Зошит Соціально побутове орієнтування 5 клас

Про матеріал
Соціально побутове орієнтування - зошит для 5 класу Навчальний посібник з соціально-побутового орієнтування 5 клас Одне із центральних місць у розв’язанні проблеми соціальної та трудової адаптації дітей з особливими потребами в навчанні посідають уроки соціальнопобутового орієнтування. Засвоєння дитиною прийнятих у суспільстві норм і правил відбувається через її соціалізацію. У межах соціалізації здійснюється засвоєння норм, умінь, стереотипів, настановлень, прийнятих у суспільстві форм поведінки та спілкування.
Перегляд файлу

КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр «ШАНС»

Дніпропетровської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальний посібник з соціально-побутового орієнтування 5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К.В.РЕЙДА– кандидат педагогічних наук, вчитель-дефектолог «вищої категорії», вчитель-методист, Відмінник освіти України.

 

Н.М.ГАВРИЛОВА–  вчитель-дефектолог «вищої категорії», вчитель-методист, Відмінник освіти України.

 

«Навчальний посібник з соціально-побутового орієнтування 5 клас».

 

Рецензенти:

 

Гладуш В.А. –   доктор педагогічних наук, професор, завідуач кафедри педагогіки

та корекційної освіти, Дніпропетровського національного університету ім.О.Гончара

 

Чистоколяна С.М.– Заслужений учитель України, Відмінник освіти України, учитель-дефектолог вищої категорії, заступник директора з навчально-виховної роботи        ОКЗО         «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний         центр          «КОЛОСОК»

Дніпропетровської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ 

Одне із центральних місць у розв’язанні проблеми соціальної та трудової адаптації дітей з особливими потребами в навчанні посідають уроки соціальнопобутового орієнтування. Засвоєння дитиною прийнятих у суспільстві норм і правил  відбувається через її соціалізацію. У межах соціалізації здійснюється засвоєння норм, умінь, стереотипів, настановлень, прийнятих у суспільстві форм поведінки та спілкування.

Позитивна соціалізація забезпечує успішну інтеграцію індивіда в суспільство, активне пристосування (адаптацію) його до умов соціального середовища. В учнів старших класів не сформовані мотиви господарськопобутової діяльності, вони недостатньо розуміють значення і роль особистих якостей людини, що сприяють успішному веденню домашнього господарства. Це ускладнює їхню соціально-побутову адаптацію і реабілітацію в майбутньому. Тому під час викладання курсу СПО слід ретельно добирати  методи та форми навчання. Одним з ефективних засобів засвоєння учнями з особливими потребами матеріалу є  систематичність та послідовність у поданні навчального матеріалу, його дозування та сама форма подання інформації.

Запропонований навчальний посібник з СБО для 5 класу  складений на основі «Програми  для 5 – 10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Укладачі Гіренко Н. А., Мерсіянова Г. М., 2009 р.). Їх використання можливе як додаток до підручника, так і як самостійний навчальний посібник.

Завдання у навчальному посібнику підібрані з урахуванням можливостей, вмінь та навичок учнів.   Матеріал навчального посібника складений таким чином, що рівень його складності спирається на раніше отримані відомості учнями під час уроків розвитку мовлення, читання, російської мови, природознавства, математики в молодших класах, і розрахована на 2 години навчального часу в тиждень. 

Посібник містить схему умовних позначень завдань, які дозволять організувати та дисциплінувати учнів. Запропоновані завдання: відтвори текст, обери правильну відповідь, закінчи речення, дай відповідь,  запам’ятай,  з’єднай стрілочками, виконай практично, намалюй, розфарбуй, розташуй по порядку, прочитай і запам’ятай.

Завдання мають різний рівень складності, що дозволяє здійснювати диференційний підхід до навантаження під час уроку кожного учня. 

Робота з посібниками є зручною для виконання домашнього завдання. Завжди є під рукою матеріал опрацьований на уроці і як логічне завершення та закріплення – виконання графічного завдання на домашній роботі.

Крім того кожна тема містить відповідні загадки, прислів’я та приказки, що дозволяє розрядити напругу та відпочити  під час роботи на уроці.

Посібник також містить велику кількість практичних робіт. 

Навчальний посібник складений з урахуванням вікових та психофізичних особливостей розвитку учнів спеціального навчального закладу. Їх використання базується на принципах систематичності, послідовності, логічного викладення матеріалу з прогнозованим результатом, що сприяє підвищенню результативності орієнтування  дітей в соціальному середовищі.

 

Умовні позначення

-    відтвори текст

-    обери правильну відповідь 

-    imageзакінчи речення

-    дай відповідь

-    запам’ятай 

-    з’єднай стрілочками 

-    виконай практично

-    намалюй, розфарбуй

-    розташуй по порядку

    

Особиста гігієна

Тема. Основи особистої гігієни людини

image 1. Закінчи речення:

Краса людини нерозривно пов’язана з ____________________________.

Щоб зберегти здоров’я на довгі роки, слід додержуватися правильного режиму:______________________________________________________ ______________________________________________________________ _____________________________________________________________.

Основа особистої гігієни - ______________________________________

_____________________________________________________________.

2. Для правильного догляду за шкірою маємо знати тип своєї шкіри.

Запишіть три основні типи шкіри:

Тип шкіри

image

                 ___________                ___________              ___________

image3. Найбільше забруднюються і потребують додаткового догляду наступні ділянки шкіри:________________________________________.

image4. Відтвори текст, користуючись словами-підказками:

Догляд за руками

     Перед їдою руки ______________ треба мити ____________ водою з ___________ і ____________ витирати.

    Нігті на руках слід регулярно ______________, оскільки під ними збирається _________.

Слова-підказки: обов’язково, теплою, милом, насухо, обрізувати, бруд.

image5. Чим треба користуватися для догляду за ротовою порожниною?

___________________________________________________________

___________________________________________________________

image6. Як правильно доглядати за зубами? Встанови послідовність:

…Після використання зубну щітку необхідно добре промити і поставити в спеціальну склянку щетиною до гори.

…Зовнішню поверхню зубів очищають вертикальними і горизонтальними рухами, внутрішню – вертикальними вздовж осі зубів.

…Чистити зуби потрібно 1-2 рази на день.

…Після їжі треба прополоскати рот водою.

…Спочатку чистять великі, корінні зуби.

…Кожен член сім`ї повинен мати індивідуальну зубну щітку.

image7. Практична вправа: користуючись інструкцією (завдання № 6) показати як слід чистити зуби.

image8. Познач малюнки, на яких діти правильно доглядають за зубами. Розмалюй їх

image 


Ранковий та вечірній туалет.

image1. З чого складається особиста гігієна людини? _______________ ______________________________________________________________ image2.За малюнком запишіть послідовність ранкового туалету:

image 

1).___________________________________________________________

2).___________________________________________________________

3).___________________________________________________________ 4).___________________________________________________________

image3. Закінчи речення:

Ранкова зарядка – це___________________________________________ _____________________________________________________________.Ранкова зарядка поліпшує здоров’я і сприяє _______________________

_____________________________________________________________.

Зарядку бажано робити _______________________________________.

4. Запиши послідовність вечірнього туалету: ______________________ _____________________________________________________________

_____________________________________________________________

image5. Що необхідно робити кожного вечора?_____________________

______________________________________________________________ ______________________________________________________________

image

    

image7. Практична вправа: покажи декілька вправ ранкової зарядки.

 

Догляд за волоссям.

1. Поясність, як ви розумієте вислів: «Волосся – окраса людини»

image2. Від чого залежить стан волосся?

___________________________________________________________

image3. Закінчить речення:

Догляд за волоссям полягає у___________________________________ ___________________________________________________________. Догляд за волоссям включає:___________________________________ ___________________________________________________________

___________________________________________________________.

Однією з найголовніших умов красивого волосся є ________________.

4.Розрізняють три типи волосся:

Типи волосся

image

 

 

____________             ____________          ____________

 

image5. Підкресли лише засоби догляду за волоссям: шампуні, пральний порошок, рідке мило, зубний порошок, просто мило, зубна паста, яєчний жовток, сода, кисломолочні продукти, духи.

6.Запиши назви лікарських трав, відвари яких можна використовувати для споліскування волосся: ___________________________________________________________

__________________________________________________________

image7. Відгадай загадку:

Не хижак, а зуби має.

Не гризе і не кусає,

А розчеше кіски Олі,

Чубчик Петрикові й Толі    ______________

image8. Яким електроприладом можна користуватися під час просушування волосся?_______________________ Пригадай правила з техніки безпеки під час користування електроприладами.

image9. Практична вправа: користуючись малюнком покажи, як правильно розчісувати довге, а як  коротке волосся.

image 

image10. Намалюй гребінець, яким ти користуєшся для розчісування волосся.

 

 

 

 

 

 

Охорона зору школяра.

image1. Відгадай загадку:

На ніч два віконця

Самі закриваються,

А як сонце встане – 

Самі відкриваються.    ____________

2. Для чого людині потрібні очі?_________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________ 3. Прочитайте вірш. Яких правил потрібно дотримуватися для збереження зору?

Маєш книжку - пам’ятай:

Тільки сидячи читай. Хочеш лежачи читати – Будеш зір поганий мати.

image4. Закінчи речення:

     З метою збереження зору місце для занять має бути добре________________.

   Світло повинно падати з _________________ сторони.

  Відстань від очей до книжки, зошита має бути ____________см.

 Відстань від очей до телевізора має бути______________м.

Слова-підказки: освітленим,  лівої, 30 см,2 – 5 м.

image5. Практична вправа: прочитай та виконай зарядку для очей.

Читали, писали, за всім слідкували,

І очі, малята, втомлятися стали, Їм слід відпочити.

Тож зробимо зарядку. Сідайте зручніше І всі по порядку:

Очі закрили. Ви бачили ніч?

Відкрили, закрили. Ще раз повторили. Тепер подивіться то вправо, то вліво, Вгору та вниз. Ще раз повторімо.

Дивіться, малята, синіє там даль.

А гляньте, на носі не всівся комар?

І знову очима поведіть вправо, вліво,  Усі відпочили. Берімось за діло.

image 


Догляд за одягом та взуттям

Тема. Види одягу та головних уборів

image1. Закінчи речення:

Одяг – це вироби, які ___________________________________________.

За призначенням одяг поділяють на _______________та____________.

image2. Відтвори текст, користуючись словами-підказками:

     Побутовий одяг призначений для носіння в різних побутових і громадських умовах. До побутового одягу відносяться:______________ ______________________________________________________________ _____________________________________________________________.    Виробничий одяг призначений для носіння у виробничих умовах. До такого одягу відносяться:____________________________________для захисту людини від негативного впливу на виробництві та __________ _________________для захисту людини від виробничого забруднення.       Є і ____________________________- це одяг для військових, учнів шкіл і училищ.

Слова-підказки:одяг для кожного дня, домашній одяг, робочий одяг, спортивний одяг, спеціальний одяг, санітарний одяг, форменний одяг.

3. Розрізняють одяг за сезонами:

Одяг за сезонами

image

 

____________             ____________          ____________

 

image4. Відгадай загадки:

Їх на ручки одягнемо,

В сніжки гратися підемо.                   ________________

 

На голову вдягаємо,

Вушка захищаємо.                               _______________

 

Нас від холоду ховає,

Часто капюшона має.                        _______________

 

Лютих не боїться зим,

Хутром вкриє нас густим.                 _______________

 

Не вдягають їх хлоп’ята,

Мов принцеси в них дівчата.             _______________

 

Комірець і рукави,

Більш для хлопчиків вони.                    _______________

 

Від води не промокає,

Нас від дощику ховає.                          _______________

 

image5.     Вибери головний убір, який носять улітку, взимку, восени, весною

image 

 

Догляд за одягом

1. Закінчи речення:

    Догляд за одягом здійснюється залежно від призначення кожного предмета й матеріалу, з якого він ____________________________.    Літні сукні, сорочки, а також домашній одяг, який носять кожного дня потрібно __________________.

   Верхній одяг, особливо шерстяні, трикотажні речі, треба часто провітрювати, кожного дня ___________________________________.

   Пальта  і костюми витрушують чи вибивають, а потім _________ ____________________.

   Якщо з’явилися  плями, їх треба _____________________________.

image2. Відгадай загадки:

Всю білизну позбирає І старанно покупає.

Буде знову вся чистенька,

Незабруднена, гарненька.              ______________

 

Ось загадка так загадка:

 Де поїду –

 Стане гладко.

 Тільки пальцем не торкай,  Обпечешся, так і знай.

 А щоб взять мене тобі –

 Маю ручку на горбі.                       ______________

 

Схожа я на їжачка.

Чищу одяг і взуття.

Я від пилу, я від плям

Відчищаю сукню вам.                      ______________

 

В роздягальні я служу,

На собі пальто держу.                    ______________

 

image3. Обери предмети та прилади, які допомагають нам доглядати

за одягом.

image

4. «Збери» речення. Запиши отриману корисну пораду.

image 

 

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Види взуття та його призначення

1.   Закінчи речення:

    Взуття залежно від матеріалу, з якого зроблена його верхня частина, буває_________________________________________________ _____________________________________________________________.

   За віковим призначенням взуття поділяється на 4 групи: ___________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________.   За приналежністю до статі поділяється на три групи:____________ _____________________________________________________________.

2.   За сезоном взуття поділяється: 

Взуття  за сезонами

image

 

        ____________             ____________            ___________________

 

image3. Відгадай загадки:

У домівці їх взувають,

Біля ліжечка знімають.                 _______________

                                  Захищає наші ноги,

                                  Не поранять їх дороги!                 _______________ Влітку тепло, влітку гарно,

Не сиджу я вдома марно,

Вже взуваю я на ніжки

Дві веселі ...                                      ______________

В них забив я перший гол,

В них я граю у футбол,

Бо вони не для домівки,

Називаються ...                                 ______________

Є взуття і спеціальне,

Не просте, а танцювальне,

Бо для танців, не для стежки,

А зоветься воно ...                            ______________

Гарна сукня є в Марічки,

Є блакитні, довгі стрічки,

А до сукні є в Марічки

Два чудові ...                                      ______________

Щоб не мерзли взимку ніжки,

Одягаю я панчішки,

А гуляти до ріки,

Я взуваю ...                                        _______________

Коли вдома я буваю,

То на ніжки їх взуваю,

Не ходжу у них на танці,

Це зручні, м'якенькі ...                     _______________ 4. Заповни таблицю за зразком:

Взуття поділяють

За матеріалом

За використанням

За порами року

За віковим призначенням

шкіряне

повсякденне

весняне

шкільне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image5. Практична вправа: покажи, як слід зав’язувати шнурки на взутті.

 

 

 

 

Догляд за взуттям

1. Закінчи речення:

  За взуттям, як і за одягом, необхідний щоденний__________________.

  Догляд за взуттям включає:____________________________________ _____________________________________________________________.

  Зберігають взуття на полицях спеціальних тумб чи шаф, обов’язково у   _________________________________________________________.

image2. Підбери відповідність (з`єднайте  стрілочками взуття та правила його чищення):

     Протирають твердою щіткою, можна протерти і звичайною гумкою.

 

image 

   Необхідно мити водою, а пил і бруд знімати ватним тампоном чи тканиною, устілки просушувати.

image 

     Чистять від бруду і пилу щіткою та 1 – 2 рази на тиждень змазують кремом.

image 

   Чистять від пилу щіткою, дуже забруднене можна помити щіткою, змоченою у розчині прального порошку, а потім обполоснути чистою водою.

image 

image3. Встав, де потрібно НЕ МОЖНА:

……………     носити взуття не свого розміру;

……………     доглядати щодня за взуттям;

……………     одягати взуття відповідно до сезону;

……………    зберігати брудне та мокре  взуття;

……………    увесь час ходити у гумовому взутті.

image4. Обери взуття, яким ти користуєшся та розмалюйте його.

Поясни у яких випадках можна взувати таке взуття.

image           image 

 

image 

 

 

image         image 

           


Харчування 

Тема. Продукти харчування 1. Склади і запиши речення.

image 

  До складу їжі входять різноманітні поживні речовини: ____________

_____________________________________________________________.  До продуктів харчування належать _____________________________ _____________________________________________________________.

image3. Розв’яжи кросворд і дізнайтеся, що містять у собі ці продукти. 

 

 

image 

image4. Підкресли назви продуктів, корисних для твого здоров’я:      Гречана каша, кава, цукерки, морозиво, морква, яблука, кефір, тістечка, вареники, риба, ковбаса, калина, мед, згущене молоко, чіпси.

image5. Обери та розфарбуй малюнок у якому більше для тебе корисних речовин:

 

image                         image 

Борщ із нього варить ненька,

 В нього шкурочка тоненька,

 Солодкуватий він на смак,

 Фіолетовий …                                 _____________

Помаранчева і гарна,  У землі сиджу не марно:

 Соковита, солоденька,

 Вже я стала чималенька.

 Собою пригощу дитину.

 Хай корисну з’їсть…                       ______________

Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі.                             _______________

 

. Приготування їжі

1.Закінчи речення:

  Для приготування їжі продукти піддають різноманітній обробці: їх___________________________________________________________.   Приготування їжі складається з ________________________________ _____________________________________________________________.

2.Встанови вид обробки:

а). Сортування, миття, очищення, нарізання – це ___________________

б). Варіння, смаження, тушіння – це ______________________________

image3. Відтвори текст:

Санітарно-гігієнічні вимоги до обробки продуктів 1. Роздивитись ______________, визначити їх _____________.

2.    Видалити ______________частини чи самі продукти.

3.    Перед тим як почистити ____________ чи ___________, їх потрібно ________________.

4.    Відварені продукти ________________окремо від сирих.

5.    Почищені і нарізані овочі ________________надовго залишати невикористаними, бо вони втрачають деякі ___________________.

6.    Після закінчення приготування їжі весь посуд та стіл слід вимити ____________________________.

Слова-підказки: продукти, якість, неякісні, овочі, фрукти, помити, ставлять, не можна, вітаміни, гарячою водою.

image4. Відгадай загадки:

Кінь, залізний, худий

 Допавсь до води,

 Пив собі, пив,

 Поки спрагу зігнав –

 Озеро випив

 До самого дна.                           _______________

Товстенький бичок

 Обсмалений бочок

 На вогні весь вік чорніє,

 А ніхто не пожаліє.                      _______________

Розкажу я про такого,  Що слугує вам в житті.

 В носі решето у нього  Та ще й лазня в животі.

 Візьмеш – диха паровинням.

 На голівці – гуля.

 А рука одна – на спині.

 Та й вона – кривуля.                    ______________

 

5. Підпиши назви посуду:

image          image 

_____________________________________________________________  

image 

______________________________________________________________

   image 

______________________________________________________________ . Бутерброди

1.Закінчи речення:

Бутерброди – це шматочки хліба з покладеними на них______________.

Бутерброди можна споживати на _______________________________ _____________________________________________________________. Основним продуктом для приготування бутербродів є житній і пшеничний ____________________.

2.      Заповніть схему:

image

3.      Визначте вид бутербродів (+ відкриті, - закриті)

image 

 

image 

 

image4. Розмалюйте зображення бутерброду, та запропонуйте продукти які можна використати для його приготування.

image 

______________________________________________________________

______________________________________________________________

image5. Які пристосування та приладдя використовують для приготування

бутербродів?__________________________________________________ ______________________________________________________________

image6.  Відтвори текст:

   Під час нарізування продуктів слід додержуватись правил безпечної роботи:

а). Обережно поводитись з ________________;

б). Не піднімати ніж високо над ________________________________;

в). Передавати ніж ручкою _______________________. Слова-підказки:ножем, обробною дошкою, вперед.

image7. Відгадай загадку та дізнайся який продукт є основним у бутерброді:

В кожнім місті і селі

 Головний я на столі.                     ______________

 

: Приготування бутербродів

1.Закінчи речення:

    Підібрати  продукти, приготувати посуд, ножі, помити овочі, нарізати хліб та продукти, оформити бутерброди та покласти їх на тарілку – це означає ___________________________________________.

   Готуючи бутерброди, необхідно правильно різати ________________ ________________________________________.

   Під час різання будь-якого продукту пальці лівої руки мають держати подалі від _______________________________.

image2. Встанови послідовність приготування бутерброду. Назвіть кожну операцію.

__

image_________________________________________

___

image_______________________________________

___

image_________________________________________

 

 

___

image____________________________________ ____

 

image____________________________________

 

image3. На який посуд кладуть готові бутерброди? Намалюйте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Заварювання чаю

1.Закінчи речення:

   Чай – один з найпоширеніших _________________________________.

   Його цінують за смакові якості та лікувальні ___________________.

  Батьківщина чаю - ________________.  

  Дол. складу чаю входять ___________________.

image2. Який посуд необхідний для приготування чаю?

 

image          _________________________

        ________________________

                      _______________________

 

image3. Відгадай загадку 

Неначе паровоз, гуде,  Шумить, кипить, і пара йде,  Смачний заварює нам чай.

 Хто ж він такий? От відгадай.    ______________

 

image4. Встанови послідовність заварювання чаю:

… накрити чайник серветкою чи спеціальною грілкою;

…всипати чай і залити його окропом, не доливши 1 см до верху;

…закип’ятити воду;

…дати настоятися 5 хвилин і долити окріп;

… ополоснути чайник для заварювання окропом.

5.            Які продукти подають до чаю? ________________________________ ______________________________________________________________ Слова-підказки: цукор, лимон, варення, печиво,  бутерброди.

6.            Запиши кількість продуктів, необхідних для приготування однієї порції чаю:

Чай - ______________________

Цукор - ____________________

Вода - _____________________

Лимон - ____________________

image7. Практична вправа: обчисли кількість продуктів, необхідних для приготування чаю на трьох чоловік:

Чай - _________________________________________________

Цукор - _______________________________________________

Вода - ________________________________________________

Лимон - _______________________________________________

image 

Страви з яєць

1.Закінчить речення:

    Куряче яйце – цінний харчовий продукт, який своїми поживними властивостями не поступається________________.

   В домашніх умовах яйця зберігають у _______________________.

  Яйця використовують для приготування різних страв - ____________ _____________________________________________________________.

2. Самостійні страви з яєць:

image

Готові страви з яєць мають відповідати таким вимогам:

1.    Варені яйця мають _______________ відчищатися від шкаралупки;

2.    У яєць, зварених некруто, ____________ має бути наполовину затвердівший, а _____________ рідкий;

3.    Яйця зварені в «мішечок», мають повністю ________________ білок і _________________ жовток;

4.Натуральна яєчня повинна мати ледь густий білок і _______________

___________ жовток;

5. Яєчня і омлети повинні бути ледь загустівши ми і _______________. Слова-підказки: легко, білок,  жовток, затвердівший, напіврідкий, зберігший форму, не підгорілими.

4. Підпиши кожне зображення:

image              image 

____________________________________________________________

 

image          image 

___________________________________________________________

image5. Символом якого свята є яйця? _______________ Розфарбуй писанки.

      image       image 


Приготування страв з яєць

image1.Закінчить речення:

    Для приготування варених яєць необхідно мати:__________________

_____________________________________________________________.

   Продукти на одну порцію варених яєць: _________________________

_____________________________________________________________.   Для приготування яєчні необхідно мати:_________________________

_____________________________________________________________. 

  Продукти на одну порцію яєчні: ________________________________

_____________________________________________________________.  Для приготування омлету потрібно мати: _______________________

_____________________________________________________________.

  Продукти на одну порцію омлету: ______________________________

_____________________________________________________________.

image2. Практична вправа: розрахуй         скільки потрібно мати яєць, масла, солі, щоб приготувати яєчню на 3 порції:

                                   1 порція                                               3 порції

Яйця -                              2 шт.                                             __________

Масло вершкове -          10 г                                               __________

Сіль -                               0,5 г                                               __________      

Зелень -                            2 г                                                 __________

3. Як називається цей посуд? Розмалюйте його.

image                                     image 

      _____________________                                                                                                   ___________________

image3.Обери необхідний посуд для приготування яєчні (підкресліть необхідне):

image

 

image4. Відтвори текст, встав пропущені цифри у реченнях:

    Щоб яйця зварилися в «мішечок», їх треба варити … хвилин.

   Щоб яйця були некрутими, їх треба варити … хвилин.

  Щоб яйця зварилися крутими, їх треба варити … хвилин.

 

 

 

Приготування салатів

image1.Закінчи речення:

    Салат – це страва із дрібно покришених шматочків сирих чи варених

______________________________________________________________ _____________________________________________________________.

   Заправляють салати_________________________________________.

  Салати дуже багаті на _______________________.

  Салат – це __________________________________.

  Салати подають як окрему страву чи до м’ясних страв на _________ ___________________________________.

image2. Підкресли тільки салати.

 

image 

 

image 

    Приготування салатів складається з трьох видів робіт:

1). Очищені і промиті овочі ________________ (частину продуктів залишити для оформлення готової страви);

2). З’єднати всі підготовлені продукти (крім кропу), ______________ і ________________ частиною сметани (майонезу);

3). Салат викласти гіркою в салатницю, полити залишеною сметаною (майонезом), ______________ кропом і ______________ овочами.

Слова-підказки:       нарізати, посолити,          заправити,        посипати, прикрасити.

4.   Заповни таблицю:

Назви видів нарізки

Назви овочів і фруктів 

Кубиками 

 

Соломкою 

 

Кільцями, напівкільцями

 

Квадратиками 

 

Скибочками 

 

Кружальцями 

 

Дольками 

 

Брусочками 

 

 

5.   Встанови назви кожного виду нарізки:                 

image            image               image   

 

___________________________________________________________________________________________________

 

   image               image                 image 

 

__________________________________________________________________________________

 

 


 Приготування вінегрету

image  ___________________

    Вінегрет – це холодна страва, яка приготовлена із дрібно нарізаних _____________________________________________________________.

    Для приготування вінегрету потрібно мати: ____________________ _____________________________________________________________.

image3. Встанови послідовність приготування вінегрету:

… Викласти гіркою у салатник.

… Промити огірки і нарізати їх кубиками.

… Додати квашену капусту.

… Помити картоплю, буряк, моркву, покласти у різні каструлі, залити окропом і варити до готовності. Охолодити, почистити і нарізати кубиками.

… Усе  перемішати і заправити олією.

… Цибулю обчистити, дрібно нарізати.

image4. Відгадай загадки:

Сто хустин собі напнула,

Кожушок вдягнуть забула

                                             ________________

 

imageТовстий Гнат, При землі не знать.

Сам червоний,

А чуб зелений.        ____________            

 

 

Коса надворі,

А панна в коморі.  ___________

Сидить бабуся

Не в одному кожусі,

Хто її роздягає,

Той сльози проливає. ____________ Довгий, зелений, добрий солоний, добрий і сирий, хто він такий?

                                                                                             _______________

5. Назви овочі та додаткові інгредієнти з яких готують вінегрет.

image 

_____________________________________________________________

image 

_____________________________________________________________ Кухонне обладнання

image1. Для приготування їжі потрібні:

1). _______________________________________

2). _______________________________________

3). _______________________________________

2. Види каструль. Які страви готують в кожному виді каструль:

Каструлі

image

           алюмінієві                                                             емальовані

____________________                                       _____________________

____________________                                       _____________________

____________________                                       _____________________ Слова-підказки: борщ, гречана каша, кисіль, суп, пшенична каша.

3. Визнач назви деякого кухонного посуду та пристосування:

image 

__________________________________________________________________________________

image               image 

__________________________________________________________________________________

image__________________________

 

image 

__________________________________________________________________________________

image                image 

__________________________________________________________________________________

image 

___________________________________________________________

 

5. Заповни таблицю:

Пристосування 

Столові прибори

 

Посуд 

 

кухонний

столовий

чайний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Догляд за посудом

image1.Закінчи речення:

   За        кухонним       і        столовим        посудом       треба        постійно

_____________________.

    Емальований посуд слід оберігати від _____________________.

   Посуд слід мити відразу після ____________________________.

  Не можна в гарячий посуд наливати ___________________________.   Не можна ставити холодний посуд на _________________________.

image2. Відтвори текст:

    Перед тим як мити тарілки, з них видаляють залишки _____________. Мити слід мийкою у ______________ воді із содою, милом чи гірчицею. Сода   та гірчиця _________________миття. Миють посуд і спеціальними __________________засобами.

   Якщо посуд миють теплою водою з-під крана, то після цього _______________ холодною водою.

   Вимитий посуд ставлять сушити на спеціальних металевих _________________чи витирають _____________________. Чистий і висушений посуд зберігають у _______________шафі чи на полиці. Слова-підказки: їжі, теплій, полегшують, миючими, сполоскують, сушилках, рушником, закритій.

image3.        Як     називаються      зображені          засоби?     Для   чого їх використовують?

image        image 

______________________________________________________________

______________________________________________________________

image4. Відгадай загадки:

Ходить він із краю в край

Ріже білий каравай.               ______________

 

На печі стоїть начальник,

Товстий, довгоносий ….          ______________

 

Серед ложок я полковник.

 А звати мене…                        ______________

Слова-підказки: ніж, чайник, половник.

image5. Прочитай та запам’ятай!

1).Слідкуй за порядком і чистотою приміщення  й обладнання.

2).Чистий посуд зберігай у шафах або закритих полицях.

3).Харчові відходи збирай в бачок чи відро з кришкою і своєчасно їх винось.

4).Читай інструкцію до миючих засобів.

image6. Опиши дії які виконуються на малюнках. Розфарбуй їх.

image                            image      

Сервірування столу до сніданку 

image1. Дай визначення поняттям:

Сервірування - ________________________________________________ ______________________________________________________________ Меню - _______________________________________________________

image2. Закінчить речення:

      Вигляд красиво накритого столу посилює __________________.

     Стіл накривають _____________________.

    Спочатку ставлять предмети загального користування:__________ _____________________________________________________________.

image

      Для сніданку кожному ставлять ____________________________, а на неї - ______________________ чи ___________________.

   Якщо подається одна страва, яку треба їсти ложкою чи виделкою, то ______________ від тарілки кладуть ложку чи виделку (випуклою частиною до низу).

    Якщо подається страва, їсти яку треба за допомогою ножа, виделку кладуть ____________, а ніж – справа (лезом до тарілки).    Чайні ложечки кладуть __________________ поряд із склянкою або чашкою.

    Якщо до сніданку є ____________________, блюдо з ними ставлять на стіл у такому місці, щоб усім, хто сидить, було______________ їх діставати.

      Чай, каву, какао подають у кінці ___________________. Наливають їх у чашки або склянки безпосередньо перед подачею.

Слова-підказки: мілку тарілку, мілку столову, закусочну, справа, зліва, на блюдце, бутерброди, зручно, сніданку.

image4. Склади меню до сніданку:

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

image 

настрій?

______________________________________________________________ Правила поведінки за столом

1. Які правила поведінки порушили діти? Які ще правила поведінки за столом ти знаєш?

image 

Як користуватися столовими приборами

    Ложку треба тримати  так, щоб великий палець лежав ____________. Суп чи борщ набирають у напрямку ________________. Якщо страву з’їли, то ложку кладуть______________________. Виделку тримають у ______________ руці, якщо їдять тільки виделкою.

    Якщо користуються виделкою і ножем, то виделку тримають у _____________ руці, а ніж у правій.

Слова-підказки: зверху, до себе, на тарілку, правій, лівій.

 

 

 

 

image3. Розглянь малюнки. Розфарбуй ті з них на яких діти поводять себе правильно за столом.

image


Культура поведінки

Тема Значення правильної постави для здоров’я людини

image1. Дай визначення поняттям:

Постава - ____________________________________________________

______________________________________________________________ Неправильна постава - ________________________________________ ______________________________________________________________

image2. Відтвори текст:

    Люди з правильною поставою тримають голову і спину _____________, плечі__________________, живіт _________________.

  Для формування правильної постави треба рівномірно розвивати _____________ всього тіла, виробляти навички ________________ходи, __________________сидіти.

Слова-підказки: прямо, випрямлені, підтягнутий, м’язи, легкої, правильно.

image3. Встав НЕ там, де це потрібно:

   Щоб мати гарну поставу, слід:

________ходити сутулячись;

Пишучи, ________спиратися грудьми на край столу;

_______ систематично зміцнювати м’язи спини; _______ спати з невеликою подушкою.

image4. Прочитай та вивчи вірш:

Рівно спинку ти тримай –  Цю пораду пам’ятай!

Друзям це перекажи І здоров’я бережи.

 

image5. Роздивись малюнки. Хто з хлопчиків робить правильно і яким він виросте? Розфарбуй правильні зображення.

image 

 

image6. Практична вправа:  покажи декілька вправ для правильної постави.

Форми звертання до старших і ровесників

1. «Збери» й запиши прислів’я. поясни, як ти його розумієш.

image 

______________________________________________________________ ______________________________________________________________

image2. Познач правила ввічливості, яких ти завжди дотримуєшся.

___ Зустрівши знайомих, завжди вітаюся.

___ Ніколи не перебиваю співрозмовника.

___ Завжди дякую за допомогу й зроблену послугу.

___ Перепрошую, якщо завдаю незручностей.

___ На прощання кажу «до побачення».

image3. Підкресли правильні твердження:

    Поважай усіх членів родини.

   Завдавай прикрощів старим і немічним.

  Будь чуйним і уважним до всіх у родині.

  Добросовісно виконуй свої доручення.

  Обманюй батьків.

image4.Прочитай та вивчи вірш:

- Любий Михасю, - запитую я, - Де ж то хустинка для носа твоя? Треба просити матусю чемненько Дати тобі хустинку чистеньку.

image5. Практична вправа – підготувати привітання для людей різного віку та привітатися.

image6. Розглянь малюнки. Яких правил поведінки не знають діти, намальовані на малюнку? Розфарбуй. 

 

image7. Прочитайте вірш:


Хто людям всім добра бажає,  Той і собі добро те має.

 Як до людей з добром ідеш,

 Ще й світло у душі несеш,

 Тебе всі будуть поважати,

 І завжди радо величати.

 А як людей не поважаєш,

 Поганим словом друзів лаєш,

 То на добро не сподівайся,

 І з висновками ти не гайся.


Форми звертання до старших і ровесників при зустрічах і                         прощаннях

1. Прочитайте вірш. Випишіть привітання. Які ще привітання ви знаєте?

Доброго ранку! – мовлю за звичаєм. 

Доброго ранку! – кожному зичу я, 

Доброго дня вам! – людям бажаю,  Вечором добрим стрічних вітаю. 

І посміхаються у відповідь люди, 

Добрі слова ж бо для кожного любі.

______________________________________________________________ ______________________________________________________________

image2. Поєднай частини прислів’їв:

Добре слово дім будує,                                            коле сердечко.

Гостре словечко                                                     а зле – руйнує.

Слово – не горобець,                                              вилетить - не спіймаєш.

image3. Відтвори текст:

        Молодші першими вітають_____________. Хоча ___________ людина і не чекає, коли з ним привітаються, а робить це сам, не давай себе випередити.

        Якщо ті, з ким ти хочеш привітатися, далеко від тебе - на іншому кінці залу, наприклад, -  ________________руками і не лякай усіх своїми криками. Зустрівшись поглядом зі своїми друзями, привітно їм_________. Цього буде достатньо.  Галасливі і бурхливі вигуки типу "кого я бачу", "ну нарешті", "де ти пропадав" вітаннями ніяк не назвеш.

       Якщо одна і та ж сама людина протягом дня зустрічається тобі не одного разу, вітай його кожного разу, але в різній формі - кивком голови, _____________, легким помахом руки, побажанням приємного апетиту (під час обідньої зустрічі).

Слова-підказки: старших, вихована, не махай, кивни, посмішкою.

image4. Відповідай «так» чи «ні»

1.   Вітатися потрібно з доброзичливим виразом обличчя? ___

2.   Чи можна старшим казати «Привіт!», «Бувай!»? ___

3.   Привітатися зі знайомим, який йде по другій стороні вулиці потрібно якомога голосніше? ___

4.   Чи можна вітатись сидячи?___ 5.  Першим вітаються старший?___

image5. Закінчить речення:

Розтане навіть льодяна крижина

Від слова теплого _______________

Зазеленіє навіть пень,

Коли почує ___________________.

Якщо їсти більш несилі,

Скажемо мамі ми _______________.

Коли за бешкет сварять чи підказку,

Скажемо ______________________________.

І у Франції і у Словаччині

На прощання кажуть __________________. Слова-підказки: спасибі, добрий день, спасибі, вибачте будь-ласка, до побачення. 

 

Розмова зі старшими і ровесниками

image1. Прочитай вірш:

Знають всі, як два на два, 

 Що образливі слова 

 І на вулиці,і вдома 

 Вибухають, наче бомба. 

 Б’ють в лице сильніше вітру, 

 Ще й забруднюють повітря,   Заважають їсти,спати…   То навіщо ж їх казати?

image2. Знайди відповіді:

1.  Ви прийшли до школи. Яке перше слово ви повинні сказати?_____________________________________________________ 2.  Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати?_____________________________________________________ 3.  Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що треба сказати?_____________________________________________________ 4.Щоб вам із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. Яке?_____________________________________________ 5.Ти йдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, зупинився. Чи треба й тобі вітатися?____________________

6.  Чи можна замість «Добрий день» говорити «Привіт»?___________ 7. Ви увійшли в автобус із задньої площадки і побачили, що біля передніх дверей стоять ваші друзі. Чи треба привітатися з ними, а якщо треба, то як це зробити?__________________________________ 8.У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Олег побачив свого вчителя і, проходячи, сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу». Якої він припустився помилки?___________________________________

image3. Прочитай вірш «Жартун». Дай відповіді на запитання.

В нас жартун у класі є, 

Всім він прізвиська дає,  Каже: — Я мастак до жартів.

 Та чого ті жарти варті? 

Зве він «Савою» Савенка, 

«Головою» — Головенка, 

А Саченкову — «Сачок», 

Маслаченка— «Маслачок»,

 Зве Зарудного — «Заруда»...

 А його всі звуть  «Зануда»!

—Як ти вважаєш, чи можна назвати ввічливими героїв вірша?

—Чи гарно називати один одного різними прізвиськами? Чому?


4. Поради для ввічливих 

 До дорослих і незнайомих звертайся тільки на «ви». 

  Зустрівшись із знайомим, першим вітайся. 

           Завдавши комусь неприємності, попроси вибачення. 

                    Постійно користуйся       словами ввічливості 

  Дякуй усім за послугу, на подяку відповідай « будь ласка», « прошу». 

  Не будь набридливим, надто цікавим. 

  Дивись на того, з ким розмовляєш, уважно слухай його, не перебивай. 

           Не втручайся в розмову старших.

image 

        


Догляд за житлом

Тема. Види житлових приміщень

image1. Закінчи речення:

  Житловими називаються приміщення, призначені для______________

_____________________________________________________________

______________________________________________________________   Житловими приміщеннями є ___________________________________

______________________________________________________________    Сучасна будь-яка квартира складається з однієї або кількох кімнат і підсобних приміщень - __________________________________________ ______________________________________________________________ 2. Визнач кілька поверхів в цих домах:

image        image 

______________         __________________          _______________

image              image                   image  

______________            _____________                  ______________

image3. Дай відповіді:

   Запиши скільки поверхів у твоєму будинку? _____________________   Скільки кімнат у твоєму будинку?_____________________________

  Назви кімнати свого будинку - _________________________________ ______________________________________________________________ 4. Визнач як називається зображена кімната:

image                image 

__________________________                 _________________________

image                image 

__________________________                __________________________ 5. Як ти розумієш приказку:

Дома й стіни помагають.

image6. Який з будинків є сучасним  а який ні? Розмалюй будинки

                image 

Тема. Поштова адреса домівки і школи-інтернату

image1.Закінчи речення:

    Адреса – це місце мешкання особи або місце знаходження якоїсь установи, організації (місто,__________________________________ __________________________________________________________).   Кожен учень повинен знати, де він живе, тобто свою____________ __________________________________________________________.

image2. Як називається установа, яка займається доставкою листів та поштових карток?

 image______________________________

3.   Яку професію має цей мультиплікаційний персонаж?

 image        ____________________________

4.   Чи знаєш ти адресу своєї школи? Запиши її:

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

 

image 

       

Транспорт 

Тема. Види транспорту. Проїзд до школи

image1. Відгадай загадки:

В синім небі путь моя, Швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах.

Люди звуть мене ...___________________

Залізний кінь,

 Фарбований

 І гумою

 Підкований. _______________

Я стою

 На ходу,

 А спинюся —

 Упаду._______________

Велика та швидка автівка

Перевозить вантажі,

Так і зветься –________________ Це, звичайно знають всі.

Ось автівка так автівка,

Може й діток покатать,

У багажник вмістить речі, Які треба в путь узять. Ця машина – ________________ Любить її вся сім’я.

image2.Як називається техніка зображена на малюнках? Назви однім

словом.                        __________________

image 

__________________________________________________________________________________________

 image        image 

__________________________________________________________________________________________

image                       image  

__________________________________________________________________________________________

image               image          image 

 

image

3.   Яким транспортом ти добираєшся до школи?____________________

______________________________________________________________

4.   Визнач, скільки часу ти витрачаєш на дорогу до школи.____________

5.   Яка вартість квитка на проїзд?_________________________________    Тема. Правила дорожнього руху

image1.Закінчить речення:

  Пішоходам і пасажирам потрібно додержуватися ________________ _____________________________________________________________.   За додержанням Правил дорожнього руху стежать працівники одного із підрозділів міліції - _____________________________________ _____________________________________________________________.

  Команди інспектора ДАЇ повинні виконувати всі __________________

_____________________________________________________________.

image2. Познач малюнки, на яких діти дотримуються правил руху пішоходів.

   Розмалюй їх.

 

image 

image3. Як називаються ці знаки? Розкажи, де і для чого їх установлюють.

 

 

image4. Познач правильні варіанти відповідей:

1). Люди, що їдуть поїздом або летять літаком, - це…

… пасажири;

… пішоходи; … туристи.

2).Пасажирський транспорт треба чекати …

… на зупинці;

… на дорозі;

… на посадковому майданчику.

3).На який сигнал світлофора пішоходам дозволяється переходити вулицю?

… червоний;

…зелений;

…жовтий.

4). Як має поводитися пішохід, коли він перебуває на проїзній частині, а на світлофорі загорівся жовтий сигнал?

…продовжувати рух;

… зупинитися посередині проїзної частини або на «островці безпеки»; …повернутися назад, на тротуар.

Торгівля 

Тема. Основні види магазинів, їх призначення

1. Всі магазини можна поділити на такі види:

                                                 Магазини

image

________________         __________________        _________________

________________         __________________        

Слова-підказки:         продовольчих    товарів,    промислових      товарів, універсами.

image2. Закінчи речення:

    Продовольчі магазини бувають_________________________________ _____________________________________________________________.

  Промислові магазини бувають__________________________________

_____________________________________________________________.

   Універсам – це універсальний магазин____________________________

______________________________________________________________ _____________________________________________________________.

image3. В яких магазинах ти був? Визнач їх вид.

      Назва магазина:                                                 Вид магазина:

__________________                        _______________________________

__________________                        _______________________________

__________________                        _______________________________ 4. Прочитай вірш. Про який магазин в ньому говориться? Зараз ми у магазині – Всі продукти на вітрині: Чай, цукерки, ковбаса –  Розбігаються глаза.

Ви підходьте, покупайте, 

Гроші в касу віддавайте.______________________

image5. Виконай завдання - «розклади товар» - поєднай назву магазина з товаром який у ньому продається

 

                        

 

Назва магазина

 

image

 

«Каравай»

image 

image 

«Школярик»

image

image 

«Одяг»

image

image 

«Все для ремонту»

image 

image 

«Молоко»

image

image

«Риба»

image

image 

«Взуття»

image

image 

«Іграшки»

image

              

Тема. Придбання товарів у продовольчому магазині

image1. Закінчи речення:

      У          продовольчих    магазинах          завжди     можна      придбати основні_______________________________________________________.

    В цих магазинах є різні відділи:_________________________________ _____________________________________________________________.

image2. Відтвори текст:

     У кожному відділі є набір своїх ________________. Так, у відділі

«Бакалія» продаються різні _____________________________________

____________________________________________ тощо; у відділі «Молочний» - молочні продукти:_________________________________

____________________________________тощо, а у відділі «Хлібний» - ______________________________________________________________ _____________________________________________________________. Слова-підказки: продуктів, крупи, цукор, чай, мука, олія, оцет, молоко, сир, сметана, ряжанка, кефір, буханки хліба білого і чорного, булочки, батони, бублики, калачі.

image3. Дай відповіді на запитання:

1). Ти коли-небудь був у магазині? _______________________________

2). Як називаються люди, котрі продають товар?____________________ 3). Як називаються люди, котрі прийшли до  магазину за покупками?___________________________________________________ 4). У що одягнені продавці? У звичайний одяг чи у спеціальний? _____________________________________________________________

5). Які відділи магазину ти можеш назвати?________________________

______________________________________________________________

 

image4. Встанови послідовність дій:

…Роздивіться, чи є такий товар, запитай його ціну і порівняй з ціною, що узгодили вдома.

… Після такого попереднього ознайомлення можна розпочинати придбання необхідних для вашого дому товарів.

… Перед тим  як відправитися до магазину за покупками, потрібно чітко визначити: які продовольчі товари необхідно придбати, скільки і на яку суму грошей.

…Зверніть увагу, де знаходиться каса. Вона може бути у кожному відділі чи одна на магазин.

… У магазині спочатку знайдіть необхідний відділ, де продається кожний із потрібних вам товарів.

image5. У якому магазині або якому відділі універсального магазину можуть продаватися наступні товари? Розмалюй їх.

______________________________________________________________

 

image 

Список використаних джерел

 

1.     Бібік Н. М., Коваль Н. С. Я і Україна. Віконечко. Підручник 1 клас загальноосвітньої школи. К. «Поліграфкнига», 2002 р.

2.     Бойченко Т. Є. , О. Я. Савченко Основи здоров’я. Підручник для 1 класу. К. Навчальна. 2002 р.

3.     Гиренко Н.А. Социально-бытовая ориентировка  во вспомогательной школе. Методическое пособие для студентов дефектологических факультетов. - Славянск, 2002. - 60 с.

4.     Девяткова Т.Л., Кочетова Л.Л., Петрикова А.Г. и др. Социально- бытовая ориентировка в специальных (коррекционннх) общеобразовательных учреждениях VIIIвида. - М.: Владос, 2003. - 302 с.

5.     Дробот Л. С. Світ навколо тебе, підручник 5 клас, К. «Проза», 2003 р.

6.     Дробот Л.С., ІРЕН Н.І. Соціально-побутове орієнтування для вчителів та учнів допоміжної школи. Посібник для вчителів. — К.: ІСДО, 1995.-152 с.

7.     Еременко И.Г. Олигофренопедагогика. - К.: Вища школа ,1985. -325 с.

8.     Зайцев Г.. Уроки Айболита. Санкт-Петербург, «Акцидент» - 1996 г.

9.     Зайцев Г.. Уроки Мойдодыра. Расти здоровым. Санкт-Петербург, «Акцидент» - 1996 г.

10.Методичні вказівки до занять з СПО в допоміжній школі А/ Укл. Мерсіянова Г.М. - К.: РУМК МНО, 1989. - 76 с.

11.Соціально-побутове орієнтування учнів допоміжної ніколи. Дробот Л.С., Мерсіянова Г.М. Посібник для вчителя. - К.: Освіта, 1992. - 160 с.

12.Соціально-побутове орієнтування. //Укл. Гіренко Н.А., Мерсіянова Г.М.. Програма для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для розумово відсталих дітей. - К.: МОН, - 2009.

13.Субчева В. П. Социально-бытовая ориентировка. Учебное пособие для специальных (коррекционных школ) – 5 клас. М. «Владос». – 2012 г.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Книжник Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мединська Катерина Валеріївна
    Дякую за чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
15081
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку