28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Твір-опис процесу праці "Кави смачний аромат".

Про матеріал
Мовленнєва діяльність школярів під час засвоєння знань здійснюється у постійному чергуванні процесів створення тексту і його сприймання та розуміння. Оскільки основними видами робіт із розвитку мовлення є твір та переказ, доцільно поєд­нувати стандартні й нетрадиційні методики, зокрема чергування робіт різних за стилями, темами, типами мовлення, характером (образно-творчі, логічні).Якщомпроцес приготування кави знайомий кожному,то тонкощі рецептури зацікавлять істинних гурманів. Пропоную поринути в історію культури,географію поширення та багато іншого.
Перегляд файлу

Тема.             Твір-опис процесу праці «Кави смачний аромат».                        

Мета:            ознайомити учнів з особливостями побудови твору-опису праці; удосконалювати  вміння дотримуватись стильової єдності та послідовності, відповідність до теми при складанні  твору-опису праці; розвивати усне та писемне мовлення, пізнавальний інтерес учнів та культуру харчування; виховувати любов до праці.

Тип уроку:    комбінований.                   

Обладнання: картки з інструктажем, творчі проекти учнів.

Епіграф:   Кава – це такий напій, який розігріває ранок всього світу.             

ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

(Звучить константа Баха про каву).

  1. Ведуча.

Ключова арія контати Баха: «О! Який солодкий смак кави! Ніжніше ніж тисяча поцілунків, смачніше, ніж мускатне вино!».6

      Однією з причин написання Іоганном Себастьяном Бахом комедійної опери «Кавова контата» став рух у Германії на заборону кави для жінок.     У сюжеті «Кавової контати» розігрується класичний сюжет у стилі барокко: Клаус, коханий Лізхен, привчив її до вживання модного напою, який нещодавно зявився в Європі. Батьку дівчини не до вподоби ні її захоплення кавою, ні Клаусом. Але завдяки кофеману Клаусу закохані все-таки одружуються і навіть вмовляють батька випити з ними філіжанку смачної кави.

     Бах написав «Кавова контата» на замовлення будинку кави Циммермана в Лейпцизі. Кава тоді була новіим напоєм, який тільки входив у моду. Будинки кави, кава – нове цікаве життя...

     2.Ведучий: Кава...Чудодійний, чарівний напій...Кава...Напій, який дарує бадьорість, жвавість розуму та киплячу енергію. Оноре де Бальзак писав, що варто скуштувати ароматну чорну каву, і враз усе спалахує, думки тісняться, як батальйони великої армії на полі битви. Один статистик підрахував, що створюючи «Людську комедію», Бальзак випив 15 тисяч філіжанок найміцнішої кави.

     У нас сьогодні 3 столики, за якими розмістились команди. Розпочнемо з аукціону знань про каву. Почнемо з історії.

1.Кава – це...

а) трава;

б) кущ;

в) дерево.

2. Яка країна, на вашу думку, вважається батьківщиною кави?

а) Бразилія;

б) Ефіопія;

в) Аргентина.

3. Хто перший дізнався про смак цього тонізуючого напою?

а) монах;

б) пастух;

в) мореплавець.

4. Кому належить слава «першовідкривача дії кави»?

а) жирафу;

б) козі;

в) слону.

5. У якому столітті, на вашу думку, були відкриті якості кавового дерева?

а) XV століття;

б) XI століття;

в) 2000 років до нашої ери.

 

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

1. Ведуча.

Прослухайте уважно текст.   

 У простому випадку для приготування кави використовують будь-який кавник або звичайну каструлю відповідних розмірів. Бажано, щоб посуд для приготування кави був з фаянсу, скла або неіржавіючої сталі і добре зберігав тепло.
     Посуд обполіскують окропом, щоб добре прогріти його. Потім засипають необхідну кількість кави. Звичайна пропорція: одна-дві чайні ложки кавового порошку на чашку води. Порошок заливають окропом так, щоб кава не опинилася на поверхні.

     Тепер воду необхідно підігріти. Підійде нагрівач будь-якого типу: електричний, вбудований у кавник, електрична або газова плита і т.д. Зважати треба тільки про те, щоб нагрівання не відбувалося дуже швидко на слабкому рівномірному вогні.

     Каву доводять майже до кипіння. Як тільки підніметься піна, кавник відразу знімають з вогню і якийсь час чекають, щоб осіла гуща. Кава завжди подають до столу гарячою, тому настоюватися вона повинна не дуже довго.  Кілька крапель холодної води прискорять процес осідання гущі.  

     Описаний метод називають методом відварювання, він відноситься до найбільш давніх і традиційних способів приготування кави. Велике значення для смаку тут має співвідношення кількості кави і води. Запам'ятайте: якість кави погіршає, якщо її підігрівати після того, як вона вистигла, або ж коли тримати її гарячою більше години.

2. Слово вчителя.

  •        Бесіда.

- Як можна назвати такий перелік операцій?

(Інструктаж.)

- Давайте пригадаємо, що називається розповіддю про процес праці?

(Розповідь про процес праці – це перелік певних дій у тій послідовності, в якій їх слід виконувати, щоб одержати результат. Опис трудового процесу може бути складено в науковому, діловому або художньому стилях.)

- Яка мета ділового та наукового описів?

(Мета ділового та наукового описів – передати точні інструкції щодо виконання певних дій. Всі слова вживаються тільки в прямому значенні, опис позбавлений емоційності.)

- Якою є мета художнього опису?

(Мета художнього опису – викликати певне ставлення до самої праці, до її виконавця, до результату праці. В цьому описі вживаються художні засоби: епітети, порівняння тощо.)

- У якому стилі викладено наш текст?

(Науковому або діловому).

  • Завдання: підкресліть у тексті тільки ті словосполучення або одиничні дієслова, які вказують на процес праці.

- Чим характеризуються виписані слова та словосполучення? (Послідовність дій).

Отже, перед нами розповідь про процес праці.

Перед нами на уроці стоїть завдання скласти усний твір-опис процесу праці за власним спостереженням, а саме приготування кави.

 

ІV СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ведучий.

Давайте поринемо у дивовижний світ кави. Надаємо слово учневі.

2. Презентація «Походження кави».

3. Ведуча.

Чи знаєте ви, що таке «тасеографія»? Це ворожіння на чашці, ця наука виникла а Європі в ХІІІ столітті. Більш детальну інформацію вам надасть учень.

4. Ведучий.

    Споживання кави відіграє дуже важливу роль у спілкуванні між людьми. Ритуал приготування і пиття кави у багатьох народів є часткою національної культури. При цьому чашка кави міцно асоціюється з моментом спокою між напруженими частинами дня або з пробудженням вранці, коли людина або залишається наодинці зі своїми думками, або неспішно розмовляє з друзями чи рідними. Саме ці соціальні моменти дали поштовх великій популярності кав'ярень, або кафе.

    Про кавярні нашого міста нам розповість учень.

5. Слово вчителя.

    Вашим випереджальним завданням було записати рецепт кави, яку полюбляють куштувати батьки.

(Діти зачитують рецепти кави).

  • кава по-турецьки:

60 г меленої кави, 1 ск. води, цукор.

Каву змішати із цукром у пропорції 3 ложечки кави на 1 ложечку цукру. Залити окропом у спеціальному мідному тиглі, швидко довести до кипіння. Коли кава кілька разів "здійметься", перелити в підігріті чашки.

  • віденська кава :

60 г меленої кави, 1 ск. води, цукрова пудра, 0,5 склянки вершків, 20 гр. шоколаду, ванілін (за смаком).

Зварити чорну каву. Додати до кави вершки, збиті з цукровою пудрою та ваніліном. Присипати натертим шоколадом.

  • кава «Гляссе»:

10-12 гр.кави, 1 ск. води, цукор, морозиво.

Звичайну каву зварити з невеликою кількістю води та охолодити. Подавати у високому бокалі, залитому на 2/3 обєму, з морозивом, з соломинкою.Кава «Гляссе» буде смачнішою, якщо при варінні додати сухого какао.

  • кава по-варшавськи:

 60 г меленої кави, 1 ск. води, 3 ч.л.цукру, яєчний жовток (1шт. вистачає на 5 чашок кави), арахіс.

На одну порцію кави зверху налити жовток, розтертий з цукром як на ґоґель-моґель та посипати подрібненим арахісом. Можна легенько збити, тоді шматочки вийдуть різного розміру.

    Каву полюбляють більшість. Хтось додає вершки, хтось віддає перевагу каві з лимоном, але в наш час особливої популярності набуло вживання кави з шоколадом та різноманітними тістечками. Пригадайте, діти, з чим  найбільше смакує кава  вашим батькам. Спробуємо також додати образності та емоційності вашим рецептам приготування кави.

6. Добір мовного матеріалу.

Кава

Ванілін

Цукор

Вершки

Безумно-запашна, чудова, ароматна, приготована, золотава, чорна, мяка, гірка, солодка, пянка, улюблена.

ароматний, запашний

чистий, білосніжний, солодкий, як мед

свіжі, смачні

7. Складання плану до твору-опису процесу праці за власним спостереженням.

Орієнтовний план

1. Пянкий аромат ранку.

2. Секрети рецепту популярного напою.

3. Смачна насолода.

8. Складання усного твору-опису процесу праці за власним спостереженням.

 

V ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Бесіда.

- Які образні засоби ми дібрали ? (Епітети, порівняння)

Отже, мета художнього опису праці – викликати певне ставлення до самої праці, до її виконавця, до результату дії. Такий опис емоційний, образний, у ньому уживаються художні засоби: епітети, порівняння тощо.

 

VІ ОГОЛОШЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Скласти розповідь про процес праці – приготування кави – у художньому стилі.

doc
Додано
8 серпня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку