Ділення звичайних дробів

Про матеріал
Мета: • навчальна: вивчити правило ділення звичайних дробів, повторити та закріпити знання і вміння виконання дій зі звичайними дробами; формувати навички усного рахунку, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; • розвивальна: розвивати культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, пізнавальну активність, логічне мислення, увагу; • виховна: виховувати любов до математики, увагу та інтерес до нових знань та прагнення їх набути.
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

 

Тема: Ділення звичайних дробів

Мета:

  • навчальна: вивчити правило ділення звичайних дробів, повторити та закріпити знання і вміння виконання дій зі звичайними дробами; формувати навички усного рахунку, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників;
  • розвивальна: розвивати культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, пізнавальну активність, логічне мислення, увагу;
  • виховна: виховувати любов до математики, увагу та інтерес до нових знань та прагнення їх набути.
  • Компетентності
  • математична компетентність
  • спілкування рідною, державною мовою
  • комунікативна компетентність

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Очікувані результати: учні повинні вміти пояснити правило ділення звичайних дробів; розв’язувати вправи, що передбачають ділення звичайних дробів.

Обладнання та наочність: опорний конспект, презентація, комп’ютер.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  • Привітання, емоційне налаштування на урок. Виконання математичних завдань, задля розшифрування прізвища невідомого вченого.

Учні називають прізвище Пойя і на екрані з’являється вислів вченого Дьордя Пойя

 

Знати математику – означає вміти її застосовувати

Дьордя Пойя

  • Починаємо обговорення. Робимо висновок, що знати  математику, це зовсім не означає її «зазубрити», але й вміти застосувати в проблемних ситуаціях.
  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Творче завдання

Доповідь учениці про життя та діяльність ученого Володимира Йосиповича Левицького.

  1. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

  1. Чому дорівнює добуток чисел   і ?
  2. До числа оберненим буде число …
  3. Щоб у добутку дістати 1, треба дріб помножити на дріб …
  4. Добуток двох чисел дорівнює 1. Один із множників дорівнює 5. Отже, другий множник – це число …
  5. Числом, оберненим до числа , є …

Відповіді до математичного диктанту:

  1.  1
  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Мотивація навчальної діяльності
  • Створення проблемної ситуації – пропоную розв’язати такі задачі:

 

  • Що відомо в 1 задачі?
  • Площа прямокутника і довжина однієї сторони.
  • Що невідомо?
  • Друга сторона.
  • Як знайти її?
  • Площу поділити на одну зі сторін, тобто:
  • Правильно. Молодці! А ми вміємо ділити звичайні дроби?
  • Ні.
  • Про що йде мова в 2 задачі?
  • Про трактор, який рухався з певною швидкістю та часом.
  • Що потрібно знайти в цій задачі?
  • З якою швидкістю рухався трактор.
  • Що треба зробити, щоб знайти швидкість, якщо відомо відстань та час?
  • Відстань поділити на час, тобто:
  • Ми вміємо ділити такі числа?
  • Ні.
  1. Оголошення теми уроку. Формулювання мети і завдань (формулювання мети та завдань відбувається разом з учнями)

 

  1. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1. Правило ділення двох дробів.
  2. Правило ділення мішаних чисел.
  3. Ділення чисел, серед яких є і дробові, і натуральні.
  4. Приклади застосування правила ділення дробів.
  • Бесіда зі складанням конспекту (Слайд 11)
  • Графічне зображення в зошит правил ділення звичайних дробів. (Слайд 10, 14)

   

VІІ. Первинне сприймання нового матеріалу

Повертаємося до вирішення проблемних ситуацій:

Учні з легкістю виконують задачі  1 і 2, обчислюють довжину іншої сторони прямокутника, пояснюють ділення двох дробів за правилом; знаходять швидкість трактора, обгрунтовують ділення натурального числа на звичайний дріб.

VІІІ. Закріплення набутих знань

  1. Виконання вправ на ділення звичайних дробів (Слайд 16-22)
  2. На закріплення виконання вправи на встановлення відповідності. (Слайд 23)

 

3. Додаткові завдання(надсилала у чат Zoom)

№1 Зменште: а) у тричі; б) число 8 у 5 разів.

№2 Суму чисел і поділіть на різницю чисел і .

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку (Слайд 25)

Закінчуємо урок на вислові вченого. Робимо висновок, що вміти застосовувати математику – це легко!

Знати математику – означає вміти її застосовувати

Дьордя Пойя

  • Оцінювання учнів
  • Рефлексія «Зірковий настрій» (Слайд 26)

Учні обирають емотикон  (надсилають його у чат Zoom), який відповідає  настрою в кінці уроку.

 

Х. Домашнє завдання

  • Опрацювати ст 67-68
  • Вивчити правило ділення двох дробів
  • 3. Виконати приклади на фото(оскільки незабаром свято Хеллоуї, тому діти мають вдома виконати завдання на гарбузах) (Додаток 1)

 

 

Додаток 1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Овчар Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2023
Переглядів
532
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку