Зшиток-довідничок стане в нагоді як на уроці, так і вдома для вивчення і закріплення теми "Творчість Павла Глазового". Посібник має певну структуру: звернення до учнів, розповідь про гумориста, до кожної гуморески запропоновано словничок і питання для самоконтролю, в кінці зшитка - тести для самоперевірки. Крім того, є посилання на аудіо та відеофайли, інтерактивну вправу за темою. У посібнику прослідковується інтеграція з театральним мистецтвом, історією.
роль» ,
і
Я так люблю здоровий сміх, Веселий сміх, що гріє всіх! Переливаю в слово радість, Яку в душі своїй зберіг.
І я щасливий, що пишу Хорошим людям на потіху. Ловлю в очах іскринки сміху І довго в серці їх ношу.
П. Глазовий
Любі шестикласники!
Сьогодні ви познайомитися з творчістю Павла
Глазового.
Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району Миколаївської області в родині хлібороба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спогадом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який прищеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з творчістю Остапа Вишні.
Після закінчення середньої школи у 1940 році
Глазового забрали служити в армію, а потім — війна. «.в житті не завжди весело, — говорив Павло Прокопович. — Хоча я вважаю себе щасливою людиною. Адже пройшов пекельними дорогами війни і залишився живим (а статистика свідчить, що зі ста вижили троє). На війні не до жартів».
По війні учився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині, потім у Київському педагогічному інституті, який закінчив у 1950 році. Впродовж 1950—1961 рр. працював заступником головного редактора журналів «Перець» та «Мистецтво». Тут познайомився з Остапом Вишнею і потоваришував з ним.
З 1968 року — член Спілки письменників України.
П. Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей. Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають його гумрески. Помер П. П. Глазовий 29 жовтня 2004 року на 83-му році життя.
Перевір себе!
1. Павло Глазовий народився _____________
______________________________________ ______________________________________
2. Дитинство гумориста було _____________
______________________________________
______________________________________
3. Єдиним світлим спогадом про ті часи є __
______________________________________
______________________________________
4. Учитель запримітив у хлопчика _________
______________________________________
______________________________________ 5. З творчістю якого відомого гумориста познайомив учня вчитель?
_________________
______________________________________
6. Павло Прокопович навчався в __________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
7. «.У житті не завжди весело, — говорив Павло Прокопович. — Хоча я вважаю себе щасливою людиною. Адже ______________ ______________________________________ ______________________________________
______________________________________ ______________________________________
______________________________________ 8. Глазовий працював заступником головного редактора журналів
___________________
______________________________________
______________________________________
9. Помер П. Глазовий ___________________
______________________________________
“Заморські гості”
Словничок-довідничок:
1.Райрада — орган місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст певного району у межах повноважень, визначених Конституцією
України
2. Галасує — здіймати галас; сильно кричати. 3. Козирнув — привітав по-військовому, прикладаючи руку до козирка кашкета.
4. Шпана — хуліган, паскудна людина
5. Благородні — чесні, порядні.
6. Мер — голова муніципалітету (органу місцевого самоврядування) в ряді країн
Поміркуй і запиши!
— Поясніть, чому канадці так уболівають за стан української мови в Києві? ______________________
____________________________________________
____________________________________________ ___________________________________________
— Що автор критикує в гуморесці? _____________
___________________________________________
____________________________________________
— Це гумористичний чи сатиричний твір? Свою думку обґрунтуйте.
_____________________________
____________________________________________
____________________________________________
— Визначте головну думку цієї гуморески. _______
____________________________________________
____________________________________________
— Чи актуальна на сьогодні гумореска П. Глазового «Заморські гості»? Свою думку обґрунтуйте.
______________________________________
____________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=cs0um-FBZQU
Для знавців історії
А чи знаєте ви?
Міграцію до Канади прийнялось відзначати хвилями. Перша хвиля іміграції починається тоді, коли у квітні 1892 р. невелика кількість родин зі села Небилів (район Калуша у Галичині) поселилась на північному сході від Едмонтону.
Друга хвиля іміграції (1922-1939), значно менша, пов'язана з припиненням існування Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки.
Загалом до
Канади приїхало близько 68 тисяч українців, в основному з Галичини та Буковини, але вперше також і з Волині, яка опинилась в кордонах польської держави.
Третя хвиля іміграції (1946-1961) спричинена була
Другою світовою війною та політичною ситуацією у Східній Європі, які примусили українців шукати притулку поза кордонами батьківщини. Близько 37 тисяч із них знайшло постійне місце проживання у Канаді.
У 1991-2001 рр. приїхало до Канади близько 18-20 тисяч українських громадян (у тому часі бл. 100 тис. до Америки). Половина новоприбулих до Канади імігрувала з центральної або східної України, 41 відсотків з західної України (Галичина, Буковина), а дев'ять відсотків - з південних і інших регіонів.
У 1951 р. у Канаді проживало 14 004 429 мешканців. З них 395 043 мало українське походження. У 1988 р. населення Канади зросло до 25 334 000, з якого 754 980 подало своє походження як українське. У переписі населення 2001 р. 1 071 060 людей подало своє походження як українське з 29 639 035 усіх мешканців Канади. З числа мешканців, які подали своє походження як українське, 326 200 було з виключно українським походженням, 744 860 мало українське походження як одне з кількох.
За переписом 2001 р. українці посідають дев'яте місце серед національностей у Канаді (10-е місце у Британській Колумбії, 7-е в Альберті, 6-е у Саскачевані, 5 -е у Манітобі, 12-е у Онтаріо та 22-е в Квебеку).
Поміркуйте!
1. Яким було життя українців у Канаді в перші хвилі еміграції?
Словничок-довідничок:
1.Еволюція— природне явище зміни популяцій, видів.
Поміркуй і запиши:
— Яким було перше запитання хлопчика?
________________________________________ — Даючи відповідь, на що посилається батько? ________________________________________ — Про що було друге запитання?
________________________________________ — Чому, на вашу думку, батько «весело сміється» перш ніж відповісти синові?
________________________________________
________________________________________ — Що мав на увазі батько, сказавши, що не всі люди є справжніми? ______________________ ________________________________________
________________________________________ — Які випадки свідчать про те, що інколи людину не можна назвати людиною? _______________________________________
_______________________________________ — Які вчинки роблять людину справжньою?
_______________________________________
_______________________________________ — Як ви розумієте такий вислів «У будь-якій ситуації залишайся людиною»?
— Що висловлює гуморист у своєму творі?
http://www.dailymotion.com/video/x3wxxha
Словничок-довідничок:
1.Студія — це робоча (творча) кімната митців або їх помічників, що також працюють у цьому приміщенні.
2.Режисер— творчий працівник видовищних видів мистецтва: театру, кінематографа, телебачення, цирку, естради
3.Прем’єра — перша вистава п'єси в театрі, естрадної, концертної або циркової програми, перший показ фільму.
Поміркуй і напиши 1. Що свідчить про «сліпу любов» матері до сина?
______________________________________
__________________________________________
__________________________________________
2. Якою була наука у хлопця? ________________
_________________________________________ 3. Як у назві простежується гумористична спрямованість твору? __________________________
__________________________________________ __________________________________________
__________________________________________ __________________________________________
__________________________________________
_________________________________________
4. Яке значення останнього рядку гуморески? __ __________________________________________ __________________________________________
__________________________________________
__________________________________________ __________________________________________
__________________________________________ __________________________________________
__________________________________________
__________________________________________ https://www.youtube.com/watch?
Перевір себе!
Чи добре ти знаєш театр? На кілька хвилин уяви себе екскурсоводом і
відповідними цифрами відповідники:
1. Сцена.
2. Партер.
3. Балкон.
4. Софіт.
5. Ярус.
6. Декорація.
7. Амфітеатр.
8. Бельетаж.
9. Авансцена.
10. Ложа.
11. Куліси.
12. Реквізит.
Словничок-довідничок:
1. Топаз— мінерал класу силікатів.
2. Перлина — найкращий зразок чого-небудь, найвидатніший мистецький твір і т. ін.
Поміркуй та напиши:
1. Яким постає перед нами павук? ________
________________________________________
_______________________________________
2.Якою показано муху? ___________________ ________________________________________
________________________________________
3. З якою метою павук вихваляє муху? ______
________________________________________ ________________________________________ Знайдіть і запишіть мораль цієї байки.
________________________________________ ________________________________________
________________________________________
Підіб'ємо підсумки!
“Заморські гості”
Тема ________________________________
_____________________________________ Ідея _________________________________
_____________________________________
“Похвала”
Тема ________________________________
_____________________________________ Ідея _________________________________
_____________________________________
“Еволюція”
Тема ________________________________
_____________________________________ Ідея _________________________________
_____________________________________
“Найважча роль”
Тема ________________________________
_____________________________________ Ідея _________________________________
_____________________________________
Домашнє завдання.
1.Чим були збентежені канадці, які при- їхали до України?
а) на думку народу Канади, українці забули свою рідну мову;
б) їх бентежить поведінка української шпани;
в) не зустріли жодного представника міської влади.
2. Канадців у творі П.Глазового
«Заморські гості» названо:
а) культурними і благородними;
б) чемними і вавічливими;
в) турботливими і допитливими.
3. Скільки років вчився синочок в театральній студії (“Найважча роль”)?
а) три; б) два; в) півтора; г) півроку.
4. Де відбуваються події в гуморесці “Еволюція”?
а) в зоопарку б) в театрі;
в) у цирку; г) в басейні.
5. Який з компліментів павука мусі зайвий?
а) перлина; б) іскрина;
в) топаз; г) золотко.
6. Яке місто згадується в гуморесці “Заморські гості”?
а) Львів; б) Полтава;
в) Київ; г) Миколаїв.
Перевір себе.
https://learningapps.org/display?v=pxcukcawc17