Зразки та огляд Мемів в початковій школі дають змогу вчителеві підготувати урок в ногу з часом та зацікавити дітей чимось зовсім новим, тим, що їм подобається в повсякденному житті.
Історія мемів Мало кому відомо, що автором цього терміна є оксфордський професор біології Річард Докінз Він сповістив людство про існування «вірусів мема». На ранній стадії еволюції людина могла вижити в тому випадку, якщо володіла силою і витривалістю. Поступово ці якості удосконалювалися і закріплювалися в генах, проте у міру того, як цивілізація прогресувала, фізичні дані відходили на задній план. Тепер перше місце займав інтелект людини. На думку Докінза, повинно було існувати щось, що відповідало б за розвиток розумових здібностей. Саме це «щось» вчений і охрестив мемом.
Номер слайду 3
За основу терміна взято давньогрецьке слово «мимесис», що перекладається як «наслідування». Мем являє собою своєрідний психічний вірус, що підтверджується способами його поширення. Мем «йде в народ» через художні тексти, фільми, анекдоти, рекламні слогани, пісні, комікси
Номер слайду 4
Головна функція - розповсюдження. В процесі передачі меми можуть трансформуватися. Вони беруть участь у своєрідному природному відборі: самі життєздатні меми миттєво стають популярними і існують в свідомості людей дуже довго, а слабкі - досить швидко забуваються.
Номер слайду 5
Функції та значення мемів:репрезентативна: відтворення побаченого, прочитаного чи почутого з відповідним акцентом на певній інформації;комунікативна: реакція на ситуацію, яка породжує дискусію, а також створення особливого мовного простору, зрозумілого певній групі;креативна: відтворення подій дійсності у творчому форматі з використанням сучасних онлайн-інструментів.
Номер слайду 6
За якими принципами створюється мемІнформаційна складова. В основі мему може бути певна фраза, спірне питання, формула, афоризм тощо. Мем – це лаконічна змістовна фраза, яка має гумористичний відтінок, зрозумілий та близький для певної групи людей. Емоційна складова. Сенс мему – гумор, емоційна близькість поєднання зображення та текстової складової для репрезентативної групи учнів (наприклад, певний клас чи паралель). Парадокс, новий сенс загальновідомого. Використовуйте гру слів, оксюморони, метафори чи переносне значення слів, тобто ситуації, коли певне словосполучення набуває нового нетипового значення.
Номер слайду 7
Інформаційна Емоційна Парадокс,складова складова новий сенс
Номер слайду 8
Меми можна залучати на уроках з будь-якого предмету. Створіть власноруч, наприклад, лінгвістичний мем, в якому класична література чи правила мовлення будуть подані у дещо незвичному осучасненому форматі.
Номер слайду 9
Надайте учням певну світлину та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу.
Номер слайду 10
Запропонуйте учням добірки підписів та набір світлин та попросіть створити меми, скомпонувавши заготовки та надавши аргументацію власного бачення.
Номер слайду 11
Запропонуйте створити мем з використанням певного стійкого словосполучення чи нового слова. Такий вид роботи якнайкраще підійде для уроків з мови. Для інших навчальних дисциплін можна взяти за основу певний термін.
Номер слайду 12
Як можна використати меми під час уроків. Встановлення правил класу або правил уроку
Номер слайду 13
Повідомлення теми уроку
Номер слайду 14
Вивчення правил відповідно до теми уроку
Номер слайду 15
Навмисні помилки в мемах
Номер слайду 16
Популяризація певних навчальних предметів чи тем
Номер слайду 17
Патріотичні меми
Номер слайду 18
Меми-мотиватори
Номер слайду 19
Меми-інформатори
Номер слайду 20
Для попередження помилок
Номер слайду 21
Але варто пам’ятати і про обмеження:не варто зловживати мемами;використовувати їх треба коректно, і у відповідний момент;використовувати меми не лише для розваги, а в першу чергу, для удосконалення процесу навчання.
Номер слайду 22
Онлайн-ресурси для створення власних мемів1. Meme generator. Meme generator – безкоштовна програма для створення мемів, яку можна використовувати через браузер комп`ютеру чи, завантаживши застосунок на смартфон. Переваги:більше 900 шаблонів старих та нових мемів;вибірки популярних мемів за певний період;можливість завантажити власне зображення із визначенням меж текстового поля;наявність теки «Вибране», куди можна додавати вподобані зображення;можливість поділитись власним мемом у соціальних мережах;пошук популярних мемів, створених іншими користувачами, за певним тегом.
Номер слайду 23
2. Meme arsenal. Meme arsenal – безкоштовний онлайн-генератор мемів і коміксів. Переваги:можливість створювання меми не лише на єдиному зображенні, але і генерації коміксу;зручний пошук шаблонних зображень (за ключовим словом, тегом, серед популярних чи нових, зі світлин, малюнків чи коміксів);налаштування розміру букв, центрування та положення тексту у завантаженому і шаблонному файлі при створенні мему.
Номер слайду 24
3. Imgur 4. https://www.iloveimg.com i. Love. IMG 5 .https://www.canva.com ›6 .https://clideo.com/(відеомеми) , відеоредактор онлайн 7. https://clipchamp.com ›Все, що потрібно для обробки відео Це включає технології, які дозволяють стискати, конвертувати, збирати, записувати і створювати відео,відео-меми.
Номер слайду 25
Запропонуйте своїм учням створювати тематичні меми під час уроку! Такий формат навчання може стати цікавим доповненням освітнього процесу: він сприяє розвитку спостережливості, креативному переосмисленню будь-якої інформації, розвиває почуття гумору та навчає школярів лаконічно робити акценти на ключових моментах. До того ж, створення мемів – це відмінний спосіб додати гумору під час уроків, а це, у свою чергу, позитивно впливає на побудову відносин з вашими учнями!