Конспект заняття з з напрямку
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі з використанням мнемотехнології, моделей.
Тема : «Зустріч із зайчиком»
Мета : Формувати уміння обстежувати площинні геометричні фігури- круг, квадрат, трикутник руховим і зоровим способами. Продовжувати вчити дітей порівнювати групи предметів за кількістю, користуватись словами “більше”, “менше”, “порівну”, вправляти в порівнянні за довжиною. Закріпити знання кольорів. Розвивати зосередженість, уважність ,кмітливість, активність. Виховувати самостійність, вміння слухати і розуміти запитання вихователя, викликати інтерес до занять з математики.
Матеріали: іграшковий зайчик, кошик, площинні геометричні фігури – круг, трикутник, квадрат; картки зі смужками; стрічки жовтого кольору, гімнастичне коло жовтого кольору, мнемотаблиця «Подорож зайчика», атрибути до гри «Знайди таку ж фігуру» (див. додатки).
Хід заняття:
В гості до нас завітав Зайчик. Він з допомогою малюнків розповість нам, де він був, що цікавого бачив і чому до нас прийшов, а також – що нам приніс. (Демонструється мнемотаблиця з пригодами зайчика. (Додаток 1). Діти разом з вихователем складають розповідь. (Жив був зайчик. Він дуже любив моркву і ласкаве сонечко. Але у зайчика не було своєї хатки. Прийшла осінь. Зайчик дуже змерз. Він склав морквинки у кошик і пішов доріжкою до їжачка. Їжачок подарував зайчикові фігури, з яких можна побудувати будиночок. Зайчик взяв кошик з фігурами і прийшов до діток.)
Друзі, дістанемо з кошика фігури.
Викликати по черзі 3-х дітей, які обстежують і розказують про площинні геометричні фігури – круг, трикутник, квадрат.
А щоб нам було веселіше і ми швидше зігріли зайчика, зробимо промінчики до сонечка зі стрічок. Якого кольору стрічки? Які стрічки за довжиною?
Діти стають навколо гімнастичного круга жовтого кольору і викладають промінці, різні за довжиною. На яку геометричну фігуру схоже сонечко? (Відповіді).
Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали
Будемо відпочивати
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись
Покрутились, повертілись
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали
Раз – присіли, другий – встали
За столики посідали.
Вихователь: Візьміть карточки зі смужками. Якого кольору верхня смужка? нижня смужка? Викласти на верхню смужку всі трикутники, а на нижню – всі квадрати.
Скільки трикутників? (3) Скільки квадратів? (3) Чого більше? Чого менше? (Порівну).
Один трикутник залишимо Зайчику, (в кошик) він побудує собі будинок. Скільки трикутників? Скільки квадратів? Чого більше? А чого менше? (Відповіді)
Чи зможе Зайчик побудувати з трикутника ось такий будинок? (показати на дошці). Які геометричні фігури потрібні ще йому? (Два квадрати, один більший, один менший).
Для чого? (Один для стіни, другий для віконця)
Покажіть, який квадрат для стіни? Більший чи менший? А який для віконця? (Відповіді)
А зараз ми Зайчику покажемо, як можна побудувати будиночок з геометричних фігур.
Діти викладають.
Зайчик дуже вдячний за допомогу і пропонує гру «Знайди предмет такої ж форми» (Діти отримують картки з зображенням гудзика, гори, шафи, годинника (круглого), дорожнього знаку (трикутного), шахової дошки (Додаток 2) і по 2 набори геометричних фігур – круг, квадрат, трикутник. Потрібно накласти геометричну фігуру на відповідне зображення).
Діти виконують завдання і дякують Зайчикові за спільні ігри. Зайчик дякує дітям за допомогу і прямує до свого нового будиночка.
Заняття закінчується.
Додаток 1. Мнемотаблиця «Подорож зайчика»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2. Гра «Знайди предмет такої ж форми»
|
|
|
|
|
|
Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9
Вінницької міської ради»
Конспект заняття з з напрямку
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
з використанням мнемотехнології, моделей.
на тему:
«Зустріч із зайчиком.»
Вихователь групи № 2 Шлінчук С.М.
Жовтень 2023
м. Вінниця