Українська мова. Поняття про текст.

Про матеріал
Практично ознайомлюємося з ознаками тексту, осмислюємо власну мовленнєву практику, формуємо комунікативно- мовленнєві вміння. Робота за презентацією та підручником на с.118-119. Виконання вправи 1(усно), вправ 2,4 – письмово. Заучуємо правило на с.118. Домашнє завдання : Повторити правило, с.118. Вправа 3, с.119.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття про текст

Номер слайду 2

Розгляньте зображення. Що (хто) зображено на ній? Що намагався показати глядачам художник? Як він це зробив? Що вам подобається на картині? Складіть речення за змістом зображення. Чи поєднані речення між собою за змістом?

Номер слайду 3

Слухання учнями тексту «Весна». Послухайте речення (1-й варіант). Настала весна. Вона задзвеніла співом пташок, загомоніла джерельцями в лісі, забуяла травами і квітами, сколихнула цвітом садки. Весна – дуже красива пора року.2-й варіант. Весна прийшла. Бджоли – корисні комахи. Повітря пахне медом. Василькові купили книжку.- Які із прослуханих речень зв’язані між собою за змістом? Про що ви довідалися з них? Чи можна до цих речень дібрати заголовок? Який? А інші речення об’єднані між собою за змістом? Чи можна дібрати до цієї групи речень заголовок?

Номер слайду 4

Коментоване письмо. Запис тексту «Весна».- У першому реченні підкресліть головні слова. Якими словами в другому реченні передані звуки весни? Чи всім подобається весна? Яке речення підтверджує вашу думку? Чи можна записані вами речення назвати текстом?Настала весна. Вона задзвеніла співом пташок, загомоніла джерельцями в лісі, забуяла травами і квітами, сколихнула цвітом садки.

Номер слайду 5

Осмислення знань про текст. Робота з підручником. Робота в групах (парах). Виконання завдань до вправи 1, с.118.

Номер слайду 6

Опрацювання змісту правила на с.118. Самостійне читання учнями змісту правила. Визначення найголовніших ознак тексту.Із чого складається текст? Речення об’єднуються за змістом (темою)? Речення розміщуються в тексті послідовно чи довільно? До таких речень, що пов’язані між собою за змістом і розміщені в певній послідовності, можна дібрати заголовок? Доберіть заголовок до тексту (вправа 1).

Номер слайду 7

Виконання вправи 2 (с.118), 5 (119) – з розгорнутим поясненням.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Узагальнення й систематизація знань учнів. Доберіть заголовок до тексту (усно). На пелюстки квіточок, на трави впала крапля сонця. Вона торкнулася землі – земля заспівала. Якщо уважно прислухаєшся, то почуєш, як росте трава, як сміються діти. Ти побачиш, як повзе мурашка, як зацвітають квіти… Ти відчуєш прекрасну музику землі.(Крапля сонця. Музика землі).

Номер слайду 10

Робота з текстом. Відтворення послідовності розташування речень у тексті. Добір заголовка. Ти можеш подивитися виставу по телевізору чи послухати по радіо. Вистава – це сценічне видовище. Більшість вистав називаються п’єсами. Їх грають актори перед глядачами, як правило, у театрі.

Номер слайду 11

Підсумки уроку. Про що ви дізналися на уроці? Назвіть основні ознаки тексту, про які ми сьогодні говорили (зв’язне висловлювання, що складається з речень. Речення пов’язані між собою за змістом (об’єднані темою) і розміщені в певній послідовності. До тексту можна дібрати заголовок).

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Повторити правило, с.118. Вправа 3, с.119

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку