Зошит для дистанційного навчання із зарубіжної літератури 5 клас/ІІ частина

Про матеріал
Зошит для дистанційного навчання із зарубіжної літератури 5 клас/ІІ частина - розроблений для допомоги вчителю під час дистанційного навчання. Містить вивчення та закріплення таких тем: 1 М. Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці", 2 Герой літературного твору 3 Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика" 4 Туве Янсон "Капелюх Чарівника" 5 Зразок контрольної роботи. також тут розміщено скорочений варіант творів.
Перегляд файлу

 

Рисунок1.jpgunnamed.jpg

Бирлівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАНЯТТЯ 1

  1. Блог учителя зарубіжної літератури НВК №39 м. Києва Рогової Ірини ...Прочитайте статтю в підручнику про життя та творчість Марини Цвєтаєвої ст.259-260
  2. Прочитайте вірш «Книги в червоній палітурці»  мовою оригіналу та переклад, порівняйте їх.
  3. Визначте тему вірша____________________________________________

_______________________________________________________________

 

ЗАНЯТТЯ 2

  1. Прочитайте статтю в підручнику ст. 265-266
  2. Ознайомтесь та вивчіть термін:

Герой літературного твору або персонаж – дійова особа в художньому творі, змальована широко й всебічно, в складних взаєминах з життям й іншими особами і наділена яскраво окресленим характером. Розрізняють головних, другорядних та епізодичних героїв літературного твору.

Головні герої (зазвичай 1-2)– персонажі довкола яких відбуваються всі події, центральний образ літературного твору.

Другорядні герої – персонажі, які виконують у творі допоміжну роль.

Епізодичні герої – це персонажі, які з’являються в творі на певних епізодах(сценах), зазвичай не мають жодного спливу на сюжет.

 

ЗАНЯТТЯ  3

Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»

  1. News_150316_2.jpgПрочитайте статтю в підручнику про життя та творчість Роальда Дала  ст.268-270
  2. Прочитайте скорочений варіант повісті-казки «Чарлі та шоколадна фабрика»
  3. Заповніть табличку

 

Герой

Риси

характеру героя

Вид героя(головний, другорядний, епізодичний)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прочитайте речення з твору, виправте помилки та запишіть правильний варіант речення.
  • Головний герой – дівчинка Чарла Бекат з багатої сім’ї.

______________________________________________________________________________________________________________________________

  • В один цікавий день місіс Вінка поклала 4 золоті квитки в льодяники.

______________________________________________________________________________________________________________________________

  • У середу, 31 січня о 11 годині ранку Чарлі, його бабуся Джозефіна прийшли на фабрику.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Працівники фабрики були звичайними людьми, які ненавиділи какао-боби та жили в пустелі.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Містер Вонк запропонував Чарлі стати його сином.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризуйте головного героя Чарлі, створивши асоціативний кущ його імені

Ч-________________

А - _______________
Р - _______________
Л - _______________
І - _______________

 

Чарлі і шоколадна фабрика

(скорочено)

Роальд Дал

Головний герой — хлопчик Чарлі Бакет з бідної сім'ї, що живе в невеликій халупі разом із своїми батьками, двома дідусями і двома бабусями. Батька Чарлі звільняють з роботи, і сім'я виявляється у вкрай важкому становищі. У тому ж місті знаходиться шоколадна фабрика Віллі Вонки, на якій раніше працював дідусь Чарлі — Джо Бакет. Після того як конкуренти викрали шоколадні секрети магната, він звільнив всіх робітників.

З тих пір ніхто не бачив, щоб люди заходили на фабрику або виходили з неї. Тільки вантажівки, що розвозять шоколад, перетинають лінію воріт фабрики. Але одного разу з труб пішов дим. Значить, там хтось працював, але для всіх залишалося таємницею, що це були за робочі. В один цікавий день містер Вонка поклав 5 золотих квитків в стільки ж плиток шоколаду і оголосив, що ті діти, які знайдуть квитки, отримають можливість потрапити на фабрику. У світі починається справжній ажіотаж.

1583490050-2269.jpgПерший квиток знаходить хлопчик Авґустус Ґлуп, який страждає повнотою, їсть шоколад в дуже великій кількості і живе в Дюссельдорфі. Другий квиток дістається Верука Солт — розпещеної доньки мультимільйонера з Бакінгемшир. Третій квиток дістається дуже цілеспрямованій і егоістичної дівчинці Віолеті Борегард з Атланти, а четвертий знаходить захоплений геймер Майк Тіві — вундеркінд з Денвера, який зміг вирахувати, яка саме плитка шоколаду буде з золотим квитком. П'ятий квиток, знайдений хлопчиком з Росії, виявляється фальшивим.

Чарлі отримує першу шоколадку в подарунок від батьків на день народження, а другу купує за власні кошти, отримані від свого дідуся. Але ні в одній з шоколадних плиток не виявляється квитка. На вулиці хлопчик знаходить купюру вартістю в 10 доларів і купує третю шоколадку, в якій і виявляється останній золотий квиток.

У вівторок, 1 лютого о 10 годині ранку Чарлі, його дідусь Джо, та ті, що знайшли перші чотири квитки і їх батьки приходять на фабрику. Перш за все для них показують лялькову виставу, а потім до них виходить сам містер Вонка. Спочатку він проводить своїх гостей в Шоколадний цех, де було їстівне абсолютно все, але попереджає їх не втрачати голову. Раптом Верука Солт помітила дивного чоловічка, потім з'явилися ще кілька таких же. Виявилося, що це і були ті самі таємничі робочі.

Це були умпа-лумпи, яких Віллі Вонка випадково знайшов, подорожуючи по Лумпаландіі — нікому не відомої країні джунглів і небезпечних хижаків — в пошуках екзотичних смаків для солодощів. Він запросив їх до себе на фабрику, дізнавшись, що вони живуть на деревах, харчуються тим, що не можна назвати як і смачним, так і огидним, люблять какао-боби і навіть поклоняються їм.

У процесі відвідування фабрики суперники Чарлі вибувають один за іншим: першим за свою жадібність поплатився Авґустус Ґлуп, який спробував випити шоколад з Шоколадній річки. В результаті він впав туди в той момент, коли в річку опустилася відвідна труба, засмоктало його разом з шоколадом і відправила Августа в Помадковий цех, де містер Вонка робить саму чудову полуничну помадку в шоколадній глазурі. Пізніше один з умпа-лумпа відвів туди пані Ґлуп.

У цеху Винаходів Віолетта Борегард вибула наступної, тому що вона спробувала жуйку-обід з трьох страв, хоча Віллі Вонка попереджав її не робити цього. Внаслідок цього виник побічний ефект: дівчинка роздулася і стала схожою на гігантську чорницю. Також Вонка попереджає, що якщо з Віолетти не вичавлять чорничний сік, то вона може вибухнути. Потім вибуває Верука — коли в Горіховому цеху вона вирішила взяти собі одну з білок, що там працювали, вони скинули її в сміттєпровід.

У Телешоколадному цеху вибув Майк Тіві, сильно зменшившись в розмірах, внаслідок чого його довелося відправити в цех "Тянутель тягучок". Там його повинні розтягнути в довжину, але при цьому Майк на все життя залишиться плоским, як паперовий лист.

В результаті з дітей залишився тільки Чарлі, тому що "бідність не порок". За це містер Вонка оголосив його переможцем, залишивши йому свою шоколадну фабрику в якості заповіту, причому висуває умову. Вона полягає в наступному: фабрика буде належати Чарлі, якщо він залишить свою сім'ю. Хлопчик навідріз відмовляється, а через деякий час знову зустрічається з магнатом.

Вони відправляються до батька останнього — Уілбур Вонка. Виявилося, що Уілбур був відомим в місті дантистом, вороже ставився до солодощів (оскільки від великої кількості солодкого псуються зуби), і Віллі жодного разу не їв цукерок до того моменту, як втік з дому. Весь цей час батько шукав його, збираючи все вирізки газет і копії нагород, де хоч мигцем згадувався його син. Віллі знову пропонує Чарлі стати своїм спадкоємцем, погодившись з колишнім умовою. Тепер будинок хлопчика знаходиться на території фабрики. Пан Бакет знову відновлений на посаді, а Віллі Вонка нарешті знайшов сім'ю.

 

ЗАНЯТТЯ 4

ТУВЕ ЯНСОН «Капелюх Чарівника»

  1.                   Прочитайте статтю в підручнику про життя та творчість Туве Янсон  ст.276-278
  2.                   Прочитайте скорочений варіант повісті  «Капелюх Чарівника»
  3.                   Підкресліть слова, які підходять  для характеристики Мумі-тролів

Веселі , сміливі, сумні, добрі, злі,розумні, дурні, дружні, самотні, уважні до інших, егоїстичні, щасливі. Нещасні.

  1.                   «Дива капелюха Чарівника». Вкажіть, на що перетворилися предмети після того, як вони були в капелюсі Чарівника.

Яєчна шкаралупа -__________________________________

Маленький мумі-троль -_____________________________

 Мурашиний Лев - _________________________________

  1.                   Знайди правильну відповідь

1.Для чого пристосували капелюх чарівника:


а) як головний убір тата;

б) як кошик для сміття;

в) як гніздо зозулі;

г) як човен, що пустили по річці?


2.Після сніданку Мумі-троль викинув яєчну шкаралупу до:


а) відра;

б) капелюха;

в) рукомийника;

г) через вікно.


3.Хто був ворогом Мумі-тролів?

а) Комашиний Лев;  

б) Мурашиний Лев;   

в) Комариний Лев.

4.На кого перетворився Лев?

а) на зайчика;                  б) на білочку;                  в) на їжака.

5. В яку гру любили грати мумі-тролі?

а) хованки;                       б) доганяли;                      в) стрибали.

6.  На чому літали мумі-троля?

а) на листях;                    б) на капелюсі;                 в) на птахах.

 

  1. Намалюй Мумі-троля або чарівний капелюх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Капелюх Чарівника (скорочено)

Туве Янссон

У цьому творі автор описує пригоди Мумі-тролів. Це маленькі і незвичайні створіння. Вони дуже веселі і люблять проводити час за іграми. Ці створіння дуже любили грати в лісі.

hqdefault.jpgОдного разу вони знайшли капелюх. Цей капелюх виявився чарівним, але вони про це не здогадувалися. Дізналися вони про це не скоро. Їм капелюх дуже сподобалася і вони вирішили залишити його собі. Спочатку старший Мумі-троль намагався носити капелюх, але у нього нічого не виходило. У нього відразу починала боліти голова, як тільки він одягав капелюх. З цього дружна сім'я вирішила використовувати капелюх, як сміттєву корзину. Вона підходила для цього, і ідея всім сподобалася.

Мімі-тролі люблять смачно поїсти. Вони часто влаштовували сніданки, обіди та вечері всією сім'єю за одним столом. Одного разу, коли дружна сім'я обідала, то очистки від яєць вони викинули в капелюх. Після того, як шкарлупа потрапила в капелюх, то вона перетворилася в хмари. Хмари ці були не прості. На них можна було літати, але дружна сім'я дізналася про це не скоро.

Сім'я Мумі-тролів любила грати в хованки. В хованки вони любили грати найбільше. Крім того, маленькі створіння дуже добре ховалися, що робило гру в хованки захоплюючою і цікавою. Одного разу, коли вони грали в хованки, то один з малюків сховався під капелюхом. Після цього спрацював магічний механізм, який перетворив дівчинку в чудовисько. Воно було не дуже страшне, але дуже потворне. Сім'я не визнала своєї маленькії дитини. У підсумку, тільки мама змогла розгледіти в ньому свого дитинчати.

Сім'я відразу зміркувала, що капелюх має магічні властивості, які можна застосувати на благо. Вони вирішують перемогти злісного ворога лісу — мурашиного лева.

Мурашиний лев був дуже лютим створінням і наводив жах на весь ліс. Дружна сім'я сміливо відправила в пригоду. Вони вирішили засунути мурашиного лева в капелюх, щоб він перетворився на слабкого звірка. Так воно і сталося. Відважній родині вдалося помістити мурашиного лева в капелюх. Після того, як страшне створення потрапило в капелюх, то воно перетворилося в маленького їжачка. Сім'я Мумі-тролів дуже зраділа цьому.

Цей твір вчить, тому що треба завжди триматися всією сім'єю і допомагати один одному. Тоді всі негаразди можна пережити, і перемогти всіх ворогів. Крім того, не варто забувати про те, що необхідно приділяти час іграм та розвагам. Це дуже важливо.

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

РІВЕНЬ І-ІІ (1- 6 б.)

І. Виконайте тестові завдання

1. Роальд Дал представник якої країни?

а) Франція                                     в) Фінляндія

б) Шотландія                                г) Велика Британія

2. Якого кольору немає у вірші М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці»

а) золотого                                   в) зеленого

б)  червоного

3. Яких персонажів не буває в літературі?

а) вторинних                               в)другорядних

б)  епізодичних                           г) головних

4. Туве Янсон  представниця якої країни?

а) Франція                                     в) Фінляндія

б) Шотландія                                г) Велика Британія

5. Скільки було золотих квитків сховано у «Чарлі і шоколадна фабрика»?

а) 2            б) 3              в) 4             г) 5

6. Капелюх чарівника використовували, як:

а) відро для білизни                             в) горщик для квітів

б) кошик для сміття                             г) вазу для квітів

 

ІІ. З’єднайте відповідності.

«Книги в червоній палітурці»                               «Вже пізно!»

«Чарлі і шоколадна фабрика»                               «Яєчна шкарлупа»

«Капелюх Чарівника»                                             «Умпа-лумпи»

РІВЕНЬ ІІІ (7- 9 б.)

ІІІ. Дайте визначення терміну:

Головний герой – це __________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Визначте головних героїв

«Книги в червоній палітурці»  - _________________________________   

«Чарлі і шоколадна фабрика»  - _________________________________                             «Капелюх Чарівника»   - _______________________________________                                         

РІВЕНЬ ІV (10- 12 б.)

V. Напишіть твір-мініатюру за сюжетом «Чарлі і шоколадної фабрики» або «Капелюх Чарівника» на тему «У колі добрих героїв» (5-6 речень)

 

 

 

 

 

 

 

 

Корисні Інтернет посилання

 

https://www.youtube.com/watch?v=S4DFZ0zU_ag - Відеовірш 'Книжки в обкладинках червоних'

https://www.youtube.com/watch?v=eZrmITdQLGE – Туве Янссон «Капелюх Чарівника»

https://vsiknygy.net.ua/person/46029/ - 15 фактів про мумі-тролів і Туве Янсон

http://baskino.me/films/komedii/4314-charli-i-shokoladnaya-fabrika.html - «Чарлі та шоколадна фабрика»

https://www.youtube.com/watch?v=ZjDU8-cgOts«Чарлі і шоколадна фабрика». 1-6 розділи. АУДІОКНИГА. Слухати українською мовою.

https://www.youtube.com/watch?v=WVHYgbvBPGs – життя і творчість Туве Янсон

Відеоуроки «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дала:

https://www.youtube.com/watch?v=HHzttOgLH5k

https://www.youtube.com/watch?v=s_jAWFl8a1c

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Безносюк Ірина Сергіївна
    Чудова розробка!!!Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
3139
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку