CASD
Звіт спеціаліста
Біографічна інформація
Ім’я дитини: ХХХХХХХ
Вік дитини: 3 роки 5 місяців 18 днів
Дата проведення тестування: ХХХХХХХ
Ім’я респондента: ХХХХХХХ
Ім’я спеціаліста: ХХХХХХХ
Інтерпретація
Загальна кількість симптомів та інтерпретація отриманого рівня.
Загальна кількість симптомів, отриманих в результаті проведення опитувальника розладів аутистичного спектру CASD , становить 5 балів, що свідчить про нормотиповий розвиток дитини. Проте є ряд симптомів, які потребують корекції та розвитку.
Відмічені симптоми та підсимптоми:
Шкала: Проблеми з соціальною взаємодією
Симптом: Проблеми з соціальними навичками
Підсимптом: прагне мати друзів, проте не знає, як їх заводити
Шкала: Соматогенні порушення
Симптом: Відсутність своєчасної реакції на вербальне звертання ( не реагує, коли хтось сторонній говорить до неї або про щось запитує)
Симптом: Гіперчутливість
Підсимптом: незвичайно підвищена чутливість до певних звуків (затуляння вух у відповідь на різкий звук мотору, пилососу, фену)
Характер, специфіка та вираженість наявних симптомів:
Проблеми з соціальною взаємодією. Дитина має проблеми з оволодінням соціальними навичкам. Це виражається у тому, що вона прагне мати друзів, проте не знає, як їх заводити. Зазвичай батькам потрібно підказувати дитині про способи взаємодії з іншими дітьми.
Соматогенні порушення. У дитини спостерігається епізодична відсутність своєчасної реакції на вербальне звертання (своєчасно не реагує, коли хтось сторонній говорить до неї або про щось запитує). Досліджувана відволікається на сторонні речі, об’єкти чи ігрову діяльність а на звернене мовлення може своєчасно відреагувати зазвичай у тому випадку, якщо людина яка до неї звертається, знаходиться поруч і чітко вимовляє спершу ім’я дитини, а потім про щось запитує.
Гіперчутливість. У дитини незвичайно підвищена чутливість до певних звуків (затуляння вух у відповідь на різкий звук мотору, пилососу, фену).
Умови, за яких спостерігаються симптоми:
Труднощі у оволодінні соціальними навичками найбільш сильно проявляються, коли дитина залишається сам на сам з іншою дитиною. Вона спершу знайомиться, розповідає загальні фрази про себе та свою сім'ю, а далі може розгубитися, не розуміє що робити далі. Зазвичай чекає відповідних дій від дитини з якою спілкується, повторює дії, біжить слідом за нею. В колективі – мало комунікабельна. Хоча тримається гурту, грає у спільні ігри.
Дитині властива епізодична відсутність своєчасної реакції на вербальне звернення. Дана проблема проявляється найчастіше, якщо дітей та дорослих дуже багато, а людина, яка звертається до неї, стоїть не поруч. У цих випадках дитина відволікається на об’єкти навколо, що і спричиняє відволікання і низьку концентрацію на спілкуванні.
Досліджувана має підвищену чутливість до певних звуків, а саме різкий звук мотору, пилососу, фену. У випадках їх звучання, вона затуляє вуха, просить припинити даний звук, намагається уникнути контакту з подразником (виходить з кімнати, закриває двері тощо). Зі слів батька, ще у період вагітності дружина відчувала надмірну активність плоду у відповідь на різкі звуки (звук пилососа, блендера тощо). Дана активність припинялася відразу, коли зникав звук. Така ситуація повторювалася систематично у відповідь на подразник.
Рекомендації
Опитувальник розладів аутистичного спектра допоміг виявити симптоми у дитини, з урахуванням яких можна створити модель терапевтичного впливу.
Сприяти соціальній взаємодії дитини з однолітками. Варто допомагати дитині розвивати соціальні та емоційні навички, забезпечуючи її зв'язок із дітьми відповідного віку в умовах власного дому, двору, ігрового майданчику. Варто запитати в дитини, з ким би вона хотіла погратися, кого б хотіла запросити в гості. Найчастіше дітям буває простіше налагоджувати дружні стосунки у своєму власному просторі один на один. Після того як дитина налагодить зв'язок з однією дитиною, їй буде легше встановити дружні стосунки з іншими дітьми.
Властиву дитині епізодичну відсутність реакції на вербальне звернення можна подолати шляхом залучення дитини до сюжетно-рольової гри. Метою гри стане спілкування персонажів. Дитина повинна зрозуміти, що таке діалог, навчитися ставити слухати, відповідати на питання, дотримуватися пауз. Також варто залучати дитину до спілкування з дорослими. Вчити чути звернене мовлення. Підвищити уважність, здатність слухати та виконувати завдання.
Вчити дитину адекватно реагувати на різкі звуки, шляхом самостійного створення голосних звуків дитиною, участі у грі на музичних інструментах та імпровізованих музичних інструментах; залучення до використання побутової техніки, яка створює різкі та голосні звуки.