідей :

1) 1=       2) 1=1            3) 1=1          4) 1=

 

Допоможемо ми, шестикласники, їй обрати правильну відповідь.

 

  1.    Пояснення нового матеріалу

 

5 клас:   1) Знайдемо скільки метрів становить від всієї дистанції:

                  300 : 3 = 100 (м)

             2) Знайдемо довжину всієї дистанції:

                1008= 800 (м).

Правило: Щоб знайти число за його дробом, треба дане число поділити на    чисельник дробу і одержаний результат помножити на його знаменник.

 

Михайлик прочитав 144 сторінки, що становить сторінок у книжці.

Скільки сторінок було у книжці?

 

Подібні задачі називаються задачами на знаходження числа за значенням його дробу.

Знайдену відповідь можна отримати простішим способом :

Для цього:          300 : ===800

Правило: Щоб знайти число за його дробом, треба дане число, що виражає частину  шуканого, поділити на цей дріб.

 

  1.        Засвоєння нових знань, умінь і навичок

 

Виконуємо завдання на засвоєння правила знаходження числа за його дробом, зокрема коли потрібно знаходити число за його відсотком.

 

IV. Закріплення нового матеріалу

 

 Групова робота (учні в групах розв’язують задачі)

I група

 

 

II група

 

III група

 

ІV група

 

 

Самостійна робота (по варіантах)

 

 

Відповіді:

 

          V.   Підсумок уроку. Рефлексія. Виставлення оцінок

Запитаннями вчителя:

  1. Над якою темою ми сьогодні працювали?
  2. Чи переконалися ви, що наша тема пов’язана з життєвими ситуаціями?

(Обговорення епіграфу уроку)

  1. Що вам сподобалося на уроці? Викликало зацікавлення? Чи виправдалися ваші  очікування.
  2. Чи поліпшився ваш настрій під час роботи на уроці?(барометр настрою)

 

  1. Повідомлення домашнього завдання
  1. Вивчити правило знаходження числа за його дробом на ст 69, дати відповіді на питання ст 70.
  2. Підготувати проекти (задачі прикладного змісту).

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 березня 2023
Переглядів
4206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку