Урок математики в 6 класі
Тема: Ділення звичайних дробів
Мета:
-
навчальна: вивчити правило ділення звичайних дробів, повторити та закріпити знання і вміння виконання дій зі звичайними дробами; формувати навички усного рахунку, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників;
-
розвивальна: розвивати культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, пізнавальну активність, логічне мислення, увагу;
-
виховна: виховувати любов до математики, увагу та інтерес до нових знань та прагнення їх набути.
-
Компетентності
-
математична компетентність
-
спілкування рідною, державною мовою
-
комунікативна компетентність
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Очікувані результати: учні повинні вміти пояснити правило ділення звичайних дробів; розв’язувати вправи, що передбачають ділення звичайних дробів.
Обладнання та наочність: опорний конспект, презентація, комп’ютер.
Хід уроку
-
Організаційний момент
-
Привітання, емоційне налаштування на урок. Виконання математичних завдань, задля розшифрування прізвища невідомого вченого.
Учні називають прізвище Пойя і на екрані з’являється вислів вченого Дьордя Пойя
Знати математику – означає вміти її застосовувати
Дьордя Пойя
-
Починаємо обговорення. Робимо висновок, що знати математику, це зовсім не означає її «зазубрити», але й вміти застосувати в проблемних ситуаціях.
-
Перевірка домашнього завдання
-
Творче завдання
Доповідь учениці про життя та діяльність ученого Володимира Йосиповича Левицького.
-
Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
-
Чому дорівнює добуток чисел і ?
-
До числа оберненим буде число …
-
Щоб у добутку дістати 1, треба дріб помножити на дріб …
-
Добуток двох чисел дорівнює 1. Один із множників дорівнює 5. Отже, другий множник – це число …
-
Числом, оберненим до числа , є …
Відповіді до математичного диктанту:
-
1
-
-
-
-
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Створення проблемної ситуації – пропоную розв’язати такі задачі:
-
Що відомо в 1 задачі?
-
Площа прямокутника і довжина однієї сторони.
-
Що невідомо?
-
Друга сторона.
-
Як знайти її?
-
Площу поділити на одну зі сторін, тобто:
-
Правильно. Молодці! А ми вміємо ділити звичайні дроби?
-
Ні.
-
Про що йде мова в 2 задачі?
-
Про трактор, який рухався з певною швидкістю та часом.
-
Що потрібно знайти в цій задачі?
-
З якою швидкістю рухався трактор.
-
Що треба зробити, щоб знайти швидкість, якщо відомо відстань та час?
-
Відстань поділити на час, тобто:
-
Ми вміємо ділити такі числа?
-
Ні.
-
Оголошення теми уроку. Формулювання мети і завдань (формулювання мети та завдань відбувається разом з учнями)
-
Вивчення нового матеріалу
План вивчення теми
-
Правило ділення двох дробів.
-
Правило ділення мішаних чисел.
-
Ділення чисел, серед яких є і дробові, і натуральні.
-
Приклади застосування правила ділення дробів.
-
Бесіда зі складанням конспекту (Слайд 11)
-
Графічне зображення в зошит правил ділення звичайних дробів. (Слайд 10, 14)
VІІ. Первинне сприймання нового матеріалу
Повертаємося до вирішення проблемних ситуацій:
Учні з легкістю виконують задачі 1 і 2, обчислюють довжину іншої сторони прямокутника, пояснюють ділення двох дробів за правилом; знаходять швидкість трактора, обгрунтовують ділення натурального числа на звичайний дріб.
VІІІ. Закріплення набутих знань
-
Виконання вправ на ділення звичайних дробів (Слайд 16-22)
-
На закріплення виконання вправи на встановлення відповідності. (Слайд 23)
3. Додаткові завдання(надсилала у чат Zoom)
ІХ. Підбиття підсумків уроку (Слайд 25)
Закінчуємо урок на вислові вченого. Робимо висновок, що вміти застосовувати математику – це легко!
Знати математику – означає вміти її застосовувати
Дьордя Пойя
-
Оцінювання учнів
-
Рефлексія «Зірковий настрій» (Слайд 26)
Учні обирають емотикон (надсилають його у чат Zoom), який відповідає настрою в кінці уроку.
Х. Домашнє завдання
-
Опрацювати ст 67-68
-
Вивчити правило ділення двох дробів
-
3. Виконати приклади на фото(оскільки незабаром свято Хеллоуї, тому діти мають вдома виконати завдання на гарбузах) (Додаток 1)
Додаток 1