Зошит до проєкту з технологій "Патріотичний оберіг"

Про матеріал
Матеріал складений для заповнення проєктної документації у робочому зошиті для учнів 5 класу за модельною навчальною програмою «Технології 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (Авт. Ходзицька І.Ю., Горобець О.В. та інші) за модулем «Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності». Об’єкт проєктно - технологічної діяльності учнів: оберіг. Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Технологія додаткова: технологія оздоблення виробів. До кожного етапу проєктної діяльності пропонуються різні інтерактивні завдання та вправи, елементи формувального оцінювання, які покращать реалізацію інтелектуального і творчого потенціалу, сформують навички самореалізації й самоосвіти, вмотивують діяльність здобувачів освіти.
Перегляд файлу

  

 

 

imageimageЗОШИТ

для робіт з проєктно - технологічної діяльності

 «Патріотичний оберіг»

учениці 5-  класу

 

 

 

 

imageНазва проєкту: Патріотичний оберіг

Технологія основна:Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Технологія додаткова:Технологія оздоблення виробів

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

Проблемне питання    

                             image              

Українські воїни відважно захищають нашу рідну землю від російських загарбників, вони демонструють готовність віддати своє життя за мир і спокій на рідній землі. Сьогодні кожен із нас намагається привнести свою частинку до нашої довгоочікуваної перемоги.

 image 

-     А що ви, як учні, можете зробити для встановлення миру в рідній Україні?

Нашим безстрашним захисникам так сьогодні необхідна підтримка, тому, на перший погляд, незначущі вироби, зроблені з любов’ю та турботою, найкращими побажаннями та добротою будуть оберігати та надихати наших мужніх воїнів. 

 


imageВибір та обґрунтування теми для проєкту

Вправа «Зашифроване слово»

Назви слово, яке може об’єднувати ці зображення та тему нашого проєкту

image 

Відповідь:_________________

 

Історична довідка

Для прадавніх українців хрест, молитва, великодня крашанка, рушник, паляниця, вогонь у печі, пучечок зілля, пов’язаного навхрест, а також слова «добрий день», «бувайте здорові», «не убий», «не укради» – були не просто предметами чи словами, а знаками добра і сили, заступниками від нещасть, були оберегами. Наші пращури вірили, що справжні обереги українського народу дарують силу, захищають від зла, допомагають у справах та допомагають мандрівникам щасливо повернутися додому.

Сьогодні оберіг став для нас не просто символом із минулого, а річчю, яка уособлює перемогу України в боротьбі проти росії та повернення всіх військових здоровими додому.

image 

ТРАДИЦІЙНІ ОБЕРЕГИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

Обері́г — предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважають, що він може принести удачу, запобігти небезпеці, поліпшити стан здоров'я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.

Люди пов'язували віру в добро, успіх, щастя з певними символами в оберегах. Обереги завжди мали захищати людей і їх світ від негараздів: нечисті, нещастя, злиднів, захворювань, смерті худоби, псування харчів тощо. Оберіг призначений для того, щоб створити захисне поле між своїм власником і небезпекою, магічно захистити його, зробити невидимим і невразливим до неї. Або ж відстрашити небезпеку чи наділити те, що він охороняє, захисними властивостями, здатними чинити опір злу.

 

image 


Завдання для самостійної роботи Підказка:Для полегшення вибору вимог до об’єкта проєктування

 

imageimageimageimage1.Виконай інтерактивну вправу «Традиційні обереги можна розв’язати ребуси

українського народу» за посиланням  https://learningapps.org/display?v=p99cg63ek23

Або

 

2. Знайди інформацію про традиційний  оберіг українського народу (на вибір) за допомогою додаткових джерел  та додай її у розділ «Історична довідка».

image 

3.Дай відповіді на запитання:

Для кого(або для чого) виконується проєкт?___________________

_________________________________________________________

Яким має бути виріб?_______________________________________

_________________________________________________________ _________________________________________________________

 

image 

 

 

Вимоги до конструкції

Модель №1

(+ або -)

Модель №2

(+ або -)

Модель №3

(+ або -)

1

оригінальність та естетичність зовнішнього вигляду

 

 

 

2

практичність

 

 

 

3

простота виготовлення

 

 

 

4

зручність і безпечність у використанні

 

 

 

 

5

економність

 

 

 

imageimageimageimageВибір моделей-аналогів             Який виріб ти обрала для виготовлення?______________________

 

Зразки моделей-аналогів Обгрунтування теми  проєкту_________________________________________________

________________________________________________________

________________________________________________________-

________________________________________________________

 

 

Оціни свою діяльність під час організаційно-підготовчого етапу

 

  

imageЗаповни таблицю аналізу моделей-аналогів

 

 

Відповідь:____________________

 

 

 

 

 

 

 

    

  


Матеріали

Інструменти

 

 

 

 

imageimageimageimage                                                                                                                                                                           «Матеріали та інструменти для

ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП Виконай інтерактивну вправу

Пофантазуй та розроби графічне зображення (ескіз) виробу  пошиття виробу із фетру» за посиланням

 https://learningapps.org/display?v=pxjc8tkwt23

Або за 

 

Запиши у таблицю матеріали та інструменти, необхідні для виготовлення виробу, використовуючи інформацію з попередньої вправи.

image 

                          

Зроби опис моделі за наступними критеріями:

      назва виробу ___________________________

      призначення виробу_________________________________________ ● особливості конструкції виробу____________________

      матеріали для виготовлення_______________________

  ● технологія

 

 обробки_________________________________________

  приблизні розміри________________________________

 

 

 

 


ІІІ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП

image 

Виконай  інтерактивну вправу«Технологія виконання ручних швів» за посиланням

 https://learningapps.org/display?v=pfe3bmvzj23

Або за

image 

                                                    ручних      швейних     робіт      слід       правильно

image

організовувати робоче місце. У процесі роботи дотримуйся правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог                            

image  

 

5

Коли будете пришивати верхню сторону вишитої стрічки, то разом з нею пришити петельку (довжиною 15 см та складену удвоє) з атласної стрічки.

 

image 

6

Для надання легкої випуклості виробу бажано у середину вкласти ватний спонж, який вирізаний на 4 мм менший ніж основні деталі.

image 

7

З’єднати деталі сердечка та обшити краї петельним швом. Ширина між проколами та висота стібка – 3-4 мм.

image 

8

Наш патріотичний оберіг «Сердечко» готовий.

Бажаю успіхів!

 

 

image 

з/п

Технологічна операція

 

Зображення

1

Виготовлення шаблону деталі виробу

image 

2

Перенесення деталей на тканину

image 

3

Вирізати деталі

image 

4

Прикласти вишиту стрічку, краї якої обпалені запальничкою, до верхньої деталі сердечка та пришити  швом «уперед голку» (довжина стібка – 2-3 мм) з усіх сторін по краю вирізу на відстані 2 мм від зрізу.

Бажано пройти цим швом два кола, щоб був вигляд машинного рядочка 

image 

image

image

виготовлення оберегу із фетру» за посиланням  https://learningapps.org/display?v=pv3h0qvi523 Інструкційна карта «Оберіг «Сердечко»

 


ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП

  

Висновки:

       Чи виконала виріб, який було заплановано?

image_________________________________________________

       Що б ти змінила  у виробі, якби виготовляла його ще раз?

_________________________________________________ ●Що виявилось найскладнішим у роботі над проєктом?

_________________________________________________

 

Підрахуй кількість та вартість використаних матеріалів.

________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

 

Презентуй виріб за планом:

1.      Призначення виробу, його застосування.

2.      Хто буде ним користуватись?

3.      Про що ти дізналась під час роботи над проєктом?

4.      Чому ти навчилась під час роботи над проєктом?

5.      Чи задоволена ти своїм виробом?

6.      Які отримані знання та навички під час роботи над проєктом ти зможеш втілити у життя?

 

Склади рекламу свого виробуу вигляді вірша, слогана, побажання.

image 

 

ОБЕРІГ ВИГОТОВЛЯЄМО, ЩАСТЯ, МИРУ Й ПЕРЕМОГИ БАЖАЄМО!

Самооцінка творчої проєктної діяльності

image

Бал за виріб – 

Бал за оформлення проєктної документації – 

Бал за презентацію виробу - 

Загальний бал - 

 

Познач мітку біля смайлика з твердженням, який відповідає твоїй діяльності під час роботи над проєктом

image  


Вправа «Квітка вражень»

Запиши свої враження від роботи над проєктом

image 

 

image_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________

_________________________________________________________

 

Нехай цей оберіг буде потужним захистом для  майбутнього власника, бо зроблений з любов’ю та від щирого серця!

image 

 

 

image

Матеріал підготувала Колосовська Наталія Анатоліївна, учитель Новогродівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7 Новогродівської міської ради Донецької області

Телефон – 0955133419

Ел.адреса – kolosovskayanata21@gmail.com

pdf
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку