Слухання учнями тексту «Весна». Послухайте речення (1-й варіант). Настала весна. Вона задзвеніла співом пташок, загомоніла джерельцями в лісі, забуяла травами і квітами, сколихнула цвітом садки. Весна – дуже красива пора року.2-й варіант. Весна прийшла. Бджоли – корисні комахи. Повітря пахне медом. Василькові купили книжку.- Які із прослуханих речень зв’язані між собою за змістом? Про що ви довідалися з них? Чи можна до цих речень дібрати заголовок? Який? А інші речення об’єднані між собою за змістом? Чи можна дібрати до цієї групи речень заголовок?
Коментоване письмо. Запис тексту «Весна».- У першому реченні підкресліть головні слова. Якими словами в другому реченні передані звуки весни? Чи всім подобається весна? Яке речення підтверджує вашу думку? Чи можна записані вами речення назвати текстом?Настала весна. Вона задзвеніла співом пташок, загомоніла джерельцями в лісі, забуяла травами і квітами, сколихнула цвітом садки.
Опрацювання змісту правила на с.118. Самостійне читання учнями змісту правила. Визначення найголовніших ознак тексту.Із чого складається текст? Речення об’єднуються за змістом (темою)? Речення розміщуються в тексті послідовно чи довільно? До таких речень, що пов’язані між собою за змістом і розміщені в певній послідовності, можна дібрати заголовок? Доберіть заголовок до тексту (вправа 1).
Узагальнення й систематизація знань учнів. Доберіть заголовок до тексту (усно). На пелюстки квіточок, на трави впала крапля сонця. Вона торкнулася землі – земля заспівала. Якщо уважно прислухаєшся, то почуєш, як росте трава, як сміються діти. Ти побачиш, як повзе мурашка, як зацвітають квіти… Ти відчуєш прекрасну музику землі.(Крапля сонця. Музика землі).